Ibn Battuta Mall, Dubai
7 اسفند 1401
دبی

مرکز خرید ابن بطوطه دبی|فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سرگرمی‌‌ها و…

شما دبی را با چه ویژگی می‌شناسید، هتل‌های مجلل، تفریحات مهیج، رستوران‌های شیک یا مراکز خرید لوکس. همه این‌ها دبی را به یک مقصد جذاب برای سفر تبدیل کرده‌اند. اما اجازه بدهید که ما امروز به یکی از این خصوصیات یعنی مراکز خرید و آن هم مرکز خرید ابن بطوطه دبی بپردازیم. جایی که اگر در سفرتان از آن دیدن نکنید، حسابی پشیمان خواهید شد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم دلیل این پشیمانی چه خواهد بود؟ 

رزرو تور دبی

از داستان ابن بطوطه دبی خبر دارید؟

Ibn Battuta Mall, Dubai

اسم این مرکز خرید را از جهانگرد بزرگ دنیایی اسلام، یعنی ابن بطوطه گرفتند. او زندگی خود را در قرن 14 در مراکش آغاز کرد و دوران جوانی خوبی داشت تا اینکه در سن 22 سالگی تصمیم گرفت برای حج به مکه سفر کند، غافل از اینکه بداند این سفر 25 سال به طول می‌انجامد. پس از سفر حج، ابن بطوطه راه خود را کج کرد تا تمام دنیا را ببیند. او از شمال آفریقا به اروپا (اسپانیا) رفت و پس از آن از کشورهای ایران، هند و چین گذر کرد. جالب است بدانید که هر بخش از مرکز خرید ابن بطوطه دبی، متعلق به یکی از سفرهای این شخص است. یعنی شما با دیدن و گشت‌وگذار در یک مرکز خرید، سفری به چندین کشور دیگر خواهید داشت. چون تمام جزئیات هر کدام برگرفته از فرهنگ و هنر آن کشور است. 

در مرکز خرید ابن بطوطه دبی به کشورهای دیگر سفر کنید!

در سفر با تور دبی اگر قصدتان خریدکردن است، حتما به مرکز خرید ابن بطوطه دبی بروید. این مرکز خرید در بین دو جزیره پالم جبل علی و پالم جمیرا قرار گرفته و جزو بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی است. در مورد این پاساژ باید بگوییم که به 7 موضوع در رابطه با زندگی و سفرهای خود ابن بطوطه پرداخته شده و آن را به یکی از برترین جاذبه‌های دبی تبدیل کرده‌است. در اینجا شما می‌توانید یک روز کامل را در بین 270 فروشگاه، 50 رستوران، مناطق بازی برای کودکان، هتل‌های مجلل، سینما و چندین چیز دیگر به تفریح و گشت‌وگذار بپردازید. 

این 6 موضوع در قالب 6 بازار مختلف از کشورهای هند، چین، ایران، مصر، تونس و اندلس الهام گرفته شده، همان کشورهایی که ابن بطوطه به آن‌ها سفر کرده. در طراحی هر کدام از فرهنگ، سنت و هنر آن کشور استفاده کردند تا درنهایت یک اثر خارق‌العاده که نظیر آن در دنیا وجود ندارد، خلق کنند. شما با قدم گذاشتن در هر کدام از این بازارها به آن کشور سفر می‌کنید. توجه به جزئیات حتی به کوچک‌ترین عناصر به شما احساس شادی و مجلل بودن را خواهد داد. 

سفر با تور دبی با سه کلیک!

در بازار ایرانی گویی به اصفهان سفر کرده‌اید! 

همه چیز در این بازار حال‌وهوای ایران را دارد. سقف‌های گنبدی شکل با کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ و لوسترهای خاص دقیقا نشان‌دهنده فرهنگ ایران است. معماری این بازار و حتی حیاط آن به نحوی صورت گرفته که شما را به قرن 14 می‌برد، همان خانه‌های قدیمی و پر از حس زندگی. 

در بازار هندی سری به تاج محل سر می‌زنیم

Ibn Battuta Mall, Dubai

زمانی که ابن بطوطه به هند سفر کرد، این کشور تحت حکمرانی مغولان بود و معماری آن زمان هم هندی-اسلامی. به همین منظور در طراحی و ساخت بازار هندی‌ها از این سبک استفاده شده و سقف آن شبیه به محوطه اصلی تاج محل است. از طرفی نمادهایی از دو بنای معروف هند یعنی کاخ باد و قلعه قرمز نیز در این بازار دیده‌ می‌شوند. 

برای زیبایی هر چه بیشتر این بازار در مرکز آن یک ساعت فیل گذاشته شده که بر روی آن المان‌های اژدها و ققنوس قرار دارد. زیبایی آن وقتی است که از ساعت بیرون می‌آیند، می‌چرخند و ساعت را نشان می‌دهند. 

عظمت امپراطوری چین را در بازارهای چینی‌ها ببینید

هنر چین، امپراطوری آن‌ها، دزدان دریایی و حتی کشتی‌های چینی در معماری این بازار به کار رفته. رنگ طلایی و قرمز هم که در همه عناصر به چشم می‌خورد. ستون‌ها از سنگ مرمر و در محوطه از نماد اژدها استفاده شده تا کاملا حال‌وهوای فرهنگ چینی را القا کند. در این بازار شما دقیقا عظمت آداب‌ورسوم این کشور را خواهید دید و تجربه باورنکردنی از خرید را برای خودتان رقم خواهید زد. 

به اهرام مصر علاقه دارید !؟

در بازار مصر مرکز خرید ابن بطوطه دبی سفری کوتاه و مختصر به این کشور خواهید داشت. در تمامی این بازار از حکاکی‌ها، اهرام مصر، نقاشی و حتی عبادتگاه‌های این کشور الهام گرفته شده‌است. با راه رفتن در این بازار و تماشای دیوارهای سنگی، طاق‌های نقاشی شده، ستون‌های پاپیروس و حتی فانوس‌های زیبای مصری، حس قدم زدن در بازارهای خود مصر به شما منتقل می‌شود. 

در بازار اندلس فرهنگ اسپانیایی را کاوش کنید

Ibn Battuta Mall, Dubai

سقف‌های گنبدی شکل یا حکاکی‌های زیبا و نقاشی‌ خاص نشان‌دهنده معماری سنتی آندلس در این بازار است. شما در بازار اندلس به دوره‌ای در قرن 13 و 14 این کشور سفر می‌کنید که هنرهای آندلوسی را به نمایش می‌گذارد. فرهنگی که بسیار اصیل و در عین حال بسیار چشم‌نواز است. 

در بازار تونس با فرهنگ آفریقایی آشنا خواهید شد! 

ابن بطوطه اولین سفر خود را از تونس آغاز کرد و در آنجا به کلاس درس رفت. از کاخ‌ها، مساجد و باغ‌های زیبای آن‌ها دیدن کرد و با فرهنگ مردم این سرزمین آشنا شد. در ساخت بازار تونس نیز از همین موضوع استفاده کردند و آن را با شیشه‌های رنگی، نقاشی‌ها، کاشی‌کاری‌های موزاییکی و حتی پنجره‌های آهنی مخصوص معماری و هنر تونسی طراحی کردند. 

در مرکز خرید ابن بطوطه دبی چه چیزهایی در انتظار شما خواهد بود !؟

مرکز خرید ابن بطوطه با سبکی منحصربفرد و باشکوه ساخته شده و در آن فروشگاه‌هایی با اجناس برند و رستوران‌هایی که غذاهای لذیذ مخصوص منطقه را سرو می‌کنند، قرار گرفته. در اینجا به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. لوازم آرایشی، لباس مردانه، زنانه و بچگانه، لوازم الکترونیکی (موبایل، لپ تاپ و…)، دکوارسیون داخلی، تزئینات منزل و بسیاری فروشگاه دیگر. 

چیزی که ابن بطوطه را به یک مرکز خرید عالی تبدیل کرده، وجود برندهای مطرح دنیا در آن است. مارک‌های بین‌المللی مانند Debenhams، MAC، Sharaf DG، NYX، Inglot، GAP، Allen Solly، Decathlon، Nike، Daiso و بسیاری دیگر هم وجود دارند تا شما را به خرید بیشتر ترغیب کنند.

رستوران‌ها و کافه‌های بزرگ از جمله فست فودهای معروف، غذاهای محلی خاورمیانه، هندی، ایتالیایی، مکزیکی، ترکی، یونانی، چینی، ژاپنی و بسیاری از غذاهای دیگر در اینجا هستند. 

توصیه می‌کنیم تعطیلات خود را برای بازدید از مرکز خرید ابن بطوطه در طول جشنواره خرید دبی برنامه‌ریزی کنید، زمانی که این مرکز خرید درهای خود را به روی تخفیف‌ها و پیشنهادات سودآور برای خرید کالا باز می‌کند.

کارهایی که حتما باید در مرکز خرید ابن بطوطه انجام دهید

INDIA PALACE

دیگر زمان آن گذشته که مراکز خرید، فقط برای خریدکردن باشند و بس. مرکز خرید ابن بطوطه از جاهایی است که یک روز کامل هم برایش کافی نیست و کارهای زیادی می‌توانید برای خاطره‌سازی و خوشگذرانی در آن انجام دهید. 

اولین کار مسلما خرید کردن است

مرکز خرید ابن بطوطه دارای تعداد زیادی فروشگاه معروف است. شما هر چیزی که را که تصور کنید با بهترین کیفیت و تنوع زیاد پیدا خواهید کرد، آن هم با معروف‌ترین برندهای دنیا:

  • کارتر (CARTER’S)
  • کیدستون (CATH KIDSTON)
  • آلدو (ALDO)
  • سواروفسکی (SWAROVSKI)
  • سفورا (SEPHORA)
  • اکو (ECCO)
  • استیو مدن (STEVE MADDEN)
  • شرف دی جی (SHARAF DG)
  • اچ اند ام (H&M)
  • هومز آر آس (HOMES R US)
  • و بسیاری برند دیگر مانند MAC، Debenhams، Forever21، MAX، Tommy Hilfiger، Aldo، Steve Madden و… .

اینجا بهشتی برای شکم‌گردی و غذاخوردن است

مرکز خرید ابن بطوطه دبی مملو از رستوران‌ها، کافه‌ها و فودکورت است که می‌توانید پس از خریدکردن، از انواع غذاهای مختلف آن لذت ببرید. از غذاهای محلی گرفته تا هند، ایتالیایی، آسیایی و غیره. می‌توانید هر چه دوست دارید سفارش بدهید: مک دونالد، پیتزا اصیل ایتالیایی، سوشی، استارباکس، مرغ بریونی هندی و محبوب‌ترین غذاهای کشورهای دیگر. 

به فیلم دیدن علاقه دارید! 

در حین سفر به دبی در سینماهای نوو، یک سینمای مولتی پلکس که فیلم‌ها را به زبان‌های مختلف نمایش می‌دهد، به تماشای جدیدترین فیلم‌های اکران شده بنشینید. اگر از گشت‌وگذار خسته شدید، بهترین سرگرمی برای شما فیلم دیدن است. 

اینجا به کودکان هم فکر شده

Chuck E Cheese

مقامات همچنین به بازدیدکنندگان کوچک مرکز خرید ابن بطوطه دبی فکر کرده‌اند و مناطق بازی و سرگرمی متنوعی برای آن‌ها ایجاد کردند. درحالی‌که کودکتان در حال پریدن روی ترامپولین و کارگاه‌های بازی سرگرم هستند، شما با خیال راحت می‌توانید خرید کنید. پیشنهاد می‌کنیم به Chuck E Cheese بروید تا یک روز شاد را سپری کنید، جایی که کل خانواده می‌توانند در بازی‌ها و فعالیت‌های مختلف سرگرم‌کننده شرکت کنند، یک فضای جشن عالی برای همه.

همین حالا بلیط هواپیما دبی را رزرو کنید!

بهترین رستوران‌های مرکز خرید ابن بطوطه دبی

مرکز خرید ابن بطوطه بیش از 50 رستوران، کافه و غذاخوری دارد که همگی زیر یک سقف هستند. شما می‌توانید از بین طیف وسیعی از غذاهای جهانی انتخاب کنید:

رستوران کاخ هند (INDIA PALACE)

INDIA PALACE

این رستوران که در طبقه همکف بازار چین قرار دارد، منوی خوش عطری را ارائه می‌کند که خیلی وسوسه‌انگیز است. در اینجا می‌توانید غذاهای گیاهی یا غذاهای تند و پرادویه هندی را سفارش دهید. یکی از بهترین رستوران‌های هندی در دبی. 

رستوران Carluccio

کارلوسیو رستورانی ایتالیایی در بازار چینی‌ها است که با پاستا‌های ایتالیایی، پیتزاهای مختلف و فوکاچیای خانگی از شما پذیرایی می‌کند. البته با قیمت معقول که احتمالا به همین دلیل است که محبوب شده. 

رستوران وردورا (VERDURA)

این رستوران مدیترانه‎ای در بازار ایرانی قرار گرفته و دارای فهرستی جذاب از غذاهای تازه و خوشمزه مدیترانه است. غذاهایی سالم، خوشمزه و راحت.

رستوران Yo Sushi

Yo Sushi Restaurant

سوشی از آن دست غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد و در رستوران یو سوشی انواع مختلف آن با سس‌های متفاوت سرو می‌شود. این رستوران در بازار چینی‌‌ها است. 

رستوران Wendy’s

وندیز از آن فست‌فودهای زنجیره‌ای است که در بازار تونس قرار دارد و شما را با همبرگرهای تازه، مرغ ترد و ترکیبات مختلف سوپرایز می‌کند. 

رستوران ایرانیان ظفران

اگر در طول سفرتان هوس غذاهای ایرانی کردید، در بازار ایرانی‌ها انواع خوشمزه را به سبک خودشان سرو می‌کنند. 

رستوران کاسپ

Kasp Restaurant

این رستوران که به خاطر غذاهای لذیذ ترکی خود معروف است، بهترین غذاهای کوفته، لاهماچون، دونر، کباب و سایر غذاهای ترکی را سرو می‌کند.

چگونه خودمان را به مرکز خرید ابن بطوطه برسانیم؟ 

مرکز خرید ابن بطوطه دبی در جاده شیخ زاید واقع شده‌ و در نزدیکی تقاطع 6 برای روستای جبل علی قرار دارد. فرودگاه دبی تا مرکز خرید ابن بطوطه 30 دقیقه با ماشین فاصله دارد.

می‌توانید تاکسی، اتوبوس یا مترو را انتخاب کنید. اگر خواستید با مترو بروید، خط قرمز را سوار و در ایستگاه ابن بطوطه پیاده شوید. اگر هم با اتوبوس به این مرکز خرید می‌روید، مسیر 8 شما را به آنجا خواهد رساند. با تاکسی هم که کافی است تا مقصدتان را بگویید.  

بهترین زمان برای بازدید از مرکز خرید ابن بطوطه

مرکز خرید ابن بطوطه 7 روز در هفته باز است، بنابراین در تمام طول سال برای عموم قابل دسترسی خواهد بود. خرید در طول جشنواره خرید دبی که عموماً از اواخر دسامبر تا فوریه (اوایل آذر تا اوایل بهمن ماه) برگزار می‌شود، فرصت خوبی برای خرید ارزان‌تر است. 

ساعات کاری: هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب، پنجشنبه، جمعه و شنبه تا ساعت 12 صبح باز است.

جاهای دیدنی اطراف مرکز خرید ابن بطوطه دبی را از دست ندهید

Jumeirah Beach

قرارگیری ابن بطوطه دبی در جاده شیخ زاید موجب شده تا بتوانید به جاهای دیدنی زیادی در اطراف آن سر بزنید. 

مرکز خرید امارات: یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید با بیش از 500 برند بین‌المللی، سالن سینما، اسکی دبی و فودکورت مفصل در جاده شیخ زاید واقع شده‌است. می‌توانید بعد از دیدن ابن بطوطه یک برنامه برای خوشگذرانی در مرکز خرید امارات داشته باشید. 

ساحل جمیرا: هر ساله هزاران گردشگر به ساحل جمیرا می‌آیند تا شن‌های سفید و آب اقیانوس بکر این منطقه را از نزدیک ببینند و به شنا یا ورزش‌های آبی بپردازند. جمیرا یکی از زیباترین سواحل دبی در خلیج فارس است که با هتل‌ها، رستوران‌ها وکافه‌های متنوع نهایت لذت را برای گردشگران به ارمغان بیاورد. اینجا بهشتی برای ماجراجویان است.

برج خلیفه: تماشای دبی از بلندترین برج آن از کارهایی است که حتما در طول سفرتان باید انجام دهید. برج خلیفه، آسمان‌خراش 163 طبقه نه تنها بلندترین برج جهان است، بلکه دارای هتل‌های لوکس، اقامتگاه‌های خصوصی و دفاتر شرکت‌های بین‌المللی زیادی است. 

دبی مال: این پاساژ دومین مرکز خرید بزرگ دبی است و دارای چندین رستوران، فروشگاه‌های برند، کافه‌ها، آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب است. کارهای سرگرم‌کننده زیادی در دبی مال وجود دارد.

گشت‌وگذار در ابن بطوطه را به پایان می‌رسانیم

مرکز خرید ابن بطوطه دبی طراحی داخلی مسحورکننده و معماری شگفت‌انگیز خود، به یکی از دیدنی‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید در این شهر تبدیل‌شده است. اگر برنامه رزرو بلیط هواپیما تهران-دبی را در سر دارید، حتما برای خرید یا حتی گشت‌وگذار به این بطوطه سر بزنید، پشیمان نخواهید شد. 

نظرات کاربران