dubai
7 فروردین 1402
دبی

سفر به دبی در بهار؛ از رویدادهای ویژه تا جاهای دیدنی!

همچون بیداری از یک خواب زیبا، فصل بهار دبی دوباره زنده می‌شود، شهری که در این فصل بهترین خود را نمایان می‌کند. در این زمان از سال، دبی به یک دنیایی از رنگ‌ها، عطرها و تجربیات بی‌نظیر تبدیل خواهد شد. در این مقاله، ما شما را به دنیایی از زیبایی‌ها و ماجراهای جدید در سفر به دبی در بهار دعوت می‌کنیم. آماده‌اید که با ما به سفری آغاز کنید که در آن تمام حواس‌ها به هم آمیخته و احساسات به رقص می‌آیند؟ پس بیایید تا سفری بی‌پایان به دبی در بهار زیبا را با ما تجربه کنید.

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی را همین حالا رزرو کنید!

آب و هوای دبی در بهار

سفر به دبی در بهار

از اواخر ماه مارس تا اواخر آوریل روند افزایش دما سریع است و در ابتدای ماه، دبی به طور معمول حداکثر دمای روز را در حدود 30 درجه سانتی‌گراد و در پایان آوریل 35 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند. در این ماه باید برای چند روز گرم و سوزان با احتمال کم باران و یا احتمال طوفان شن و گردوغبار آماده باشید. آب و هوای دبی در بهار به گونه‌ای است که بالارفتن دمای آب نسبت به تابستان کمی زمان می‌برد و شما می‌توانید انتظار داشته باشید که در ماه آوریل دمای آب به طور متوسط ​​25 درجه سانتی‌گراد باشد و تا پایان ماه به 28 درجه سانتی‌گراد برسد.

البته که این دماها برای شنا در دبی عالی هستند. در این فصل شما به طور متوسط 11 ساعت در معرض آفتاب قرار می‌گیرید و باید مراقب آفتاب باشید و در طول روز به هرجایی که می‌روید کرم ضد آفتاب همراه با کلاه، عینک آفتابی و بطری آب همراه داشته باشید. 

رویداهای ویژه دبی در ماه آوریل

اواخر ماه آوریل تقویم رویدادها در دبی گسترده‌تر است. پیشنهاد می‌شود در برنامه‌ریزی سفر به دبی در بهار، بلیط شرکت در رویدادها را از قبل رزرو نمایید. مهم‌ترین رویداد ماه مبارک رمضان است که در سال 2023 از 22 مارس تا 21 آوریل مشروط به رویت ماه ادامه می‌یابد و اکثر رویدادهای مهم بین‌المللی و کنسرت‌ها در طول ماه مبارک متوقف می‌شوند اما نمایش‌های جاری مانند La Perle همچنان در ماه رمضان ادامه می‌یابد.

دومین رویداد جشنواره غذای دبی است که از 21 آوریل تا 7 می برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوع آشپزی همراه با مجرب‌ترین آشپزها از سراسر جهان در آن حضور دارند. سومین رویداد، دهکده جهانی دبی است که پس از موفقیت عظیم اکسپو 2020 دبی همچنان فعالیت دارد و در اقدامی غافلگیرکننده، اعلام شد که دهکده جهانی دبی در طول ماه مبارک رمضان و عید فطر فعال خواهد بود. 

تفریحات دبی در بهار

تفریحات دبی در بهار

آوریل به دلیل آب‌و‌هوای ساحلی عالی و هم‌زمانی با تعطیلات مدارس در برخی کشورها، بدون شک یکی از شلوغ‌ترین ماه‌ها و بهترین زمان سفر به دبی است. بهار بهترین زمان برای استراحت و لذت بردن از نور خورشید در دبی است، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دبی در بهار، گشت‌ها و فعالیت‌های خارج از هتل را به صبح زود یا اواخر روز موکول نمایید. میانه روز در ماه آوریل گرم و آفتابی است، مگر اینکه در استخر باشید. از تفریحات دبی در بهار می‌توان به سفرهای دریایی با کشتی در غروب آفتاب، بوفه صبحانه در مارینا دبی و گشت‌وگذار در جزیره بلوواترز و پالم جمیرا اشاره کرد.

البته نباید از بهترین سواحل دبی و کلوپ‌های ساحلی آن غافل شد که به عنوان نقاط برجسته تفریحات دبی در این فصل به حساب می‌آیند. همچنین هوا هنوز برای سافاری در صحرا آن‌چنان گرم نشده است و و می‌توانید یک تور صحرا برای صبح زود یا اواخر روز همراه با صرف غذا در کنار موسیقی و رقص رزرو کنید. 

بخوانید: بهترین زمان سفر به دبی؛ تصمیم گیری سخت یا آسان

در سفر به دبی در طول ماه رمضان چه کارهایی بکنیم؟

وقوع ماه رمضان در فصل بهار دبی، ممکن است سوالاتی قبل از سفر برایتان به وجود آورد. در گذشته، بسیاری از مشاغل به طور قابل توجهی ساعات کاری خود را در ماه رمضان تغییر می‌دادند و طبق قوانین، رستوران‌ها به جز تعداد کمی از آن‌ها در طول روز بسته می‌شدند. با این حال طی چند سال گذشته، قوانین به طرز چشم‌گیری تغییر کرده‌اند. تفریحاتی که در سفر به دبی در ماه مبارک رمضان می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

از مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد دیدن کنید: در این مرکز گردشگری می‌توانید با فرهنگ اماراتی و اسلامی آشنایی بیشتری پیدا کنید. برخی از برنامه‌های همراه با این بازدید شامل پیاده‌روی روزانه و وعده‌های غذایی است. 

برنامه افطار رمضان: SMCUU در منطقه تاریخی الفهیدی یک افطار سنتی را اجرا می‌کند که می‌توانید آن را ر سفر به دبی در فصل بهار تجربه کنید. 

از مسجد جمیرا بازدید کنید: مسجد جمیرا یکی از دو مسجد دبی است که برای گردشگران غیرمسلمان نیز باز است و ساعت 10 صبح و 2 بعدازظهر هفت روز هفته می‌توان از آن بازدید کرد.

مسجد جامع شیخ زاید در ابوظبی را ببینید: سفری یک روزه به پایتخت داشته باشید تا یکی از زیباترین مسجدهای جهان را ببینید. 

شلیک توپ را در پارک برج ببینید: یک پارک مخفی کوچک در نزدیکی دبی مال محل شلیک شبانه توپ است که به معنای پایان روزه روزانه است، یک سنت شگفت‌انگیز که هنوز در سراسر امارات در طول ماه رمضان هر شب اجرا می‌شود.

شام آخر شب و سحری سنتی ماه رمضان: این شام را در غذاخوری‌های محلی دبی تجربه کنید و از سفر به دبی در بهار و آن‌هم ماه رمضان لذت ببرید. 

تفریحات مناسب کودکان در سفر بهاری به دبی

Aquaventre و سفر به دبی در بهار

از آنجایی که آب و هوای دبی در بهار برای تفریح در ساحل بی‌نظیر است، پیشنهاد می‌کنیم Splash ‘n’ Party را در ساحل کایت یا شعبه جدید آن در پالم جمیرا را امتحان کنید. این زمین بازی آب بادی و غول‌پیکر برای مردم محلی و گردشگران بسیار هیجان‌انگیز است و با 50 درهم تمام طول روز می‌توانید زیر آفتاب گرم سرگرم شوید. دیگر تفریحات دبی در بهار برای کودکان عبارتند از: هتل لگولند دبی، پارک‌های آبی بزرگ دبی از جمله Wild Wadi، Aquaventre، و Laguna Park در La Mer، باغ گلو گاردن و پارک دایناسورها را در پارک زبیل، باغ معجزه دبی، گشت‌وگذار در دبی مال و تجربه اسکیت روی یخ و بازدید آکواریوم یا گردش در کیدزانیا یا پارک VR.

پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دبی در فصل بهار پارک‌های آبی را برای صبح رزرو کنید و فعالیت‌های دیگر در عصرها که آفتاب رفته است و هوا رو به خنکی است بگردید.

یادتان نرود که از پارک گاردن گلو دبی از شگفتی مدرن و منحصربفرد دیدن کنید. تجربه‌ای باورنکردنی!

در سفر به دبی در بهار کجا اقامت کنید

انتخاب‌ها برای اقامت در شهر جذاب دبی بسیار گسترده است. در ادامه، مکان‌های برتر برای اقامت آورده‌ایم تا اقامتی بر اساس بودجه‌تان داشته باشید.

  • هتل‌های اقتصادی: هتل ارکید ویو، هتل کرال دبی دیره، ویلا روتانا
  • هتل‌های متوسط: اورینت گست هاوس، هتل و سونا آرابیان کورت چارد، نووتل، XVA
  • هتل‌های لوکس: ریتز کارلتون دبی، رزورت و سپا نیکی بیچ، شراتون دبی کریک، وان آند اونلی دی پال

با شناخت هتل های دبی و قیمت آن‌ها، سفرتان را بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر شروع کنید.

راهکارها و نکات برای سفر به دبی در بهار

سفر به دبی در بهار

یک کارت Nol بخرید تا به راحتی در دبی رفت و آمد کنید.

مطمئن شوید که هتل خود را با مدت زمان کافی قبل از مسافرت خود رزرو می‌کنید، زیرا قیمت‌ها در فصل پربازدید معمولاً افزایش می‌یابد.

دبی شهر بزرگی است، بنابراین قبل از سفر مسیر خود را پیش‌بینی کرده و یک نقشه را در تلفن همراه خود دانلود کنید.

برنامه‌ای به نام “Dubai Metro” را که برای مترو دبی است، دانلود کنید تا بتوانید در سیستم متروی گسترده‌ای که در شهر وجود دارد، به راحتی راه‌یابی کنید.

هزینه‌های تاکسی در دبی ممکن است گران باشد، بنابراین سعی کنید همیشه از مترو یا برنامه‌های اینترنتی تاکسی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بسیاری از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در دبی به خصوص در ماه‌های زمستان، زود تعطیل می‌کنند.

حداقل سه روز برای لذت‌بردن کامل از تمام جاذبه‌های منحصر به فرد در دبی به خود بدهید.

بخوانید: ارزان ترین راه سفر به دبی در سال 1402 چیست؟

حرف آخر

دبی گرم و شرجی در بهار و خصوصاً آغاز فصل در ماه آوریل آب‌وهوایی بی‌نظیر برای سفر دارد. سفر به دبی در بهار بهترین زمان برای گشت‌وگذار در استراحتگاه‌های ساحلی جزیره و زدن به دل دریا برای سفری دریایی با کشتی است. در میانه تفریحات و خوش‌گذرانی در دبی، آوریل 2023 ماه مبارک رمضان است و قبل از سفر می‌بایست برنامه‌های موردنظرتان را چک کنید، چرا که برخی برنامه‌ها تغییر می‌کنند. اما لازم نیست نگران شوید، دبی در ماه رمضان نیز زیبا و دیدنی است.

اگر تور دبی را هنوز رزرو نکرده اید؛ همین حالا با سه کلیک چمدانتان را ببندید!

سوالات متداول

آیا بهار بهترین زمان برای سفر به دبی است؟

بله، بهار یکی از بهترین فصول برای سفر به دبی است. دمای معتدل و جذابیت‌های فصل بهار باعث می‌شوند که سفر به این شهر در این فصل بسیار لذت‌بخش باشد.

چه فعالیت‌هایی در دبی در بهار می‌توان انجام داد؟

در بهار می‌توانید ساحل‌های دبی را بپیمایید، پارک‌ها و باغ‌های زیبا را ببینید، با دلفین‌ها شنا کنید، و مهمانی‌ها و رویدادهای محلی شهر را تجربه کنید.

آب و هوای دبی در بهار چگونه است؟

در بهار، آب و هوای دبی معتدل و دلپذیر است. دماها حدود 20-30 درجه سانتی‌گراد هستند و باران به حداقل خود می‌رسد.

آیا سفر به دبی در بهار گران است؟

اگر سفرتان را استراتژیک برنامه‌ریزی کنید، دبی تجربه گرانی نیست. فصل بهار زمان خوبی برای بازدید از دبی است زیرا اکثر هتل‌ها تخفیف‌هایی برای اقامت ارائه می‌دهند.

در سفر به دبی در بهار چه لباس هایی بپوشیم؟

از آنجایی که هوا در این فصل معتدل است، می توانید لباس‌های سبک و گشاد مانند تاپ و تی شرت با شلوار یا دامن بپوشید.

نظرات کاربران