Dubai or Canada
9 خرداد 1402
دبی

دبی بریم یا کانادا؟ کدوم برای زندگی بهتره؟

دبی بریم یا کانادا؟ درست است که این دو مقصد به لحاظ موقعیت جغرافیایی، اقتصادی، امکانات رفاهی، جاهای دیدنی، غذا و مراکز خرید با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. اما شاید برای برخی انتخاب بین این دو سخت باشد. از این رو ما یک مقایسه بین این موارد در هر دو شهر دبی و کشور کانادا انجام داده‌ایم تا درک بهتری از زندگی در هر کدام از آن‌ها داشته باشید. 

رزرو تور دبی

نگاهی کلی به دبی و کانادا

قبل از توضیح درباره اینکه دبی بریم یا کانادا، یک نگاه کلی به هر کدام از این مقاصد می‌اندازیم: 

کانادا

Canada

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و با تنوع، مهمان نوازی و جاذبه‌های فوق‌العاده خود همچنان گردشگران را به خود جذب می کند. چه به دنبال آرامش یا هیجان باشید و چه عاشق طبیعت، کانادا چیزی برای همه دارد. این کشور یکی از متنوع‌ترین کشورهای جهان از نظر قومیتی است. 

این مکان با داشتن تمام جاذبه‌های طبیعی خود مکانی ایده آل برای ماهیگیری، صخره نوردی، قایق‌رانی، کایاک سواری و غیره است. به لطف موقعیت زندگی و امکانات رفاهی ایده آل در این کشور شما شاهد تنوع جوامع مختلف در این کشور خواهید بود. کانادا نمونه‌ای زنده از جادویی است که با کنار هم قرار دادن همه قومیت‌ها می‌تواند ایجاد شود.

دبی

دبی با معماری مجلل، مکان‌های دیدنی و تفریحی بی‌نظیر و مراکز خرید غول‌پیکر به یکی از شناخته‌شده‌ترین مقاصد در سراسر جهان تبدیل شده است. در میان پیشرفته‌ترین مقاصد خاورمیانه، دبی همچنان با داشتن برج خلیفه، بلندترین ساختمان ساخته شده توسط بشر در جهان، در صدر است. 

دبی یک انتخاب عالی برای یک استراحت کوتاه با داشتن مراکز خرید خوب، غذاخوری‌های عالی و رویدادهای ورزشی است. شهر دبی با زیرساخت‌های پر زرق و برق خود در میان صحرای عربستان، زمانی به عنوان سرزمینی بایر شناخته می‌شد. اما امروزه این معجزه مصنوعی مملو از آسمان‌خراش‌های درخشان، هتل‌های شیک و رستوران‌های درجه یک است. فواره دبی با چراغ های طراحی شده همراه موسیقی، هتل شاهکار آتلانتیس، پالم جمیرا و استراحتگاه آکواریومی از برترین مقاصد گردشگری دبی هستند. 

دبی شما را با ادغام شگفتی‌های آینده نگر در میان فرهنگ اصیل عربی غرق خواهد کرد.

آب و هوای دبی چگونه است؟ 

dubai

آب و هوای دبی به طور کلی گرم و مرطوب با میانگین ساعات آفتابی روزانه بالا است. همچنین آسمان دبی در بیشتر مواقع از سال کاملاً آبی با پوشش کمی ابری خواهد بود. بیشتر بارندگی در دبی بین دسامبر و مارس (زمستان) رخ می‌دهد اما کوتاه و نامنظم است. در این زمان، دما تا سطح خوب و راحت‌تری کاهش می‌یابد، اما در عصرها و شب‌ها دما می‌تواند به میزان قابل توجهی کمتر شود، به همین دلیل در ماه‌های سردتر ممکن است به لباس گرم نیاز داشته باشید.

در طول ماه‌های تابستان از ژوئن تا سپتامبر دمای روزانه می‌تواند به بیش از 40 درجه سانتیگراد برسد که معمولا سفر را سخت می‌کند. حتی خود محلی‌ها نیز شب را جایگزین روز می‌کنند و بیرون می‌روند.

تور دبی سه کلیک منتظر خاطره‌سازی شماست! 

آب و هوای کانادا چگونه است؟ 

در ادامه بررسی اینکه دبی بریم یا کانادا باید بدانید که در کانادا چهار فصل زمستان، بهار، تابستان و پاییز (پاییز) وجود دارد. در زمستان، روزها کوتاه است و ممکن است بسیار سرد باشد و شما مجبور به استفاده از دستکش، روسری، کلاه، کت گرم و چکمه‌های عایق در خارج از خانه خواهید بود. در تابستان، روزها طولانی و معمولاً گرم هستند. فقط با توجه به شهر مورد نظرتان، تفاوت‌های آب و هوا را در نظر بگیرید.

آب و هوا در سراسر کانادا متفاوت است. در حالی که نواحی شمالی می‌توانند در زمستان بسیار سرد باشند، برخی از مناطق به ویژه مناطق ساحلی جنوبی، آب و هوای معتدل‌تری دارند. دما در این مناطق می‌تواند از 10- تا 5 درجه سانتیگراد در زمستان و 10 تا 30 درجه سانتی‌گراد در تابستان متغیر باشد. اضافه کنیم که در مناطق ساحلی جنوبی، در فصل زمستان باران بیشتر از برف است.

هزینه زندگی در دبی سال 2023

Cost of living in Dubai

هزینه زندگی در دبی بسته به سبک و محل زندگی شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برخی برآوردها هزینه زندگی در دبی را حدود 75 درصد از هزینه زندگی در شهر نیویورک می‌دانند. با این حال، اگر بخواهید در خانه یا آپارتمان ساده‌تری زندگی کنید و به جای غذاخوردن زیاد در بیرون از خانه، غذای خود را بپزید، احتمالا در دبی ارزان‌تر زندگی خواهید کرد. برخی از مهاجران ممکن است بتوانند با بودجه‌ای حدود 20000 درهم (حدود 5500 دلار آمریکا) در ماه به راحتی زندگی کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به 30000 درهم (حدود 8200 دلار آمریکا) یا بیشتر نیاز داشته باشند.

برای مثال، مسکن یکی از مهمترین هزینه‌های ساکنان دبی است. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر می‌تواند از 60000 تا 80000 درهم (حدود 16300 تا 21800 دلار آمریکا) در سال متغیر باشد، در حالی که یک آپارتمان سه خوابه در حومه شهر ممکن است حدود 90000 تا 120000 درهم هزینه داشته باشد (حدود 70 تا 20 دلار) در سال.

هزینه زندگی در کانادا سال 2023

هزینه زندگی در کانادا از شهری به شهر دیگر متفاوت است. متوسط هزینه یک واحد اجاره‌ای یک خوابه در تورنتو 2506 دلار در ماه تخمین زده می‌شود. این نشان دهنده افزایش 22.2 درصدی نسبت به سال گذشته است. همچنین میانگین هزینه اجاره دو خوابه 3286 دلار است که نمایانگر افزایش 19.7 درصدی نسبت به سال گذشته است. 

به صورت کلی، هزینه تخمینی یک خانواده چهار نفره ماهانه 3383.1 دلار (4567.8 دلار کانادا) بدون اجاره است. هزینه‌های ماهانه یک نفر بدون اجاره 950.6 دلار (1283.4C دلار کانادا) تخمین زده می‌شود. توجه داشته باشید که این میزان هزینه به صورت متغیر و با توجه به نحوه زندگی شما و همچنین شهری که در کانادا زندگی می‌کنید، متفاوت خواهد بود. 

جاهای دیدنی کانادا

کانادا کشوری است که نیمی از زمین خود را جنگل پوشانده است، چون یک دهم کل جنگل‌های جهان در کانادا قرار دارد. در اینجا لیست کاملی از مکان‌های عالی برای بازدید در کانادا در سفر خود آورده شده است. به بهترین جاهای دیدنی کانادا نگاهی بیندازید و انتخاب کنید که در سفر خود کدامیک را کاوش خواهید کرد. 

Niagara Falls
  • آبشار نیاگارا: منظره‌ای زیبا
  • ویسلر: پیست اسکی عالی شما
  • شهر کبک: فرهنگ فرانسه را در کانادا لمس کنید.
  • توفینو: بهشت عاشقان آب
  • چرچیل: به دنبال هزاران ماجراجویی باشید
  • مونترال قدیمی: جذابیت دنیای قدیمی را کشف کنید
  • پارک ملی بنف: یک مقصد محبوب
  • استنلی پارک: ارتباط فرانسوی
  • باغ‌های بوچارت: سرزمینی با درختان سرسبز و سربه فلک کشیده
  • دره اوکاناگان: بهشتی برای گردشگران
  • پارک ملی گروس مورن: تنوع زمین شناسی را کاوش کنید
  • پارک ملی یوهو: مقصدی که باید از آن بازدید کرد
  • برج CNتورنتو: ارزش دیدن را دارد
  • دریاچه لوئیز: مناسب برای ورزش‌های ماجراجویی

با این تفاسیر، به نظر شما دبی بریم یا کانادا؟ 

جاهای دیدنی دبی

دبی این شهر شگفت‌انگیز این روزها غوغا به پا کرده و هر نوع تفریح و مکان دیدنی جذابی که فکرش را کنید، در خود جای داده است. از تفریحات ترسناک و هیجان انگیز گرفته تا مکان‌های باشکوه و مجلل که شما را محو تماشای خود می‌کنند. برخی از جاهای دیدنی دبی عبارت‌اند از:

  • موزه دبی: قلعه‌ای زیبا و شنی رنگ که نمایانگر تاریخ دبی است.
  • دبی مارینا: این منطقه یکی از زیباترین مکان‌ها برای بازدید است.
  • باغ معجزه دبی: اگر عاشق گل‌ها و به طور کلی طبیعت هستید، قطعا از باغ معجزه دبی لذت خواهید برد.
  • هتل آتلانتیس: هتل زیبای 7 ستاره همه آن چیزی است که یک هتل لوکس باید باشد و شاید حتی بیشتر
  • نخل جمیرا: جزیره ساخته دست بشر با بزر‌گ‌ترین پارک آبی، هتل مجلل و بسیاری امکانات دیگر.
  • آبنمای دبی: بزرگ‌ترین آبنمای طراحی شده در جهان است.
  • مرکز خرید امارات: همه چیزهایی را که می‌توانید در یک مکان بخواهید، دارد.
  • آکواریوم دبی: چیزهای زیادی برای ارائه دارد، مانند باغ وحش زیر آب، تورهای قایق با کف شیشه‌ای، غواصی در قفس و غواصی کوسه.
  • قاب دبی: دبی فریم یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در دبی و یکی از جدیدترین و زیباترین شگفتی‌های معماری شهر است.
Dubai Museum

حمل و نقل در دبی و کانادا چگونه است؟

دبی: این شهر به عنوان یکی از نقاط گردشگری جهانی شناخته می‌شود. بنابراین جای تعجب نیست که این شهر همواره به عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای جهان رتبه‌بندی می‌گردد. در واقع خیلی از افراد و گردشگران همیشه به دنبال راه‌هایی هستند که هزینه زندگی و رفت و آمد در این شهر را کم کنند که استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی یکی از این موارد است. 

دو راه اقتصادی اصلی برای رفت و آمد در شهر وجود دارد: مترو و اتوبوس. اگرچه تاکسی‌های دبی راحت‌ترین راه برای رفت و آمد در شهر هستند، اما نسبتاً گران محسوب می‌شوند. تاکسی آبی، پالم مونوریل، و تراموا نیز وجود دارد.

کانادا: سه سیستم حمل و نقل سریع در کانادا وجود دارد: مترو مونترال، مترو تورنتو و قطار آسمانی ونکوور. در کل، رفت و آمد در هر شهر این کشور با وجود یک سیستم یکپارچه راحت و دسترسی آسان است. معمولا این سیستم به خصوص مترو و اتوبوس به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می‌کنند. 

غذا و رستوران های کانادا و دبی

Dubai luxury restaurant

به بررسی غذا و رستوران در ادامه اینکه دبی بریم یا کانادا و مقایسه این دو شهر می‌رسیم. 

دبی: ما در سال‌های اخیر شاهد تحولی خارق‌العاده در صنعت غذا و نوشیدنی دبی بوده‌ایم که آن را به عنوان یک مرکز جهانی آشپزی با انبوهی از رستوران‌ها و کافه‌های محلی و بین‌المللی قرار داده است.

به عنوان پیشگام در خاورمیانه، نباید از صحنه غذای این شهر غافل شد. دبی با بیش از 13000 رستوران متنوع، مطابق با ذائقه بیش از 200 ملیت در میان ساکنان، نه تنها به عنوان یک مقصد آشپزی منطقه‌ای، بلکه جهانی در حال ظهور است.

کانادا: فرهنگ آشپزی در کانادا بسیار غنی و گاها متنوع است. شاید به این دلیل باشد که مهاجران زیادی از سراسر جهان به این کشور سفر و مهاجرت می‌کنند. رستوران‌ها و غذاخوری‌ها بسیاری زیادی در هر شهر این شهر با منوهای مختلف مشغول فعالیت هستند؛ چراکه غذا خوردن در بیرون از خانه یک نوع عادت یا فرهنگ برای مردم این کشور به حساب می‌آید. 

مراکز خرید در دبی و کانادا

با توجه به اینکه دبی شهر و است و کانادا کشور، کلا مقایسه بین این دو کمی دشوار است، با این حال می‌توان گفت که…

دبی: این شهر به همه ثابت شده است. در واقع یکی از ویژگی‌هایی که اغلب مردم دبی را با آن توصیف می‌کنند، وجود مراکز خرید جهانی این شهر است. برخی از این مراکز خرید نمایانگر یک کشور هستند، مانند چین و ایتالیا و برخی دیگر آنقدر بزرگ‌اند که به یک شهر کوچک درون دبی تشبیه می‌شوند. برای مثال، دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید خاورمیانه، هر چیزی را که فکرش را کنید در خود جای داده است. از برندهای جهانی تا رستوران، آکواریوم، مراکز بازی و انواع فروشگاه‌ها. 

کانادا: این کشور وسیع نیز از امکانات بسیار بالایی برخوردار است و مراکز خرید و تجاری متنوع و کاملی را در خود جای داده است. شما می‌توانید با مراجعه به هر کدام از این مراکز خرید هر آنچه را که نیاز دارد، خریداری کنید. برای مثال، مرکز خرید ایتون سنتر تورنتو در کانادا که با داشتن 230 فروشگاه و چندین طبقه و البته برندهای جهانی یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین مراکز خرید در جهان است. 

کلام آخر

دبی بریم یا کانادا، عنوان مقاله‌ای بود که به آن پرداختیم. درست است که این دو به لحاظ مسافت از یکدیگر بسیار دور هستند، اما تفاوت آن‌ها به همین ختم نمی‌شود و ما برخی از این تفاوت‌ها را با مقایسه مختصر عنوان کردیم. هر چند با توجه به اینکه دبی یک شهر و کانادا یک کشور است، مقایسه کمی سخت به نظر می‌رسد، اما امیدواریم اطلاعات ارائه شده شما را در انتخاب و تصمیم‌گیری همراهی کند. 

نظرات کاربران