باغ میراکل دبی

باغ گل دبی (miracle garden Dubai)؛ نقاشی زنده از رنگ‌ها و عطرها

باغ گل دبی، یک اعجاز بصری در دل بیابان، جایی است که طبیعت و خلاقیت دست به دست هم داده‌اند تا یک شگفتی چشمگیر خلق کنند. در این باغ گل فراوان، که هر گوشه‌اش با رنگ‌ها و عطرهای خیره‌کننده گل‌ها زنده شده است، بازدیدکنندگان را به یک سفر معطر و رنگارنگ دعوت می‌کند. هر قدم در این باغ، شبیه قدم زدن در یک تابلوی زنده و دلربا است، جایی که هر گل و گیاه داستان خود را دارد و هر مسیر جدید، فصلی نو در این داستان را آغاز می‌کند. بیایید با هم وارد این دنیای شگفت‌انگیز شویم و زیبایی‌های بی‌پایان میراکل گاردن دبی را کشف کنیم.

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما لحظه آخری دبی؛ فقط با سه کلیک ممکنه!

کمی درباره باغ گل دبی بدانید!؟

باغ میراکل دبی

دبی این شهر مملو از شگفتی که هیچ‌چیز برایش غیرممکن نیست، در نزدیکی مزارع عربی به وسعت 72 هزار متر مربع، بهشتی به نام باغ گل ساخته است. البته این باغ در روز ولنتاین سال 2013 افتتاح شد و در همان روزهای اول همه دنیا متوجه عظمت، تنوع و منحصربفرد بودن آن شدند. بی دلیل هم نیست، یک بهشت رنگارنگ در وسط بیابان اصلاً قابل تصور هم نیست، چه برسد که اجرایی هم شود.

گل‌های میراکل گاردن دبی نمایش‌های پیچیده‌ای هستند که زیبایی طبیعت را با افکار جادویی، مهارت‌های بی‌نظیر و سخت‌کوشی انسان گره می‌زنند. بهشتی باشکوه با بیش از گونه گل از جمله گل آفتابگردان، گل اطلسی، گل شمعدانی و گل همیشه بهار و… در شکل‌های و طرح‌های نامتعارف و ظریف در معرض نمایش گذاشته شده‌اند.

یکی از ویژگی‌های خاص و جالب باغ گل دبی، آبیاری آن است. سیستم آبیاری این باغ با استفاده مجدد از فاضلاب از طریق آبیاری قطره‌ای است و سعی شده همه موارد مربوط به حفاظت از محیط زیست به صورت دقیق رعایت شود. نکته جالب دیگر درباره آن غیرتکراری بودن باغ گل دبی است. چراکه در هر فصل ساختارهای گل‌ها تغییر می‌کند و هر دفعه تجربه متفاوتی را برای بازدید به شما ارائه می‌دهد.

وبسایت رسمی: https://www.dubaimiraclegarden.com/

بخوانید: معرفی شهر دبی

چرا باید از باغ گل دبی دیدن کنید؟

باغ میراکل دبی

شکوفه‌ها در بیابان: رایحه گل‌هایی که شکوفا شدند در گرمای صحرای دبی می‌پیچند و با آن رنگ‌های زیبایشان دلبری می‌کنند. تماشای این ترکیب در باغ بیابانی، یک حس متفاوت و دلنشین برای شما بوجود می‌آورد. حسی شبیه به برگشتن به کودکی و رویاهای رنگی رنگی.

همیشه در حال تغییر: به غیر از زیبایی بی حد و حدود باغ گل دبی، تغییرات هر ساله آن است. برای اینکه در هر سفر از این باغ دیدن کنید؛ هر سال دکور و ساختار آن را به کلی تغییر می‌دهند تا خدایی نکرده نگویید دیگر به باغ گل نمی‌رود قبلا آن را دیدم!

ارزانترین تور دبی را از ما بخواهید!

افتخارات جهانی: میراکل گاردن دبی در طول شش فصل خود جوایز مختلفی را به دست آورده است، از جمله جایزه Moselle توسط جایزه گردشگری باغ در آوریل 2015. دو کتاب رکورد جهانی گینس: بزرگترین نصب گل در اندازه واقعی هواپیمای ایرباس امارات و بلندترین سازه که یک ماکت میکی ماوس با ارتفاع 18.06 متر است.

نمایشگاه‌هایی که در باغ گل دبی باید ببینید!

آماده تماشای نتیجه خلاقیت و تصورات پایان‌ناپذیر باغ گل دبی هستید؛ پس بیایید با هم کمی در بین نمایشگا‌های این باغ قدم بزنیم.

ساعت گلدار

بهترین زمان سفر به دبی قطعا فصل زمستان است. اگر در این موقع از سال به تماشای باغ گل دبی رفتید؛ فرصت دیدن ساعت گل در باغ معجزه دبی را از دست ندهید. این ساعت به صورت کامل از گل ساخته شده و خیلی دیدنی و جالب است.

خرس عروسکی

باغ میراکل دبی

اگر به عروسک به خصوص خرس‌های عروسکی بزرگ علاقه دارید؛ حتماً سری به باغ گل دبی بزنید در اینجا یک خرس عروسکی خیلی بزرگ با قلب در دستش تماماً از گل ساخته شده تا نمادی از عشق باشد. کلاً، چون این باغ در روز ولنتاین رونمایی شده؛ انتظار دیدن تم‌های قلب در سراسر آن را داشته باشید.

بخوانید: ویلای اسب دریایی شناور

میدان آفتابگردان

تابحال زمین‌های پر از گل آفتابگردان را دیده‌اید؛ شاید از نزدیک نه، ولی احتمالا در تلویزیون دیده باشید. تماشای این گل‌های زرد رنگ پرجنب و جوش که همیشه به دنبال نور خورشید می‌دوند آن هم از نزدیک خیره‌کننده است. به ما اطمینان کنید، باغ گل قطعا یکی از تفریحات دبی است که نه تنها شما را خسته نمی‌کند، بلکه انرژی دوبرابری هم به شما می‌دهد.

طراحی سه بعدی گل

طراحی‌های سه بعدی همیشه جالب و خلاقانه هستند؛ چه برسد که با گل درست شود. این طرح‌ها بیشتر مجسمه هستند و جزئیات پیچیده‌ای هم دارند. هر کدام را که ببینید؛ متوجه استعداد عجیب تیم‌های طراحی ان خواهید شد. وقتی اشیاء با گل جان می‌گیرند؛ قطعا منحصربفرد و دیدنی خواهند بود. از قارچ‌های غول‌پیکر ساخته شده از گل گرفته تا مورچه‌هایی با قفسه سینه‌های گل‌دار، حتی قوها و ماشین‌هایی با پوشش گل رز، میراکل گاردن دبی به تخیل شما اجازه می‌دهد تا بی‌نهایت برود!

پارک دریاچه

باغ میراکل دبی

آب و گل در کنار همدیگر حس و حال تازه‌ای بوجود می‌آورند؛ وقتی که تصویر این گل‌های رنگارنگ در آب دریاچه می‌افتد انگار که به رویا سفر کرده باشید؛ دیدنی است. انفجار رنگ‌های زیبای بنفش، سبز، قرمز، صورتی، نارنجی و آبی پارک دریاچه محیطی عالی برای عکس گرفتن است.

بخوانید: بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا در دبی

دهکده اسمورف‌ها

بیایید به دوران شیرین بچگی سفر کنیم؛ شما هم از طرفدارهای اسمورف‌ها هستید؟ پس باغ گل دبی برای شما بهشت باورنکردنی خواهد بود؛ چون دهکده اسمورف‌ها، این موجودات آبی رنگ که در خانه‌های قارچی زندگی می‌کنند با گل‌های رنگارنگ درست شده و حس یک کودک ده ساله را به شما می‌دهد.

ایرباس A380 امارات

باغ میراکل دبی

ایرباس A380 امارات در همان اندازه واقعی خودش با گل اطلسی، آفتابگردان، گل همیشه بهار، گل شمعدانی و… تزئین شده و رکورد کتاب گینس را به خودش اختصاص داده است. راستی حدود 5 میلیون گل برای ساخت چنین شگفتی به کار گرفته شده است.

بانوی شناور

بانوی شناور در هوا دراز می‌کشد، دستانش را در جهان دراز کرده و موهای بلندش که همگی از گل هستند به روی زمین آویزان می‌کند.

برج خلیفه

همانطور که می‌دانید برج خلیفه از بلندترین ساختمان‌های جهان است و ماکت ساخته شده از گل آن نیز در این زمینه کم نذاشته و نگاه کردن به آن قلب شما را نگه می‌دارد. واقعا حیرت‌انگیز است که در ساخت هیچ چیز کوتاهی نکردند.

تالار گل

این سالن منحصر به فرد می‌تواند میزبان مجموعه‌ای از رویدادها و نمایش‌های خلاقانه باشد. دارای یک صحنه مرکزی است که اطراف و پس زمینه آن با چیدمان‌های گل مسحورکننده احاطه شده است.

بخوانید: جزایر جهان دبی

خانه‌های ییلاقی

ده ها خانه گل و خانه های ییلاقی که هر کدام از نظر شکل، اندازه، رنگ، ظاهر و تم منحصر به فرد خود از سال 2014 به عنوان یکی از جذابیت‌های ستاره‌ای تبدیل شده اند.

10 حقیقت جالب درباره میراکل گاردن دبی

1. وسعت 72 هزار متر مربعی

باغ گل دبی، با فضایی به وسعت ۷۲۰۰۰ متر مربع، یه دنیای رنگارنگ از بیش از ۵۰ میلیون گل رو در خودش جا داده. تو این باغ می‌تونی هر نوع گلی که فکرشو بکنی، از رزهای عاشقانه گرفته تا زنبق‌های شیک، مارگاریت‌های ناز و لاله‌های زیبا، پیدا کنی. حتی تندیس‌هایی هم هست که انگار از گل زنده درست شدن. این باغ با هدف گسترش عشق به باغبانی و گل‌کاری تو امارات ساخته شده.

بخوانید: دهکده جهانی دبی در سال 2024-2023: هر آنچه که باید از تخفیف گرفته تا جاذبه ها بدانید!

2. از 9 صبح تا 9 شب در اختیار شما

باغ‌ها از ۹ صبح تا ۹ شب بازند و تو این زمان‌ها می‌تونی از دیدن بیش از ۱۵۰ میلیون گل شکوفه کرده لذت ببری. باغ معجزه دبی هر روز سال بازه، پس هر وقت که بری، چیز جدیدی برای دیدن هست. فراموش نکن دوربینتو بیاری چون توی باغ جاهای زیادی برای عکاسی داره. چندتا فواره آب هم هست، خوبه یه بطری آب همراهت باشه. بازدید از این باغ‌ها نشون میده که می‌تونی سفری به صرفه به دبی داشته باشی.

3. باغ معجزه دبی سال ۲۰۱۳ ساخته شد

ایده‌ی عبدالکریم الملا، باغبان دبی، باغیه که مثل یک بازار سنتی عربی با کوچه‌های باریک و قوس‌های پوشیده از گل ساخته شده. اینجا جاذبه‌های بزرگ‌تری مثل مسیر پیاده‌روی به شکل قلب با رزها، یک فیل توپیاری ۱۸ متری و یک کپی از برج خلیفه ساخته شده از گل‌ها رو هم داره. این باغ علاوه بر اینکه جاذبه گردشگریه، مرکز تحقیقاتی برای گل‌های جدید هم هست. بیش از ۲۰۰ نوع گیاه و گل که بعضی‌هاشون فقط تو این باغ پیدا می‌شن، کاشته شده.

میراکل گاردن دبی

4. بزرگترین مجموعه گل‌ها و گیاهان در جهان

باغ معجزه دبی به داشتن بزرگترین مجموعه گل‌ها و گیاهان در جهان افتخار می‌کنه. این ۵۰ میلیون گل فقط کاشته نشدن، بلکه به شکل هنری در چیدمان‌ها و بسترهای گل به نمایش گذاشته شدن. داشتن بیشترین تعداد تم‌ها و مجسمه‌های گلی در جهان هم یه امتیاز دیگه برای باغ معجزه دبیه. اینجا علاوه بر تم‌های اصلی بزرگ برای هر فصل، صدها تم گل کوچک اما خلاقانه رو هم به نمایش می‌ذاره.

5. سیستم آبیاری عجیب و مدرن

باغ گل دبی یه سیستم آبیاری خفن داره که با آبیاری قطره‌ای، آب‌های استفاده شده رو بازیافت می‌کنه و همزمان جلوی تبخیر آب رو می‌گیره، تا ۷۵٪ آب و انرژی رو هم صرفه‌جویی می‌کنه. روزانه ۷۵۷،۰۰۰ لیتر آب مصرف می‌شه. قبلا فقط می‌تونستن از آب دریای خلیج استفاده کنن که خیلی گرون تموم می‌شد، اما با این سیستم نابغه، هزینه‌ها خیلی کمتر شده. آب‌های بازیافتی تو این سیستم تصفیه آب دوباره استفاده می‌شن.

6. سه بار رکورددار گینس شده

میراکل گاردن دبی تا سال ۲۰۲۲، این باغ سه رکورد جداگانه از کتاب رکوردهای گینس رو به نام خودش ثبت کرده. تو اولین سالش یعنی ۲۰۱۳، رکورد بزرگترین باغ عمودی دنیا رو زد. بعد تو ۲۰۱۶، ایرباس A380 اینجا به عنوان بزرگترین نمایش گل جهان انتخاب شد. تو ۲۰۱۸ هم، توپیاری میکی موس باغ، لقب بلندترین مجسمه توپیاری دنیا رو از گینس گرفت و کلاً سه تا رکورد به دست آورد.

بخوانید: گوشه‌ای از بهشت در دبی: چرا باید منطقه الممزر دبی را ببینید

7. بازدیدکنندگان می‌تونن ۱۲۰ نوع گل تو باغ معجزه دبی ببینن!

مسئولین می‌گن میراکل گاردن دبی بیشتر زیردسته‌های گل‌های مختلفی که تو هر دسته‌بندی اصلی گل وجود داره رو داره. قبل از اینکه تو باغ معجزه دبی به نمایش گذاشته بشن، پانزده نوع مختلف آفتابگردان تست‌های سختی رو پشت سر می‌ذارن. پتونیاها توی همه چیدمان‌های گلی این باغ نقش اصلی رو بازی می‌کنن. با در نظر گرفتن اینکه ۵۰ میلیون گل تو این باغ هست، می‌شه گفت یکی از بزرگترین تمرکزهای پتونیاها تو دنیا اینجا جمع شده.

باغ گل دبی

8. بازدیدکنندگان هیچوقت به تم‌ها، تزئینات یا فضای تکراری عادت نمی‌کنند

حتی اگه قبلا به این باغ سر زدید، نباید به خاطراتتون اعتماد کنید چون هر فصل چهره و حس متفاوتی داره. مثل هر فصل دیگه، فصل بعدی در باغ معجزه دبی فرصت‌های جدیدی برای نوآوری به همراه می‌آره. تو این دوره، خیلی از تم‌های معروف فصل قبل کنار گذاشته می‌شن به نفع ایده‌های تازه و خلاقانه، و باغ چهره و حس کاملا جدیدی پیدا می‌کنه. اینکه چطور یه باغ بزرگ می‌تونه با میلیون‌ها گل و صدها تم گلی در مدت زمان کوتاهی کاملا دوباره طراحی بشه، همچنان شگفت‌انگیز و تقریبا باورنکردنیه.

9. باغ معجزه دبی انقدر بزرگه که برای دیدن همه‌چیزش ساعت‌ها زمان لازمه

هم خانواده‌ها و هم مسافران تنها می‌تونن اینجا راحت باشن. علاوه بر این، عکاس‌ها باغ معجزه دبی رو بهشتی واقعی می‌دونن، جایی که می‌تونن از زاویه‌های بی‌نهایت باغ عکس بگیرن. دور و بر باغ معجزه دبی هم جالبه، چون اولین بار تو روز ولنتاین افتتاح شد. چون گل‌ها از دیرباز نمادی جهانی از عشق بودن، تعجبی نداره که در این روز مقادیر رکوردی ازشون فرستاده می‌شه. افتتاح باغ تو روز ولنتاین، واقعا یه ایده ناب برای باغ معجزه دبی بوده.

بخوانید: تفریحات رایگان دبی؛ بدون کیف پول خوش بگذرانید!

10. باغ معجزه دبی شکل یک زمین کریکت رو داره

تو این میدان دایره‌ای از گل‌ها، هواپیمای امارات A380 از دید هوایی دیده می‌شه و از زمین هم قابل مشاهده‌ است. چون دور تا دورش مسیر پیاده‌روی داره، از بالا شبیه یک عرصه المپیکی هم به نظر می‌رسه. درختان بلند به عنوان سد باد برای باغ معجزه دبی عمل می‌کنن، که از همه طرف توسط درختان بلند احاطه شده. بازدید از باغ گل دبی قطعا یکی از نکاتیه که وقتی برای اقامتتون در دبی برنامه‌ریزی می‌کنید، باید منتظرش باشید.

بهترین زمان برای بازدید از باغ گل دبی

باغ میراکل دبی

دبی آب و هوای بسیار گرم و بعضا طاقت فرسایی دارد که مطمئنا خیلی از گیاهان تحمل چین هوایی را ندارند. بنابراین، میراکل گاردن دبی فقط از نوامبر تا مارس، ماه‌های زمستان در امارات باز می‌ماند. در این ماه‌ها قدم زدن در فضای باز امکان پذیر است و آفتاب ملایم‌تر از همیشه خواهد بود. پس رزرو بلیط هواپیما تهران دبی خودتان را به نیمه دوم سال تغییر دهید تا از تماشای این بهشت رنگی لذت ببرید. راستی روزهای تعطیل و آخر هفته باغ گل دبی مملو از جمعیت است که شاید موردپسند شما نباشد.

در باغ گل دبی چی بپوشیم؟

پیاده‌روی و قدم زدن در میراکل گاردن دبی کمی بیشتر از حد تصور شما خواهد بود؛ چون زیبایی آنها به قدری زیاد است که دوست دارید جلوتر بروید و همه چیز را ببینید. بنابراین، کفش راحت، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و کلاه از ملزومات هستند.

بخوانید: دهکده جهانی دبی در سال 2023

امکانات باغ گل دبی چه هستند؟

کلاً هر چیزی که برای یک بازدید راحت نیاز باشد، در باغ گل دبی مهیا شده است. این امکانات شامل:

  • فروشگاه‌های سوغاتی
  • کیوسک‌های مختلف خوراکی و غذا
  • چادرهایی برای استراحت و غذا خوردن
  • پارکینگ روباز و پارکینگ VIP
  • نمازخانه
  • سرویس بهداشتی
  • دوش و حمام
  • اتاق کمک‌های اولیه
  • سبد خرید مخصوص افراد معلول
باغ گل دبی

خودتان عکس می‌گیرید یا عکاس؟

مسلماً سلفی‌ها و پرتره‌های دوربین‌های دستی شما، عکس‌های زیبایی می‌گیرند. اما اگر بخواهید کمی حرفه‌ای‌تر عکس بگیرید، در باغ گل دبی می‌توانید از یک عکاس هم کمک بگیرید؛ البته هزینه جداگانه دارد.

بخوانید: سیاره سبز دبی؛ راهنمای جاذبه های جنگل های بارانی 2023

چطوری به میراکل گاردن دبی برسیم؟

با توجه به اینکه باغ گل دبی از مرکز شهر خیلی دورتر است، پس رسیدن به این باغ ممکن است برای شما کمی دشوار باشد.

با مترو: سوار مترو خط قرمز شوید و در ایستگاه مترو Mall of Emirates پیاده شوید و از آنجا می‌توانید با کرایه تاکسی یا با اتوبوس به سمت باغ گل دبی حرکت کنید.

با اتوبوس: راحت‌ترین انتخاب، اتوبوس قرمز رنگ دبی است که دقیقاً در جلو این باغ توقف می‌کند.

با ماشین: استفاده از تاکسی در حمل و نقل دبی واقعا گران است و جیب شما را خالی می‌کند؛ چون مسافت زیادی را تا خارج از شهر برای رسیدن به باغ گل دبی باید بروید. راه ساده تر این است که از طریق مترو به مرکز خرید امارات برسید و از اینجا تاکسی بگیرید.

قبل از بازدید از باغ میراکل دبی باید بدانید

  • ورود دوربین های حرفه ای و پهپاد ممنوع است.
  • عکاسی حرفه ای مانند نامزدی، عروسی، مدلینگ و غیره نیاز به اجازه قبلی دارد.
  • چیدن گل ممنوع است.
  • اتومبیل، توپ، اسکوتر، دوچرخه، تخته شناور و حیوانات خانگی مجاز نیست.
  • نشستن فقط در مکان های تعیین شده مجاز است.

بخوانید: پالم جمیرا چیست و چه حقایقی در دل خود جای داده است؟

میراگل گاردن دبی

قیمت بلیط باغ معجزه دبی 2024

توصیه می‌کنیم به جای تهیه حضوری بلیط به خصوص در روزهای تعطیل، به شکل آنلاین آن را رزرو کنید. بنابراین از صف‌های طولانی و انتظار و همچنین وقت تلف کردن خلاص خواهید شد و یک راست وارد باغ می‌شوید.برای قیمت بلیط در سال 2024 نیز به صورت زیر تفکیک شده است:

  • بزرگسالان (12+): 95 درهم
  • کودکان (3 تا 12): 80 درهم

ورود به باغ معجزه دبی برای کودکان زیر 3 سال و همچنین افراد معلول هیچ هزینه‌ای ندارد.

بخوانید: تفریحات لاکچری دبی؛ از سواری با فراری تا شنا در بلندترین استخر بی‌انتها !

5 باغ گل دست‌ساز نفس‌گیر برای بازدید در سرتاسر دنیا

باغ‌های بوتانیکی و عمومی جایی هستن که می‌تونید در کنار شگفتی‌های طبیعت نفسی تازه کنید. گشت و گذار در بین مسیرهای گلی و نمایش‌های حیرت‌انگیز از انواع گیاهان، هم برای جسم و هم برای روح شفابخشه. این باغ‌ها با داشتن انواع گیاهان و گل‌ها، نگاهی به تاریخ و فرهنگ مکان‌ها و اهمیت این گونه‌های شگفت‌انگیز برای کره زمین می‌اندازن. بیاین تا بع غیر از باغ گل دبی با باغ های شگفت انگیز دیگه توی دنیا بیشتر آشنا بشیم.

1. لاس پوزاس در مکزیک

ادوارد جیمز هنرمندی بود که مجموعه‌ای از استخرها رو در ارتفاعات سیرا گوردا مکزیک، بیش از ۲۰۰۰ پایی از سطح دریا و تو یه جنگل بارانی نیمه گرمسیری ساخت. این باغ همانند باغ گل دبی با دریاچه‌ها و آبشارهای طبیعی و مجسمه‌های بتنی قوس‌دار دور تا دورش، یه منظره خاص ارائه می‌ده. اینجا می‌تونید تو استخر زیر آبشارها هم شنا کنید. این باغ اول به عنوان زمینی برای کاشت ارکیده‌ها شروع به کار کرد، اما بعدا به باغی پر از ساختارهای مصنوعی تبدیل شد که گل‌های مختلفی رو تداعی می‌کنن. جیمز خواست یه فضای خصوصی برای خودش داشته باشه. بعد از مرگش، لاس پوزاس برای عموم باز شد.

آدرس: Camino Paseo Las Pozas s/n, Barrio La Conchita, 79902 Xilitla, S.L.P., مکزیک

بخوانید: کامل ترین راهنمای فرودگاه های دبی در سال 2024

2. باغ‌های کوکنهوف در هلند

این باغ که در سال ۱۹۴۹ توسط ۲۰ تولیدکننده و صادرکننده برتر راه‌اندازی شد، نمایشگر گل‌های پیازی بهاریه و به عنوان یک پارک بهاری شناخته می‌شه. وقتی درب‌های این پارک در سال ۱۹۵۰ به روی مردم باز شد، سریعا به محبوبیت بزرگی رسید. کوکنهوف که گاهی اوقات به عنوان باغ اروپا شناخته می‌شه، یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گل دنیاست. پارک کوکنهوف ۳۲ هکتار وسعت داره و هر ساله حدود ۷ میلیون پیاز گل در اون کاشته می‌شه. تولیپ‌ها معروف‌ترین گل‌های کوکنهوف هستند، کنار انواع دیگه گل‌ها مثل سنبل‌ها، نرگس‌ها، لیلیوم‌ها، رزها، گل میخک‌ها و زنبق‌ها. باغ برای نمایش دیدنی ۸ هفته‌ای تولیپ‌ها از اواسط مارس تا اواسط می به روی عموم بازه، با اوج بازدید نزدیک به اواسط آوریل، بسته به آب و هوا. اما، امکاناتش تمام سال برای رویدادهای خصوصی و جشنواره‌ها بازه.

آدرس: Stationsweg 166A, 2161 AM Lisse, هلند

باغ‌های مونه در ژیورنی، فرانسه

3. باغ‌های مونه در ژیورنی، فرانسه

اگر کلود مونه، نقاش مشهور، به این شهر نمی‌آمد، امروز این باغ پر از شگفتی‌های گلی نبود. اینجا پر از بخش‌های گلبستانیه که دسته‌های گل از هر گوشه‌ای سرک می‌کشن و به زیبایی‌های باغ اضافه می‌کنن. می‌تونید از زیباترین ختمی‌ها و رزهای بالارونده لذت ببرید، همراه با میوه‌های تازه و درختان آراسته. به دنبال پل ژاپنی معروف، بیدهای گریان، جنگل بامبو و نیلوفرهای زیبایی باشید که تمام تابستان شکوفا می‌شن. تو تابستان‌ها، رزها، کلماتیس‌ها، سالویاها و آفتابگردان‌ها رو در سرتاسر باغ می‌بینید. با رسیدن پاییز، داهلیاها، رودبکیاها و آسترها کنار راه‌های ناسترشیوم ظاهر می‌شن. این باغ از آوریل تا نوامبر بازه و تو ماه‌های زمستان بسته می‌شه. بی شک زیبایی این باغ به اندازه‌ی باغ گل دبی هست.

آدرس: باغ کلود مونه، ۲۷۶۲۰، ژیورنی، فرانسه

بخوانید: راهنمای خرید سوغات دبی: گنجینه‌هایی که نباید در سفرتان از دست بدهید

4. باغ‌های بوتانیکی سنگاپور

تنها باغ بوتانیکی گرمسیری که تو لیست میراث جهانی یونسکوه، باغ‌های بوتانیکی سنگاپور که در سال ۱۸۵۹ تاسیس شد و در گسترش تجارت لاستیک منطقه نقش مهمی داشته. اینجا خانه‌ای برای عناصر گلی و باغبانی با اهمیت تاریخیه و مجموعه‌ای عالی از گیاهان داره. نمایشگاه‌ها، تورهای آموزشی، اجراها و جشنواره‌ها هم تو این مکان برگزار می‌شه. ۸۲ هکتارش به صورت عمودی کشیده شده و بیش از ۱۰,۰۰۰ نوع گیاه رو در بر می‌گیره. جذاب‌ترین بخشش باغ ارکیده ملیه. جاذبه‌های دیگه‌ای که می‌تونید اینجا کشف کنید شامل تالار بورکیل، باغ ارکیده VIP، ارکیداریوم، خانه مه آلود تان هون سیانگ، خانه بروملیاد لیدی یوئن-پنگ مک‌نیس، خانه خنک، جنگل بارانی و باغ زنجبیله، در میان دیگران. هر زمان از سال می‌تونید از این بهشت اسرارآمیز که دست کمی از میراکل گاردن دبی نداره، دیدن کنید.

آدرس: ۱ خیابان کلونی، ۲۵۹۵۶۹، سنگاپور

5. باغ کوئیشیکاوا کوراکوئن تو توکیو

اینجا یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های توکیو و حتماً زیباترین باغ تو ژاپنه. کوئیشیکاوا کوراکوئن که تو دوران ادو ساخته شده، یکی از سه باغ دایمیوییه که از اون زمان تا حالا باقی مونده. این باغ با داشتن استخرها، سنگ‌ها، درختان و تپه‌های دست‌ساز، سعی داره مناظر مشهور رو تو یه فضای کوچکتر نشون بده. یه جای آروم و طبیعیه دور از هیاهوی شهر والبته فوق العاده زیبا مثل باغ گل دبی. هر وقت دلتون خواست می‌تونید اینجا بیایید، ولی بهتره بازدیدتون رو حدود اواخر نوامبر تنظیم کنید تا از رنگ‌های پاییزی این باغ لذت ببرید. تو آوریل، شکوفه‌های گیلاس به اوج زیبایی‌شون می‌رسن و به منظره جلوه‌ای خاص می‌بخشن.

آدرس: ۱ چومه-۶-۶ کوراکو، شهر بونکیو، توکیو، ۱۱۲-۰۰۰۴، ژاپن

به دنبال قیمت هتل های دبی هستید!؟

حرف آخر

کلمه در وصف باغ گل دبی پیدا نمی‌شود؛ هر چقدر بگوییم انگار به بهشت پا می‌گذارید تا وقتی از نزدیک این مکان جادویی و رویایی را نبینید؛ باورتان نمی‌شود. یادتان نرود قبل از هر چیز راهنمای سفر به دبی را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری قبل از سفر بدست آورید. پس از آن تماشای باغ گل این معجزه در دل کویر را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.

سوالات متداول

هزینه ورودی میراکل گاردن دبی چقدر است؟

قیمت بلیط باغ میراکل دبی در سال 2022 برای بزرگسالان 75 درهم و برای کودکان 60 درهم است. همچنین برای افراد معلول و کودکان زیر دو سال رایگان است.

ساعات بازدید از باغ گل دبی چه موقع است؟

9:00 صبح تا 90:00 شب در روزهای کاری و همچنین شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 11 شب

چقدر طول می کشد تا باغ معجزه را ببینید؟

برای بازدید آرام از باغ معجزه، 2-3 ساعت را در نظر بگیرید.

بهترین زمان برای بازدید از باغ میراکل دبی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از باغ میراکل از نوامبر تا مارس است، زمانی که دمای هوا خیلی گرم نیست.

باغ معجزه دبی چند ماه باز است؟

باغ معجزه معمولاً از اکتبر تا مه باز است.

آیا باغ پروانه و باغ معجزه یکی هستند؟

خیر. باغ پروانه درست در کنار باغ میراکل قرار دارد و برای ورود به بلیط جداگانه نیاز دارد.

آیا در میراکل گاردن وای فای وجود دارد؟

بله، Wi-Fi رایگان در Miracle Garden وجود دارد.

نظرات کاربران