Dubai textile market

بازار پارچه دبی؛ راهنمای بهترین تجربه خرید در شهر

بازار پارچه دبی مکانی متفاوت، سنتی با فضای دوست داشتنی برای خرید کردن است. همه ما می‌دانیم که دبی بدون شک شهری با تجربیات بی‌پایان است. تجربه خریدهای متنوع در این شهر را به ندرت می‌توان با شهرهای محبوب دیگر قابل مقایسه است. در اینجا فرقی نمی‌کند که دقیقا به دنبال چه هستید؛ محصولات لوکس یا اجناس مقرون به صرفه، دبی همه جوره شما را حمایت می‌کند. 

رزرو تور دبی

با خرید بلیط هواپیما چارتر دبی بازدید از این جاذبه منحصربه‌فرد و جذاب را از دست ندهید.

دبی و خرید؛ دو عنصر جدا ناپذیر

بازار پارچه دبی

این شهر که به خاطر مراکز خریدش محبوب است، بسیاری از برندهای معروف طراح جهانی مانند سنت لوران، دیور و آرمانی را در خود جای داده و همین‌ها باعث شده تا سالانه هزاران گردشگر به این شهر آسمان خراش‌ها برای خرید و تفریح جذب شوند. البته در کنار لوکس و مدرنیته، دبی همچنان به سنت و میراث خود پایبند بوده و بازارهای به سبک قدیمی را به خریداران ارائه کرده است. 

بازارهایی که می‌توانید در اطراف محله‌های قدیمی شهر پیدا کنید؛ مکان‌های زیبا برای کسانی که می‌خواهند از یک تجربه خرید منحصر‌به‌فرد به سبک عربی لذت ببرند. بازار پارچه دبی نیز یکی از همین بازارهای پرطرفدار است که در آن می‌توانید پارچه‌های باکیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید.

آشنایی با بازار پارچه دبی

بازار پارچه دبی (Dubai Textile Souk) یک بازار سنتی است که در منطقه تاریخی بر دبی واقع شده است. این بازار شلوغ به‌خاطر مجموعه رنگارنگ پارچه‌ها، منسوجات و اقلام لباس شناخته شده است. 

وبسایت: textile-souk-clothing-wholesale-market-place

حال و هوای قدیمی بازار

بازار پارچه دبی

بازار پارچه یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر با حال و هوایی سنتی است که می‌توانید در کوچه‌های باریک آن قدم بزنید و از گشتن در میان مغازه‌ها و دکه‌های کوچک لذت ببرید. در هر گوشه و هر مغازه از این بازار که وارد می‌شوید، اجناس متفاوت و منحصربفردی از پارچه و منسوجات را خواهید دید که با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف حسابی توجه شما را جلب خواهند کرد. مطمئن باشید که هرگز دست خالی از این بازار بیرون نخواهید رفت. 

در این مغازه‌ها همه چیز از ابریشم و پنبه گرفته تا پشم و ترمه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به فروش می‌رسد. باید بدانید که این مغازه‌ها بیشتر پارچه‌های خود را از هند، پاکستان و سایر کشورها وارد می‌کنند و این بازار را به مرکزی برای تجارت بین‌المللی تبدیل کرده‌اند. 

بخوانید: دراگون مارت دبی

از چانه زدن و خرید کردن نترسید

چانه زدن در بازار پارچه دبی رایج است، بنابراین از چانه زدن بر سر قیمت‌ها نترسید. فروشندگان اینجا به مذاکره کردن عادت دارند و همه این‌ها بخشی از تجربه خرید است. پس خجالت را کنار بگذارید و سر قیمت چانه بزنید! 

نکته قابل توجه فروشندگان حرفه‌ای و البته مهربان بازار پارچه دبی است. آن‌ها همیشه به شما کمک می‌کنند و با مشاوره سعی خواهند کرد تا آنچه را که می‌خواهید و به دنبالش هستید را با بهترین قیمت پیدا کنید. این بازار همچنین لباس‌های آماده در طرح‌ها و مجموعه‌های مختلف ارائه می‌دهد که اگر دوست داشته باشید می‌توانند سوغاتی یا یادگاری خوبی از دبی باشند. حتی مغازه‌هایی در بازار وجود دارد که خدمات خیاطی را نیز ارائه می‌دهند. پس اگر لباسی خریدید که نیاز به تغییر دارد تا می‌خواهید چیزی با آنچه که سلیقه‌تان است داشته باشید، حتی اگر به دنبال یک لباس سنتی اماراتی یا یک لباس مدرن هستید، در اینجا مطمئنا براساس سلیقه‌تان چیزی پیدا خواهید کرد.

بخوانید: اوت لت مال دبی

بازار پارچه یک مکان توریستی در دبی

بازار پارچه دبی

موقعیت تاریخی بازار نساجی دبی نیز آن را به یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری دبی تبدیل کرده است. اگر علاقه مند به کاوش بیشتر در این منطقه هستید، موزه دبی و خانه شیخ سعید آل مکتوم هر دو در چند قدمی فاصله هستند. رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در این منطقه وجود دارد، بنابراین می‌توانید زمانی که در آنجا هستید استراحت کنید و از یک وعده غذایی یا یک فنجان قهوه لذت ببرید.

تاریخچه بازار پارچه دبی

بازار پارچه دبی تاریخی غنی دارد که به روزهای اولیه تاریخ شهر بازمی‌گردد. در آن زمان، دبی به دلیل قرار گرفتن این شهر در ساحل خلیج فارس به قطب تجارت بین المللی تبدیل شد. هنگامی که مردم از تمام گوشه و کنار جهان شروع به رفتن به دبی کردند، این شهر ترکیبی پر جنب‌و‌جوش از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم متنوع را در خود دید. در همین زمان‌ها بود که بازار نساجی دبی به عنوان یک مرکز محبوب برای تجارت ظهور کرد، جایی که فروشندگان برای مبادله انواع پارچه و منسوجات گرد هم جمع می‌شدند.

جالب اینجاست که این بازار حتی زمانی که بسیاری از مراکز خرید در سراسر شهر افتتاح شدند، همچنان با همان اهمیت قبل خود باقی مانده و مرکز تجارت نساجی و پارچه دبی به شمار می‌آید. امروزه اما بازار پارچه دبی به مقصدی محبوب برای مردم محلی و گردشگران تبدیل شده است؛ کسانی که به دنبال خرید پارچه‌های خاص و باکیفیت هستند و حتی کسانی که دوست دارند حال و هوای محلی شهر را از نزدیک لمس کنند. 

بخوانید: مرکز خرید فستیوال سیتی

چرا باید از بازار پارچه دبی خرید کنم؟ 

بازار پارچه دبی

بازار پارچه دبی مکان مناسبی برای یافتن اجناس خاص و منحصر به فرد است. با این حال شاید بپرسید که واقعا چرا باید از این بازار خرید کنیم؟

دلیل 1: تجربه خرید معتبر

بازار پارچه در دبی بازگشتی به زمانی است که خرید کردن حال و هوای دیگری داشت و شما در مغازه‌های قدیمی با فروشنده‌ها مشورت و چانه‌رنی می‌کردید. پس رفتن به این بازار تجربه خرید کردن همانند زمان‌های قدیم را تداعی می‌کند. 

بخوانید: بهترین و ارزان‌ ترین مراکز خرید دست دوم دبی

دلیل 2: محصولات منحصر به فرد

این بازار مجموعه‌ای از پارچه‌ها و منسوجات را ارائه می‌دهد که در جای دیگر به راحتی در دسترس نیستند. از گلدوزی‌های پیچیده گرفته تا چاپ‌های جالب و زیبا. شما حتما چیزی را پیدا خواهید کرد که متناسب با سبک و سلیقه‌تان باشد.

دلیل 3: تجربه فرهنگی

بازار پارچه دبی

بازار پارچه دبی مکانی عالی برای تجربه فرهنگ و سنت‌های امارات متحده عربی است. حتی مغازه‌ها هم لباس‌های سنتی مانند ابایا، کاندورا و شایلا را می‌فروشند.

دلیل 4: قیمت های مقرون به صرفه

برخلاف مراکز خرید لوکس در دبی، بازار پارچه محصولاتی را با قیمت‌های مقرون به صرفه در معرض فروش قرار می‌دهد. شما می‌توانید پارچه‌ها و منسوجات با کیفیت بالا را بدون خالی شدن جیبتان بخرید!

بخوانید: مراکز خرید وسایل دیجیتال در دبی؛ لپ تاپ از کجا بخریم؟

در بازار پارچه دبی چه چیزهایی پیدا می‌شود؟

پس از وارد شدن به بازار پارچه دبی، به دنیای متفاوتی منتقل خواهید شد. کوچه‌های باریک مملو از مغازه‌هایی است که پارچه، منسوجات و لباس‌های سنتی می‌فروشند. در اینجا چیزهایی وجود دارد که می‌توانید انتظار داشته باشید در این بازار دبی پیدا کنید:

پارچه ها

بازار پارچه دبی

این بازار گنجینه‌ای مخفی از پارچه است. از ابریشم و پنبه گرفته تا پشم و کتان، پارچه‌های متنوعی را در رنگ‌ها و بافت‌های مختلف خواهید دید. برخی از پارچه‌های محبوب موجود در این بازار عبارت‌اند از:

ابریشم: ابریشم به خاطر حس مجلل و روکش ظریفش معروف است، پارچه‌ای محبوب برای لباس شب و مراسم رسمی است.

پنبه: پارچه‌ای همه کاره که پوشیدن آن راحت است، پنبه در وزن‌ها و بافت‌های مختلف در بازار پارچه دبی به فروش می‌رسد.

پشم: گرم و دنج، پشم یک پارچه محبوب برای پوشیدن زمستان است. انواع پارچه‌های پشمی از جمله پشم ترمه و مرینو را در این بازار پرکاربرد خواهید یافت.

کتان: به عنوان پارچه‌ای سبک و قابل تنفس، کتان برای پوشیدن تابستان مناسب است. انواع پارچه‌های کتان را در رنگ‌ها و بافت‌های مختلف خواهید دید.

بخوانید: حراج در دبی؛ جشنواره ای که نباید از دست بدهید!

منسوجات

بازار نساجی دبی به غیر از پارچه، انواع منسوجات را نیز عرضه می‌کند. این شامل:

فرش و قالیچه: مردم دبی این بازار را با فرش و قالیچه‌های دستبافش می‌شناسند. آن‌ها در رنگ‌ها و الگوهای متنوعی در معرض فروش قرار داده شده‌اند.

Dubai carpets and rugs

ملحفه: انواع ملحفه را در اینجا خواهید یافت. از روتختی‌های گلدوزی شده تا روبالشی‌های چاپ شده، مطمئن باشید که چیزی را پیدا خواهید کرد که مناسب استایل و سلیقه شما باشد.

رومیزی و دستمال سفره: در بازار مجموعه‌ای از رومیزی‌ها و دستمال سفره‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف نیز عرضه می‌شود. 

پوشاک سنتی: این بازار نساجی مکان مناسبی برای خرید لباس‌های سنتی مانند ابایا، کاندورا و شایلا است. البته اگر دوست دارید همانند یک محلی لباس بپوشید و عکس بگیرید.

بخوانید: سوغات معروف دبی

سوغات و هدایا

Souvenirs and gifts  Dubai

بازار پارچه دبی به غیر از پارچه و منسوجات، سوغاتی‌ها و هدایای مختلفی نیز ارائه می‌دهد. 

جواهرات دست ساز: طیف وسیعی از جواهرات دست ساز را در این بازار خواهید یافت. از قطعات سنتی طلا و نقره گرفته تا طرح‌های جدید، چیزی برای همه وجود دارد.

عطر و روغن: اغلب محلی‌ها و توریست‌ها حرفه‌ای این بازار را با طیف وسیعی از عطرها و روغن ها نیز می‌شناسند. فروشندگان رایحه‌های مخصوص به خود را درست می‌کنند. 

ادویه‌ها و گیاهان: اگر اهل غذا خوردن هستید، طیف وسیعی از ادویه‌ها و گیاهان موجود در اینجا را دوست خواهید داشت. همه چیز از زعفران و هل گرفته تا زیره و زردچوبه.

بخوانید: برندهای معروف دبی

کارهایی که باید در بازار پارچه دبی انجام دهید

بازار پارچه دبی

بازار پارچه دبی یک بازار شلوغ و پر از انرژی و هیجان است. خریدن یا نخریدن در اینجا واقعا مهم نیست، این بازار حس و حال و چیزهای زیادی برای شما در نظر گرفته است. بیایید تا برخی از بهترین کارهایی را که می‌توانید در بازار نساجی دبی انجام دهید را به شما معرفی کنیم: 

خرید پارچه‌های رنگارنگ

خوب، مسلما با رفتن به بازار پارچه دبی، اولین کاری که می‌توانید انجام دهید، خرید پارچه است. غرفه‌های بازار مجموعه‌ای عالی از لباس‌های قومی و پارچه‌ها را به شما ارائه می‌دهند. فرقی نمی‌کند به دنبال ابریشم، پنبه، پشم یا ترمه باشید، مطمئناً چیزی را پیدا خواهید کرد که مناسب سبک و سلیقه شما باشد. از لباس‌های آماده گرفته تا پارچه‌ها، می‌توانید آن‌ها را قیمت مناسب بخرید و به سوغات ببرید. فقط حواستان باشد که این بازار با مراکز خرید لوکس و برند متفاوت است و با کمی چانه زدن قیمت‌های بهتری پیدا خواهید کرد. 

بخوانید: همه چیز درباره ی بازار طلا دبی

خیاطی سفارشی

بازار پارچه دبی

فروشندگان زیادی در بازار پارچه وجود دارند که خدمات خیاطی سفارشی را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید پارچه مورد نظرتان را از بازار خریداری کنید و بعد به سراغ یکی از خیاطان ماهر و باتجربه بروید تا آنچه در سر دارید را برای شما خلق کنند. 

نگران نباشید، خیاطان در بازار پارچه دبی بسیار با استعداد هستند و در طول سال‌ها به یک متخصص در این زمینه تبدیل شده‌اند. می‌توانید لباس‌های سنتی اماراتی، ست‌های سالوار هندی یا کت و شلوارهای پاکستانی را با توجه به اندازه‌گیری و تناسب دلخواه خود تغییر دهید. این خیاطان همچنین دانش زیادی در مورد مد و روند مدرن دارند. بنابراین، با خیال راحت طرح مدرن و جدید خود را انتخاب کرده و مابقی را به آن‌ها بسپارید، پشیمان نخواهید شد! 

بخوانید: مرکز خرید وافی دبی

فرهنگ امارات را کاوش کنید

این بازار مرکز فرهنگ و سنت‌های عربی و اماراتی است. از فرصت استفاده کرده و با فروشندگان صحبت کنید تا در مورد شیوه زندگی آن‌ها بیشتر بدانید. فروشندگان مغازه‌ها ممکن است مردم محلی نباشند، اما مدت زیادی است که در منطقه بوده‌اند و بنابراین، اطلاعات زیادی در مورد سنت‌ها و میراث شهر دارند. اگر هم به این کار علاقه‌ای ندارید و به زبان آن‌ها مسلط نیستید، فقط کافی است در میان پیچ و خم بازار در مغازه‌های و غرفه‌های کوچک و بزرگ آن گشتی بزنید تا حس و حال زیبای مردم این منطقه را در کنید. 

راستی این بازار سنتی فقط مملو از لباس نیست. برخی از غرفه‌ها طیف متنوعی از زیورآلات عربی و تزئینات گرانبها را ارائه می‌دهند که خود نشان دهنده آداب و سنن دبی هستند. 

با تور ارزان دبی همین حالا چمدانتان را ببنیدید.

تجربه چشیدن طعم غذاهای خیابانی

The taste of Dubai street food

ممکن است نتوانید تجربه غذاخوری خوب یا رستوران مناسبی را در بازار نساجی دبی پیدا کنید. اما اگر توریست هستید، باید در این بازار طعم غذاهای خیابانی را بچشید. می‌توانید از میان غرفه‌های کوچک غذاخوری اینجا از بین انواع غذاهای خیابانی عربی انتخاب کنید. فقط توصیه می‌کنیم که بدون امتحان کردن این غذاهای خوشمزه از این بازار بیرون نروید. 

می‌توانید غذاهای سنتی اماراتی مانند ماچبو، لوقایمت یا سمبوسه را میل کنید. حتی می‌توانید در حین تماشای جمعیت شلوغ و لذت بردن از موسیقی سنتی عربی، کراک داغ بخورید تا طعم یک بازارگردی اصیل را به شما ببخشد.

ابرا سواری در نزدیکی بازار پارچه

این تجربه خاص در بازار پارچه نیست، اما بسیار نزدیک به آن است. شاید بخواهید سوار شدن بر آبرا، یک قایق سنتی، را برای عبور از سمت دیره دبی را امتحان کنید. نمی‌دانیم می‌دانید یا نه، دیره خانه بسیاری از بازارهای سنتی مانند بازار ادویه و بازار طلا است. از آنجایی که این مکان بسیار به بازار پارچه نزدیک است، پس واقعا حیف خواهد بود که از آن دیدن نکنید. می‌توانید در این بازار هم قدم بزنید تا تجربه‌ای متفاوت از رفتن به دو بازار در یک روز داشته باشید. 

بسیاری از مردم محلی از آبرا به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. اگر ابرا سواری کردید، حتما از تماشای از نهر زیبای دبی و دسته‌های پرندگانی که بالای سر شما پرواز می‌کنند، خوشحال خواهید شد. اضافه کنیم که این راه، ارزان‌ترین راه برای رسیدن به دیره از بر دبی است. یک سفر یک طرفه فقط 1 درهم برای شما هزینه دارد.

بخوانید: بازار های عمده دبی

جاذبه‌های اطراف بازار پارچه دبی

Al-Fahidi Castle

در نزدیکی بازار پارچه دبی جاذبه‌های گردشگری محبوب زیادی وجود دارد. این جاذبه ها نمادهای غرورآفرین فرهنگ و میراث غنی دبی هستند. بدین ترتیب می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. اگر علاقه‌مند به دیدن بیشتر دبی قدیمی هستید، در اطراف محله قدم بزنید تا نگاهی به معماری سنتی عربی بیندازید. 

قلعه الفهیدی

در اینجا قلعه الفهیدی وجود دارد که خیلی از گردشگران به دیدن آن می‌آیند. قدمت این قلعه به قرن هجدهم بازمی‌گردد و نمونه خوبی از معماری سنتی امارات است. این قلعه موزه دبی همچنین یکی از بهترین موزه‌های شهر را در خود جای داده است. در این موزه مدل‌های خیلی از طبیعی مردمان اماراتی، خانه‌ها و بازارها و موارد دیگر وجود دارد که اگر می‌خوایهد سنت دبی را ببینید، بهترین مکان برای شما خواهد بود. 

بخوانید: مرکز خرید مرکاتو دبی

محله بستکیه

Bastakiye neighborhood of Dubai

محله بستکیه یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب در نزدیکی بازار پارچه دبی است. این منطقه مملو از خانه‌های سنتی بازسازی‌شده، کافه‌ها و گالری‌های هنری است. اینجا مکانی عالی برای سرگردانی و تحسین معماری منحصربه‌فرد دبی و همچنین تماشای برخی از هنرهای معاصر است. 

مسجد جامع بر دبی

مسجد جامع بر دبی نیز در فاصله‌ای قابل پیاده‌روی از بازار قرار دارد. در این مسجد زیبا در دبی می‌توانید از معماری سنتی اسلامی و بلندترین مناره دیدن کنید.

بخوانید: مرکز خرید ابن بطوطه دبی

هتل های نزدیک بازار پارچه دبی

در صورتی که قصد دارید از بازار پارچه در دبی خرید کنید و مدام به این بازارچه زیبا و سنتی سر بزنید. توصیه می‌کنیم که در هتل‌های اطراف آن اقامت داشته باشید. بدین ترتیب در هزینه‌های اضافی حمل و نقل صرفه جویی خواهید کرد. این هتل ها شامل:

هتل نوا

هتل کنکورد اینن

هتل عربین کورتیارد اند اسپا

بازار پارچه دبی

رستوران های نزدیک بازار پارچه دبی

در قسمت‌های قبل گفتیم که غذاهای خیابانی اطراف و داخل این بازار بسیار خوشمزه و محلی هستند. با این حال، رستوران های مختلفی در اطراف این بازار وجود دارند که می توانید یک وعده کامل غذای محلی را نوش جان کنید. این رستوران ها شامل:

رستوران کشتی تفریحی دینر دبی مارینا

رستوران حاتم طائی

فست فود کی اف سی

بخوانید: مرکز خرید سیتی سنتر

زمان‌بندی بازار پارچه دبی

دوشنبه تا شنبه: 9 صبح تا 2 بعد از ظهر و 4 بعد از ظهر تا 9 بعد از ظهر

جمعه‌ها: 6 صبح تا 2 بعد از ظهر و 4 بعد از ظهر تا 9 شب

یکشنبه ها بسته است.

چگونه به بازار پارچه دبی برویم؟

بازار پارچه دبی در محله تاریخی بر دبی واقع شده است. نهر زیبای دبی و بسیاری از مکان‌های تاریخی مانند محله الفهیدی و الشیندقا در نزدیکی این بازار سنتی در دبی قرار دارند. از طریق خیابان شیخ خلیفه بن زاید/D88 می‌توان به این سوق یا بازار دسترسی داشت.

  • اگر قصد سفر با مترو را دارید، از خط سبز استفاده کنید و در ایستگاه مترو شرف دی جی پیاده شوید. از آنجا می‌توانید تاکسی کرایه کنید یا پیاده تا مقصد بروید. 
  • اتوبوس‌های زیادی وجود دارند که شما را مستقیماً به این مکان می‌برند. از برنامه RTA Journey Planner دیدن کنید تا بدانید با کدام اتوبوس از مکان مورد نظر خود استفاده کنید. 
  • همچنین می‌توانید ابرا را از نهر دیره استفاده کنید تا به سمت بر دبی برسید و از آنجا می‌توانید به بازار بروید.

ارزانترین و بهترین هتل دبی، فقط با سه کلیک ممکنه!

حرف آخر

بازار پارچه دبی مقصدی است که هر کسی که به پارچه، منسوجات و صنایع دستی سنتی علاقه دارد، باید از آن بازدید کند. تجربه‌ای خاص از خرید کردن که شما را به دوران گذشته و قدیم این شهر می‌برد. بنابراین، اگر به اگر گشتن در مراکز خرید مدرن خسته شدید و می‌خواهید فرهنگ و سنت‌های دبی را تجربه کنید، سری به این بازار بزنید. 

سوالات متداول

ساعات کاری بازار نساجی دبی چقدر است؟

بازار نساجی دبی هفت روز در هفته از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است. با این حال، برخی از مغازه‌های داخل بازار ممکن است ساعات کاری کمی متفاوت داشته باشند و روز یکشنبه بسته باشند.

آیا چانه زنی در بازار نساجی دبی امری عادی است؟

بله، چانه زنی در این بازار رایج است. اما مهم است که در طول فرآیند چانه زنی محترمانه و مؤدبانه رفتار کنید و به خاطر داشته باشید که فروشندگان در تلاش برای امرار معاش هستند.

آیا کارت های اعتباری در بازار نساجی دبی پذیرفته می‌شوند؟

بله، کارت‌های اعتباری به طور کلی در این بازار نساجی پذیرفته می‌شوند. با این وجود، توصیه می‌کنیم پول نقد نیز همراه داشته باشید، زیرا برخی از فروشندگان کوچک‌تر ممکن است کارت‌های اعتباری را نپذیرند.

آیا پارکینگ در بازار نساجی دبی موجود است؟

بله، پارکینگ در نزدیکی بازار نساجی در دبی وجود دارد. چندین پارکینگ پولی و گزینه های پارکینگ خیابانی در منطقه اطراف نیز هستند. 

بهترین زمان برای بازدید از بازار نساجی دبی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از بازار نساجی در دبی در ماه‌های سرد سال یعنی بین زمستان و اوایل بهار است. در این ماه‌ها هوا برای گشت‌و‌گذار در بازار با پای پیاده دلپذیرتر و راحت تر است. همچنین توصیه می کنیم برای جلوگیری از شلوغی و گرمای روز صبح یا اواخر بعد از ظهر به بازار پارچه دبی بروید.

نظرات کاربران