کامل ترین راهنمای منطقه دبی مارینا

کامل ترین راهنمای منطقه دبی مارینا؛ رستوران ها، جاذبه ها، هتل ها و…

منطقه دبی مارینا به عنوان یکی از زیباترین مناطق مسکونی دبی مشهور است. دلایل زیادی برای محبوبیت این منطقه وجود دارد که دو تا از مهمترین آن‌ها وجود منحصر به فردترین اسکله‌های تفریحی جهان و بیش از 200 آسمان‌خراش مرتفع است. همین‌ها کافی است تا بدانید قدم در یکی از مرفه‌ترین محله‌های دبی خواهید گذاشت، جایی که افراد مشهور، کارآفرینان موفق و پولدارها در آن زندگی و رفت و آمد می‌کنند.

رزرو تور دبی

در این راهنما، جاذبه‌ها و فعالیت‌های برتر را برای لذت بردن در مارینا دبی کشف خواهید کرد. به این معنی که از بهترین رستوران‌ها و کلوب‌هایی که زندگی شبانه پر انرژی دبی را به نمایش می‌گذارند، گرفته تا جاذبه‌های فراوانی که در طول روز به این محله جان می‌بخشد، برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی، آرامش ساحل و حتی دوستداران ورزش‌های شدید. این راهنما به شما کمک می‌کند از همه چیزهایی که این شهر باورنکردنی ارائه می‌دهد نهایت استفاده را ببرید.

بلیط هواپیما دبی را فقط با سه کلیک رزرو کنید!

دبی مارینا: همه آنچه باید بدانید

منطقه دبی مارینا

منطقه دبی مارینا در امتداد یک ساحل بکر به طول 3 کیلومتر امتداد دارد. این منطقه دارای یک کانال مصنوعی قابل کشتیرانی چشمگیر است که در آن اغلب می‌توانید نگاهی به قایق‌های تفریحی مجلل بیندازید. موقعیت جغرافیایی مارینا به خاطر اینکه در انتهای جنوبی دبی قرار گرفته، باعث شده تا این منطقه همواره رو به رشد و توسعه باشد. بنابراین وجود ساختمان‌سازی‌ها در اینجا کاملا عادی است.

در مجاورت دبی مارینا، مدیا سیتی و شهر اینترنتی دبی قرار دارند، محله‌های جدیدی که دفاتر شرکت‌های بزرگ در بخش‌های رسانه و فناوری اطلاعات را در خود جای داده‌اند.

از طرفی، مارینا دبی با بیش از 200 آسمان خراش الهام بخش که در یک فضای نسبتا کوچک متمرکز شده‌اند، لقب “بلندترین بلوک جهان” را به خود اختصاص داده است. از جمله این آسمان‌خراش‌های قابل توجه می‌توان به برج کایان، اوشن هایتس، مارینا پیناکل و پنتومینیوم که هنوز تکمیل نشده، اشاره کرد. که برای تبدیل شدن به دومین آسمان‌خراش بلند دبی، با ارتفاع 516 متر (1693 فوت) طراحی شده‌ است.

بخوانید: محله الفهیدی دبی؛ سفری به دبی قدیم

ویژگی های دبی مارینا تمام شدنی نیست

مردم محلی اغلب از قدم زدن در تفرجگاه‌های مارینا دبی لذت می‌برند. در حالی که گردشگران بیشتر به دنبال تفریحات مهیج و سرگرم‌کننده این منطقه مانند غذاخوردن در رستوران‌های خوشمزه یا زندگی شبانه پرجنب‌وجوش هستند. برخی هم به کانال آب زیبای مارینا می‌روند تا از تماشای مناظر آن ذوق زده شوند. چون تماشاگران خوش شانس می‌توانند حتی نهنگ‌ها و کوسه‌هایی را ببینند که به زیبایی در آب شنا می‌کنند.

در سراسر خیابان شیخ زاید از دبی مارینا، مناطق مسکونی معتبری قرار دارد که دارای حوض‌های زیبا، ویلاها و باشگاه‌های گلف هستند که به شهرت این منطقه به عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای اقامت در دبی کمک می‌کنند.

منحصربه‌فرد‌ترین بخش مارینا دبی به نام جمیرا بیچ رزیدنس شناخته می‌شود. این محله مسکونی مجلل شامل 40 برج، خیابانی شلوغ مملو از رستوران‌های لذیذ و فروشگاه‌های شیک به نام The Walk و یک منطقه ساحلی زیبا با گزینه‌های سرگرمی و گردشگاهی باشکوه به نام ساحل است که به عنوان قلب پرانرژی زندگی شبانه دبی مارینا عمل می‌کند.

در دبی مارینا، می‌توانید در امتداد تفرجگاه مارینا، خیابانی که در امتداد کانال قرار دارد، بگردید و مجموعه‌ای از فعالیت‌های هیجان‌انگیز منحصر به فرد دبی را کاوش کنید. بیایید به برخی از جذاب‌ترین تجربیاتی که دبی مارینا ارائه می‌دهد، بپردازیم!

بخوانید: محله السرکال دبی

بهترین مکان های دیدنی در دبی مارینا

بهترین مکان های دیدنی در منطقه دبی مارینا

تفرجگاه مارینا دبی (Dubai Marina Promenade)

در عصر یا صبح زود به دیدن تفرجگاه منطقه مارینا دبی بروید، آن وقت متوجه خواهید شد که چرا بسیاری از مهاجران برای زندگی در مارینا دبی را انتخاب کرده‌اند. این پیاده‌روی زیبا به طول 7 کیلومتر است و دورتادور مارینا را پوشش داده، یک محیط ایده‌آل برای قدم زدن و دویدن است. کلا برای شناخت این منطقه این مسیر همه چیز را به شما نشان خواهد داد.

این تفرجگاه به لطف طراحی مسطح و حلقه‌دار، تجربه پیاده‌روی صاف و لذت بخشی را فراهم می‌کند. همانطور که در مسیر قدم می‌زنید، مناظر خیره‌کننده آسمان خراش‌های بلند و قایق‌های تفریحی مجلل متعلق به میلیاردرها را خواهید دید. این ترکیب دیدنی از شگفتی‌های معماری و کشتی‌های لوکس منظره‌ای مسحورکننده را ایجاد می‌کند که ماهیت مارینا را به شما نشان خواهد داد، فقط دوربین خود را همراه داشته باشید.

بخوانید: منطقه دیره دبی

دبی مارینا واک (Dubai Marina Walk)

پیاده‌روی و تفریح در منطقه دبی مارینا واک تجربه‌ای لوکس خواهد بود. مسلما با داشتن مجموعه‌ای چشمگیر از 300 فروشگاه و بیش از 60 رستوران دلپذیر باید هم فضایی مهیج، لوکس و محبوب داشته باشد. بودن در مارینا واک از جمله بهترین تفریحات این منطقه به حساب می‌آید که خیلی از گردشگران را به سمت خودش جذب می‌کند.

به عبارتی دیگر، از ساعات اولیه صبح تا اواخر شب، The Walk هم محلی‌ها و هم بازدیدکنندگان را به یک اندازه فرا می‌خواند و آن‌ها را با سواحل باشکوه و فعالیت های ورزشی مهیج فراوان حسابی سرگرم می‌کند. علاوه بر این، کسانی که به دنبال آرامش هستند می‌توانند یک نوشیدنی با طراوت میل کنند یا یک ناهار لذیذ و در عین حال لذت بردن از مناظر خیره‌کننده خلیج یا مارینا لذت ببرند.

جالب است بدانید که در طول تعطیلات آخر هفته، این مقصد شلوغ به یک مرکز سرگرمی تبدیل می‌شود و میزبان رویدادها و نمایش‌های جذاب است. خیابان‌های The Walk مملو از جمعیت پرجنب‌وجوش و فضایی برق‌آمیز خواهند بود که توصیه می‌کنیم آخر هفته به این منطقه بروید. در نهایت نیز مارینا واک برای زوج‌ها یا خانواده‌ها، یک سفر دریایی شام در میان مارینای دلربا دبی، تجربه‌ی خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد که اثری محو نشدنی در قلب‌های آن‌ها خواهد گذاشت، البته کمی گران است اما ارزشش را دارد.

بخوانید: منطقه خور دبی؛ امکانات، جاذبه ها، رستوران و زندگی شبانه

دبی مارینا مال (Dubai Marina Mall)

منطقه دبی مارینا

این مرکز خرید به عنوان یکی از معروف‌ترین مقاصد دبی شناخته می‌شود. دبی مارینا مال با مجموعه‌ای چشمگیر از بیش از 140 فروشگاه، عمدتاً برای علاقه‌مندان به پوشاک، لوازم الکترونیکی و سوغات بهترین مکان خواهد بود. علاوه‌براین‌ها، بیش از 20 رستوران و کافه متنوع در این مرکز خرید وجود دارد که هر چه را هوس کنید، برای شما سرو خواهد کرد. می‌توانید با چشیدن طعم یک قهوه تازه از تماشای مناظر باشکوه مارینا لذت ببرید و خستگی به در کنید.

اضافه کنیم که درست در کنار دبی مارینا، کانال آبی آن با اتوبوس‌های آبی و سفرهای دریایی وجود دارد که گشتن درون آن تفریحی جذاب برای شما خواهد بود. فقط توصیه می‌کنیم ساعات شب را انتخاب کنید.

بخوانید: منطقه داون تاون دبی

بهترین کارهایی که می‌توانید در دبی مارینا انجام دهید

اگر تا به اینجا برای شما این سوال پیش آمده که در منطقه دبی مارینا چه تفریحات و کارهایی می‌توان انجام داد، در ادامه همراه ما باشید:

تور قایق تندرو دبی (Dubai Speedboat Tour)

این یک فعالیت کاملاً ضروری و واجب در دبی است! تورهای قایق تندرو چشم‌اندازی منحصر به فرد برای تماشای شگفتی‌های دبی ارائه می‌دهند که سفر شما را به یادماندنی خواهند کرد.

ماجراجویی از منطقه دبی مارینا آغاز می‌شود، جایی که می‌توانید از باشگاه قایق بادبانی و مناظر خیره‌کننده آسمان خراش‌های بر فراز آب شگفت‌زده شوید. در مرحله بعد، از کنار جزیره Bluewater، واقع در ساحل جمیرا عبور می‌کنید. به سمت پالم جمیرا ادامه می‌دهید تا چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از آتلانتیس The Palm را ببینید.

در حین حرکت، مناظر پانورامای دبی را از دریا خواهید دید که در نهایت با برج العرب نمادین، یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های دیدنی شهر، از نزدیک برخورد می‌کنید (صحنه‌ای خارق‌العاده خواهد بود). علاوه بر این، فرصت نادری را خواهید داشت که جزیره شیخ را ببینید. اگر خوش شانس باشید، نگاهی اجمالی به قایق تفریحی خصوصی باورنکردنی او داشته باشید. فقط از آنجایی که این تفریح در دبی بسیار محبوب است، حتما از قبل رزرو کنید.

بخوانید: با کروز سواری در دبی چه کارهایی می توان انجام داد؟

سفرهای دریایی و مهمانی های قایق در شام مارینا دبی

سفرهای دریایی و مهمانی های قایق در شام مارینا دبی

با سوار شدن بر یک کشتی مجلل که از میان آب‌های آرام دبی مارینا می‌گذرد. سفر دریایی عاشقانه شام را با عزیزان خود تجربه کنید. در محیط دلربا غرق شوید و از بهترین منظره افق خیره‌کننده شب لذت ببرید. در این سفرها انواع غذاها به همراه موسیقی و برنامه‌های سرگرم کننده ارائه می‌شود. منو نیز دارای مجموعه‌ای لذیذ از غذاهای محلی معمولی و همچنین غذاهای بین المللی است که می‌تواند هر کامی را راضی کند. اما از ما می‎‌شنوید به سراغ غذاهای عربی بروید.

تور دبی فقط سه کلیک با شما فاصله دارد.

تور هلیکوپتر بر فراز مارینا دبی و پالم جمیرا

یکی از خارق‌العاده‌ترین تجربه‌های دبی مارینا، شرکت در تور هلیکوپتری برای تماشای شهر از بالا است. بسیاری از ویژگی‌های جذاب دبی را فقط از منظری متفاوت می‌توان به طور کامل درک کرد. این منظره از چشم یک پرنده شامل یک نمایی پانورامایی باورنکردنی و فراموش‌نشدنی از خط افق شهر، هندسه‌های پیچیده، خیابان‌های شلوغ و خط ساحلی طلایی خواهد بود.

اگر وسوسه شدید، برای رزرو باید به اطراف دبی مارینا و نخل جمیرا بروید و معمولا آکادمی پلیس دبی این تورها را برگزار می‌کند. از این نقاط عزیمت، هلیکوپترها پروازهای کوتاهی را آغاز می‌کنند که معمولاً بین 12 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. هم تورهای گروهی و هم تورهای خصوصی در دسترس هستند. این را هم بگوییم که تصور نکنید که منحصراً برای ثروتمندان است. قیمت‌های یک تور 12 دقیقه‌ای کاملاً مقرون به صرفه است (کمتر از 200 دلار)، و حتی گزینه‌های طولانی‌تر نیز در دسترس هستند.

لذت برخاستن از هلی‌پایه آکادمی پلیس دبی را تجربه کنید و شاهد دیدنی‌های برجسته شهر مانند برج خلیفه و کانال دبی باشید. نخل جمیرا و آتلانتیس را تحسین کنید، از سواحل درخشان دبی لذت ببرید و به هتل 7 ستاره باشکوه برج العرب نزدیک شوید. پروازهای طولانی‌تر همچنین فرصتی برای دیدن جزایر نمادین جهان و برخی از خیره کننده‌ترین مناطق از جمله منطقه دبی مارینا را فراهم می‌کنند.

بخوانید: تفریحات لاکچری دبی

تجربه جت اسکی در مارینا دبی و نخل جمیرا

منطقه دبی مارینا

تجربه هیجان‌انگیز جت اسکی را در امتداد خط ساحلی، شامل منطقه دبی مارینا، نخل جمیرا و برج العرب نمادین تجربه کنید. اگر به دنبال هیجان و اهل ورزش‌های آبی هستید، این یکی از بهترین تفریحات مارینا برای شما خواهد بود.

همان‌طور که در میان آب‌های درخشان خلیج فارس بالا و پایین می‌پرید. با مناظر خیره‌کننده پالم جمیرا روبرو می‌شوید، جایی که آتلانتیس نخل با نمایی رویایی در آن قرار دارد. در ادامه شاهد عظمت برج العرب باشید، شاهکاری معماری که از دریای نیلگون برمی‌خیزد و پس زمینه‌ای الهام بخش برای ماجراجویی شما ایجاد می‌کند. علاوه بر این، شما این شانس را خواهید داشت که جزیره شیخ را تماشا کنید. از شگفتی‌های بی‌شماری که خط ساحلی زیبا را تزیین کرده‌اند، شگفت‌زده شوید.

راهنماهای حرفه‌ای شما را در طول سفر همراهی خواهند کرد و تجربه‌ای بی نقص و ایمن را تضمین می‌کنند. حتی اگر مبتدی هستید، نترسید! برای هر مهارتی در هر سطحی این امکان فراهم است تا جت اسکی را هیجان‌انگیز را امتحان کند.

بخوانید: 7 تفریح عجیب در دبی

چتربازی بر فراز مارینا دبی

بدون شک، یکی از هیجان انگیزترین ماجراجویی‌هایی که می‌توانید در دبی داشته باشید، چتربازی بر فراز مارینا دبی و نخل جمیرا است. خود را برای فعالیتی با آدرنالین بالا آماده کنید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. البته اگر دل و جرات و تجربه اینکار را دارید. اگر هم حرفه‌ای نیستید هم می‌توانید با مربی بپرید. در هر صورت با هواپیما به ارتفاعات خیره کننده بیش از 4000 متر بالای دبی مارینا می‌روید، از آن بالا می‌پرید. خودتان را برای سقوطی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت آماده کنید!

برای تقریباً 60 ثانیه هیجان انگیز، هجوم بی‌نظیری از نشاط خالص را احساس خواهید کرد. سپس، با باز شدن چتر نجات، به یک فرود آرام منتقل می‌شوید و فرصت کافی برای تماشای مناظر خیره‌کننده دبی و نخل نمادین جمیرا را در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

در طول ماجراجویی چتربازی، کارکنان مجرب در کنار شما خواهند بود و امنیت شما را تضمین  و هر لحظه هیجان‌انگیز را در ویدیو ثبت می‌کنند. آن‌ها به طرز ماهرانه‌ای عملکرد شما را ثبت و به شما این امکان را می‌دهند که تجربه فراموش نشدنی را دوباره تجربه کنید و آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. این یک تجربه یک بار در زندگی است که بدون شک خاطراتی را برای شما از منطقه دبی مارینا به یادگار خواهد گذاشت که برای یک عمر آن را فراموش نخواهید کرد.

بخوانید: تفریحات رایگان دبی

زیپ لاین مارینا دبی

زیپ لاین منطقه دبی مارینا

قابل توجه همه علاقه‌مندان به آدرنالین! برای ارضای هوس هیجانی خود در دبی مارینا، خانه زیپ لاین مشهور جهانی XLine، آماده شوید. این زیپ لاین دارای رکوردهای متعددی است که آن را به پرطرفدارترین زیپ لاین شهری در سطح جهان تبدیل کرده و علت آن نیز طول، شیب زیاد و سرعت استثنایی است. خود را برای یک کیلومتر سواری هیجان انگیز آماده کنید. با سرعت متوسط 80 کیلومتر در ساعت در حالی که در ارتفاع 170 متری از سطح زمین معلق هستید!

همانطور که در امتداد زیپ لاین سر می‌زنید. آماده باشید که در منظره‌های خیره‌کننده منطقه دبی مارینا، که با آسمان‌خراش‌های باشکوه و قایق‌های تفریحی مجلل مزین شده است، مسحور شوید. برای ثبت هر لحظه از این ماجراجویی فراموش نشدنی، کارکنان همه شرکت‌کنندگان را به یک GoPro مجهز به کلاه ایمنی مجهز می‌کنند و اطمینان می‌دهند که هیچ جزئیاتی نادیده گرفته نمی‌شود. بهترین قسمت؟ شما یک ویدیوی ویرایش شده حرفه‌ای از تجربه خود را دریافت خواهید کرد که مستقیماً به ایمیل شما ارسال می شود، دقیقاً روز بعد.

اگر هم دوست دارید با یک همراه این زیپ لاین را تجربه کنید، دبی مارینا زیپ لاین، یک گزینه پرواز پشت سر هم ارائه می‌دهد. با دو زیپ لاین موازی، شما و شریک یا دوستانتان می‌توانید این سفر پر انرژی را با هم آغاز کنید و خاطراتی را بسازید که تا آخر عمر باقی بماند. فرقی نمی‌کند شما یک جسور انفرادی باشید یا به دنبال به اشتراک گذاشتن هیجان با شخص خاصی هستید. زیپ لاین دبی مارینا نوید یک هجوم بی‌نظیر آدرنالین را می‌دهد که ولع بیشتری در شما ایجاد می‌کند.

بخوانید: منطقه بر دبی؛ معرفی موقعیت، جاذبه‌ها و امکانات

بهترین رستوران های دبی مارینا

منطقه دبی مارینا و رستوران ها

منطقه دبی مارینا به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای صرف غذا در فضای باز مشهور است. کافه‌ها و رستوران‌های آن سرآشپزها و بارمن‌های درجه یک را از سرتاسر جهان جذب می‌کنند تا بهترین‌ها را برای مشتریان خود سرو کنند.

بخوانید: بهترین رستوران های دبی با طعم‌هایی از سراسر جهان

تعداد زیاد رستوران و تنوع آن‌ها در دبی مارینا باعث شده تا هر ذائقه و بودجه‌ای بتواند بهترین شکم‌گردی را در این منطقه داشته باشد. ما نمی‌توانیم همه این رستوران‌ها را اینجا عنوان کنیم و کلا به یک مقاله جداگانه نیاز دارد. با این حال برخی از محبوب‌ترین‌ها را در زیر معرفی کرده‌ایم.

  • بیایید با عملیات فلافل در The Beach Mall JBR شروع کنیم. این یک مکان عالی برای امتحان طیف گسترده‌ای از غذاهای محلی است. این مکان برای یک وعده غذایی سریع مناسب است و غذاهای سخاوتمندانه را با قیمت‌های مقرون به صرفه ارائه می‌دهد.
  • رستوران هندی زعفران، واقع در دبی مارینا مال، در غذاهای هندی تخصص دارد. غذاهای اینجا لذیذ و با کیفیت هستند و قیمت ها هم مناسب است.
  • در رستوران MasterChef The TV Experience می‌توانید از بهترین غذاهای لذیذی که برنامه‌های تلویزیونی معروف هستند، لذت ببرید.

بخوانید: پیست اسکی دبی؛ تجربه‌ای بی‌نظیر در صحرای آرزوها!

هنوز ادامه داره…

  • وقتی صحبت از غذاهای خاورمیانه، به ویژه لبنانی به میان می‌آید، توصیه می‌کنیم زاروب را امتحان کنید، قیمت‌های عالی و کیفیت غذای بسیار خوبی را سرو می‌کند.
  • یکی دیگر از گزینه‌های عالی، المائده است که غذاهای سنتی را به سبک خودش می‌پزد.
  • اگر به دنبال تجربه‌ای زیباتر و مجلل هستید، رستوران ایرانی بهار بهترین انتخاب برای شماست.
  • Catch 22، واقع در JBR، یکی از محبوب‌ترین غذاخوری‌ها است که ترکیبی از غذاهای بین‌المللی سرو می‌کند.
  • یکی از مکان‌های محبوب در مارینا دبی، بار و گریل Observatory است که در طبقه 52 هتل و سوئیت هاربر ماریوت دبی واقع شده است. مکانی با دکوراسیونی ظریف، منظره زیبای شهر و غذاهای خوشمزه که قیمت‌های قابل توجهی هم دارد.
  • اگر هوس یک پیتزای لذیذ کردید، به Luigia – The Best of Italy، یک رستوران ایتالیایی برجسته که به خاطر پیتزاهای خوشمزه‌اش معروف است، بروید.

بخوانید: گوشه‌ای از بهشت در دبی: چرا باید منطقه الممزر دبی را ببینید

اسکله یا پیر 7 (Pier 7)

اسکله 7 معروف‌ترین مقصد برای علاقه‌مندان به غذا در منطقه دبی مارینا است و خود را به عنوان قطب برتر برای غذاخوری‌های خوب معرفی می‌کند. این مکان باشکوه دارای هفت طبقه است که هر کدام دارای یک رستوران منحصر به فرد هستند.

هفت رستوران در Pier 7 طیف متنوعی از مفاهیم آشپزی مدرن را ارائه می‌دهند. در آتلیه M، مشتریان می‌توانند از لذت غذاهای فرانسوی معاصر با پیچ و تاب جذاب آسیایی لذت ببرند. این رستوران دارای یک سالن با الهام از سبک آرت دکو و پشت بام خیره کننده‌ای است که مناظر دیدنی از مارینا دبی را ارائه می‌دهد.

Mama Zonia واقع در طبقه دوم، از آمازون الهام گرفته و طعم‌های لاتین و آسیایی را برای ایجاد غذاهای عجیب و غریب ترکیب می‌کند. این مکان پرجنب‌وجوش، نوشیدنی‌های عالی سرو می‌کند و شب‌ها میزبان دی‌جی‌های محبوب است.

در کل، هر طبقه از این مجموعه غذاهای متنوعی را طبخ می‌کند که می‌توانید طعم‌های جدیدی را امتحان کنید.

بخوانید: سافاری دبی؛ یک شب را در صحرا بگذرانید!

بهترین باشگاه های ساحلی در دبی مارینا

منطقه دبی مارینا

اگر به دنبال آفتاب گرفتن و لذت بردن از یک روز مملو از سرگرمی هستید یا فقط می‌خواهید شب را با هیجان و انرژی سپری کنید. سواحل و باشگاه‌های ساحلی دبی مارینا بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

ساحل دریفت دبی (DRIFT Beach Dubai)

که به دلیل انحصاری بودنش شناخته می‌شود، یکی از معتبرترین کلوپ‌های ساحلی دبی است. در اینجا می‌توانید در محیطی مجلل استراحت کنید و یک روز مملو از سرگرمی داشته باشید. خدمات و امکانات بی‌عیب و نقصی در این ساحل ارائه می‌شود و مطمئنا ارزش هزینه‌ای را که پرداخت می‌کنید، خواهد داشت. فقط باید بدانید که قیمت‌های در این ساحل کمی بیشتر از تصور شما هستند و این نشان‌دهنده فضای مجلل باشگاه است.

بخوانید: بهترین سواحل دبی

ساحل لاجوردی (Azure Beach)

یکی دیگر از باشگاه‌های ساحلی منطقه دبی مارینا، Azure Beach است که امکانات رفاهی و سرگرم‌کننده فوق‌العاده‌ای را به گردشگران ارائه می‌دهد. در اینجا هر کاری دوست دارید را می‌توانید انجام دهید. از استراحت روی تخت‌های آفتاب‌گیر گرفته تا شنا، انواع غذاها، موسیقی و ورزش‌های آبی. خلاصه اینکه چه به دنبال یک مکان آرام باشید یا یک گردهمایی پر جنب و جوش، ساحل لاجورد محیطی ایده آل را برای یک روز به یاد ماندنی در کنار ساحل فراهم می‌کند.

بخوانید: همه چیز درباره منطقه القوز دبی و امکانات آن

بهترین هتل های دبی مارینا

بهترین هتل های دبی مارینا

دبی مارینا که به خاطر چشم‌اندازهای خیره‌کننده کنار آب و اقامتگاه‌های مجللش معروف است. بنابراین بهترین هتل‌های شهر را در خود جای داده است. بیایید نگاهی دقیق تر به چند گزینه قابل توجه در این محله دوست‌داشتنی بیندازیم.

هتل آدرس دبی مارینا (The Address Dubai Marina)

Address Dubai Marina یک هتل مجلل معتبر است که مناظر شگفت‌انگیزی از مارینا دبی و شهر را ارائه می‌دهد. این هتل با اتاق‌ها و سوئیت‌های امروزی و بزرگ خود، اقامتی راحت و مجلل را برای مهمانان تضمین می‌کند. هر اقامتگاه مجهز به امکانات مدرن است که بعد از یک گشت و گذار روزانه خسته کننده، بهترین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. از امکانات ویژه آن می‌توان به رستوران مخصوص و ویژه آن، یک استخر روباز، یک مرکز تناسب اندام، یک اسپا و… اشاره کرد.

بخوانید: هتل های ارزان دبی

هتل مارینا ریتز کارلتون دبی (The Ritz-Carlton Dubai Marina)

یکی دیگر از هتل‌های باشکوه منطقه دبی مارینا، هتل ریتز کارلتون است که با چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌اش از مارینا و شهر، نوید تجربه‌ای قابل توجه را می‌دهد. اتاق‌ها و سوئیت‌های زیبا و شیک آن جذابیتی جاودانه را به نمایش می‌گذارند و طیف وسیعی از امکانات رفاهی بسیار مدرن را ارائه می‌دهند.

ساحل جمیرا سوفیتل دبی (The Sofitel Dubai Jumeirah Beach)

ساحل جمیرا سوفیتل دبی که در امتداد ساحل زیبای جمیرا قرار دارد. مناظر خیره کننده‌ای از خلیج فارس و خط افق شهر را در جلوی چشمان مهمانان خود قرار می‌دهد. این هتل دارای اتاق‌ها و سوئیت‌های مدرن و بزرگ است و برای ارائه اقامتی مجلل طراحی شده‌اند. هر اقامتگاه مجهز به مدرن‌ترین امکانات رفاهی، آسایش و راحتی را تضمین می‌کند و همین‌ها باعث شده تا جزو بهترین هتل های دبی قرار گیرد.

استراحتگاه ساحلی شرایتون جمیرا (The Sheraton Jumeirah Beach Resort)

هتل شرایتون جمیرا بیچ ریزورت واقع در ساحل جمیرا، بهشتی لوکس است. این یکی هم مانند دیگر هتل‌ها مناظر دیدنی را در هر اتاق خود به نمایش می‌گذارد. از طرفی امکانات و دکوراسیون کامل هر اتاق موجب می‌شود تا برای مهمانان اقامتی راحت فراهم شود.

بخوانید: در دبی کجا اقامت کنیم؟

دسترسی و گشت و گذار در مارینا دبی

منطقه دبی مارینا

هر محله از منطقه دبی مارینا به راحتی قابل دسترسی است. اگر به این منطقه از دبی می‌روید، حتما پیاده‌روی را در جزو کارهای خود قرار دهید. در کل مسیرهای پیاده‌روی بسیار زیادی در مارینا وجود دارد که آن را به یکی از تفریحات برای گردشگران تبدیل کرده است. و اغلب از این روش برای گشت و گذار استفاده می‌کنند. 

برای رسیدن به دبی مارینا، می‌توانید از خط قرمز مترو دبی استفاده کنید که دارای دو ایستگاه است: املاک داماک و DMCC. هر دو ایستگاه در طرف مقابل جاده شیخ زاید قرار دارند. اما از طریق پل‎های عابر پیاده سرپوشیده به خوبی به مارینا متصل هستند.

رفت و آمد در محله به لطف تراموا دبی که دارای 11 ایستگاه تراموا است و از اقامتگاه ساحلی جمیرا (JBR) تا الصفوح امتداد دارند، راحت است. تراموا مارینا دبی را به مقاصد محبوبی مانند برج العرب، مرکز خرید امارات و مونوریل پالم جمیرا متصل می‌کند.

اگر از فرودگاه بین المللی دبی به مارینا دبی با مترو سفر می‌کنید، معمولا حدود 45 دقیقه طول می‌کشد. با تاکسی یا ماشین، زمان سفر بسته به شرایط ترافیکی بین 25 تا 45 دقیقه است.

علاوه بر این، می‌توان به راحتی با اتوبوس های Hop-On Hop-Off به مارینا دبی رسید. این اتوبوس‌ها از قلب مارینا (JBR) عبور و در تمام نقاط جالب محله توقف می‌کنند.

بخوانید: راهنمای جامع حمل و نقل در دبی در سال 2023

کارهایی که باید در اطراف مارینا دبی انجام دهید

منطقه دبی مارینا به عنوان یک مرکز عالی برای شروع یک سفر به یاد ماندنی در جاذبه‌های نمادین دبی عمل می‌کند. چطور؟

ماجراجویی خود را با بازدید از پالم جمیرا، جزیره‌ای مصنوعی که معماری باورنکردنی و استراحتگاه‌های مجلل را به نمایش می‌گذارد، آغاز کنید. برای یک روز مهیج پر از هیجانات مبتنی بر آب، به آتلانتیس آکواونچر  آتلانتیس بروید. جایی که دنیایی از هیجانات آبی در انتظار شماست.

علاوه بر این مقاصد جذاب، دبی مارینا دسترسی راحت به دیگر نقاط دیدنی قابل توجه را داراست. با قدم زدن به برج العرب، هتلی به شکل بادبان نفس‌گیر که مظهر تجمل و عظمت است، خود را در دنیای تجلل و لاکچری بودن غرق کنید. اگر مشتاق تجربه بهشت خریداران هستید به مرکز خرید پر جنب‌و‌جوش دبی بروید. جایی که تعداد بی‌شماری از بوتیک‌های سطح بالا و گزینه‌های سرگرمی همه جانبه در انتظار شماست. در آخر فراموش نکنید که از برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، که در نزدیکی مرکز خرید قرار دارد، دیدن کنید.

بهترین هتل های دبی را از سه کلیک بخواهید!

حرف آخر

برای سفری فراموش نشدنی به دبی برنامه‌ریزی می‌کنید؟ منطقه دبی مارینا را انتخاب کنید؛ مکانی خارق‌العاده که هر چه را از سفرتان انتظار داشته باشید برای شما مهیا می‌کند. این راهنما هر آنچه را که باید درباره این منطقه بدانید را عنوان کرده تا قبل از هر کاری یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. فقط این نکته را متذکر شویم که دبی مارینا جزو مناطق لوکس و گران قیمت دبی به شمار می‌آید. پس حواستان به بودجه خود باشد!

سوالات متداول

دبی مارینا در کجای دبی واقع شده است؟

دبی مارینا در نزدیکی ساحل در منطقه‌ی جمیرا بیچ رزیدنس واقع شده است

ویژگی برجسته دبی مارینا چیست؟

ویژگی برجسته دبی مارینا، کانال آبی مصنوعی است که از طریق آن به خلیج فارس دسترسی دارد، همچنین ساختمان‌های بلند و مدرنی که در اطراف آن قرار دارند.

آیا دبی مارینا برای فعالیت‌های آبی مناسب است؟

بله، دبی مارینا امکانات متنوعی برای فعالیت‌های آبی مانند قایق‌رانی و جت اسکی فراهم می‌کند.

چه نوع امکانات تفریحی در دبی مارینا وجود دارد؟

دبی مارینا میزبان رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها، و مراکز خرید متعددی است و همچنین دارای پیاده‌روهای ساحلی و پارک‌های عمومی است.

نظرات کاربران