Dubai Butterfly Garden
8 خرداد 1402
دبی

باغ پروانه دبی؛ بزرگترین باغ پروانه های سرپوشیده جهان

دبی شهری است که به مسافران این فرصت را می‌دهد تا از جاذبه های بی‌نظیر، یعنی از سواحل گرفته تا سافاری در صحرا لذت ببرند. باغ پروانه دبی نیز یکی از محبوب‌ترین این مقاصد گردشگری است.

رزرو تور دبی

باغ پروانه‌های دبی مکانی زیبا است که بازدیدکنندگان می‌توانند گونه‌های مختلف پروانه‌ها را از سراسر جهان به شکلی رویایی ببینند. این باغ که در کنار باغ معجزه دبی واقع شده و دارای باغ‌های مختلف با گیاهان و درختان عجیب و غریب است. علاوه بر این، باغ پروانه‌های دبی دارای یک مرکز حفاظتی است که برای حفظ گونه‌های پروانه‌ها کار می‌کند.

به عبارتی دیگر، باغ پروانه‌ها خانه پروانه‌های رنگارنگ زیبایی است. شما به محض ورود می‌توانید کاوش در موزه حشرات و پروانه‌ها را آغاز کنید. همچنین می‌توانید 9 گنبد با رنگ‌های متفاوت را ببینید که خانه 15000 گونه پروانه از سراسر جهان است. حوضچه‌هایی با ماهی‌هایی در رنگ‌های مختلف وجود دارد. در واقع، بازدید کننده از باغ پروانه‌ها می‌تواند چیزهای زیادی در مورد حشرات و پروانه‌ها بیاموزد؛ در مورد چرخه زندگی آن‌ها از یک کرم تا یک پروانه. بیایید تا بیشتر درباره این شگفتی دبی بدانیم! 

تور دبی سه کلیک منتظر خاطره‌سازی شماست! 

برخی اطلاعات سریع درباره باغ پروانه دبی 

  • مکان: البرشا جنوبی 3، منطقه دبی لند، کنار باغ معجزه دبی
  • نوع جاذبه: باغ پروانه ها
  • تاریخ افتتاحیه: 2015
  • مساحت: 6673 متر مربع
  • مجموعه: 15000 پروانه،50 گونه
  • ویژگی معماری: محیط کنترل شده با آب و هوا برای حفظ دمای 18-25 درجه سانتیگراد در تمام طول سال.

باغ پروانه دبی چیست؟

Dubai Butterfly Garden

این باغ دارای بیش از 15000 پروانه رنگی پر جنب و جوش با بیش از 50 گونه باشکوه در زیستگاه‌های طبیعی خود است. این یک شگفتی ساخته دست بشر، بیشتر از هر چیزی به خاطر زیبایی شگفت‌انگیز و فضای رویایی آن مشهور است. همچنین به عنوان یک مکان مهم زیست محیطی شناخته می‌شود که به خوبی با تلاش‌های زیست محیطی افراد نگهداری شده‌است. 

این بنا که بیش از 2600 متر مربع با بیش از 9 گنبد تحت کنترل آب و هوا گسترده شده است، یکی از بهترین شگفتی‌های معماری و فناوری مدرن است. باغ پروانه دبی همچنین برنامه‌های آموزشی در زمینه پایداری و حفاظت از تنوع زیستی ارائه می‌دهد.

همه این مواردی که گفتیم، باعث می‌شود تا این مکان به یک جاذبه محبوب برای افرادی که دوست دارند در مورد مسائل زیست محیطی بیشتر بدانند و کسانی که به سادگی می‌خواهند از زیبایی پروانه ها لذت ببرند، تبدیل گردد.

چرا باغ پروانه دبی معروف است؟

باغ پروانه‌های دبی با بیش از 15000 پروانه از بیش از 50 گونه باشکوه، که توسط همان تیم در پشت باغ معجزه دبی طراحی شده، یک جاذبه محبوب است که به دلیل ارزش زیست محیطی خود نیز شناخته شده است. این باغ که در سال 2015 تأسیس شد، به عنوان باغی برای نگهداری از پروانه‌های باشکوه و حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض عمل می‌کند. 

برخی از ویژگی‌های خاص این مجموعه شامل: 

  • این مکان همچنین با داشتن یک محیط کنترل‌شده با آب و هوا برای حفظ دمای 18 تا 25 درجه سانتی‌گراد در تمام طول سال، سلامتی این موجودات دوست داشتنی را تضمین می‌کند. 
  • کارگاه‌ها و برنامه‌های سازماندهی شده توسط باغ نیز در بین بچه‌ها محبوب است، زیرا آن‌ها در کنار پروانه‌ها چیزهای جدیدی در مورد طبیعت، پایداری و حفاظت از تنوع زیستی یاد می‌گیرند. 
  • این موزه مملو از هزاران گیاه و گل رنگارنگ و یک حوض مصنوعی با ماهی‌های رنگارنگ است. 
  • همچنین آثار هنری خیره‌کننده‌ای را در خود جای داده که با استفاده از پروانه‌های واقعی توسط صنعتگران با استعداد خلق شده‌اند. 
  • یک فروشگاه سوغاتی که دوست ندارید از دست بدهید.

در باغ پروانه های دبی چه چیزهایی باید دید؟

باغ پروانه دبی شامل بخش‌های مختلفی است که در هنگام بازدید حتما باید آن‌ها را ببینید. 

گنبدهای کنترل آب و هوا

Climate control domes

باغ پروانه‌های دبی دارای 9 گنبد است که گونه‌های مختلف پروانه‌ها را در خود جای داده است. گنبدها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شبیه زیستگاه‌های طبیعی پروانه‌ها هستند و دمای راحت 24 درجه سانتی‌گراد را حفظ می‌کنند تا عمر پروانه‌ها را افزایش داده و رشد شاخ و برگ‌های پر جنب و جوشی را که از سقف آویزان است، تقویت کنند. گنبدهای باغ پروانه‌های دبی علاوه بر نگهداری گونه‌های مختلف پروانه‌ها، به عنوان مرکز حفاظت از پروانه‌ها نیز عمل می‌کنند. در این مراکز بازدیدکنندگان می‌توانند در مورد مسائل زیست محیطی مانند پایداری و حفاظت از تنوع زیستی اطلاعات بیشتری کسب کنند. به عبارتی، باغ پروانه دبی مکانی عالی برای دیدن انواع پروانه‌ها از سراسر جهان در یک مکان است.

حوزه آموزشی

باغ پروانه‌های دبی دارای مناطق آموزشی مختلفی است که به بازدیدکنندگان در مورد مسائل زیست‌محیطی مانند پایداری و حفاظت از تنوع زیستی آموزش می‌دهد. علاوه بر این، باغ پروانه‌ها برنامه‌های آموزشی را برای کودکان و بزرگسالان در مورد موضوعاتی مانند حفاظت از پروانه‌ها ارائه می‌دهد. در باغ پروانه‌های دبی، بازدیدکنندگان با چرخه زندگی پروانه‌ها آشنا می‌شوند و در واقع از مرحله شفیرگی تا بزرگسالی شاهد آن هستند. ارائه‌ها، ویدئوها، نمایشگاه‌های شبیه به زندگی، انیمیشن‌ها، ویدئوهای چرخه زندگی پروانه‌ها و فیلم‌هایی وجود دارد که بینشی از دگردیسی آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند چندین پروانه کمیاب را ببینند و با آن‌ها آشنا شوند.

پروانه ها

Dubai Butterfly Garden

باغ پروانه دبی دارای بیش از 15000 پروانه از حدود 50 نوع است. این مکان زیستگاه گونه‌های مختلف پروانه‌ها از سراسر جهان است. در حقیقت، این باغ دارای چندین منطقه است که شبیه زیستگاه‌های طبیعی پروانه‌ها طراحی شده‌اند. باغ پروانه‌ها برای حفظ گونه‌های پروانه‌ها کار می‌کند؛ بنابراین اینجا مکانی عالی برای افرادی است که دوست دارند در مورد انواع پروانه‌ها و گونه‌های مختلف آن‌ها بیشتر بدانند. از جمله گونه‌های پروانه‌ها: گوگرد سفید زاویه‌دار، پادشاه، حاشیه قرمز، ملکه آفریقایی، دم‌جی، دوریس، تخم مرغ بزرگ، نارنجی اوکلف، پروانه جغد، کلیپر و گلدن بردوینگ.

برکه کوی

باغ پروانه‌های دبی یک برکه کوی با یک فواره مصنوعی در مجاورت حوض دارد. این مکان در گنبد دوم باغ پروانه‌ها قرار گرفته و یکی از زیباترین و جالب‌ترین مکان‌ها برای بچه ها است. این بخش محل زندگی انواع ماهی‌های کوی است. ماهی‌های کوی که در چینی ماندارین به نام جینلی نیز شناخته می‌شوند، در بین علاقه‌مندان و صاحبان آکواریوم در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. بازدیدکنندگان این مکان را بیشتر از بخش‌های دیگر دوست دارند. زیرا در میان محیط آرام این قسمت، پرندگان غوغا می‌کنند و ماهی‌های کوی رنگارنگ پر جنب و جوش در کنار یکدیگر در سایه‌های خیره‌کننده نارنجی، سفید و طلایی شنا می‌کنند. فضایی رویایی و باورنکردنی که هم شما و هم بچه‌ها را سر ذوق می‌آورد. 

گونه های مهم پروانه ها در باغ پروانه دبی

Dubai Butterfly Garden

همان‌طور که در بخش‌های قبل هم گفتیم، باغ پروانه دبی دارای حدود 50 گونه مختلف پروانه است. برخی از گونه‌های پروانه‌ای که معمولاً در باغ پروانه‌های دبی دیده می‌شوند عبارت‌اند از:

 آنتئوس کلوریند: معمولاً به عنوان گوگرد زاویه دار سفید شناخته می‌شود.

 خانواده Pieridae: در مناطق آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و آمریکای شمالی جنوبی قرار دارند. 

Archaeoprepona Demophon: معمولاً به عنوان پرپونا یک خال، کفشدار شاه بنددار، یا کفاش دموفون شناخته می‌شود.

 خانواده Nymphalidae: در مناطق مکزیک، آمریکای مرکزی، هند غربی و بخش‌های شمالی آمریکای جنوبی زندگی می‌کنند. 

برای رزرو هتل های لوکس دبی کلیک کنید.

چیزهایی که در باغ پروانه و اطراف آن باید دید

در حالی که باغ پروانه‌ها به تازگی ساخته شده است، شما درست در مجاورت باغ معجزه محبوب دبی هستید، جایی که مجموعه وسیعی از شگفتی‌ها در انتظار شماست. بنابراین در این باغ و اطراف آن به دیدن: 

  • به تماشای ساعت گلی درخشان با طیف متنوع و زیبایی از گل‌ها بروید.
  • قلعه گل دارای امکانات غذاخوری است که می‌توانید در میان گل‌های زیبا بنشینید و از غذا لذت ببرید. احتمالا شما را به یاد مهمانی آلیس در سرزمین عجایب بیاندازد.
  • بازدید از پاساژ قلب را هرگز فراموش نکنید.
  • پارک دریاچه
  • گذرگاه قلب
  • خرس عروسکی بزرگ و میکی موس
  • امارات 380 یک شگفتی گیاه شناسی جدید است.
  • از Hilltop دیدن کنید
  • آمفی تئاتر
  • پارک ترامپولین
  • منطقه نقشه برداری 3 بعدی برای ماجراجویی بیشتر.
  • برای خرید سریع از فروشگاه سوغاتی، فروشگاه کالاهای دیزنی و غرفه عکس دیدن کنید.

باغ پروانه دبی کجا واقع شده است؟

Dubai Butterfly Garden

باغ پروانه دبی درست در کنار باغ معجزه دبی واقع شده‌است. می‌توان با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی شهر و گزینه‌های حمل و نقل خصوصی به آن رسید. با داشتن ایستگاه اتوبوس Miracle Garden  به عنوان نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس، باغ پروانه دبی به خوبی به سایر نقاط شهر متصل است.

نزدیکترین ایستگاه مترو: ایستگاه مترو مال امارات. خط قرمز

آدرس: Al Barsha South 3, Dubailand Area, Beside Dubai Miracle Garden, Dubai, United Arab Emirates

ساعات کاری باغ پروانه دبی چیست

زمان: باغ پروانه دبی همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است.

باغ پروانه‌های دبی در تمام طول سال باز است.

در آخر

باغ پروانه‌ دبی یکی از مواردی است که در فهرست شما برای تعطیلات در دبی باید برنامه‌ریزی ‌کنید. این باغ متصل به باغ معجزه دبی، طبیعی‌ترین و بزرگ‌ترین باغ گل زیبا در جهان است. به دیدن انواع گونه‌های مختلف پروانه‌ها بروید، در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنید در برنامه‌های متنوع آن‌ها سرگرم شوید و خاطره‌های شیرین، رنگارنگ و دیدنی در دنیای پروانه‌ها برای خودتان و عزیزانتان بسازید. 

بلیط هواپیما دبی شما را با خود به شهر مجلل و زیبای دبی خواهد برد تا جذاب‌ترین تفریحات دنیا را در این شهر تجربه کنید.

نظرات کاربران