Mayabay’s caviar crystal dumpling
9 فروردین 1402
دبی

12 تا از عجیب و غریب ترین غذاهای دبی؛ پنیر با روکش طلا یا … ؟

در دل دبی، شهری که همیشه به دنبال بلندپروازی‌های جدید است، یک ماجراجویی طعمی منتظر شماست. اینجا، کویر شنی و نوک آسمان‌خراش‌ها نه تنها خط‌ آسمان را تعریف می‌کنند بلکه صحنه‌ای برای عیجب و غریب‌ترین غذاهایی که تصورش را هم نمی‌کنید، فراهم می‌آورند. از ترکیبات لوکس تا تجربه‌های طعمی که هر مرزی را می‌شکنند، بیایید به کشف این خوراکی‌های شگفت‌انگیز بپردازیم که تنها در دبی می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند. آیا می‌دانید عجیب و غریب ترین غذاهای دبی دقیقا چه هستند!؟ 

رزرو تور دبی

خرید بلیط هواپیما دبی، فقط با سه کلیک!

1. 99 سوشی بار و رستوران اومامی کریستال تُست (99 Sushi Bar & Restaurant’s umami crystal toast )

99 Sushi Bar & Restaurant’s umami crystal toast

خودتان را برای امتحان کردن غذاهایی گران‌قیمت و عجیب آماده کنید و به سراغ یکی از 99 ظرف سوشی بار بروید. شاید کمی خنده‌دار به نظر برسد ولی اینجا همه چیز به سادگی با نان تُست شروع می‌شود. برای مثال، نان تست کریستال اومامی خیلی نازک است و با روغن زیتون دودی بکر پوشانده شده. البته درون آن نیز  100 گرم تارتار otoro (ماهی تن چرب)، 75 گرم یونی (خارپشت دریایی ژاپنی) و خاویار کالوگا به قیمت 12500 درهم ریخته می‌شود. حجم غذا کم، ولی مواد اولیه آن از گران‌ترین‌ها هستند. 

قیمت غذا: از 1500 درهم

آدرس: مرکز شهر دبی

وبسایت: 99sushibar.com

شماره تلفن: 045472241-971+

بخوانید: بهترین رستوران های دبی

2. بریانی طلایی شهر بمبئی (Bombay Borough’s golden biriyani)

ضرب المثلی می‌گوید که بهترین چیزها در زندگی رایگان هستند. اما به نظر می‌رسد که این قانون در Bombay Borough ، جایی که یک بریانی خوراکی با تزئین طلا به عنوان گران‌ترین بریانی جهان وارد شده است، اعمال نمی‌شود. ظرف طلای 23 عیار شامل کباب بره کشمیری، بره قدیمی دهلی، کباب مرغ راجپوت، کوفته مغلی و مرغ مالای است که روی تختی از بریانی دم کرده زعفران سرو می‌شود و یکی از عجیب و غریب ترین غذاهای دبی به حساب می‌آید.

قیمت: از 1000 درهم

آدرس:  Gate Village, DIFC

شماره تلفن: 043271555-971+

3. بریکس فِتر (Brix’s fêter)

عجیب و غریب ترین غذاهای دبی

طرفداران غذاهای خاص باید بریکس فِتر را انتخاب کنند. این غذا همانند نامش یکی از عجیب و غریب ترین غذاهای دبی است. حتما شما نیز کنجکاو هستید که بدانید دقیقا چیست؟ باید بگوییم که این غذای آلاکارته (یعنی سفارش غذای تک پرسی) با مرنگ نان قهوه‌ای و موس خامه‌ترش، یک برگ طلا با فوی گراس (جگر غاز یا اردک) و مربای آلبالو، به‌علاوه یک قوطی خاویار با ترافل سیاه و گاناش شیتاکه، سرو می‌شود که همراهش نان سرد قرار می‌گیرد. 

آدرس: بندر ماهیگیری جمیرا، خیابان العروبه، جمریا

شماره تلفن: 0565255299-971+

با تور دبی سه کلیک، خاطرات فرامش نشدنی بسازید.

4. رستوران LPM و بار خرچنگ مافالدین (LPM Restaurant & Bar’s lobster Mafaldine)

رستوران و بار LPM در اقدامی مبتکرانه یا خاص، یک غذای متفاوت به منو خودشان اضافه کردند. از عجیب و غریب ترین غذاهای دبی که همان ماکارونی خودمان است، اما نه چیزی که شما فکرش را می‌کنید. این غذای باورنکردنی خامه‌ای، حالتی کف مانند دارد و روی آن گوشت خرچنگ زیادی می‌ریزند. 

در واقع، ماکارونی مافالدین که به افتخار شاهزاده خانم مافالدا ساوی نامگذاری شده‌است، نواری شکل، صاف، پهن و دارای لبه‌های موج‌دار در دو طرف است. البته اضافه کردن خرچنگ راهی برای ساختن این غذا به طور متمایز و خاص بوده و باید بگوییم که تا حدی هم موفق بودند. 

قیمت: 279 درهم

آدرس: DIFC Gate Village

شماره تلفن: 044390505-971+

بخوانید: بهترین رستوران ‌های دریایی دبی؛ از خرچنگ زنده تا اختاپوس!

5. مردانای طلایی بوراتا (Marea’s golden burrata)

Marea’s golden burrata

آیا می‌خواهید خوردن پنیر را به سطح خاص و بالاتر ببرید؟ ببگذارید ایتگونه بگوییم آیا تابحال از خود پرسیده‌اید که طعم و مزه‌ی مردانا (نوعی پنیر) با روکش طلا چیست؟ احتمالاً نه، اما این مدل غذا در منوی DIFC’S Marea وجود دارد. پنیری شبیه به یک توپ تنیس، چاق و تزئین شده با روکش طلا و مغزیجات یا انواع سبزیجات خاص. خلاصه که این مردانا کم حجم شاید خوشمزه باشد ولی با قیمت گرانی که دارد و روکش طلا از عجیب و غریب ترین غذاهای دبی به شمار می‌آید. 

قیمت: از 180 درهم

آدرس: Gate Village, DIFC

شماره تلفن: 045836366-971+

6. کوفته کریستالی خاویار مایابای (Mayabay’s caviar crystal dumpling)

منوی Mayabay شبیه به یک لیست ساده نیست و بیشتر کتابی است که صدها غذا را در خود جای داده. یکی از این غذاها به خاطر ظاهر خاص و طعم متمایزش معروف است. دیم سام یا چیزی شبیه به کوفته خودمان که به خاطر استفاده از ورق‌های شفاف به کوفته کریستالی معروف شده‌است. این کوفته یا دیم سام را با مواد درجه یک مانند خاویار، تکه‌های میگو و … پر می‌کنند تا طعمی خاص را بر روی میز شما بگذراند. البته اگر از آن دست افرادی هستید که از خوردن غذاهای تقریبا خام لذت می‌برید. بی شک این کوفته یکی از عجیب و غریب ترین غذاهای دبی خواهد بود. 

قیمت: از 155 درهم

آدرس: جمیرا النسیم، ام سقیم

شماره تلفن: 042752500-971+

بخوانید: فهرست جدیدترین رستوران‌ های دبی از 2022 تا 2023

7. استیک طلایی نصرت (Nusr-et’s golden steak)

عجیب و غریب ترین غذاهای دبی

همه با استیک‌های نصرت آشنایی دارند، فردی که به خاطر سبک خاص ریختن نمک و فلفل روی غذا مشهور شده و استیک‌های خود را نیز با حالتی مخصوص به خودش برش می‌دهد. در هر صورت استیک نصرت نیز یکی از عجیب و غریب ترین غذاهای دبی به شمار می‌آید. چرا؟ یک استیک 400 گرمی استیک از گوش تازه است که قبل از پیچیده شدن در ورق طلا روی اخگرهای زغال چوب کبابی می‌شود. هر چند که اغلب افراد میگو کبابی این رستوران را ترجیح می‌دهند. 

قیمت: 5000 درهم

آدرس: ریزورت چهار فصل دبی در ساحل جمیرا، جاده ساحلی جمیرا، رستوران دهکده

شماره تلفن: 044074100-971+

بخوانید: بهترین استیک‌ خانه ‌های دبی؛ طعم یک استیک خوشمزه را بچشید!

8. کاد سیاه میسو نوبو دبی (Nobu Dubai’s miso black cod)

آیا تابحال ماهی سیاه دیده‌اید، چه برسد به اینکه بخواهید طعم آن را امتحان کنید! اگر در دبی هستید، این فرصت را خواهید داشت که کاد سیاه متفاوت را سفارش دهید. 

ماهی سیاه میسو در نوبو دبی یکی از عجیب و غریب ترین غذاهای دبی است که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد و جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده. رستوران نوبو به خوبی می‌داند که چگونه این غذا را طبخ کند و در اجرای آن هم فوق‌العاده عمل کرده‌است. تکه‌های ماهی سیاه با ادویه و طعم مخصوص سرخ می‌شود و طعمی خوشمزه هم دارند. بنابراین آن را از دست ندهید.

قیمت: 255 درهم

آدرس: آتلانتیس نخل، پالم جمیرا

شماره تلفن: 044262626-971+

9. برادران اورفالی (Orfali Bros’ umami éclair)

Orfali Bros’ umami éclair

محمد اورفالی، سرآشپز سوریه‌ای الاصل و مقیم دبی، به طرز معروفی قوانین را در مورد آشپزی زیر پا می‌گذارد. و این umami éclair نمونه کاملی از مرز متفاوت بودن اوست. می‌گویند این غذا انفجاری از طعم‌ها است. شکلی به اندازه یک لقمه کوچک با مواد عجیب و بافتی لایه بندی شده دارد. ما نیز درباره این غذا چیز زیادی پیدا نکردیم، اما گویا برای یک پیش غذای ساده گزینه محبوبی است. 

قیمت: 33 درهم

آدرس: Wasl 51, Jumeirah

شماره تلفن: 042592477-971+

بخوانید: بهترین رستوران های لبنانی دبی؛ ضیافت فرهنگ و طعم‌ها

Ossiano’s Kissing the sea on the lips .10

بدون Ossiano لیست عجیب و غریب ترین غذاهای دبی ناتمام خواهد بود. در نگاه اول Ossiano شبیه به یک دسر و اثر هنری خیره‌کننده خواهد بود، اما در واقع ماهی قزل آلا، گل‌کلم و خاویار است. اوسیانو «بوسیدن دریا روی لب» (واقعا) با یخ های خشکی که از کاسه مثل غباری ملایم برمی‌خیزد، سرو می‌شود. 

دورن ظرف، پایه‌ای از کرم گل‌کلم نرم با ماهی قزل آلای دودی خانگی که روی آن گل کلم ترشی قرار دارد. هر چند که رستوران Ossiano دبی منویی با طعم‌های مختلف ارائه می‌دهد و با داشتن یک آکواریوم پر از کوسه، تجربه غذاخوردن به اندازه کافی خاص خواهد بود.  

قیمت: منوی مزه از 1150 درهم

آدرس: هتل آتلانتیس، نخل جمیرا

11. ساندو واگیو کاتسو کوشیاکی ژاپنی ریف (Reif Japanese Kushiyaki’s wagyu katsu sando)

عجیب و غریب ترین غذاهای دبی

ممکن است فکر کنید که این فقط یک ساندویچ فانتزی است، اما همانند اسمش یکی از عجیب و غریب ترین غذاهای دبی محسوب می‌شود. ریف عثمان، این غذا را در سال 2019 با افتتاح ریف ژاپنی کوشیاکی در منوی غذایی خود قرار داد و در مدت کوتاه هم به یکی از محبوب‌ترین غذاهای شهر تبدیل شد. ساندو مگا واگیو کاتسو پر از طعم و مزه است و برای افرادی که غذای پر حجم می‌خورند، مناسب است. این غذا به شکل برش‌های ضخیم واگیو (گران‌ترین گوشت گاو در جهان) سرخ شده و روی نان برشته شده با سس تونکاتسو (سس مخصوص ژاپنی) سرو می‌شوند.

قیمت: 188 درهم

آدرس: مرکز خرید دار وصل، خیابان الوصل

شماره تلفن: 0502357071-971+

بخوانید: شیک‌ترین رستوران‌های دبی؛ لذت بردن از تجمل در قلب بیابان

12. استیک طلایی استیک هاوس راین (Rhain Steakhouse’s golden steak)

آیا می‌خواهید یک استیک طلا را امتحان کنید؟ به استیک هاوس راین در کنراد دبی بروید و استیک روکش طلا را سفارش دهید. یکی از عجیب و غریب ترین غذاهای دبی که گوشت خوارها عاشقش خواهند شد. البته غذاهای دیگر نیز در منو به همین اندازه جذاب هستند، مانند سالاد راین، سوشی گوشت گاو، استیک تی استخوان با ماریناد خردل، سیب زمینی سرخ شده ترافل و مارچوبه. انتخاب با شماست! 

قیمت: 375 درهم

آدرس: کنراد دبی، جاده شیخ زاید

وبسایت: rhaindubai.com

با رزرو هتل دبی از سه کلیک بهترین اقامت را تجربه کنید.

حرف آخر

دبی، با تنوع فرهنگی چشمگیر و علاقه به لوکس و نوآوری، میزبانی برای برخی از عجیب و غریب‌ترین غذاها را ارائه می‌دهد که تجربیات طعمی متفاوتی را به چالش می‌کشند. از کباب شتر و برگر میگو با طلا گرفته تا دسرهایی با زعفران و طلای خوراکی، این شهر مرزهای غذایی را با ارائه‌ی ترکیبات غیرمعمول و لوکس فراتر می‌برد، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای کسانی که به دنبال طعم‌های جدید هستند، فراهم می‌آورد. این بار برنامه سفرتان را کمی با چالش بچینید. جاهای جدید را بنویسید یا امتحان کردن غذاهایی که حتی نامشان هم به گوشتان نخورده‌است. این لیست عجیب و غریب ترین غذاهای دبی را بخوانید و خاطرات متفاوتی برای سفرتان رقم بزنید. چرا که نه!

سوالات متداول

چه نوع غذاهایی در دبی به عنوان عجیب و غریب شناخته می‌شوند؟

غذاهایی مانند کباب شتر، پیتزا با زعفران و طلا، و بستنی با طلا و زعفران برخی از موارد شناخته شده هستند.

کدام رستوران‌ها در دبی عجیب‌ترین غذاها را ارائه می‌دهند؟

رستوران‌هایی مانند At.mosphere و Al Mahara برای منوهای خلاقانه و لوکس خود شناخته شده‌اند.

آیا این غذاهای عجیب و غریب برای همه قابل دسترس هستند؟

برخی از این غذاها به دلیل قیمت بالا یا تخصصی بودن، ممکن است تنها در رستوران‌های خاص یا برای مناسبت‌های خاص قابل دسترس باشند.

نظرات کاربران