معرفی شرکت هواپیمایی ایرکانادا

اگر به سیستم حمل و نقل هوایی کشور کانادا نگاهی بیاندازیم، می‌بینیم که شرکت هواپیمایی ایرکانادا، در بین سایر رقبای خود بیشترین تعداد مسافران را داشته است. این شرکت از نظر حجم ناوگان نیز بسیار جلوتر از رقبای خود است. با بررسی عملکرد شرکت هواپیمایی ایرکانادا از زمان تأسیس تا به امروز می‌توانیم به وضوح می‌بینیم که چرا چنین جایگاهی در ناوگان هوایی دارد. در این مقاله به بررسی شرکت هواپیمایی ایرکانادا خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید تا در هنگام خرید بلیط هواپیما با مشکلی موجه نشوید.

شرکت هواپیمایی ایرکانادا؛ از دیروز تا امروز

تأسیس این مجموعه به سال 1937 میلادی برمی‌گردد، زمانی که پارلمان کانادا تصمیم به بنیان‌گذاری یک ناوگان هوایی گرفت. در ابتدا این هواپیمایی، با نام «Trans-Canada Air Lines» شناخته می‌شد، اما پس از گذشت 28 سال از فعالیت آن در سال 1965 برطبق نظر هیئت مدیره نام «ایرکانادا» برای آن انتخاب شد.

وقتی تاریخچه شرکت هواپیمایی ایرکانادا را مطالعه می‌کنیم، درمی‌یابیم که برخی از اولین‌های جهان در خصوص ناوگان هوایی در این مجموعه رقم خورده است، مواردی مانند:

ممنوعیت استعمال سیگار در پروازها

این ممنوعیت فقط برای پروازهای داخلی و در راستای قانون سلامتی بدون دود کانادا اعمال شد. درمورد سفرهای خارجی چنین قانونی اعمال نشد، زیرا مسافران خارجی برای آن که بتوانند سیگار بکشند، پروازهای خود را تغییر می‌دانند و این باعث ضرر مالی زیادی می‌شد.

اولین سیستم رزرو کامپیوتری

شرکت هواپیمایی ایرکانادا، از سیستمی با نام ReserVec، برای رزرو کامپیوتری پروازها استفاده می‌کرد. به باور بسیاری این سیستم و تکنولوژی کانادا برای انجام سیستمی رزرو، بسیار عقب‌تر از نمونه مشابه آمریکایی آن با نام SABER بود، با این حال حقایق نشان می‌دهند که نگهداری از SABER، 5 برابر هزینه بیشتری به دنبال داشت.

استفاده از سیستم ضد یخ در شیشه‌های جلو

می‌دانیم که افزایش ارتفاع موجب کاهش دما می‌شود. با وجودی که رادارها سهم بزرگی در تعیین مسیر هواپیما دارند، داشتن دید کافی نیز مهم است. از این رو این شرکت با ایجاد یک سیستم تزریق الکل، توانست در همان سال‌هایی ابتدایی فعالیت خود، که با نام Trans-Canada Air Lines، کار می‌کرد، از یخ-زدگی شیشه جلو در ارتفاع پیشگیری کند.

نوآوری در پذیرش مسافران

حضور در لیست اولین‌های صنایع هوایی برای شرکت هواپیمایی ایرکانادا چنین ادامه پیدا کرد، که ورودی-های سلف سرویس، بارکد خوان‌ها و ورود به سیستم از طریق تلفن همراه در آن قرار دارند. به این ترتیب سهم زیادی از صف‌های طولانی و زمان انتظار کم شد.

رویارویی هواپیمایی ایرکانادا با مشکلات

در کنار موفقیت‌های بسیاری که این شرکت در طول عمر خود بدست آورده است، مشکلاتی نیز دیده می‌شود. دو حادثه که باعث تلفات مسافران شد، یکی به سال 1963 و زمان برخاستن هواپیمای DC-8 بر می‌گردد، که موجب مرگ 118 نفر شد و دیگری حادثه‌ای که در سال 1983 رخ داد که در نتیجه آن 23 نفر جان خود را از دست دادند. همچنین هواپیمایی ایرکانادا در سال 1971، با یک حادثه هواپیماربایی مواجه شد، که خوشبختانه بدون هیچ تلفاتی به سرانجام رسید.

انواع کلاس‌های پروازی شرکت هواپیمایی ایرکانادا

کابین کلاس Business بوئینگ 787 Dreamliner

مشخص است کمه در این پرواز انواع امکانات وجود دارد و فضای کابینی که برای آن در نظر گرفته شده است نه تنها بسیار راحت است، بلکه حریم خصوصی را نیز حفظ می‌کند.

کلاس Air Canada Signature

این کلاس از پروازهای شرکت ایرکانادا، در یک کلام به معنی تجربه سفری لوکس است. راحتی، فضای خصوصی و غذای مجلل از امکانات این پروازها است.

کلاس Business آمریکای شمالی و کارائیب

در چنین پروازهایی، امکانات سرگرمی بسیاری ارائه می‌شود. این پرواز مانند دو مورد قبلی مجلل نیست، اما اگر می‌خواهید اوقات خوشی را در پرواز بین کانادا و مقاصد آمریکای شمالی و کارائیب داشته باشید، توصیه می‌شود که از این کلاس پروازی بهره‌مند شوید.

کلاس Premium Economy

در سفر با چنین کلاسی، می‌توانید راحتی را تجربه کنید. فاصله بین صندلی‌ها در این کلاس زیاد است و شما می‌توانید سفرهای طولانی را بدون خستگی در محیطی آرام بگذرانید.

کلاس Economy بین‌المللی

این پروازها به مقاصد مختلف دنیا انجام می‌شوند و در آن‌ها غذا و نوشیدنی و انواع سرگرمی‌ها در اختیار مسافران است.

کلاس Economy آمریکای شمالی و کارائیب

در این کلاس از پروازهای هواپیمایی ایرکانادا، اصل بر استراحت و سرگرمی است، بنابراین برای کسانی که قصد سفر به آمریکای شمالی و کارائیب را دارند، امکاناتی ارائه می‌دهد که موجب راحتی و آسودگی آن‌ها باشد.

انواع پرواز Rouge شرکت هواپیمایی ایرکانادا

کلمه Rouge در زبان فرانسه به معنی «قرمز» است. این نام برای پروازهای ارزان‌تر هواپیمایی ایرکانادا انتخاب شده است. این پروازها سرگرمی یا امکانات ویژه‌ای ارائه نمی‌دهند، اما صندلی‌های راحتی دارند، که موارد زیر را شامل می‌شود:

  1. Premium Rouge بین‌المللی
  2. Premium Rouge آمریکای شمالی و کارائیب
  3. Rouge بین‌المللی
  4. Rouge آمریکای شمالی و کارائیب

هواپیماهای ایرکانادا

از شرکت هواپیمایی ایرکانادا با چنین سابقه‌ای انتظار می‌رود، از ناوگانی باکیفیت بهره ببرد. هواپیماهایی که ایرکانادا انتخاب کرده است، از نظر کیفیت، امنیت و تکنولوژی در صنعت خود پیشرو هستند. در بین آن‌ها بوئینگ، ایرباس، میتسوبیشی، Embraer و De Havilland وجود دارند. تمامی این شرکت‌ها در طراحی خود مسائلی مانند کاربری مناسب و حفظ تعادل و امنیت را در نظر می‌گیرند که ویژگی‌هایی ضروری هستند.

جوایز و افتخارات شرکت ایرکانادا

براساس اعلام مجموعه تحقیقات مستقل Skytrax در انگلستان، ایرکانادا تنها شرکت مخابراتی چهار ستاره آمریکای شمالی است، که این امر موجب شده است این شرکت در سال 2019 لقب بهترین ایرلاین آمریکای شمالی را بگیرد.

در جهان مجمعی برای کنترل آلودگی‌های محیط زیست فعالیت می‌کنند که از طریق قیمت‌گذاری روی کربن یا به اصطلاح «Carbon Pricing» این کار را انجام می‌دهند. در چهل و چهارمین دوره جوایز سالانه صنعت حمل و نقل هوایی جهان، ایرکانادا به دلیل این که به صورت داوطلبانه و به عنوان اولین ایرلاین جهان به بانک جهانی Carbon Pricing  پیوست، به عنوان خط هوایی سال، در سال 2018 انتخاب شد.

شرکت هواپیمایی ایرکانادا؛ پیشگام در بین ناوگان‌های جهانی

در طول 84 سال فعالیت خود، شرکت هواپیمایی ایرکانادا، توانسته است بسیاری از اولین‌ها را به نام خود ثبت کند. جدای از بحث پیشگامی، این شرکت ثابت کرده است که خدمات و احترامی که به برای مسافران خود در نظر گرفته است، عامل اصلی پیشرفت آن بوده و روز به روز نیز در حال ارائه خدمات بهتر است. اگر شما هم از تجربه‌ای از سفر با این شرکت هواپیمایی دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید، تا ما و مخاطبان دیگر از این تجربه استفاده کنیم.

دوست دارید با فرودگاه پیرسون تورنتو آشنا شوید؟ (لینک مقاله)

نظرات کاربران