Toronto Pearson International Airport

18 تا از بهترین فرودگاه های کانادا در سال 2023

کانادا سرزمین صخره‌های سر به فلک کشیده، دریاچه‌های یخچالی عالی، خطوط ساحلی چشمگیر، رنگ‌های زیبای پاییزی و شفق‌های شمالی تماشایی است. از زیبایی طبیعت و شهرهای آن که بگذریم، غذاها نیز حرف اول را در این کشور می‌زنند، احتمالا به خاطر وجود فرهنگ‌های متنوع از سراسر جهان است. از طرفی، این کشور همیشه یک راه برای خوشگذرانی شما دارد، یعنی چه در حال لذت بردن از فضای مهیج در فضای باز باشید و چه شاهد برخی از بهترین جشنواره‌های فرهنگی، ادبی، موسیقی، هنر و غذا در جهان باشید، کانادا همیشه انتظارات شما را برآورده می‌کند. با تلاش‌های متمرکز این کشور برای تشویق گردشگری، فرودگاه های کانادا برای تضمین تجربه‌ای دلپذیر قبل و بعد از پرواز برای همه مسافران ایجاد شده‌اند.

این فرودگاه‌ها با امکانات ویژه خود احساس آرامش و راحتی را برای مسافران به ارمغان می‌آورند و سفر خوشی را برای آن‌ها فراهم می‌کنند. بریم با هم با این فرودگاه‌ها آشنا شویم.

با سه کلیک بلیط هواپیما رزرو کن!

18تا از بهترین فرودگاه در کانادا

فرودگاه‌ها جزء ضروری زندگی هر مسافری هستند که می‌توانند تجربه سفری خوب را تا حد زیادی افزایش دهند، البته اگر محیطی آرام و راحت را برای استراحت استخوان‌های خسته‌تان و خرید و سرگرمی‌های عالی در بین پروازها ارائه دهند. با فهرست غبطه‌انگیز فرودگاه‌های بین‌المللی در کانادا و بیش از 500 فرودگاه در نقشه فرودگاه‌های کانادا، دولت تمام تلاش خود را کرده است تا آن‌ها را کارآمد، راحت و کاربرپسند کند. بیایید لیست فرودگاه های کانادا را به همراه ویژگی‌هایشان در سطح جهانی که باعث تمایز آن‌ها شده، بررسی کنیم.

فرودگاه بین المللی ونکوور (YVR)

 بهترین فرودگاه های کانادا

این فرودگاه بین‌المللی ونکوور که در جزیره دریا در ریچموند، بریتیش کلمبیا واقع شده است، به دلیل ویژگی‌های دکور عالی و امکانات بی‌نظیر، در میان بهترین فرودگاه ‌های کانادا قرار دارد. به عبارتی، این فرودگاه بین‌المللی کانادا یک فرودگاه با چیدمان مناسب و آسان برای پیمایش بوده و جوایز متعددی را برای خدمات در سطح جهانی خود دریافت کرده است. دیوارهای شیشه‌ای مناظر زیبای بریتیش کلمبیا را به نمایش می‌گذارند، در حالی که برخی هنرهای بومی شگفت‌انگیز و قطب‌های توتم به دکوراسیون فوق‌العاده آن می‌افزایند. 

این فرودگاه همچنین برنده جایزه Skytrax بوده و دارای بزرگ‌ترین دیوار زنده جهان با هزاران گیاه سبز به همراه سیستم گرمایش آب با انرژی خورشیدی است. کارکنان خوش برخورد و حرفه‌ای و سیستم‌های با تکنولوژی بالا، تجربه‌ای روان و بدون دردسر را برای همه مسافران تضمین می‌کند.

اطلاعات جالب فرودگاه ونکوور

فاصله تا مرکز شهر: 12 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: آکواریوم عظیم با بیش از 5000 موجود دریایی و یک آکواریوم ویژه مخصوص چتر دریایی.

فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو (YYZ)

این فرودگاه از شلوغ‌ترین و بزرگ‌ترین فرودگاه های کانادا است که به کل منطقه شهری تورنتو و منطقه اطراف آن خدمات رسانی می‌کند. این فرودگاه نه تنها بزرگ‌ترین فرودگاه کانادا است، بلکه از نظر زیبایی‌شناسی زیبا، بسیار جادار و با مدیریت مناسب به حساب می‌آید. همچنین با گزینه‌های زیادی برای غذا و خرید تا زمانی که منتظر سوار شدن به پرواز بعدی خود هستید، شما را سرگرم کند. 

این فرودگاه در سطح جهانی، مدرن و تمیز، نه تنها دروازه‌ای به آمریکای شمالی است، بلکه یک مرکز فرهنگی با مجموعه هنری دائمی و نمایشگاه‌های هنری در حال چرخش است. این مجموعه دائمی شامل هشت نمایشگاه است که توسط هنرمندانی از سراسر جهان ایجاد شده و به هیچ وجه نباید آن را از دست داد. علاوه بر YYZ، پنج فرودگاه بین‌المللی دیگر در انتاریو، کانادا وجود دارد که به ترافیک بالای توریستی در این منطقه خدمات رسانی می‌کند.

اطلاعات جالب فرودگاه پیرسون

فاصله تا مرکز شهر: 27 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: سالن‌های پرمیوم پلازا شیک، مجهز و راحت، دو مدل دایناسور آلوزاروس و اتنیلیا رکس، قطار سریع‌السیر. 

فرودگاه بین المللی هالیفاکس استانفیلد (YHZ)

Halifax Stanfield International Airport

این فرودگاه نه تنها به هالیفاکس و سرزمین اصلی نوا اسکوشیا خدمات می‌دهد، بلکه به عنوان یک مرکز مهم حمل و نقل برای مسافرانی که به داخل و خارج استان‌های دریایی مجاور پرواز می‌کنند، نیز عمل می‌کند. وجود کارکنان فوق‌العاده دوستانه و حرفه‌ای، بزرگ‌ترین دلیل خدمات استثنایی مسافران در اینجا است که تحسین‌های متعددی را برای آن به ارمغان آورده است. 

کارکنان این مجموعه به صورت داوطلبانه به شما در هر زمنیه‌ای کمک می‌کنند و حتی حمام‌های تمیز و مدرن نیز به همراه محصولات زنانه رایگان ارائه می‌دهند. همچنین رستوران‌ها و مغازه‌های خوبی برای انتخاب سوغاتی‌های با قیمت مناسب وجود دارد که می‌توانید وقت خود را به بهترین شکل پر کنید.

اطلاعات جالب فرودگاه هالیفاکس

فاصله تا مرکز شهر: 36 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: تورهای فرودگاهی در روزهای خاص هفته، فروشگاه غذاهای دریایی عالی برای چشیدن غذاهای دریایی محلی.

 فرودگاه بین المللی پیر الیوت ترودو مونترال

این مکان بزرگ و مدرن که جزو شلوغ‌ترین فرودگاه‌ های کانادا به حساب می‌آید، مملو از رستوران‌های فوق‌العاده، غذاخوری‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های معاف از مالیات است تا شما را تا زمانی که اینجا منتظر می‌مانید به خوبی مشغول نگه دارند. 

کارمندان بسیار همراه و کمک کننده هستند، بررسی امنیتی بدون دردسر انجام می‌شود و کیوسک‌های سلف سرویس به خوبی کار می‌کنند تا در زمان شما صرفه‌جویی شود. در کل، فرودگاه مونترال مدرن، تمیز و آسان برای پیمایش، تجربه لذت بخشی را به مسافران ارائه می‌دهد. 

اطلاعات جالب فرودگاه پیر الیوت مونترال

فاصله تا مرکز شهر: 20 کیلومتر

ویژگی‌های ویژه: BALNEA Spa Voyage با ارائه ماساژهای کاهنده تنش، فیشال و پدیکور برای تجربه‌ای آرامش بخش در بین سفرهای پر هیجان شما آماده خدمت رسانی خواهد بود. همچنین Brulerie St-Denis برای خرید و امتحان کردن دانه‌های قهوه وارداتی و انواع قهوه عربیکا عالی است.

فرودگاه بین‌المللی مک‌دونالد کارتیه اتاوا (YOW)

 بهترین فرودگاه های کانادا

این فرودگاه کوچک اما کارآمد که به نام دو پدر بنیانگذار کانادا نامگذاری شده است، خدمات خوبی به منطقه اتاوا ارائه می‌کند و به راحتی قابل دسترسی است. در واقع، به لطف یکی از کارآمدترین کارکنان در فرودگاه های کانادا، چک-این و امنیت معمولاً بدون دردسر و سریع است. 

همچنین فضای فرودگاه روشن، مطبوع و راحت اتاوا به همراه امکانات رفاهی کامل و تعداد زیادی صندلی راحت برای کسانی است که زمان طولانی بین پروازها را سپری می‌کنند. اضافه کنیم که در این فرودگاه رستوران‌های متنوع، فروشگاه‌های خرید سوغاتی و یک منطقه بازی برای کودکان وجود دارد.

اطلاعات جالب فرودگاه مک دونالد

فاصله تا مرکز شهر: 10 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: فواره بسیار چشمگیر در سراسر دروازه 17، درمان‌های رفلکسولوژی و مانیکور موجود است.

فرودگاه بین المللی کلگری

از بهترین فرودگاه های کانادا که با ترمینال بین‌المللی جدید و فوق العاده و بسیاری از امکاناتی که اخیراً اضافه شده، قطعاً جایگاه خود را در بین پنج فرودگاه برتر کانادا تضمین کرده است. چرخ فلک چمدان با فناوری پیشرفته، به مسافران درباره مکان دقیق و زمان رسیدن چمدان اطلاعات می‌دهد. کارکنان صمیمی این فرودگاه کلگری نیز را گمرک و امنیت بررسی و آرامش را برای شما ایجاد می‌کنند.

همچنین گزینه‌های خرید و ناهار خوری عالی از جمله استارباکس و تیم هورتون وجود دارد که مسافران می‌توانند غذا بخورند و استراحت کنند.

اطلاعات جالب فرودگاه کلگری

فاصله تا مرکز شهر: 17 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: وجود یک مرکز آموزشی و سرگرمی منحصر به فرد با تمرکز بر هوانوردی و فضا. همچنین وجود نمایشگاه‌ها و نمایش‌های جالب، بزرگسالان و کودکان.

فرودگاه بین المللی وینیپگ جیمز آرمسترانگ ریچاردسون (YWG)

Winnipeg James Armstrong Richardson International Airport

قدمت این فرودگاه در بین تمام فرودگاه‌های بین‌المللی کانادا به سال 1928 برمی‌گردد و آن را به یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه  های کانادا تبدیل کرده است. اهمیت این فرودگاه کوچک اما مدرن در این واقعیت نهفته است که به عنوان دروازه ورود به بسیاری از جوامع دورافتاده شمال کانادا عمل می‌کند و این مناطق را به خوبی به هم متصل کرده است.

فرودگاه دارای صندلی‌های راحت و خصوصی کافی برای خواب یا استراحت و همچنین عرضه فوق‌العاده آب‌میوه‌های طبیعی تازه برای افزایش سطح انرژی شما است.

اطلاعات جالب فرودگاه ریچاردسون

فاصله تا مرکز شهر: 10 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: موزه هوانوردی غرب کانادا واقع در آشیانه واقعی که مجموعه‌ای از هواپیماها از جمله اولین هلیکوپتر کانادا را به نمایش می‌گذارد. 

فرودگاه بین المللی ویکتوریا (YYJ)

این فرودگاه مدرن با طراحی خوب، دهمین فرودگاه شلوغ در بین فرودگاه های کانادا است و به دلیل محبوبیت جزیره ونکوور در بین گردشگران، نسبتاً شلوغ است. این فرودگاه کوچک و کارآمد که در محیطی زیبا قرار گرفته و دارای خدمات رفاهی کامل است. برای مثال، اتاق ساکت در طبقه دوم، مکان خوبی برای استراحت و تجدید قوا برای مسافران فراهم می‎‌کند. حتی فرودگاه دارای بسیاری از امکانات مسافر‌پسند از جمله یک مسیر پیاده‌روی در اطراف ساختمان است یا رستوران‌ها و کافه‌های جذاب که بهترین همبرگرها را سرو می‌کنند. در کل یکی از بهترین فرودگاه های کانادا به شمار می‌آید. 

اطلاعات جالب فرودگاه ویکتوریا

فاصله تا مرکز شهر: 25 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: یک ایستگاه مونتاژ دوچرخه پیشرفته برای علاقه‌مندان به دوچرخه سواری.

فرودگاه بین المللی سنت جان

 بهترین فرودگاه های کانادا

این فرودگاه بین‌المللی کوچک و مدرن در کانادا که توسط 5 شرکت هواپیمایی خدمات‌رسانی می‌کند، دروازه حمل‌ونقل برتر به نیوفاندلند و منطقه لابرادور است که آن را برای گردشگرانی که به دنبال کاوش در این منطقه هستند، تبدیل به فرودگاهی مهم کرده است. 

این فرودگاه از مهمترین فرودگاه های کانادا مجهز به مناطق وای فای، ایستگاه‌های شارژ و مناطق بازی برای کودکان است، کارکنانی مهربان دارد که با لبخند تمام موارد مربوط به پروازها را مدیریت می‌کنند. 

اطلاعات جالب فرودگاه سنت جان

فاصله تا مرکز شهر: 6 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: مرکز اطلاعات بازدیدکنندگان به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای درباره جاهای دیدنی از جمله مشاهده نهنگ و کوه یخ ارائه می‌کند تا بازدیدکنندگان را به‌روز نگه دارد.

فرودگاه بین المللی ادمونتون (YEG)

یکی دیگر از معروف‌ترین فرودگاه های کانادا در لیست ما فرودگاه بین المللی ادمونتون است. این فرودگاه زیبا و دنج با اندازه متوسط، محیطی آرام را به شما کمک می‌کند تا زمانی که در اینجا منتظر پرواز بعدی خود هستید، آرامش داشته باشید. در محیط داخلی آن مجموعه‌ای از آثار هنری وجود دارد که با قدم‌ردن می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید. همچنین این فرودگاه به تمام امکانات مدرن مجهز شده تا مسافران به راحتی نقل مکان یا استراحت کنند. علائم خوب، امنیت کارآمد و کارکنان بسیار دوستانه از ویژگی‌های ادمونتون است. البته مجموعه‌ای خوب از رستوران‌ها، مغازه‌ها و مناطق بازی زیبا برای بچه‌ها را نیز به خصوصیات آن اضافه کنید.

اطلاعات جالب فرودگاه ادمونتون

فاصله تا مرکز شهر: 26 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: Skywall فرودگاه، یک پانورامای 360 درجه جذاب از منظره خیره‌کننده آلبرتا را به نمایش می‌گذارد.

فرودگاه سنت هوبرت مونترال (YHU)

Montreal St. Hubert Airport

یکی دیگر از فرودگاه های کانادا، فرودگاه مونترال سنت هوبرت است. این فرودگاه در سال 2017 به عنوان پانزدهمین فرودگاه شلوغ کانادا رتبه‌بندی شده و جزو مهمترین‌های کشور به حساب می‌آید. فرودگاه سن هوبرت مونترال دارای زیرساخت‌های عالی و سه باند فرود است. 

از مدارس پرواز و پارکینگ هواپیما گرفته تا آموزش فنی هوایی، چیزهای زیادی در این فرودگاه وجود دارد که آن را خاص و مهم می‌کند.به صورت کلی دو بخش فرودگاه وجود دارد: بخش نظامی و غیرنظامی. باید بدانید که بخش نظامی آن تنها به عنوان پادگان استفاده می‌شود و استفاده نظامی ندارد.

اطلاعات جالب فرودگاه سنت هوبرت

فاصله تا مرکز شهر: 14.5 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: باندهای ارتقا یافته و باند جدید برای پشتیبانی از هواپیماهای ایرباس A220 و بوئینگ 737.

فرودگاه مرزی خلیج (YDT)

فرودگاه Boundary Bay که در سال 1983 تاسیس شد، در نزدیکی مرز کانادا و ایالات متحده واقع شده و از بهترین فرودگاه های کانادا است. این فرودگاه خدمات و امکانات متعددی را برای تعمیر و نگهداری هواپیما، پارکینگ، آموزش کنترل ترافیک هوایی و آموزش پرواز ارائه می‌دهد. فرودگاه Boundary Bay همچنین به عنوان پنجمین فرودگاه شلوغ کانادا برچسب گذاری شده است؛ زیرا ترافیک زیادی دارد. 

اطلاعات جالب فرودگاه مرزی خلیج

فاصله تا مرکز شهر: 29.3 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: سازمان‌های زیادی برای آموزش پرواز مانند Sea Land Air، مرکز پرواز بین‌المللی و Pacific Flying Club در این فرودگاه وجود دارند. 

فرودگاه بین المللی ژان لساژ شهر کبک (YQB)

 بهترین فرودگاه های کانادا

این یازدهمین فرودگاه شلوغ کانادا و اصلی‌ترین فرودگاهی است که به شهر کبک خدمات رسانی می‌کند. این فرودگاه هر هفته 360 پرواز را توسط بیش از 10 شرکت هواپیمایی دریافت و ارائه می‌کند. این پروازها بیشتر بین ایالات متحده، اروپا، آمریکای مرکزی، کارائیب و سراسر کانادا انجام می‌شوند. این فرودگاه برای اولین بار به عنوان یک مرکز آموزشی در سال 1939 تاسیس شد و در حال حاضر مجهز به دو باند و شش تاکسی وی است.

اطلاعات جالب فرودگاه ژان لساژ

فاصله تا مرکز شهر: 15 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: خدمات صرافی، دستگاه‌های خودپرداز، سالن VIP، رستوران‌ها، کافه ها و یک فروشگاه هدیه وجود دارد.

فرودگاه بیلی بیشاپ تورنتو سیتی (YTZ)

فرودگاه بیلی بیشاپ تورنتو که به عنوان نهمین فرودگاه شلوغ از بهترین فرودگاه های کانادا شناخته می‌شود، پذیرای حدود 2.8 میلیون مسافر، چه تجاری و چه برای تفریح است. این فرودگاه به دلیل خدمات و امکانات عالی که دارد بارها جایزه دریافت کرده است و همین موجب شده تا در میان فرودگاه‌های برتر در کل آمریکای شمالی به شمار برود. بدون تردید این واقعیت دارد که فرودگاه بیلی بیشاپ یک عامل کلیدی برای اقتصاد تورنتو است؛ زیرا در مجموع حدود 5000 شغل را پشتیبانی می‌کند.

اطلاعات جالب بیلی بیشاپ

فاصله تا مرکز شهر: 3.5 کیلومتر

ویژگی‌های ویژه: کشتی، تحویل محصولات و بارها و سایر امکانات

فرودگاه بین المللی گاندر (YQX)

Gander International Airport

فرودگاه بین المللی گاندر در سال 1936 ساخته و در سال 1938 افتتاح شد. این فرودگاه با نام رسمی فرودگاه نیوفاندلند زمانی بزرگ‌ترین فرودگاه جهان بود. اگرچه ممکن است مکان آن برای برخی کمی بعید به نظر برسد، اما هنوز هم یکی از مهمترین فرودگاه‌های بین المللی در کانادا است که در نوک شمال شرقی یک جزیره ناهموار واقع شده است.

اطلاعات جالب فرودگاه گاندر

فاصله تا مرکز شهر: 4 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: این فرودگاه دارای یک ترمینال بسیار پر زرق و برق در اواسط قرن است و یک تاریخچه‌ی باورنکردنی دارد. 

فرودگاه بین المللی گریتر مونکتون رومئو لبلانک (YQM)

فرودگاه بین المللی Greater Moncton Romeo LeBlanc که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه های کانادا شناخته می‌شود و در اصل فرودگاه بین المللی Greater Moncton نامیده می‌شده. با این حال، این نام به افتخار فرماندار کل سابق رومئو لبلانک تغییر کرد. 

فرودگاه بین‌المللی Greater Moncton Romeo LeBlanc از سال 1928 به مونکتون خدمت می‌کند و به برخی از راحت‌ترین خطوط هوایی از جمله Air Canada Express، Air Transat، Porter Airlines، Air Canada Rouge و Swoop متصل است. برای افزودن به جذابیت آن، این فرودگاه همچنین میزبان یکی از بزرگترین و بهترین کالج‌های پرواز در کانادا به نام کالج پرواز مونکتون است.

اطلاعات جالب فرودگاه گریتر مونکتون

فاصله تا مرکز شهر: 8 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: این فرودگاه میزبان بزرگ‌ترین کالج پرواز است و همچنین توسط Nav Canada (سیستم ناوبری هوایی) به عنوان فرودگاه ورودی بسیار مهم طبقه‌بندی شده است.

فرودگاه بین المللی رجینا (YQR)

 بهترین فرودگاه های کانادا

فرودگاه بین المللی رجینا که زمانی دومین فرودگاه شلوغ کانادا در Nav Canada بود، در ساسکاچوان کانادا قرار دارد. خدمات فرودگاه بین‌المللی رجینا از مقاصد محلی تا مقاصد اصلی بین‌المللی را در برمی‌گیرد و به خیلی از نقاط کشور متصل است. 

در این فرودگاه می‌توان تعداد زیادی از فروشگاه‌های سوغاتی و غذایی را به مسافران دید. در کل، از امکانات رفاهی نسبتا خوبی برخوردار بوده و به راحتی مسافران را برای پروازهای خود همراهی می‌کند. 

اطلاعات جالب فرودگاه رجینا

فاصله تا مرکز شهر: 4.3 کیلومتر

ویژگی‌های خاص: فرودگاه با ارائه خدمات مختلف از جمله فضای بازی کودکان، دستگاه‌های فروش خودکار، وای‌فای رایگان و غیره، بسیاری از نیازهای مسافران را برطرف می‌کند.

فرودگاه بین المللی لندن (YXU)

یکی از فرودگاه های کانادا واقع در انتاریو، فرودگاه بین المللی لندن ساختمان اصلی ترمینال خود را برای غیرنظامیان در سال 1942 افتتاح کرد. خطوط هوایی کانادایی متعددی وجود دارند که در باندهای این فرودگاه فرود می‌آیند، خطوطی مانند: Air Canada Express، Air Canada Rouge، Sunwing ، WestJet و بسیاری دیگر. همچنین خدمات زیادی به صورت ویژه به مسافران ارائه می‌شود. دستشویی‌های تمیز، پارکینگ‌های وسیع، فروشگاه‌های متنوع و رستوران‌های متعدد چند نمونه از این خدمات هستند.

اطلاعات جالب فرودگاه لندن

فاصله تا مرکز شهر: NA

ویژگی‌های خاص: برای کسانی که طرفدار غذاهای هواپیما نیستند، می‌توانند غذاهای هر یک از رستوران‌های متعدد واقع در محل را بخورند، چراکه بهترین هستند.

در آخر

کانادا به عنوان یک کشور پهناور مقصد خیلی از سفرهای گردشگری و اقامت است. وجود بهترین فرودگاه های کانادا موجب شده تا رفت و آمد به هر نقطه از این کشور راحت و آسان به نظر برسد که ما برخی از آن‌ها را به شما معرفی کردیم. 

نظرات کاربران