27 بهمن 1399
دبی

30 تا از بهترین غذاهای دبی که باید امتحان کنید

بهترین غذاهای دبی، گنجینه‌ای از طعم‌هایی هستند که داستان‌هایی از چهار گوشه‌ی جهان را در خود جای داده‌اند. در این شهر، هر گامی که برمی‌دارید، با طیف وسیعی از غذاهایی مواجه می‌شوید که هر یک نماینده‌ی فرهنگی غنی و متفاوت‌اند. از غذاهای سنتی عربی گرفته تا تفسیرهای مدرن آشپزی جهانی، دبی یک صحنه‌ی جذاب برای آشپزهای خلاق و دوست‌داران غذا است. این مقاله شما را در کاوش بهترین غذاهایی که دبی برای ارائه دارد، همراهی خواهد کرد، جایی که هر وعده غذایی فرصتی برای تجربه‌ی یک فرهنگ و طعم جدید است.

رزرو تور دبی

چه برای تجارت یا تفریح ​​به دبی سفر کنید، باید خودتان را با مقداری غذا شارژ کنید. شهری با طعم‌ها، مواد اولیه و ادویه‌های متنوع! پس رزرو بلیط هواپیما تهران دبی یادتان نرود!

مارگوگات، نوعی خورش

این خورش گوشتی و گوجه‌فرنگی معمولاً با مرغ یا گوشت بره درست می‌شود، اما می‌توان آن را با سیب‌زمینی یا مغز بچه گیاه‌خوار کرد. ماده‌ی جادویی این خورش، ترکیب ادویه مانند ماسالا به نام بزار است که شامل زردچوبه، زیره، هل و دارچین و غیره است.

مارگوگات به عنوانی یکی از غذاهای معروف دبی را می‌توانید در رستوران‌های مختلفی از غذاخوری‌های محلی گرفته تا هتل‌های سطح بالا پیدا کنید. به طور خاص، یک نسخه از این غذا که بیشتر بر پایه کاری است، غذای مارگوت مرغ در آسیله در هتل رادیسون بلو است.

سمبوسه، همچنان محبوب و پرطرفدار

سمبوسه یک غذای عالی به اندازه یک میان وعده، یک پیش غذا داغ پر از گوشت، سبزیجات و ادویه جات است. این غذا توسط سرآشپزهای خاورمیانه ای که برای استخدام آمده بودند به امارات آورده شدند.

سمبوسه ها از بهترین غذاهای دبی، معمولاً به شکل مثلث هستند و محبوب ترین برداشت سمبوسه دبی با سه نوع پنیر پر می شود. رایج ترین مواد پرکننده شامل پیاز، زنجبیل، سیب زمینی آب پز، نخود سبز، چیلی سبز و ادویه جات است.

چباب، کباب نیست

نباید با کباب اشتباه گرفت، چباب پنکیک های گرم و به سبک اماراتی است که با پنیر ترش و شربت خرمای شیرین درست می شود. در تعابیر مدرن‌تر از عسل، مربا، شکر یا کره استفاده می‌شود و طعم آن‌ها به‌عنوان فوندوی سوئیسی خوش‌مزه و غنی توصیف می‌شود.

در ماه رمضان این غذا را می توان در سحری که اولین وعده غذایی قبل از شروع روزه است میل کرد. این پنکیک های نازک و ترد از بهترین غذاهای دبی برای این مناسبت هستند.

خوبز، نوعی نان عربی

این غذای دبی احتمالا ساده ترین غذای این لیست است. خوبز که به خبز تنور نیز معروف است، نوعی نان عربی است که به خوبی با هر نوع غذا، به ویژه دیپ هایی مانند بادمجان یا حومس، سرو می شود. این نان کامل گندم از نظر بافتی شبیه نان است زیرا با مخمر یا سایر مواد خمیر کننده درست می شود.

این نان از نوع پیتا را می توان با بیشتر غذاهای سنتی دبی استفاده و میل کرد، که دلیل محبوبیت آن است زیرا بسیار همه کاره است. توصیه می شود به جای خرید از فروشگاه، خبز تازه یا نانوایی را امتحان کنید. خوبز یکی از غذاهای معروف دبی است که شبیه پیتا است.

25 مکان شگفت‌انگیز برای صرف صبحانه در دبی

شتر شکم پر؛ پر از ادویه!

شتر شکم پر، علاوه بر اینکه در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان یکی از بزرگترین غذاهایی که می توانید در سراسر جهان بخورید، نامگذاری شده است، یکی از مجلل ترین و بهترین غذاهای دبی به حساب می آید. شتر شکم پر که روی شعله باز پخته می شود را می توان با مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوسفند و ادویه ها پر کرد. شتر شکم پر هنوز در دبی به عنوان یک غذای سنتی در نظر گرفته می شود، اما از آنجایی که بسیار پرطرفدار است، در مراسم های خاص، جشنواره ها، مراسم بادیه نشینی یا سایر رویدادهای مهم فرهنگی یا خانوادگی سرو می شود. بنابراین، اگر نمی خواهید این غذا را از دست بدهید، سفر خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

شاورما؛ غذای محلی روسی یا دبی؟

در واقع شاورما یک غذای روسی بوده ، ولی به خاطر این که با ذائقه مردم شهر دبی سازگار هست، در لیست بهترین خوراکی های این شهر قرار گرفته است. شاورما که از گوشت کباب شده و ادویه‌ای – معمولاً بره – تهیه می‌شود، نوعی ساندویچ خاورمیانه بوده و می توان آن را با سبزیجات، سیب زمینی سرخ شده، گوجه فرنگی، ترشی، سس سیر سرو کرد – هرچند که این غذا را می‌توان در نیویورک، دهلی، مسکو، توکیو یافت – تقریباً در همه جا – اما خوردن شاورما در دبی تجربه‌ای است که نباید از دست داد. در واقع، این یکی از بهترین غذاها برای خوردن در دبی است!

غذاهای خیابانی دبی؛ چی رو کجا بخورید؟

الحریص، محلی و از بهترین غذاهای دبی!

بهترین غذاهای دبی

این غذا یک هنر است که درست کردنش ساعت ها طول می کشد، اما مواد تشکیل دهنده آن بسیار ساده است. کمی نمک به یک قابلمه گندم و گوشت اضافه می‌شود و آن‌ها را می‌پزند تا بافت آن صاف و یکدست شود – به قدری که به سختی می‌توانید گوشت را از دانه تشخیص دهید. سپس کل مخلوط چند ساعت دیگر به آرامی پخته می شود. خوب است بدانید الحریص در ماه مبارک رمضان، عید و حتی عروسی ها از طرفداران زیادی برخوردار می باشد. در زمان سفر به شهر دبی، توصیه می کنیم، این غذا را به همراه کره و دارچین میل کنید و کسانی که علاقه به طعم شیرین دارند، به همراه شکر، سرو کنند.

مهلبیه؛ از بهترین غذاهای دبی برای کودکان

یک پودینگ با طراوت با طعمی خوب از گلاب و پسته! طعم محالبیه مانند یک واحه در یک بیابان است – سالم، حیات بخش و آرام. ایده آل برای غذاخوری هایی که می خواهند بعد از شام یک خوراکی با طراوت داشته باشند که خیلی شیرین نباشد. مهلبیه به ویژه در بین کودکان محبوب است.

غوزی ؛ غذای ملی دبی!

این غذا که خزی یا اوزی نیز نامیده می شود، از گوشت بره یا گوسفند کامل بریان شده درست می شود و اغلب روی سیخ کباب همراه با سبزیجات و فندق روی برنج سرو می شود. این غذا به راحتی یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای دبی است زیرا به خودی خود یک وعده غذایی کامل محسوب می شود. همچنین غذای ملی امارات متحده عربی است، به این معنی که هر سفری به منطقه بدون غزی سفری ناقص است.

غذاهای تند و خوشمزه را در رستوران های تایلندی دبی امتحان کنید.

کبریت در دبی!

بهترین غذاهای دبی

کبریت از یک بره ادویه شده با چیزی که به نام لومی معروف است، تهیه می شود. لومی از لیموترش خشک، رسیده و آب شور تهیه می شود. سپس گوشت بره را با گوجه و برنج در خورشت می‌پزند. کبریت، طعمی منحصر به فرد، تند، و غنی دارد. از میخک، هل، پوست کاسیا، زردچوبه و بهارات نیز برای طعم دادن به این غذا استفاده می شود که عمق طعمی چشمگیر و رضایت بخشی به آن می دهد.

عش حصاریا یا نان حرمسرا!

بافت عش حصاریا شبیه چیزکیک است و مایه خامه ای دارد. غنی و شیرین، این کیک تقریباً در دهان شما آب می شود. جای تعجب نیست که یکی از محبوب ترین دسرها در تمام دبی است. حالا اگر از خود می پرسید که این همه غذاهای معروف را در کجا می توانید در دبی پیدا کنید؟ باید گفت رستوران های محلی زیادی در سرتاسر شهر وجود دارد که بیشتر این غذاهای خوشمزه را سرو می کنند.

پیتزا منوشه

از غذاهای مخصوص و محلی دبی می توان به پیتزای منوشه اشاره کرد که یکی از  خوراکی های خوشمزه شهر دبی در وعده صبحانه است. برای تهیه منوشه، از پنیر شور اکواووی، زیتون، روغن و سبزیجات تازه، برای پر کردن لای خمیر یا نان صاف  استفاده می کنند. اگر طرفدار غذای محلی هستید، توصیه می کنیم پیتزای منوشه را امتحان کنید. امروزه منوشه در لیست بهترین خوراکی های دبی قرار گرفته است.

المچبوس؛ به ترشی لیمو

بهترین غذاهای دبی

المچبوس یکی از بهترین، لذیذ ترین و محبوب ترین غذاهای شهر دبی است. این غذای خوشمزه و بی نظیر از پیاز، گوشت، لیمو خشک، نمک و فلفل تهیه می شود که طعم بسیار خاص و ویژه ای دارد. شاید چیزی شبیه واویشکای ایرانیان!

سالاد تبوله، از بهترین غذاهای دبی برای گیاه خواران

از غذاهای دبی می توان به تبوله اشاره کرد. کسانی که علاقه مند به غذای ساده هستند، انتخاب سالاد تبوله بهترین گزینه است. مواد مورد نیاز برای تهیه این سالاد  خوشمزه، پیازچه، گوجه، خیار، آب لیمو و نعنای تازه، می باشند.

در ارزانترین رستوران های دبی، غذای خوشمزه با قیمتی مناسب نوش جان کنید.

از لذیذترین غذاهای دبی؛ کوسا محشی

کوسا محشی یک غذای کلاسیک شهر دبی بوده و به عنوان غذای اصلی، آن را میل می کنند. این غذا در واقع کدو سبز است، که داخل آن را با برنج پر می کنند.کوسا محشی در لیست بهترین غذاها قرار گرفته و از طرفداران زیادی برخوردار است.

بابا گانوس؛ ساده و خوشمزه

یکی دیگر  از بهترین غذاهای دبی، بابا گانوس است که از ترکیب تخم مرغ دودی، گوجه، روغن زیتون و پیاز، تهیه می شود. بابا گانوس در بین بهترین و خوشمزه ترین خوراکی های شهر دبی قرار گرفته است.

به دنبال رستوران های گیاهی دبی هستید!

دال باتی؛ از هند به دبی

بهترین غذاهای دبی

از لذیذترین غذاهای دبی می توان دال باتی را نام برد،این غذای خوشمزه از راجستان هند به دبی آمده و به یکی از بهترین غذاهای این شهر تبدیل شده است. دال باتی از گندم تهیه می شود و از تنور برای پختن و سرخ کردن آن، استفاده می شود.

فتوش؛ بی نظیر

فتوش سالادی خوشمزه و بی نظیر، مناسب کسانی که سلامتی خودشان در اولویت اول قرار دارد. این سالاد، فوق العاده طعم لذیذی داشته و در بین بهترین خوراکی های شهر زیبای دبی قرار گرفته است. اگر تناسب اندام خود برایتان خیلی مهم و اهمیت دارد، با خوردن این سالاد، اصلا نگران چاقی نباشید.

بشقاب خرچنگ

همان طور که می دانید، غذاهای دبی فراوان است و همه آن ها طعم خوشمزه ای دارند و هر چه از مزه خوب آن ها بگوییم، کم است. یکی از بهترین و خوشمزه ترین خوراکی های دریایی شهر دبی، بشقاب خرچنگ است که از قیمت بالایی برخوردار می باشد. به وسیله چاشنی های مختلف این غذای فوق العاده خوشمزه را طعم دار می کنند.

بشقاب هشت پا

غذای هشت پا متعلق به کشور ایتالیا بوده، ولی در شهر دبی نیز به یکی از بهترین و محبوب ترین خوراکی ها، تبدیل شده و طرفداران زیادی را جذب خود کرده است. این غذای دریایی به وسیله ادویه جات ویژه مزه دار می شوند. قسمت میانی هشت پا ها را کمی آب دار کرده و روی آن را برشته و سرخ شده می کنند و به همراه کاهو و سبزیجات خورده می شود. بشقاب هشت پا یکی از خوراکی های گران قیمت شهر دبی به شمار می آید.

آیا بهترین رستوران های ایتالیایی دبی را می شناسید؟

شاکشوکا؛ املت خوشمزه

بهترین غذاهای دبی

می توان گفت شاکشوکا، نوعی املت بوده که خیلی زود آماده می شود. این غذای ساده، مناسب گیاه خواران است و اصلا از گوشت در تهیه آن استفاده نمی شود.شاکشوکا از ترکیب تخم مرغ، سیر، سیب زمینی، بادمجان، گوجه فرنگی، نمک و فلفل و مقدار جعفری، تهیه می شود. اگر در زمان سفر به دبی، علاقه مند به خوردن غذای ساده بودید، این غذای خوشمزه، می تواند بهترین انتخاب باشد.

خوراک ماهی دودی مکرل

خوراک ماهی دودی مکرل از غذاهای دبی بوده که طعم بی نظیر و خوشمزه ای دارد. این غذای بی نظیر، برای کسانی که عاشق غذا های دریایی هستند، پیشنهاد می شود. در تهیه غذا ماهی، از موادی مثل، ترب کوهی، خامه، پیاز و برخی سبزیجات دلخواه مصرف شده که مزه ای خیلی خوب به خود می گیرد. برای میان وعده و یا غذای اصلی می توانید خوراک ماهی را انتخاب کنید. در این غذا همه مواد را پخته و باهم مخلوط می کنند و سپس در یک ظرفی ریخته و می خورند. برخی از افراد، این غذای خوشمزه را به همراه نان میل می کنند.

در مقاله بهترین غذاهای دریایی دبی بیشتر با طعم های این شهر آشنا شوید.

مندی؛ غذای یمنی

غذای مندی متعلق به یمن بوده ولی در شهر دبی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است و جزو یکی از غذاهای معروف دبی به شمار می‌آید. این غذای خوشمزه از مرغ و برنج درست می شود. به همراه سالسا، ماست، آجیل، سیب زمینی، سس گوجه فرنگی و کشمش، سرو می شود.

تور دبی بهترین خاطرات را برای شما رقم می زند.

شیش تاووک به همراه سیب زمینی سرخ کرده

شیش تاووک، نوعی کباب بوده و جزء بهترین غذاهای دبی به شمار می آید. این غذا، شباهت زیادی به جوجه کباب دارد، با این تفاوت که با اصول شهر دبی درست می شود. پیشنهاد می کنیم، در زمان سفر، شیش تاووک، غذای معروف دبی را حتما امتحان کنید. این غذای معروف در همه رستوران های دبی موجود است. شیش تاووک را می توان به صورت ساندویچ هم میل کرد. اگر مایل بودید، این غذای خوشمزه و بی نظیر را به صورت ساندویچ میل کنید، توصیه می کنیم به همراه سیب زمینی سرخ کرده، ترشی و سس سیر لبنانی امتحان کنید.

لحم ببعجین؛ تند و خوشمزه

بهترین غذاهای دبی

از دیگر غذاهای معروف دبی که بسیار محبوب است و از طعم فوق العاده ای برخوردار است، می توان به لحم ببعجین اشاره کرد. کسانی که علاقه مند به خوردن خوراکی های تند هستند، لحم ببعجین، بهترین و مناسب ترین انتخاب خواهد بود. این غذا شباهت زیادی با پیتزا دارد. روی خمیر لحم ببعجین، تکه های گوشت تند می ریزند. اگر قصد خوردن این غذای خوشمزه را داشتید، حتما به همراه فلفل قرمز، لیموی تازه، سس تاباسکو، میل کنید.

رزرو در یکی از بهترین رستورا‌ن های لبنانی دبی را فراموش نکنید.

نان تابون یکی دیگر از بهترین غذاهای دبی

نانون تابون یکی از بهترین و خوشمزه ترین خوراکی های شهر دبی است. این نان فلسطینی با موادی نظیر، گوشت ریش شده، روغن زیتون و آویشن، تهیه می شود. تابون از خوراکی های خیابانی به شمار می آید.

لقیمات؛ پیراشکی

لقیمات از خوراکی های محلی و پر طرفدار در ماه مبارک رمضان است. برای تهیه این غذای خوشمزه، میوه های پخته فریز شده مانند، دارچین، شکر، زعفران، آرد، شیر و کره را باهم ترکیب می کنند. خوردن همه غذاهای خوشمزه شهر دبی، تجربه خوبی را برای شما رقم خواهد زد. ولی توصیه می کنیم، حتما برای یک بار که شده، لقیمات را امتحان کنید. مطمعنا با یک بار خوردن، از طرفداران سرسخت آن خواهید شد. کسانی که هربار این غذا را می چشند، از روز های قبل بیشتر عاشقش می شوند. از هر کسی که درباره غذاهای دبی بپرسید، بی شک لقیمات را برای شما معرفی خواهد کرد.

کنافه

کنافه تشکیل شده از، پسته خورد شده، عطر گل رز، پنیر شیرین و شیره می باشد که یک نوع شیرینی چسبناک است. کنافه، ملکه دسر های عربی، از دسرهای معروف دبی به شمار می آید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به یکی از بهترین رستوران های دبی سر زدید، حتما این دسر خوش طعم را امتحان کنید.

خانفروش

بهترین غذاهای دبی

خانفروش از ترکیب موادی مثل، مایه خمیر، زعفران، گلاب، تخم مرغ، دارچین و شکر، به دست می آید. خانفروش یکی از بهترین غذاهای دبی بوده که معمولا به همراه چای میل می شود.

کوشاری از بهترین غذاهای دبی

کوشاری متعلق به خوراکی های عربی بوده ولی نوع خوشمزه آن را می توان در شهر دبی پیدا کرد. برای تهیه این غذای خوشمزه که ریشه مصری هم دارد از موادی مانند، برنج، ماکارونی، عدس، نخود، پیاز داغ به مقدار زیاد و سس گوجه فرنگی استفاده می شود. برای این که کوشاری از غذاهای معروف دبی، طعم خوب و خوشمزه ای به خود بگیرد، طعم دهنده هایی نظیر، سرکه، نمک و فلفل، مورد استفاده قرار می گیرد. بی شک یکی از غذاهای معروف دبی به شمار می‌آید.

بخوانید: 12 تا از عجیب و غریب ترین غذاهای دبی؛ پنیر با روکش طلا یا … ؟

ویژگی ها و خصوصیات غذاهای دبی

امارت متحده عربی، به دلیل آب و هوای گرم شهر دبی، خوراکی های سنتی آن ها از حبوبات، لبنیات و گوشت زیاد تشکیل شده است. در خوراکی های شهر دبی بیشتر از سبزیجات استفاده می شود. می توان گفت، دبی دوستداران گیاه خواران بوده و نیز کسانی که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند. بیشترین گوشتی که در غذاهای دبی مصرف می شود، جوجه، مرغ و بز است. برای مراسم های خاص و ویژه، از گوشت شتر در خوراکی ها استفاده می شود. زیرا گران قیمت بوده و برای حمل و نقل از آن استفاده شده و شیر آن قابل مصرف می باشد.

 در آشپزی های امارت، ادویه های مهم و ضروری مانند، زعفران، آویشن، زرد چوبه و دارچین مصرف می شود. جالب است بدانید، در غذاهای دبی، برگ درختان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از برگ درختان برای پیچیدن مرغ و گوشت به آن استفاده شده تا طعم بی نظیر سبزی به خود گیرد.

در صبحانه های عربی اکثرا، نان به همراه تخم مرغ، پنیر و شیره خرما، سرو می شود. معمولا چای قرمز  را به منظور هضم غذا مصرف می کنند.

وقتی که شما به رستوران های دبی بروید، با خرما و قهوه عربی از شما پذیرایی و خوش آمد گویی خواهد شد. این یکی از رسم ها شهر دبی است.

از آخرین قیمت هتل های دبی خبر دارید!؟

حرف آخر

بهترین غذاهای دبی، ترکیبی شگفت‌انگیز از طعم‌های محلی و بین‌المللی هستند که بازتاب‌دهنده‌ی فرهنگ غنی و تنوع این شهر مدرن می‌باشند. از غذاهای سنتی خاورمیانه‌ای گرفته تا غذاهای نوآورانه‌ی جهانی، هر غذا در دبی داستانی منحصر به فرد از تجمل، ذائقه و هنر آشپزی را روایت می‌کند. این غذاها نه تنها نیازهای ذائقه‌ای را برآورده می‌کنند، بلکه پنجره‌ای به سوی درک فرهنگ و سبک زندگی متنوع این شهر پرجنب و جوش ارائه می‌دهند.

سوالات متداول

چه نوع غذاهایی را می‌توان به عنوان بهترین غذاهای دبی در نظر گرفت؟

بهترین غذاهای دبی شامل ترکیبی از غذاهای سنتی خاورمیانه‌ای مانند شاورما، حمص، و کباب‌های عربی، و همچنین غذاهای مدرن و بین‌المللی می‌شود.

آیا در دبی گزینه‌های غذایی برای گیاهخواران وجود دارد؟

بله، دبی دارای تنوع گسترده‌ای از گزینه‌های غذایی گیاهخواری و وگان است.

آیا غذاهای دریایی در دبی محبوب هستند؟

بله، با توجه به موقعیت ساحلی دبی، غذاهای دریایی تازه و خوشمزه بسیار محبوب هستند.

آیا در دبی غذاهای سنتی اماراتی نیز موجود است؟

بله، غذاهای سنتی اماراتی مانند مجبوس و هریس در رستوران‌های محلی و سنتی دبی یافت می‌شوند.

آیا غذاهای دبی تند هستند؟

در حالی که برخی از غذاهای منطقه‌ای ممکن است تند باشند، اما دبی انواع متنوعی از غذاها را با سطوح مختلف تندی ارائه می‌دهد تا به هر سلیقه‌ای پاسخ دهد.

نظرات کاربران