چرا باید به دبی در تابستان سفر کرد؟ 5دلیل مهم!

اسم دبی که به میان می‌آید، اولین چیزی که در ذهن شکل می‌گیرد گرما است. آب و هوای این شهر در اکثر روزهای سال گرم و شرجی بوده و به همین دلیل است که افراد معمولاً از سفر کردن به آن در فصل تابستان خودداری می‌کنند. اما دلایل قانع کننده زیادی برای سفر به دبی در تابستان وجود دارد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن کاهش هزینه‌ها است.

رزرو تور اروپا

احتمالاً با خواندن این عبارات چشم‌های خود را گرد کرده و در اوج تعجب فکر می‌کنید که این سفر ممکن است کار احمقانه‌ای باشد! اما با کسب کمی اطلاعات در این باره متوجه می‌شوید که با انتخاب فصل تابستان برای سفر خود به دبی می‌توانید تجربه‌ای شیرین و خاطره‌انگیز را رقم بزنید. با ما همراه باشید تا سفر به دبی در تابستان را از جهات مختلف بررسی کنیم.

راستی با خرید بلیط هواپیما ارزان تهران دبی می‌توانید با هزینه‌ای کم، سفر هیجان‌انگیز خود را آغاز کنید.

آب و هوای دبی در تابستان چگونه است؟

دبی در تابستان

در حالی که میانگین تابستان در حدود 45 درجه سانتیگراد (113 درجه فارنهایت) گزارش شده است، تجربه حداکثر دمای روزانه تا 50 درجه سانتیگراد (122 درجه فارنهایت) نیز کاملا معمول و نرمال خواهد بود. گرم‌ترین ماه سال در دبی آگوست است. اما تابستان واقعی در دبی به طور واقعی از ماه می تا اکتبر ادامه دارد.

مقابله با گرما در دبی

مقابله با گرمای تابستان در دبی برای اکثر گردشگران آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست. اول از همه، تقریباً همه چیز در این شهر با حداکثر تهویه مطبوع است؛ حتی خیلی سرد هم می‌شود. شما به فرودگاهی با تهویه مطبوع می‌رسید، با یک ماشین تهویه مطبوع یا قطار مترو منتقل می‌شوید و به محل اقامتی مجهز به تهویه مطبوع خواهید رفت. حتی ایستگاه‌های اتوبوس در بسیاری از مکان‌ها دارای تهویه مطبوع هستند!

پاسپورت دومینیکا

در حالی که دمای هوای بیرون بسیار زیاد است، بیشتر هتل‌ها در ماه‌های تابستان در دبی استخرهای خود را خنک می‌کنند تا آن‌ها را به استراحتگاهی با طراوت تبدیل کنند. با این حال، برای شنا کردن بهترین موقع، همان اوایل صبح و اواخر بعد از ظهر/عصر خواهد بود.

البته این را نمی‌توان در مورد اقیانوس گفت اما! باید توجه داشته باشید که آب های شور خلیج فارس برای شنا در تابستان بسیار گرم است (32-35 درجه سانتیگراد / 90-95 درجه فارنهایت). بیشتر شبیه آب آبگرم است تا یک استراحت با طراوت و خنک. از آب که بگذریم، شن و ماسه در تابستان به شدت داغ می‌شود و حتی دمپایی‌هایتان هم گیر می‌کند، چه رسد به اینکه جرأت کنید پابرهنه روی آن راه بروید!

بخوانید: بهترین زمان سفر به دبی؛ تصمیم گیری سخت یا آسان

چرا سفر به دبی؟

اگر درباره جاذبه‌ها و فضاهای دیدنی و جذاب دبی سؤالی برایتان پیش آمده است بهتر است این گونه شروع کنیم که این شهر از لحاظ امکانات تفریحی و توریستی چیزی را از قلم نینداخته است. در دو دهه اخیر رشد و پیشرفت دبی به قدری بوده که امروز با نگاهی گذرا به آن شاهد تعداد زیادی مرکز تجاری، توریستی، تفریحی و… خواهیم بود. برخی از این جذابیت‌ها به تفکیک شامل موارد زیر است:

رزرو تور دبی
  • پارک آبی‌های بزرگ
  • سالن‌های اسکی
  • آسمان خراش‌های باشکوه
  • رستوران‌های متنوع همراه با ارائه غذای مخصوص ملیت‌ها
  • شهربازی‌های مدرن

حال که صحبت از فضاهای جذاب و توریستی دبی شد، کم لطفی است اگر به برج خلیفه اشاره نکنیم! بلندترین برجی که در جهان به دست انسان ساخته شده و ارتفاعی نزدیک به 828 متر دارد، برج خلیفه یا همان برج دبی است که از زیبایی‌های مثال زدنی این شهر محسوب می‌شود.

شهر دبی یکی از امن‌ترین شهرهای جهان بوده و در زمینه امنیت در رتبه 61 جهان قرار دارد. به همین دلیل است که سالانه گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان به آن سفر می‌کنند. لازم به ذکر است که دلیل ثروتمند شدن و پیشرفت چشمگیر دبی در مدت زمانی کوتاه، پیدا شدن و استخراج نفت از آن بود. تعداد زیادی کارفرما از نقاط مختلف جهان اقدام به سرمایه گذاری‌های کلان در این شهر کردند و به مرور دبی تبدیل به این شهر زیبا، گران و خواستنی شد.

تور ارزان دبی را با سه کلیک رزرو کنید.

چرا باید در تابستان به دبی سفر کنیم؟

در ابتدا خوب است این نکته را بدانید که اگر قصد استفاده از تفریحات آبی و ساحلی این شهر را دارید، سفر در تابستان ممکن است کمی مشکل ساز شود. در این صورت لازم است به شدت مراقب سلامتی خود باشید! اما، اگر قصد و هدف سفر شما هر چیزی غیر از این موضوع باشد، می‌توانید تاریخ سفر خود را در تابستان تنظیم کرده و نگران چیزی نباشید. حال ممکن است بپرسید چگونه؟ برای یافتن پاسخ ما را همراهی کنید.

استفاده راحت از مراکز خرید و تخفیفات ویژه آن‌ها

اگر تابه‌حال به این شهر سفر کرده باشید احتمالاً می‌دانید که سرتاسر شهر، تعداد زیادی پاساژ و مراکز خرید بزرگ، لوکس و مجهز قرار دارد که افراد با گذراندن زمان خود در آن‌ها، نه تنها از گرما در امان خواهند ماند، بلکه از امکانات تفریحی آن‌ها هم می‌توانند استفاده کنند. به عبارتی می‌توان گفت بهترین زمان سفر به دبی برای خرید، فصل تابستان است. زیرا مراکز خرید و برندهای مختلف موجود در آن‌ها به دلیل کمبود مسافر در این فصل، تخفیف‌های هیجان‌انگیزی را روی اجناس خود اعمال کرده و بدین ترتیب فرصتی کم‌نظیر در خرید مناسب را برای شما فراهم می‌کنند.

شرکت در انواع فستیوال‌ها تابستانه‌ی دبی

شهر دبی به عنوان شهری توریستی، فضاهای تفریحی زیادی دارد که یکی از جذابیت‌های اصلی آن محسوب می‌شود. بخش اعظمی از درآمد این شهر توسط توریست‌ها و گردشگرانی که به آن سفر می‌کنند تأمین می‌شود. به همین دلیل است که در فصل تابستان با کم شدن مسافران، اقدام به برگزاری فستیوال‌های متنوع می‌کنند تا افراد برای سفر به دبی ترغیب شوند. نکته مهمی که وجود دارد این است که تمام این فستیوال‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که افراد کمترین نارضایتی را از گرمای هوا داشته باشند. بعضی از این فستیوال‌های نام برده به تفکیک شامل موارد زیر است:

  • فستیوال خرید
  • نمایش‌های موزیکال
  • کنسرت
  • برگزاری شوی لباس
  • جشنواره‌ها و جنگ‌های شادی

استفاده از هتل‌های لوکس با تخفیف بالا

در کنار تمام این موارد، هتل‌های مجهز، بزرگ و لوکس این شهر را دست کم نگیرید. هتل‌های دبی معمولاً تمام امکانات رفاهی و تفریحی مثل رستوران‌های مختلف، استخرهای سرپوشیده با آب خنک مخصوص تابستان، سالن‌های ورزشی و… را دارد. با توجه به اینکه معمولاً بخش زیادی از هزینه هر سفر به هزینه هتل مورد نظر تعلق داشته و این هتل‌ها در تابستان قیمت خیلی کمتری دارند، می‌توانید در کنار استفاده از این امکانات جذاب هزینه کمتری پرداخت کنید. به عبارت دیگر هزینه اکثر هتل‌های لوکس شهر دبی در تابستان، معمولاً شامل تخفیف 50 درصدی می‌شود.

آخرین قیمت هتل های دبی را همین حالا با سه کلیک چک کنید.

لذت بردن از خلوتی و زیبایی شهر دبی در تابستان

دبی در تابستان

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند سفر به دبی در فصل تابستان را توجیه کند، خلوت بودن آن است. این شهر به دلیل امکانات توریستی، مراکز خرید و بازار پر رونقی که دارد معمولاً در فصل‌های پاییز و زمستان میزبان مسافران خیلی زیادی خواهد بود. بنابراین اگر قصد دارید تا در زمانی خلوت به این شهر سفر کرده و از زیبایی‌های آن نهایت استفاده را ببرید، بهتر است تاریخ سفر خود را در تابستان تنظیم کنید. لازم به ذکر است که تمام امکانات و تفریحات موجود در آن مثل پارک‌های آبی سرپوشیده، شهربازی‌ها و… در این فصل هزینه کمتری را دریافت می‌کنند.

علاوه بر این دیگر لازم نیست نگران حمل و نقل خود در شهر باشید و می‌توانید بدون تحمل شلوغی از وسایل نقلیه عمومی مجهز به کولرهای خنک کننده قوی استفاده کنید. اگر در تابستان به دبی سفر کنید خواهید دید که به راحتی و بدون ماندن در صف می‌توانید بلیط ترن‌های هوایی را تهیه کرده، با کمترین زمان انتظار بهترین میز رستوران یا بلیط سینما را در اختیار داشته و هنگام ورود به استخرهای سرپوشیده یا پارک‌های آبی بدون مواجه شدن با جمعیت زیاد از فضای دلنشین آن لذت ببرید.

بخوانید: ارزان ترین راه سفر به دبی در سال 1402 چیست؟

بهترین کارهایی که باید در تابستان در دبی انجام دهید

گرمای تابستان به این معنی نیست که نمی‌توانید از آنگونه که باید به تفریح و گردش بپردازید. در ادامه برخی از باحال‌ترین و مهیج‌ترین کارهایی را که می‌توانید در این شهر رویایی انجام دهید را برای شما عنوان می‌کنیم.

به دیدن برج خلیفه بروید

وقتی حرف از سفر به دبی می‌شود فرقی نمی‌کند تابستان بروید یا زمستان، بازدید از برج خلیفه از اولین کارهایی است که باید در این شهر انجام دهید. آسمان خراشی با ارتفاع حدود 830 متر که بلندترین برج دنیا به حساب می‌آید، البته تا به الان! بر روی این برج تفریحات زیادی را می‌توان انجام داد که مهم‌ترین آن‌ها منظره پانورمای شهر دبی است. تصویری شگفت‌انگیز از شهری جادویی و محبوب!

هزینه: از 154.40 درهم

در پارک آبی Wild Wadi کمی احساس خنکی کنید

پارک آبی وایلد وادی یکی از بهترین مکان‌های دیدنی به خصوص در سفر به دبی در تابستان است. پارکی مجلل با سه استخر، هفده سرسره آبی و دو دستگاه موج سواری مصنوعی که بهترین و مهیج‌ترین تفریحات را به همراه خواهد داشت. این پارک آبی که در نزدیکی برج العرب واقع شده است، همچنین دارای تعداد زیادی مغازه و کافه است.

هزینه: از 259 درهم

در پارک آبی Jungle Bay شیرجه بزنید

پارک آبی Jungle Bay گزینه دیگری برای غلبه بر گرمای دبی در تابستان است. این پارک آبی دارای کفپوش و امکانات تقویت کننده اشعه ماوراء بنفش است که آن‌ها را برای آفتاب سوزان ایده آل و راحت می‌کند. در حالی که بچه‌های شما از سرسره‌های آبی مختلف لذت می‌برند، می‌توانید در کابانای خصوصی استراحت کنید و شاید از یک ماکت با طراوت نیز لذت ببرید.

از آکواریوم دبی و دنیایی زیر آب حیرت زده شوید

اگر تابحال تجربه دیدن دنیای زیر آب را نداشته‌اید، در آکواریوم دبی این فرصت برای شما مهیا خواهد بود. در حدود 140 گونه متنوع آبزی ر این آکواریم قرار گرفته تا از نزدیک بتوانید کوسه‌ها و انواع دیگر ماهی‌ها را تماشا کنید. بهترین فرصت برای فرار از گرمای دبی در تابستان!

هزینه: از 90 درهم

در دلفیناریوم دبی، دوست های مهربانی پیدا خواهید کرد

اگر تابستان در دبی هستید، حتما دلفین‌ها و فوک‌های مهربان و بازیگوش را از نزدیک ببینید. دلفیناریوم دبی بهترین مکان برای دیدن این موجودات دوست داشتنی از نزدیک است. جایی که می‌توانید نمایش جذاب دلفین‌ها را ببینید و آن‌ها را از نزدیک لمس کنید.

هزینه: از 105 درهم

در سواحل دبی از استراحت و بازی‌های آبی لذت ببرید

در دبی سواحل بکر و زیبای زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید یا از تفریحات آبی لذت ببرید. فقط با توجه به اینکه در تابستان به دبی می‌روید، توصیه می‌کنیم اوایل صبح یا غروب را برای گردش در سواحل دبی و قدم زدن بر روی شن‌ها، انتخاب نمایید. ساحل جمیرا، ساحل ام سقیم، ساحل کایت و ساحل جی بی آر از بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار هستند.  

پارک موضوعی IMG World را از دست ندهید

IMG world یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی است. این بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان است که دمای آن به درستی کنترل می‌شود و برای بازدیدهای تابستانی مناسب است. مگا پارک تفریحی بیش از آنچه که شما بتوانید تجربه کنید، آدرنالین سواری دارد.

هزینه: از 335 درهم

اسکی دبی بهترین تفریح تابستانه این شهر است

از بهترین کارهایی که در سفر تابستانه خودتان به دبی می‌توانید انجام دهید و در گرمترین دمای این شهر خنک بمانید؛ رفتن به پیست اسکی آن است. در مرکز خرید امارات یک دنیایی مصنوعی برفی ساختند که می‌توانید اسکی، برف بازی، تیوپ سواری و بسیاری تفریحات برفی دیگر را امتحان کنید و لذت ببرید.

دبی در تابستان

چه مکان هایی در تابستان دبی بسته خواهد شد؟

برخی از جاذبه‌های این شهر به دلیل گرمای زیاد بسته خواهد بود که شامل موارد زیر می‌شوند:

باغ معجزه دبی

دهکده جهانی دبی

بازارهای روباز رسیده

بسیاری از سافاری های دبی و اپراتورهای ورزشی ساحلی روزانه

اما بسیاری از رستوران‌ها و جاذبه‌ها در طول تابستان باز می‌مانند، البته با کاهش قابل توجه برنامه‌ها یا فقط عصرها باز می‌شوند.

خرید بلیط هواپیما با قیمتی ارزان

آخرین و البته مهم‌ترین دلیلی که می‌تواند موضوعی مهم برای توجیه سفر به دبی در تابستان باشد، خرید بلیط هواپیما با قیمتی مناسب است. به عبارتی در تابستان می‌توانید با اختلاف قیمتی چشمگیر نسبت به سایر فصول سال، بلیط هواپیما را از ایرلاین‌های مختلف خریداری کنید. دلیل این موضوع هم که کاملاً واضح و روشن است. کاهش تعداد مسافران در این فصل باعث می‌شود تا شرکت‌های هواپیمایی بلیط‌های خود را با قیمتی ارزان ارائه کنند تا به فروش برسد. این موضوع در حالی حائز اهمیت است که بلیط هواپیما تهران دبی مخصوصاً اگر با پرواز امارات باشد، نیازمند پرداخت مبلغ زیاد و قابل توجهی است.

حرف آخر از زبان سه کلیک در مورد سفر به دبی

شهر دبی در عین زیبایی، شکوه و امکانات زیادی که دارد شهری گران است. بنابراین با برنامه ریزی برای سفر به این شهر خواهید دید که باید هزینه‌های زیادی را متقبل شوید. اما اگر هدف خود از سفری که انتظار دارید را مشخص کنید، می‌توانید متناسب با آن، هزینه‌های گفته شده را تا میزان چشمگیری کاهش دهید.

سفر در تابستان به این شهر، یکی از مؤثرترین راه‌های کاهش هزینه در طول سفر بوده در حالی که می‌توانید از روزهای خود در دبی لذت ببرید و از اکثر امکانات آن استفاده کنید. ما سعی کردیم تمام نقاط مبهم این موضوع را بررسی کنیم تا ثابت کنیم که سفر به دبی در فصل تابستان هم  می‌تواند کار جذابی باشد!

سوالات متداول

آب و هوای دبی در تابستان چگونه است؟

هوا در تابستان در دبی بسیار گرم است. دمای معمولا در طول روز بین 45 تا 50 درجه سانتیگراد در حال تغییر خواهد بود. البته مقداری از دما در طول شب کاهش می‌یابد که هنوز هم گرمای قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

آیا سفر به دبی در تابستان زمان مناسبی است؟

بله، در صورتی که بخواهید سفری مقرون به صرفه و البته خلوت داشته باشید، تابستان فصل مناسبی خواهد بود. چون در این موقع از سال، از قیمت ها کاسته شده و گردشگران کمتری هم در شهر دیده می‌شوند.

چه جشنواره هایی در طول تابستان در دبی برگزار می شود؟

در طول تابستان چندین جشنواره در دبی برگزار می‌شود که شامل نمایشگاه عروس، جشنواره غذای دبی، نمایش موزیکال پینک فلوید و سورپرایزهای تابستانی دبی خواهد بود.

در سفر تابستانه دبی چه لباس هایی همراه خود ببریم؟

با توجه به دمای بالای هوا بهتر است از لباس‌های خنک و نخی استفاده کنید. فقط کرم ضد آفتاب و کلاه نیز همراه خود داشته باشید.

نظرات کاربران