سفر به دبی در زمستان
10 فروردین 1402
دبی

سفر به دبی در زمستان؛ بهترین زمان سفر

در‌حالی‌که دبی مکان خوبی برای بازدید در هر زمانی از سال است، زمستان قطعا بهترین زمان سفر به دبی است. درجه حرارت هوا ملایم و دلپذیر است و در مجموع سفر به این شهر را به تجربه‌ای دل‌انگیز تبدیل می‌کند. علاوه بر این، تعداد زیادی جشنواره و فعالیت سرگرم‌کننده برای لذت بردن در سفر به دبی در زمستان وجود دارد. به عنوان مثال، جشنواره خرید دبی هر سال از دسامبر تا ژانویه برگزار می‌شود و دارای تخفیف‌های شگفت‌انگیزی برای خرید است. در طول این مطلب شما را با بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب‌وهوا، هزینه‌ها و برگزاری جشنواره‌ها آشنا می‌کنیم و شما را راهنمایی می‌کنیم تا بدانید که در سفر به دبی در زمستان چه بپوشید، چه غذاهایی بخورید و چقدر پول همراهتان ببرید. با ما همراه باشید!

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی را همین حالا رزرو کنید!

چرا باید در زمستان به دبی سفر کنیم؟

هر فصل دبی زیبایی‌های خاص خودش را دارد، زمستان دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال بد نیست بدانید که چرا باید این موقع از سال را برای سفر انتخاب کنید. در زیر برخی از دلایل خاص آورده شده است:

از آب‌وهوای دلپذیر دبی در زمستان لذت ببرید

سفر به دبی در زمستان

شرایط آب‌وهوایی مساعد و طیف وسیعی از جاذبه‌ها از جمله دلایلی است که دبی را به یک مقصد عالی برای گردش در تمام طول سال تبدیل کرده‌است. با‌این‌حال، زمستان گزینه‌های بیشتری را برای گردشگران ارائه می‌دهد؛ به همین دلیل بهترین زمان سفر به دبی است. هوا خنک‌تر است و امکان گشت‌وگذار و فعالیت‌های خارج منزل را با راحتی بیشتری و بدون نگرانی از گرما فراهم می‌کند. علاوه‌ بر آن، رویدادها و فستیوال‌های محبوبی در ماه‌های زمستان برگزار می‌شود که سفر به دبی در زمستان را جذاب‌تر می‌کند.

از تخفیف‌های جشنواره خرید دبی بهره ببرید

جشنواره خرید یکی از محبوب‌ترین رویدادهای سالانه در دبی است. این برنامه که به مدت یک ماه، از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه، برگزار می‌شود، به بازدیدکنندگان فرصت استفاده از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه را در مراکز خرید و فروشگاه‌های سراسر شهر را در بهترین زمان سفر به دبی می‌دهد. هم‌چنین در این موقع، انواع مختلفی از فعالیت‌های خانوادگی مانند اجرای موسیقی، نمایش آتش‌بازی و کارناوال در بهترین زمان سفر به دبی اجرا می‌شود. فستیوال خرید دبی، نقطه برجسته تفریحات زمستانی در بهترین زمان سفر به دبی است.

بخوانید: بهترین زمان سفر به دبی؛ تصمیم گیری سخت یا آسان

در زمستان دبی از جشن‌های کریسمس دیدن کنید

در فصل زمستان، دبی جشن کریسمس را برگزار می‌کند. در این زمان، شهر به چراغ‌های رنگی مزین می‌شود و گروه‌های رژه مختلف در سراسر شهر راهپیمایی می‌کنند. علاوه بر آن، بابانوئل در سطح شهر قدم می‌زند و سرزمین عجایب دبی‌مال نیز در بهترین زمان سفر به دبی با درختان کریسمس، چرخ‌وفلک‌ها و چراغ‌های رنگی تزئین می‌شود.

از آتش‌بازی سال نو استقبال کنید

Dubai New Year fireworks

بدون شک بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین جشن در بهترین زمان سفر به دبی، آتش‌بازی سال نو است. این رویداد که در برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، برگزار می‌شود، منظره‌ای خیره‌کننده را ایجاد می‌کند و توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان دیده می‌شود. در این مراسم، رقص آتش‌بازی با موسیقی هماهنگ است و آسمان شب را با رنگ‌های خیره‌کننده روشن می‌سازد و آن را به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

اگر تور دبی را هنوز رزرو نکرده اید؛ همین حالا با سه کلیک چمدانتان را ببندید!

در زمستان؛ بهترین زمان سفر به دبی چه بپوشیم؟

زمستان، به عنوان بهترین زمان سفر به دبی دارای دمایی در حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. پیشنهاد می‌کنیم لباس‌های راحت و سبک و شلوارهای جین بپوشید. علاوه بر آن، برای شب‌ها که هوا سردتر است، یک ژاکت سبک و شال‌گردن همراه خود ببرید. 

مهم‌ترین کارهایی که باید در سفر به دبی در زمستان انجام دهید

اگر سفر به دبی در زمستان را انتخاب کردید و بار سفر بستید، از قبل یک لیست برای کارهایی که در این فصل دلنشین می‌توانید انجام دهید، لیست کنید. اما چه کارهایی:

1. از برج خلیفه دیدن کنید

برج خلیفه با ارتفاع 829.8 متر مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان است. در این برج، چندین مجتمع خرید و فعالیت‌های سرگرم‌کننده وجود دارد. عرشه برج در طبقه 122 مرتفع‌ترین نقطه دبی است و منظره‌ای فراموش‌نشدنی از مناظر درخشان دبی را برای شما فراهم می‌آورد. پیشنهاد می‌کنیم در یک عصر زمستانی با خانواده خود از برج خلیفه دیدن کنید و شاهد شگفتی و زیبایی آن در بهترین زمان سفر به دبی باشید.

2. سوار یک سافاری صحراگردی کنید

 و سفر به دبی در زمستان Dubai safari in winter

صحرای وسیع عربستان و تپه‌های شنی وحشی آن چشمان شما را به وجد می‌آورد و تجربه‌ای به‌یاد‌ماندنی را در سفر به دبی در زمستان پدید می‌آورد. سافاری‌سواری بهترین تجربه برای تماشا و لذت بردن از صحرای دبی است. علاوه بر آن، شکم‌گردی نیز یکی از بهترین تجربه‌های سافاری‌گردی است. شما از غروب آفتاب در میان شن‌های طلایی لذت می‌برید و پس از آن یک شام باربیکیو مجلل همراه با گوش سپردن به موسیقی آرام‌بخش میل می‌کنید. صبح یا عصر بهترین زمان برای صحراگردی در سفر به دبی است.

3. در سفر به دبی در زمستان، سوار کشتی کروز شوید

حتی اگر از تمام جاذبه‌های دبی دیدن کنید اما از سوار شدن در یک کشتی کروز غافل شوید، تمام عمرتان در اشتباهید. شما در یک کشتی کروز بر آب‌های دبی گشت‌وگذار می‌کنید، از امکانات کشتی نظیر سونا، جکوزی و استخر لذت می‌برید، در کابین‌های اقامتی آن استراحت می‌کنید و درحالی‌که پا روی پا گذاشته‌اید، به چشم‌انداز دریا خیره می‌شوید، گلف، تنیس و بسکتبال بازی می‌کنید، کتاب مورد علاقه‌تان را در کتاب‌خانه می‌جویید و روی دریا غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای را نوش جان می‌کنید. اگر به‌تازگی ازدواج کرده‌اید، تجربه این تفریح هیجان‌انگیز را در بهترین زمان سفر به دبی از یاد نبرید!

بخوانید: ارزان ترین راه سفر به دبی در سال 1402 چیست؟

4. از مرکز خرید امارات‌مال دبی خرید کنید

دبی تعدادی از مجلل‌ترین و بهترین مراکز خرید دنیا را در خود جای داده‌است. مرکز خرید امارات‌مال یکی از بهترین آن‌هاست. در این مرکز خرید، از بازارهای محلی گرفته تا مارک‌های گران‌قیمت وجود دارد. میدان اسکی دبی واقع در مرکز خرید، یک سرزمین عجایب زمستانی با برف واقعی و پیست اسکی را برای یک روز سرگرمی خانوادگی فراهم می‌کند. مرکز خرید امارات‌مال دبی با وجود جاذبه‌ها و تفریحات زیاد برای دیدن و انجام دادن، مکانی عالی برای گذراندن یک روز عالی در سفر به دبی در زمستان است.

5. از قاب دبی بازدید کنید

Dubai frame

قاب دبی جاذبه‌ای است که به‌تازگی افتتاح شده و به سرعت مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌است. این جاذبه در اصل یک قاب عکس غول‌پیکر است که 150 متر ارتفاع و 93 متر عرض دارد و مناظر خیره کننده‌ای از شهر قدیمی و جدید دبی را از عرشه خود ارائه می‌دهد. بازدید از قاب دبی برای هر کسی که در بهترین زمان به دبی سفر می‌کند، ضروری است. بازدیدکنندگان می‌توانند مناظر دبی را از بالای قاب تماشا کنند، علاوه بر آن از موزه‌ای که در طبقه همکف وجود دارد بازدید کنند.

6. کودکانتان را به پارک سافاری دبی ببرید

پارک سافاری دبی یک پناهگاه حیوانات است. این پارک به‌تازگی افتتاح شده و بیش از هزار موجود زنده از سراسر جهان را در خود جای داده‌است. پارک سافاری یک مکان عالی برای گردش کودکان در زیر نور خورشید و یادگیری در مورد انواع مختلف حیوانات است. این پارک هم‌چنین دارای یک تور سافاری است که شما و کودکان را از نزدیک با حیواناتی اهلی روبه‌رو می‌کند و در دهکده وادی به کوهنوردی، زیپلاین، بانجی‌جامپینگ و کوهنوردی می‌برد. پارک سافاری بهترین مکان گردشگری خانوادگی به هنگام سفر به دبی در زمستان است.

7. در زمستان دبی به ساحل جی‌بی‌آر بروید

ساحل JBR یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در زمستان، بهترین زمان سفر به دبی، است. این ساحل با موقعیت خیره‌کننده، رستوران‌ها و کافه‌های فوق‌العاده و تزئینات و جشن‌های کریسمس، بهترین مکان برای لذت بردن از یک شب زمستانی در دبی است. شما می‌توانید در امتداد ساحل قدم بزنید، در اقیانوس شنا کنید و از رقص‌وپایکوبی که به مناسبت کریسمس برگزار می‌شود لذت ببرید. اگر به دنبال یک مکان عاشقانه هستید، ساحل جی‌بی‌آر بهترین گزینه برای شما در سفر به دبی در زمستان خواهد بود.

8. از باغ‌وحش زیر آب دیدن کنید!

 و سفر به دبی در زمستان Dubai Aquarium

بازدید از آکواریوم دبی برای هر کسی که در فصل زمستان از دبی بازدید می‌کند، ضروری است. این باغ‌وحش زیر آب بیش از 33 هزار حیوان آبزی و یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های کوسه در جهان را در خود جای داده‌است. آکواریوم دبی میزبان انواع حیوانات دریایی از جمله اسب دریایی ستاره دریایی و دلقک‌ماهی است. آکواریوم دبی یا باغ‌وحش زیر آب، یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن یک روز عالی در بهترین زمان سفر به دبی است.

9. یک روز را در هاتا ماجراجویی کنید

اگر در طول سفر زمستانی خود به دبی به دنبال ماجراجویی هستید، برای یک روز پیاده‌روی، کمپینگ و گردش به هاتا بروید. کوه‌های هاتا مکانی زیبا برای گذراندن یک روز در فضای باز است و فعالیت‌های زیادی برای سرگرمی وجود دارد. شما در بهترین زمان سفر به دبی در طول مسیرها پیاده‌روی می‌کنید، در طبیعت کمپینگ برپا می‌کنید یا روستاها و قلعه‌های قدیمی منطقه را کشف می‌کنید. این یک راه عالی برای کشف مناظر طبیعی و شگفت‌انگیز امارات است.

از آخرین قیمت هتل های دبی خبر دارید!؟

جشنواره‌ها و رویدادهای دبی در زمستان

در فصل زمستان دبی، رویدادهای و جشنواره های جذابی برگزار می‌شود که شرکت در هر کدام سفرتان را خاطره‌انگیزتر و جذاب‌تر خواهد کرد. در ادامه برخی از این فستیوال‌ها را عنوان می‌کنیم:

جشنواره خرید دبی

Dubai Shopping Festival

جشنواره خرید دبی یا Dubai Shopping Festival، یکی از محبوب‌ترین رویدادهای دبی است. این جشنواره همه‌ساله در ژانویه و فوریه برگزار می‌شود و فرصتی عالی برای لذت بردن از خرید و سرگرمی را در سراسر دبی فراهم می‌کند. این جشنواره دارای هزاران فعالیت مختلف از جمله نمایش مد، کنسرت و نمایش آتش‌بازی است. پیشنهاد می‌کنیم در بهترین زمان سفر به دبی در این جشنواره حضور پیدا کنید.

ماراتن دبی؛ از رویدادهای بزرگ دبی

ماراتن دبی یکی دیگر از رویدادهای محبوب در دبی است. این رویداد، همه‌ساله از دسامبر شروع می‌شود و تا ژانویه ادامه دارد و فرصتی عالی برای دیدن برخی از زیباترین مکان‌های دیدنی شهر مانند برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، است. مسیر ماراتن از مرکز شهر دبی می‌گذرد و یک نیمه‌ماراتن و یک مسابقه k10  برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم دبی

 و سفر به دبی در زمستان Dubai International Film Festival

دبی میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم دبی  یا Dubai International Film Festival است. این جشنواره هرساله در دسامبر و ژانویه برگزار می‌شود. در این جشنواره فیلم‌هایی از سراسر جهان نمایش داده می‌شود و فرصتی عالی برای دیدن برخی از جدیدترین و بهترین فیلم‌ها را فراهم می‌سازد. همچنین کارگاه‌هایی وجود دارد که علاقه‌مندان به فیلم‌سازی و نویسندگان را با صنعت فیلم‌سازی بیشتر آشنا می‌کند. جشنواره بین‌المللی فیلم دبی در سراسر دبی برپا می‌شود. اگر شما هم از علاقه‌مندان به صنعت فیلم و فیلم‌سازی هستید، در بهترین زمان سفر به دبی در این جشنواره شرکت کنید.

شب سال نو دبی

دبی محل برگزاری یکی از معروف‌ترین جشن‌های سال نو در جهان است. این رویداد در مرکز شهر دبی برگزار و آتش‌بازی عظیمی در آن برپا می‌شود. آتش‌بازی با موسیقی تنظیم می‌شود و یک منظره چشم‌گیر را می‌سازد. اگر در 31 دسامبر در دبی هستید، جشن سال نو را حتما ببینید.

جشنواره بین‌المللی جاز دبی

جشنواره بین‌المللی جاز یکی دیگر از رویدادهای محبوب دبی است. این جشنواره در ماه فوریه هر سال برگزار می‌شود و فرصتی عالی برای دیدن برخی از بهترین نوازندگان جاز جهان به شمار می‌رود. در این جشنواره که کنسرت‌هایی از هنرمندان سراسر جهان برگزار می‌شود، امکان شنیدن موسیقی‌های محلی و دیدن طرز پوشش فرهنگ‌های مختلف سراسر جهان وجود دارد. جشنواره بین‌المللی جاز در سراسر دبی برپا می‌شود. با شرکت کردن در این جشنواره بین‌المللی، فرصت مشاهده فرهنگ‌های مختلف جهان را در بهترین زمان سفر به دبی از دست ندهید!

مسابقه دبی امگا

 در سفر به دبی در زمستان Omega Dubai Desert Classic

Omega Dubai Desert Classic یک تورنمنت حرفه‌ای گلف است که در ماه ژانویه هر سال برگزار می‌شود. این یکی از بزرگترین مسابقات گلف در جهان است و برخی از بهترین بازیکنان جهان را به خود جذب می‌کند. اگر از طرفداران گلف هستید، در بهترین زمان سفر به دبی حتما به باشگاه گلف امارات بروید و بازی را از نزدیک ببینید.

فستیوال های دبی در سال 2023 را از دست ندهید.

در سفر به دبی در زمستان چه غذاهایی بخوریم؟

مجبوس: این غذای محبوب اماراتی نمایانگر بخش مهمی از فرهنگ دبی است. مجبوس با  گوشت یا مرغ بر روی برنج باسماتی خوش‌عطر تهیه می‌شود و یک غذای خوشمزه و باب میل هر سلیقه‌ای است.

فَتِح: فتح یک نان خوشمزه اماراتی است. این غذا با نخود و بادمجان‌های شکم‌پر در کنار ماست و سس تاهینی تهیه می‌شود. فتح یک غذای عالی برای سرو به عنوان عصرانه است.

چلو کباب: یکی دیگر از غذاهایی که باید آن را در دبی امتحان کنید، چلو کباب است. این غذا یکی از خوش‌طعم ترین غذاهای دبی است. پیشنهاد می‌کنیم از خوردن چلو کباب اماراتی در بهترین زمان سفر به دبی غافل نشوید.

کوسا محشی: یکی دیگر از غذاهای سالم و محبوب‌ترین غذاهای خاورمیانه کوسا محشی است. این غذا شامل کدو سبز پر شده با گوشت یا برنج، نعنا، پیاز، سیر و جعفری است که آن را به غذایی خوشمزه تبدیل می‌کند.

نکات و توصیه‌هایی پیش از سفر زمستانه به دبی 

سفر به دبی در زمستان
  • برخلاف تصور عموم، همراه داشتن کلاه، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب در زمستان‌ مورد نیاز است؛ چون نور خورشید هنوز به اندازه کافی شدید است.
  • فراموش نکنید که در بهترین زمان سفر به دبی یک چتر با خود حمل کنید چون احتمال بارش باران در زمستان وجود دارد.
  • حمل چند لباس سبک مانند ژاکت نازک به همراه چند لباس گرم کافی است؛ زیرا دبی زمستان‌های سختی را تجربه نمی‌کند.
  • اگر قصد دارید در زمستان به دبی سفر کنید، مطمئن باشید که بهترین زمان سفر به دبی را برگزیده‌اید؛ زیرا فصل زمستان بهترین موقع از سال برای تماشای منظره خیره‌کننده آتش‌بازی و ترقه‌بازی‌های مقابل برج خلیفه خواهد بود.
  • گشت‌وگذار در دبی کار راحتی است؛ زیرا در این شهر شبکه گسترده اتوبوس‌رانی شامل 119 خط داخلی، 12 خط بین شهری و 8 خط سریع‌السیر دارد. هم‌چنین دارای ناوگان فعال 1518 اتوبوس است. متروهای دبی نیز گزینه خوبی برای رفت‌وآمد هستند. در این شهر، 53 ایستگاه و دو خط سبز و قرمز وجود دارد و متروهای آن از تهویه مطبوعی برخوردارند.  تاکسی نیز وسیله حمل‌و‌نقل بسیار آسانی است و کرایه آن از حدود 11 دلار شروع می‌شود. سفر با اتوبوس آبی با کرایه‌های مختلف از 0.5 تا یک دلار نیز یک سفر لذت‌بخش خواهد بود.
  • قیمت اقامت‌گاه‌ها و هتل‌ها در زمستان بالاتر است؛ زیرا زمستان بهترین زمان سفر به دبی و فصل اوج گردشگری است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر به دبی در زمستان اقامتگاه خود را رزرو کنید تا مبلغ قابل توجهی را در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید. هم‌چنین در زیر به برخی از بهترین هتل‌های این شهر اشاره می‌کنیم و از شما می‌خواهیم که هتل‌تان را متناسب با بودجه‌ای که دارید برگزینید:
هتل‌های مقرون‌به‌صرفههتل‌های معمولیهتل‌های لوکس
سیتی سیزنز تاورز، هتل سان اند سندز، هتل ستاره خلیج فارس، هتل کریستال پلازاهتل مرکور طلا، v هتل دبی و هتل فورچون پرلآتلانتیس نخل، برج‌ العرب و اوبروی دبی

حرف آخر

زمستان بهترین زمان سفر به دبی است. در این فصل هوا ملایم است و امکان گردش و بازدید از جاذبه‌ها را فراهم می‌کند. تماشای برج خلیفه، گردش در هاتا، سافاری‌سواری در صحرا، گردش در مرکز خرید امارات‌‌مال، سوار شدن بر کشتی کروز و تماشای ساحل جی‌بی‌آر تنها نمونه‌هایی از جاذبه‌ها و تفریحاتی است که می‌توان در سفر به دبی در زمستان انجام داد. علاوه بر آن، در این فصل جشنواره‌ها و رویدادهایی هم‌چون جشنواره شب سال نو و جشنواره فیلم دبی برگزار می‌شود.

پرسش‌های رایج

آیا زمستان بهترین زمان سفر به دبی است؟

بله، زمستان بهترین زمان سفر به دبی است. در این فصل، بسیاری از رویدادها مانند جشنواره خرید دبی، ماراتن و سایر جشنواره‌ها برگزار می‌شود. هم‌چنین شما می‌توانید از جاذبه‌های مختلفی مانند برج خلیفه، پارک سافاری دبی و ساحل جی‌بی‌آر بازدید کنید.

میانگین دمای هوای دبی در زمستان چقدر است؟

در طول فصل زمستان، دما تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد در روز کاهش می‌یابد. به طور کلی، شب‌ها سردتر است و دما تا حدود ۱۲ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

آیا شنا کردن در فصل زمستان در دبی امکان‌پذیر است؟

بله؛ دمای آب حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند. بنابراین شنا و فعالیت‌های آبی در سفر به دبی در زمستان ممکن است.

در زمستان؛ بهترین زمان سفر به دبی چه لباس‌هایی بپوشیم؟

دمای هوا در فصل زمستان از 12 تا 25 درجه سانتی‌گراد متغیر است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به دبی در زمستان لباس‌های راحت و سبکی را همراه خود ببرید. علاوه بر آن یک چتر و یک ژاکت سبک نیز در چمدانتان بگذارید.

در سفر به دبی در زمستان از چه جاذبه‌هایی دیدن کنیم؟

در این شهر، چندین جاذبه گردشگری باشکوه وجود دارد که می توانید در طول زمستان از آن‌ها دیدن کنید. این جاذبه‌ها عبارتند از برج خلیفه، قاب دبی، پارک سافاری دبی، و ساحل جی‌بی‌آر.

آیا زمستان گران‌ترین زمان سفر به دبی است؟

بله، از آن‌جا که ماه‌های زمستان، از دسامبر تا مارس، فصل اوج گردشگری است، هزینه‌های اقامت معمولا افزایش می‌یابد.

نظرات کاربران