Wildlife of Ras Al Khor
13 خرداد 1402
دبی

حیات وحش راس الخور؛ فلامینگوها را از نزدیک ببینید!

اگر به پرندگان و حیوانات علاقه دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید در دبی یک مکان طبیعی وجود دارد که مملو از پرندگان زیبا و متنوع است. پناهگاه حیات وحش راس الخور با ارائه یک زیستگاه طبیعی است، مکانی زیبا که اغلب پرندگان و حیوانات در ان زندگی می‌کنند و حتی پرندگان مهاجر نیز در فصل زمستان خودشان را به این محل می‌ر‌سانند، محیطی سالم با منابع طبیعی کامل. 

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی شما را با خود به شهر مجلل و زیبای دبی خواهد برد تا جذاب‌ترین تفریحات دنیا را در این شهر تجربه کنید.

آشنایی بیشتر با حیات وحش راس الخور

Wildlife of Ras Al Khor

سالانه میلیون‌ها گردشگر به این مکان در دبی می‌روند تا از دسته‌های پرندگانی که در فصل زمستان به این ناحیه آمده‌اند، دیدن کنند. تنها چند کیلومتر دورتر از شهر شلوغ دبی، در تالاب‌ها، ذخیره گاه زیبای پناهگاه حیات وحش راس الخور را خواهید دید. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت هستید، قطعا پناهگاه راس الخور را دوست خواهید داشت. 

این منطقه حدود 620 هکتار وسعت دارد که اکوسیستم آن متشکل از حرا، پرندگان از حدود 20000 گونه، فلامینگوهای صورتی، جزایر کوچک، دشت‌های نمک و حوضچه‌های سبز است. دیدن این پرندگان در قلمرو آن‌ها بسیار دوست داشتنی است. همچنین می‌توانید در زمان تعیین شده برای شما، در این حفاظتگاه طبیعی به پرندگان غذا بدهید. 

این اکوسیستم وسیع ظریف مکانی ایده آل برای دوستداران طبیعت، تماشاگران پرندگان، گیاه شناسان، محیط‌بانان و عکاسان است. اضافه کنیم که این منطقه بسیار باشکوه و از نظر گیاهان نیز غنی است. گیاهان و جانوران هر دو به زیبایی این ذخیره‌گاه طبیعی می‌افزایند. بنابراین ساخت پناهگاه حیات وحش راس الخور یکی از بهترین پناهگاه‌های دبی است که به خوبی و اصولی مدیریت می‌شود تا شما شاهد یک اکوسیستم عالی و حیرت‌انگیز باشید. 

امروز تمام جزئیات این پناهگاه آرام و آرام در دبی را برای شما آورده‌ایم.

چه چیزی در مورد پناهگاه حیات وحش راس الخور دبی هیجان انگیز است؟

پناهگاه راس الخور که معمولاً به اختصار RAKWS خوانده می‌شود، ذخیره‌گاه تالابی در دبی است. این مکان که در جامعه راس الخور قرار دارد، زیستگاه بسیاری از پستانداران، سخت پوستان، پرندگان، ماهی‌ها و خزندگان است. در حالی که این پناهگاه بیشتر به‌خاطر فلامینگوها معروف است، حتی می‌توانید حواصیل‌های صخره‌ای، رکاب‌های بال سیاه، ماهی، ماهی‌های ماسه‌ای، اگرت‌ماهی‌ها، شاه ماهیان، الهه دم سیاه، نوک قاشقی اوراسیا، شن‌سواری و افعی‌های شاخدار را در میان گونه‌های دیگر مشاهده کنید.

در کنار جانوران، حتی می‌توانید انواع گیاهان را پیدا کنید و تعادل اکولوژیکی را در منطقه حفظ کنید. نی معمولی، کپر باقلا و رشته‌های مهره رایج‌ترین قسمت این ذخیره‌گاه طبیعی این حیات‌وحش در شهر هستند. 

نکات مهم پناهگاه حیات وحش راس الخور

Wildlife of Ras Al Khor

در پارک حفاظتی کمی به اطراف نگاه کنید، گیاهان و حیوانات زیادی را خواهید دید که بلافاصله شما را مجذوب خود می‌کنند. در اینجا لیستی از برخی از پرندگان و حیواناتی که توجه ما را به خود جلب کرده‌اند آورده شده است: 

فلامینگوها

وجود فلامینگوهای صورتی منقاری و گردن بلند، مطمئناً از ویژگی‌های برجسته این پناهگاه هستند. در فصل زمستان این پرندگان از مناطق خنک‌تر به این پناهگاه مهاجرت می‌کنند و به دنبال آرامش در منابع طبیعی موجود در تالاب هستند. وجود این پرندگان زیبایی و شور و نشاط زیادی به حیات وحش رای الخور می‌بخشد. 

اردک آهنی

یک اردک قهوه‌ای تیره با لکه‌ای متضاد زیر دم، بال زدن عجیب و غریب و حرکت روی یک حوض طبیعی همراه با جوجه اردک‌های قشنگش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

خارپشت اتیوپیایی

Ethiopian hedgehog

این جوجه تیغی کرکی و کوچک نیز همراه با همتایان خود در ذخیره‌گاه حیات وحش دبی زندگی می‌کنند. 

خرچنگ شنای آبی

یک شناگر قدرتمند و یک شکارچی حریص، بله خرچنگ شناگر آبی شما را با رنگ و شکل متمایز خود مجذوب خود می‌کند.

تیلاپیا موزامبیک

تیلاپیا موزامبیک که در آب‌های پر جریان و از جلبک‌ها تغذیه می‌کند، یکی از منظره‌های رایج در این پناهگاه است.

ببر ماهی

tiger fish

ببر ماهی افسانه‌ای که روی دریاچه آرام قرار دارد، دشمنی سرسخت برای موجودات دریایی ماجراجو خواهد بود. احتمالا آن را از نزدیک بتوانید ببینید. 

آگامای سر آبی

خزنده سر آبی، آگاما همچنین بخش مهمی از پناهگاه حیات وحش راس الخور در دبی است.

مارمولک نوک پا

این مارمولک‌ها با فلس‌های حاشیه مانند روی انگشتان پای عقب خود، در تپه‌های شنی بکر پناهگاه رشد می‌کنند و دیدنشان بسیار جذاب خواهد بود. 

حرا

Wildlife of Ras Al Khor

حرا بخش بزرگی از پناهگاه را تشکیل می‌دهد. این حراهای غنی از کربن که در زبان محاوره‌ای به نام «صمغ» شناخته می‌شوند، به عنوان محل لانه‌سازی خرچنگ‌ها، ماهی‌ها، حشرات، میگوها، نرم تنان و کرم‌های پرزدار عمل می‌کنند. در بازدید از پناهگاه حیات وحش راس الخور می‌توانید آن‌ها را کشف کنید.

حفاظت و مدیریت راس الخور

شهرداری دبی وظیفه مراقبت و محافظت از حیات وحش و محیط طبیعی این پناهگاه را برعهده دارد. آن‌ها با مدیریت صحیح پسماند، نظارت مستمر و اجرای قانون موثر توانسته‌اند محیطی عالی و مناسب را برای این موجودات دوست داشتنی فراهم کنند. در اینجا کیفیت آب همواره حفظ می‌شود، نهال‌های حرا دائما در حال رشد هستند و حیوانات از زندگی در زیستگاه طبیعی خود لذت می‌برند.

کلام آخر

و این خلاصه‌ای از بررسی ما در پناهگاه حیات وحش راس الخور است. اگر می‌خواهید ماجراجویی‌های حیات وحش بیشتری در شهر داشته باشید، حتما باید از پارک سافاری دبی دیدن کنید. با گستره وسیعی از انواع مختلف گیاهان و جانوران آبشارهای زیبا، این مکان مطمئناً شما را از زیبایی خود شگفت زده خواهد کرد.

مشابه این مکان، یک جاذبه عالی دیگر در دبی به نام گلوبال گلو وجود دارد، خلوتگاهی بی‌نظیر برای کسانی که می‌خواهند ترکیبی منحصر به فرد از هنر و پایداری را کشف کنند.

نظرات کاربران