سوغات دبی
20 مرداد 1400
جهانگردی

راهنمای خرید سوغات دبی: گنجینه‌هایی که نباید در سفرتان از دست بدهید

دبی، شهری که در آن شکوه مدرنیته و جلال سنت‌های عربی با یکدیگر آمیخته‌اند، بهشتی است برای یافتن سوغات‌های خاص و یادگاری‌های بی‌نظیر. از بازارهای پرجنب و جوش گرفته که معطر به بوی ادویه‌جات هستند تا مراکز خرید مجلل با برندهای جهانی، دبی تجربه خریدی چندوجهی را ارائه می‌دهد. این شهر، نه تنها گنجینه‌ای از طلا و جواهرات است، بلکه خانه‌ای برای صنایع دستی فراموش‌نشدنی و سوغاتی‌هایی است که داستان‌های فرهنگی منحصربه‌فردی را روایت می‌کنند. در دبی، هر خرید، فصلی نو در کتاب خاطرات سفر شما می‌افزاید. در این مقاله ما سوغات دبی را در سه دسته بندی عنوان کرده‌ایم تا براساس سلیقه خود بهترین خرید را داشته باشید.

رزرو تور اروپا

بلیط هواپیما ارزان قیمت دبی فقط سه کلیک با شما فاصله دارد!

سوغاتی های پوشیدنی از دبی

سوغات دبی

از معروف ترین سوغاتی های دبی، می‌توان به آن دسته اشاره کرد که می‌توانید بپوشید و همیشه همراهتان باشد. لباس‌ها، شال‌های پشمینه، جواهرات و کفش‌های گلدوزی شده که در دبی پیدا می‌کنید نه تنها شیک هستند، بلکه دارای پارچه‌های زیبا، طرح‌های سنتی، گلدوزی و نقوش جذابی‌اند. از آنجایی که آن‌ها را به راحتی در جای دیگری در جهان پیدا نخواهید کرد، می‌توانید مطمئن باشید که سوغاتی را به خانه می‌برید که منحصر به فرد است.

شال پشمینه از سوغات دبی

شال پشمینه سوغات دبی است. شالی که به نام شال کشمیری نیز شناخته می‌شود. این شال‌های پشمی بسیار باکیفیت هستند و از پشم بزهای کوهی هیمالیا تهیه و در کشمیر تولید می‌شوند (از این رو ترمه نامیده می شود). شال پاشمینه خالص با 100% پشمینه کاملاً گران است، دستکاری شده و روکش مات دارد. چیزی بیش از 150 دلار هزینه دارند.

اما نسخه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر که با ابریشم در درصدهای مختلف مخلوط شده‌اند، برخی با روکش براق و بیشتر با نقوش سنتی زرق و برق‌آمیز نیز با قیمت 70 تا 80 دلار و بالاتر در دسترس هستند. اگر چیزی با قیمت کمتر از 20 دلار یا بیشتر پیدا کردید، باید بگوییم که به احتمال زیاد پشمینه واقعی نیست!

پاسپورت دومینیکا

بخوانید: بهترین زمان سفر به دبی

از کجا بخریم:

  • عنایت، دبی هیلز مال
  • خانه پشمینه، سوق الکبیر، بر دبی
  • خانه کانی (چندین مکان، همچنین در السیف)
  • بازار نساجی، بر دبی
  • در دبی مال و دیگر مراکز خرید دیگر
  • سوق مدینه جمیرا
  • السیف

نکته مهم

چگونه می‌توانید تشخیص دهید که شال پشمینه ترمه‌ای که می‌خواهید بخرید خالص، مخلوط یا تقلبی است؟

رزرو تور دبی

مغازه داران ممکن است پیشنهاد دهند که کیفیت شال خود را با چیزی به نام تست حلقه ثابت کنند، جایی که آن را از طریق یک حلقه می‌کشند و ادعا می‌کنند که چگونه از بین می‌رود و نرمی و اصالت شال را ثابت می‌کند. باور نکن!

برای اطمینان از خرید یک شال پاشمینه خالص کشمیری، بخواهید علامت G.I (نشانه های جغرافیایی) را ببینید، علامتی که در زیر نور UV قابل خواندن است و دارای کد قابل تایید منحصر به فردی است. این شناخت فقط به پاشمینه اصیل کشمیری داده می‌شود که…

الف) از الیاف 100% پاشمینا با ظرافت زیر 16 میکرون ساخته شده است و از پشم بز کوهی هیمالیا به دست می‌آید.

ب) روی چرخ با دست کوبیده می‌شود.

ج) توسط صنعتگران ماهر در این صنعت ساخته شده است.

بخوانید: غذاهای خیابانی دبی

هزینه

 10 تا 50  دلار (کپی و ترکیبی) و 150 دلار به بالا برای پشمینه ترمه خالص و با کیفیت.

کفتان ها

سوغات دبی

در معنای وسیع کلمه، کافتان (لباس عربی) یک روپوش بلند ماکسی یا تونیک کوتاه‌تر است که در بسیاری از مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا پوشیده می‌شود. کافتان‌ها از سوغاتی های دبی ممکن است آستین‌های بلند یا کوتاه، تونیک‌مانند، با یقه‌ها و آستین‌های ظریف گلدوزی شده باشند. کافتان‌ها همچنین می‌توانند در طرح‌های جذاب، پر جنب و جوش، گاهی اوقات غیرمتعارف باشند. می‌توانید آن‌ها را روی لباس‌های شنا در ساحل یا استخر بپوشید، یا آن‌ها را روی یک تی شرت یا تاپ معمولی، و شلوارک یا شلوار جین بیندازید تا کمی زرق و برق داشته باشید.

هر نوع که انتخاب می‌کنید، کافتان‌ها قرار است به یکباره روان، راحت، خنک و زیبا باشند و آنها را به یک لباس کاملا کاربردی برای تابستان تبدیل کند. این سوغات دبی را بخرید و همانند یک محلی در دبی به گشت و گذار بپردازید.

بخوانید: بهترین هاستل های دبی در سال 2023؛ خوب، ارزان و زیبا

از کجا بخریم

  • بازار در بر دبی و دیره
  • بازار نساجی، بر دبی
  • فروشگاه‌هایی در مراکز خرید مانند دبی مال، مرکز شهر دیره
  • سوق مدینه جمیرا
  • سوق البهار نزدیک برج خلیفه
  • السیف

نکته مهم

بسته به پارچه و گلدوزی، قیمت‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. کفتان‌های پلی استر و ویسکوز ماشینی بسیار کمتر از پارچه های پنبه ای خالص یا پارچه ابریشمی با گلدوزی یا طرح‌های دست ساز قیمت خواهند داشت.

هزینه

کفتان‌های پلی استر ماشینی حداقل 15 دلار و کفتان‌های باکیفیت با گلدوزی دست ساز یا آینه کاری 60 تا 70 دلار به بالا قیمت دارند.

با تور ارزان دبی، بهترین سوغاتی ها را بخرید!

عطر سفارشی از سوغات دبی

سوغات دبی

بی شک عطر، از بهترین سوغات دبی به حساب می‌آید. شما می‌توانید به بازار عطر در دیره بروید، جایی که فروشگاه‌های عطری را پیدا خواهید کرد که مارک‌های عطر محبوبی مانند YSL، Chanel، Versace و Gucci را می‌فروشند و چند عطر معروف را با قیمتی عالی انتخاب کنید. شاید اینکار را ترجیح دهید، اما تهیه یک عطر سفارشی ساخته شده مطابق با ترجیحات شما قطعاً کار سرگرم کننده‌تری است. یک سوغات یا هدیه سفارشی همیشه بیشتر از یک هدیه معمولی ارزش دارد، اینطور نیست؟

شما از بین رایحه‌های مختلف انتخاب می‌کنید، ترجیحات خود را عمیقاً بررسی می‌کنید. آن‌ها را با روغن‌ها و سایر مواد بر اساس توصیه‌های متخصص آن‌ها مخلوط می‌کنید تا رایحه‌ای را به دست آورید که منعکس کننده شخصیت و سلیقه شما (یا گیرنده هدیه شما) باشد. این رایحه بسیار عمیق تر از رایحه‌های چوبی، گلی و میوه‌ای استاندارد شما است تا چیزی واقعا منحصر به فرد از سوغاتی های دبی ایجاد کنید.

بخوانید: دبی به چی معروفه؟؛ از اتاق های گمشده تا خرمای مدجول!

از کجا بخریم

  • Oo La Lab، Al Quoz
  • یوسف بهایی، دیره

نکته مهم

همچنین می‌توانید سایر عطرهای نام تجاری دیگر را در بازار دیره خریداری کنید، این عطرها را در اینجا با قیمت بهتری نسبت به یک مرکز خرید پیدا خواهید کرد.

هزینه

هزینه بسته به نوع عطر متفاوت است.

گردنبند اسم خوشنویسی

سوغات دبی

خط عربی یکی از زیباترین خط های جهان است، به همین دلیل است که توسط یونسکو نیز در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت قرار گرفته است. در دبی، می‌توانید یک گردنبند طلا یا نقره با نام خود (یا شخص دیگری) به خط عربی تهیه کنید.جواهر فروشان در دبی یک یا دو روز طول می‌کشد تا گردنبند را پس از سفارش شما تهیه کنند، بنابراین حتماً قبل از تاریخ حرکت خود این کار را انجام دهید. در نهایت باید بگوییم که گردنبندهای نام خوشنویسی عربی چیزی نیست که معمولاً در همه جای دنیا یافت می‌شود، بنابراین مطمئناً یکی از هدایای منحصر به فرد و معروف ترین سوغاتی های دبی است.

بخوانید: راهنمای سفر به دبی

از کجا بخریم

  • بازار طلا، دیره
  • بازار مینا در بر دبی

نکته مهم

در مورد روکش های مات و براق گردنبندها بپرسید. براق طلایی قطعا زیباتر هستند.

هزینه

به نرخ طلا/نقره و سبک و طول زنجیری که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد.

جواهرات چشم زخم از سوغات دبی

سوغات دبی

در حین قدم زدن در بازار دبی، مطمئناً جواهرات چشم زخم یا چشم بد از سوغات دبی را خواهید دید. در بسیاری از فرهنگ‌ها از جمله فرهنگ خودمان، جواهرات چشم بد، اعم از گردنبند، گوشواره، دستبند، انگشتر یا خلخال عقیده بر این است که از صاحبش در برابر انرژی منفی محافظت می‌کند. زیورآلات چشم بد مانند دستبند برای مردان و زنان موجود است. به این ترتیب، یک سوغات دبی برای دوستان یا کسی که آرزوی سلامتی آن را دارید، خواهد بود.

بخوانید: بازارهای عمده دبی

از کجا بخریم

بازارها و مراکز خرید

نکته مهم

شما همچنین می‌توانید جواهرات چشم بد ساخته شده از طلا یا نقره واقعی را تهیه کنید.

هزینه

بسته به کیفیت و فلز متفاوت است.

بخوانید: سفر انفرادی به دبی

عود از بهترین سوغات دبی

سوغات دبی

عود روغنی معطر با رایحه چوبی قوی است که به عنوان یک عطر طبیعی در فرهنگ اماراتی استفاده می‌شود. از رزین درخت آگاروود تقطیر می‌شود و با روغن‌های حامل ترکیب می‌شود تا عطری قابل پوشیدن بسازد. عود به عنوان یکی از سوغاتی های دبی، گران است؛ حتی بیشتر از طلا.  به دلیل اینکه یک محصول کمیاب است. برای ساختن یک بطری کوچک عود از مقدار زیادی چوب استفاده می‌شود و این فرآیند چند قرن طول می‌کشد!

از کجا بخریم

  • سوک عطر، دیره
  • عطر سادیا، دیره
  • عطر اجمل، دیره
  • همچنین در تمام مراکز خرید بزرگ مانند دبی مال، مال امارات و غیره، مغازه‌ها و کیوسک‌هایی را خواهید دید که عود می‌فروشند.
  • عود عربی (فروشگاه های متعدد در مکان های مختلف مانند دیره و مراکز خرید)

نکته مهم

همه عودها یکسان یا حتی مشابه نیستند. قبل از خرید، چند مورد مختلف را امتحان کنید تا بفهمید چه چیزی را دوست دارید.

هزینه

بسته به درجه ممتاز عود، بسیار متفاوت است.

بخوانید: جواهرات مخفی دبی

جلابیه و کندورا سوغات دبی

سوغات دبی

جلابیا یک عبای بلند و روان تا قوزک پا، اغلب با گلدوزی و تزئینات است که به عنوان لباس سنتی توسط زنان در امارات متحده عربی و در بسیاری از مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا پوشیده می‌شود. طرح‌ها، الگوها و گلدوزی‌ها ممکن است بسته به کشور متفاوت باشد، اما اساساً یک لباس ساده اما شیک برای زنان است.

در امارات، زنان عرب زیر عبای سیاهی که به نام عبای معروف است، جلابیه می‌پوشند. این روزها نیز بسیاری از زنان مهاجر هنگام دعوت به جشن‌های محلی مانند عید، ضیافت‌های افطاری در ماه رمضان، یا روز ملی امارات متحده عربی، یا عروسی‌های محلی، به نشانه قدردانی و احترام، جلابیه می‌پوشند.

کاندورا یک عبای بلند، گشاد و تمام آستین است که مردان منطقه خلیج فارس می‌پوشند. به نام دیشداشا یا توب نیز شناخته می‌شود. کاندورا سفید را بیشتر مردان اماراتی و عرب در امارات می‌پوشند. همچنین مغازه‌هایی پیدا می‌کنید که کاندوراهایی با رنگ‌های عاجی، مایل به سفید، بژ، خاکستری یا آبی سرمه‌ای می‌فروشند که گاهی اوقات در زمستان از رنگ‌های تیره‌تر استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید یک سوغاتی دبی را با خود به خانه ببرید و فرهنگ این کشور را لمس کنید، این لباس‌ها قطعا گزینه خوب اما گرانی هستند.

بخوانید: بهترین سواحل دبی

از کجا بخریم

  • بازارها در بر دبی و دیره
  • بازار نساجی، بر دبی
  • سوق مدینه جمیرا
  • سوق البهار

نکته مهم

یک جلابیه با زری دوزی دستباف با نخ‌های طلا یا نقره بسیار بیشتر از گلدوزی ماشینی یا کریستال دوخته شده است. قیمت‌ها نیز بسته به پارچه جلابیه و کندوره متفاوت خواهد بود.

هزینه

20 دلار به بالا بسته به پارچه و گلدوزی (برای جلابیا)

بخوانید: اوت لت ویلچ دبی

جواهرات طلا

سوغات دبی

دبی به دلایل خوبی لقب “شهر طلا” را به خود اختصاص داده است. جواهرات طلایی که در مغازه‌های شهر پیدا می‌کنید از ناب ترین جواهرات دنیا هستند. بازار طلا، بازار جواهرات طلا، نقره و الماس خاص دبی، بزرگترین بازار در منطقه است و از زمان‌های قدیم بازار مهمی برای تجارت طلا بوده است. 18 قیراط، 24 عیار، نقره، کریستال، الماس و سنگ‌های نیمه قیمتی، همه این‌ها در اینجا به عنوان بهترین سوغات دبی موجود هستند.

اگر به جواهرات طلا علاقه دارید، بازدید از طلافروشی ها و بازار طلا ضروری است. در حالی که جواهرات طلا ممکن است یکی از چیزهای گران قیمت برای خرید در دبی باشد، کیفیت و تنوع بسیار زیاد طرح‌ها آن را با ارزش می‌کند.

از کجا بخریم

نکته مهم

گردشگران می‌توانند 5 درصد بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده را برای خرید طلا درخواست کنند، بنابراین هنگام خرید طلا، نقره یا الماس در دبی، گذرنامه خود را فراموش نکنید.

در مورد نرخ طلا نمی‌توانید چانه زنی کنید، اما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های ساخت کمی چانه بزنید.

بخوانید: جاهای دیدنی دبی

هزینه

به وزن، نرخ، طراحی و هزینه بستگی دارد.

کفش سنتی از جالب ترین سوغات دبی

سوغات دبی

این کفش‌های زیبا، گلدوزی شده یا تزیین شده را که با نام‌های مجاری، کوسه یا جوتی شناخته می‌شوند، در بازارهای بر دبی و دیره می‌بینید. اینها که به سبکی معمولی در برخی مناطق شمال هند و پاکستان ساخته شده‌اند، معمولاً از چرم ساخته می‌شوند و صاف یا پاشنه‌دار هستند. مجاری برای مردان و زنان وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال یک سوغاتی شیک پوشیدنی از دبی هستید، خرید مجاری یا خوسا را در نظر بگیرید.

این کفش‌ها دارای پارچه‌های رنگارنگ و طرح‌دار مانند ابریشم خام یا مخمل هستند که برخی از مدل‌ها شیک‌تر از بقیه هستند. وقتی صحبت از گلدوزی می‌شود، گزینه‌ها بی پایان هستند و شامل نخ، پولک، مروارید، صدف، نگین، زنگ برنجی و مهره می‌شود.

بخوانید: تفریحات لاکچری دبی

از کجا بخریم

  • بازارها در بر دبی و دیره
  • بازار نساجی، بر دبی
  • السیف

نکته مهم

کفشی را که قصد خرید آن را دارید با کمی قدم زدن امتحان کنید. از آنجایی که این کفش‌ها دست ساز هستند، همه آن‌ها از نظر راحتی برابر نیستند. راحتی به آناتومی پای شما نیز بستگی دارد.

در حالی که برای قیمت منصفانه کمی چانه زنی کنید، خوب است، بدانید که این کفش‌ها دست ساز هستند، بنابراین زمان و تلاش قابل توجهی برای یک کفاش برای ساختن یک جفت صرف می‌شود. مطمئناً ارزشمندتر از یک جفت جفت تولید انبوه در یک فروشگاه بزرگ در یک مرکز خرید است.

هزینه

15 دلار به بالا، بسته به سبک.

بخوانید: دراگون مارت دبی

سوغاتی های غذایی از دبی

سوغات دبی

اما به خوشمزه ترین سوغات دبی می‌رسیم. مزیت مزه مزه کردن یک غذای خاص در سرزمین و فرهنگی که صدها یا هزاران سال در آن تولید شده و از آن لذت برده است، چیز خاصی است.

خرما

مسلما دبی به خاطر خرما معروف است، بنابراین در اینجا تا دلتان بخواهد انواع سوغات دبی آن هم با شکل‌های مختلف پیدا می‌شود. در دبی، خرما در انواع مختلفی موجود است که در منطقه خلیج می‌روید و هر گونه بافت، رنگ و طعم متفاوتی دارد. برخی از آن‌ها شیرین‌تر، برخی جویدن تر، و برخی از سایرین مغذی‌تر هستند. مدجول، خدری، خالاس، اجوا و سوکاری فقط برخی از انواعی هستند که در مغازه ها و بازارها پیدا خواهید کرد.

نه تنها خرمای ساده را پیدا خواهید کرد، بلکه خرمای شکم پر، پر از پوست پرتقال، زنجبیل یا توت فرنگی یا پسته، بادام، فندق یا ماکادمیا را خواهید یافت. این‌ها فوق العاده خوشمزه هستند! یک جعبه از این خرماها قطعا کام عزیزانتان را شیرین خواهد کرد.

بخوانید: خیابان های معروف دبی

از کجا بخریم

در دبی، شما می‌توانید خرما را در همه جا بخرید، و منظور ما به معنای واقعی کلمه همه جا است: بازارهای فروش در بر دبی و دیره، فروشگاه‌هایی مانند وافی گورمت، باتیل، و کازا پونز در مراکز خرید (هر مرکز خرید حداقل دو یا سه فروشگاه خرما دارد)، سوپرمارکت ها. (مانند اسپینیز، کارفور، و ویتروز)، و در فرودگاه.

  • وافی مال و دبی مال
  • کازا پونز (دبی مال)
  • Bateel (دبی مال)

نکته مهم

با توجه به تنوع بسیار زیاد خرماهای موجود، قبل از هر چیز امتحان کنید. خجالت نکشید و کیفیت را بررسی کنید.

هزینه

10 تا 50 دلار برای 500 گرم (½ کیلوگرم.) قیمت یک جعبه خرما به تنوع و محل رشد آن بستگی دارد و می‌تواند به طور گسترده‌ای با خرماهای درجه یک که سه یا چهار برابر بیشتر از آن قیمت دارند متفاوت باشد.

بخوانید: مرکز خرید میردیف دبی

کوکی های خرما

سوغات دبی

فکر کردی کارمان با سوغاتی خرما تمام شده است؟ هرگز! خرما فروشی‌هایی که نام بردیم، کلوچه‌های خرمایی را نیز می‌فروشند، که کوکی‌های کره ای ریز پر شده با خرمای فشرده هستند، خیلی خوشمزه است. اگر در نهایت این‌ها را خریداری کردید، حتماً آنها را ظرف چند هفته پس از سفر مصرف کنید. یا به سادگی در ابتدای سفر خود یک جعبه بخرید و هر روز که در دبی هستید آن را میل کنید!

کجا بخریم

همه جا اما در دبی مال بهترین ها را خواهید یافت.

نکته مهم

اگر بودجه کمی دارید، از هر سوپرمارکت بزرگی مانند Spinneys، Waitrose، Carrefour یا Emirates Co-op یک جعبه کوکی خرما بخرید.

هزینه

8 تا 30 دلار و بالاتر برای یک جعبه

بخوانید: دبی بریم یا ابوظبی؟ گران ترین شهر جهان و یا پایتخت خرید خاورمیانه؟

میوه های خشک و آجیل

سوغات دبی

به غیر از خرما، میوه‌های خشک و آجیل نیز سوغات دبی هستند. آجیل‌هایی مانند پسته، ماکادمیا، بادام، گردو و بادام هندی که در سوق‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های تخصصی مراکز خرید یافت می‌شوند، بسیار تازه و با کیفیت هستند.

از کجا بخریم

  • Wafi Gourmet چندین مکان از جمله وافی مال و دبی مال
  • بازار ادویه دیره

نکته مهم

قبل از خرید نمونه برداری کنید تا مطمئن شوید همه چیز تازه است. میوه‌های خشک و آجیل را با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر در بازار ادویه در دیره و سوپرمارکت‌ها پیدا خواهید کرد (به دنبال نام تجاری Bayara باشید).

هزینه

هزینه ها معمولا متفاوت است

بخوانید: تایلند بریم یا دبی؟ کجا بیشتر خوش میگذره؟

شکلات شیر شتر

سوغات دبی

اگرچه ممکن است غیرعادی به نظر برسد، اما در امارات متحده عربی، صدها سال است که شیر شتر به دلیل فواید سلامتی آن مصرف می‌شود. چربی کم، پروتئین بالا و حالت خامه‌ای دارد که آن را به انتخابی عالی برای تهیه شکلات تبدیل می‌کند. شکلات‌های تولید شده محلی با شیر شتر از معروف ترین سوغاتی های دبی هستند که می‌توانید با خودتان به خانه ببرید.  

از کجا بخریم

  • شکلات فروشی الناسما، دیره
  • سوپرمارکت هایی مانند اسپینیز و کارفور
  • کیوسک‌های النسما در مراکز خرید

نکته مهم

از شکلات‌های تیره و شکلات‌های شتری‌ شکل گرفته تا شکلات‌های لذیذ ماکادامیا و عسل، انواع زیادی در دسترس هستند. فقط قبل از خرید، در صورت امکان، مزه کنید.

هزینه

7 تا 30 دلار (و بالاتر)، بسته به تنوع و مقدار شما

بخوانید: دبی بریم یا کانادا؟ کدوم برای زندگی بهتره؟

ادویه جات

سوغات دبی

اگر اولین بار است که به دبی می‌روید، به احتمال زیاد خود را در بازار ادویه در دبی قدیمی خواهید یافت. اینجا مکانی عالی برای خرید ادویه‌هایی مانند زعفران، زیره، زردچوبه، هل، پودر فلفل چیلی کشمیری، چوب دارچین و سایر مواردی است که از سراسر خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای جنوبی تهیه می‌شود. این ادویه‌های باکیفیت برای هدیه‌ای مناسب هستند اگر گیرنده آن کسی باشد که عاشق آشپزی است یا برای خودتان.

از کجا بخریم

بازار ادویه، دیره

نکته مهم

به جای ادویه‌های معمولی، مخلوط های ادویه جات مخصوص منطقه مانند زعتر، لومی، گلبرگ های گل رز خشک و مخلوط ادویه بزار را انتخاب کنید. اگر بپرسید، دوستانه نیز به شما خواهند گفت که چگونه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و برای چه نوع غذاهایی استفاده کنید. حتماً ذکر کنید که قصد دارید آنها را در چمدان خود قرار دهید تا بتوانند آن را محکم بپیچند تا در چمدان شما نریزند.

هزینه

با توجه به ادویه، منبع و مقدار آن متفاوت است.

بخوانید: از دبی چی بخریم که سود کنیم

قهوه عربی

سوغات دبی

این شهر دارای صحنه قهوه پر جنب و جوشی است که کافه های شگفت انگیز در دبی نشان می‌دهد، اما تاریخ قهوه بسیار به عقب برمی‌گردد، بسیار دورتر از دوره ای که مهاجران مهاجرت به دبی را آغاز کردند و حتی قبل از تشکیل امارات متحده عربی. در فرهنگ بادیه نشین، ارائه یک فنجان قهوه عربی همیشه نشانه مهمان نوازی بوده است.

در سال 2015، قهوه عربی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت نماینده یونسکو قرار گرفت. اگر عاشق قهوه این سوغات دبی هستید، حتماً باید مقداری قهوه عربی را بخرید که به صورت ترکیب‌های مختلف موجود است تا یادآور سفر شما به دبی باشد.

قهوه عربی را اغلب با هل در دالا (قابلمه) دم می‌کنند تا طعم آن بهتر شود. گاهی ممکن است ادویه های دیگر اضافه شود..

از کجا بخریم

بازار ادویه، دیره

نکته مهم

قهوه از بهترین سوغاتی های دبی است که به هیچ وجه نباید از خرید آن بگذرید.

هزینه

 5 دلار به بالا، بسته به مقدار و مارک قهوه.

بخوانید: انواع ویزا دبی و نحوه دریافت ویزا در سال 2023

سوغاتی های دیگری از دبی که می توانید استفاده کنید

سوغات دبی

از عطرها و بخورهای خانه شما، گرفته تا لامپ‌های رنگارنگ که دکوراسیون منزل شما را ارتقا می‌دهند، در اینجا سوغاتی‌های بیشتری از دبی وجود دارد که در واقع از آن‌ها استفاده خواهید کرد.

بخور

بخور از سوغات دبی، تراشه‌های چوب آگار است که روی زغال روشن می‌سوزند تا خانه ها و فضاها را معطر کنند. این بخورها معمولاً با روغن‌های ضروری دیگر و سایر مواد طبیعی مانند یاس، چوب صندل یا عنبر آغشته می‌شوند تا عطرهای آرام‌بخشی داشته باشند. باخور یا بوخور نیز یک سوغات سنتی عالی از دبی است. همچنین آن‌ها را با بسته بندی شیک پیدا خواهید کرد که برای هدیه دادن مناسب هستند.

از کجا بخریم

  • بازارها در دیره و بر دبی
  • سوک عطر، دیره
  • سوق البهار
  • سوق مدینه جمیرا
  • السیف

نکته مهم

بخور در رایحه‌های مختلف موجود است و همه یکسان درست نمی‌شوند. برخی از رایحه‌ها ملایم هستند در حالی که برخی دیگر قوی‌تر هستند. مطمئناً اگر تعدادی را امتحان کنید، چیزی را پیدا خواهید کرد که مطابق با سلیقه شما باشد.

هزینه

15 دلار به بالا برای 100 گرم بسته به کیفیت و کمیت.

بخوانید: در سفر به دبی چه ارزی ببریم

ست دالا (قهوه جوش) و فینجان (فنجان)

سوغات دبی

با توجه به اهمیت قهوه عربی، جای تعجب نیست که قهوه به طور سنتی از قهوه جوش‌های زیبا، معروف به دالا، سرو می‌شود. بارزترین ویژگی دالا، دهانه بلند آن است که سرو قهوه را به روش سنتی آسان می‌کند و دسته بزرگی که باعث می‌شود به راحتی آن را نگه دارید.

در گذشته قهوه جوش‌های دالا از برنج، نقره یا مس و برای ثروتمندان از طلا ساخته می‌شد. دالا با طرح‌های پیچیده‌ای که در بدنه آن حک شده تزئین شده بود. همچنین انواع مختلفی از دالا وجود داشت که از نظر وزن و فلز متفاوت بودند، بسته به اینکه از آنها برای دم کردن قهوه، مخلوط کردن آن با ادویه جات یا ریختن قهوه در فنجان به عنوان مرحله آخر استفاده می‌شد.

در حالی که بسیاری هنوز قهوه جوش‌های سنتی دارند، قهوه جوش‌های مدرن ممکن است از سرامیک، فولاد ضد زنگ یا شیشه ساخته شده و در مکان‌هایی مانند ترکیه، مراکش یا هند ساخته شوند. اگر قصد خرید این قهوه جوش‌ها را به عنوان سوغات دبی دارید، حتما مجموعه‌ای از دالا و 5 یا 6 فنجان سنتی معروف به فینجان را بخرید.

از کجا بخریم

  • سوق در دیره برای دالای سنتی یا دله مدرن با طرح ها و نقوش سنتی
  • فروشگاه لوازم خانگی در مراکز خرید
  • جشنمل، دبی مال
  • خانه طراحی سیلسال، مرکز خرید بلومینگدیل دبی
  • مرکز خرید امارات

نکته مهم

اگرچه ممکن است خرید یک دالای سنتی برنجی وسوسه انگیز باشد، اما نوع شیشه ای یا سرامیکی ممکن است ایده بهتری باشد اگر قصد استفاده از آن را برای سرو قهوه دارید.

هزینه

10 دلار برای دالای زینتی تا 150 دلار برای دالا با کیفیت بالاتر

بخوانید: فستیوال های امارات متحده در سال 2023؛ چه موقع به دبی می‌روید؟

فانوس و لامپ سنتی

سوغات دبی

در حین پرسه زدن در بازارهای دبی، چه در دیره و چه در بازارهای جدیدتر مانند Souk Madinat Jumeirah، خواهید دید که فانوس‌های برنجی پرآذین و لامپ‌های موزاییکی چند لایه رنگارنگ به شما چشمک می‌زنند. این نوع فانوس‌ها و لامپ‌ها به طور معمول برای زیبایی دکوراسیون خانه‌ها و باغ‌های سنتی در منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما واقعا به عنوان یک سوغات دبی زیبا هستند. آنها علاوه بر اینکه سوغاتی‌های زیبایی هستند که شما را به یاد تعطیلات دبی می اندازند، هدایای فوق العاده‌ای برای دوستان و خانواده نیز می‌سازند.

از کجا بخریم

  • بازارها در بر دبی و دیره
  • سوق مدینه جمیرا
  • سوق البهار
  • السیف

نکته مهم  

انتظار داشته باشید که حداقل 60 تا 70 درصد از قیمت اولیه که توسط فروشنده نقل شده است، چانه بزنید. در مورد لامپ‌ها، از فروشنده بخواهید آن را وصل کند تا مطمئن شوید که همه به درستی کار می‌کنند. برای فانوس‌ها، قطعه را بررسی کنید تا مطمئن شوید خراش یا آسیبی وجود ندارد.

از فروشنده بخواهید آن را به خوبی در پوشش حباب‌دار بپیچد تا هنگام حمل فانوس و/یا لامپ آسیبی نبیند.

هزینه

 15 دلار به بالا، بسته به طراحی، اندازه و کیفیت.

بخوانید: با کروز سواری در دبی چه کارهایی می توان انجام داد؟

سفال و سرامیک

سوغات دبی

تاریخچه صنعت سفالگری در امارات به هزاران سال پیش بازمی‌گردد و از گلدان‌های سفالی برای حمل و نقل و نگهداری غذا، غلات و آب در محیط خشن بیابان استفاده می‌شد. در دوران مدرن، سفال و سرامیک بیشتر از یک هدف هنری استفاده می‌کنند و هنرمندان محلی هنر را به گونه‌ای آزمایش می‌کنند که ارتباط آن را در زمان کنونی تضمین می‌کند.

ظروف سفالی زیبا، کاسه‌ها، ظروف غذاخوری، فنجان‌های قهوه، مجسمه‌ها و موارد دیگر قطعا از بهترین و معروف ترین سوغاتی های دبی هستند.  قطعا ارزش هزینه کردن را خواهند داشت.

از کجا بخریم

  • House of Clay، البرشا و آنلاین
  • استودیو خانه گل، القوز
  • Slo Ceramics، Al Wasl Rd
  • استودیو یاداوی، القوز
  • برای اجناس مقرون به صرفه‌تر، بازارهایی در بر دبی و دیره پیدا کنید
  • السیف

نکته مهم

بخواهید ظروف سفالی یا سرامیکی خود را محکم بسته بندی کنید تا در حین حمل و نقل نشکند.

هزینه

 50 دلار به بالا، بسته به مورد.

از آخرین قیمت هتل های دبی خبر دارید؟

حرف آخر

دبی، با ترکیبی از فرهنگ سنتی و مدرنیته مجلل، مکانی عالی برای یافتن سوغات‌های منحصربه‌فرد است. از صنایع دستی سنتی و ادویه‌های معطر گرفته تا جواهرات باشکوه، دبی تنوع گسترده‌ای از گزینه‌های خرید را ارائه می‌دهد که هر یک، تجربه‌ای از زیبایی و غنای فرهنگی این شهر بی‌نظیر را منعکس می‌کنند. سوغات دبی، بیش از یک هدیه، بخشی از خاطره‌ی یک سفر فراموش‌نشدنی است.

سوالات متداول

چه نوع سوغاتی‌هایی می‌توان از دبی خریداری کرد؟

از دبی می‌توان سوغاتی‌هایی مانند شکلات و حلقوم، ادویه‌جات، جواهرات و صنایع دستی سنتی را خریداری کرد.

آیا خرید طلا و جواهرات در دبی محبوب است؟

بله، خرید طلا و جواهرات در دبی بسیار محبوب است، به خصوص در بازار طلا که معروف به کیفیت و تنوع محصولاتش است.

کدام بازارها برای خرید سوغاتی در دبی پیشنهاد می‌شوند؟

بازارهای سنتی مانند بازار طلا، بازار ادویه و سوق مدینه جمیرا برای خرید سوغاتی‌های متنوع پیشنهاد می‌شوند.

آیا می‌توان در دبی سوغاتی‌های مدرن نیز خریداری کرد؟

بله، علاوه بر سوغاتی‌های سنتی، می‌توان از مراکز خرید مدرن دبی مانند دبی مال و مال امارات، لوازم الکترونیکی و برندهای بین‌المللی را خریداری کرد.

آیا خرید فرش و صنایع دستی در دبی توصیه می‌شود؟

بله، خرید صنایع دستی مانند ظروف سرامیکی و مسی در دبی به دلیل کیفیت بالا و طراحی‌های منحصربه‌فرد توصیه می‌شود.

نظرات کاربران