Toronto
23 اردیبهشت 1402
کانادا

راهنمای جامع حمل و نقل در تورنتو؛ با چی رفت‌وآمد کنیم؟

سیستم حمل ‌و نقل عمومی در تورنتو، یکی از بهترین سیستم‌های حمل ‌و نقل در آمریکای شمالی‌ به شمار می‌آید. این شهر و دیگر شهرهای اطراف آن، تحت‌نظر کمیسیون حمل ‌و نقل تورنتو یا TTC اداره می‌شود. تورنتو، به اتوبوس، مترو، تاکسی‌های خیابانی، تراموا، کشتی‌های دریایی و دوچرخه مجهز است. حمل‌ و نقل در تورنتو نه‌تنها موردتوجه مردم محلی شهر قرار گرفته، بلکه برای گردشگران نیز مفید بوده است؛ چرا که رفت‌وآمد را آسان و امکان بازدید از جاذبه‌های دیدنی را طی مسیر فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره شیوه‌های حمل ‌و نقل عمومی در تورنتو، همراه ما باشید؛ ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا به‌طریقی آسان، از جذابیت شهر بهره ببرید.

همین حالا بلیط هواپیما تورنتو را رزرو کنید!

حمل ‌و نقل در تورنتو با اتوبوس

Buses in Toronto

یکی از شیوه‌های حمل ‌و نقل در تورنتو، رفت‌وآمد به‌وسیله اتوبوس است. اتوبوس به شما این امکان را می‌دهد که هر گوشه از شهر را کاوش کنید. رانندگان اتوبوس هرگز وجه نقد را نمی‌پذیرند؛ بنابراین باید کارت حمل ‌و نقل عمومی تورنتو با نام PRESTO را پیش از سوار شدن از ایستگاه‌های مترو تهیه و با آن رفت‌وآمد کنید.  اتوبوس‌ها در روزهای یک‌شنبه، بین ساعت 8 صبح تا 1 بعدازظهر حرکت می‌کنند. هم‌چنین، روزهای شنبه و دیگر روزهای هفته نیز هر چند دقیقه یک‌بار از ساعت 6 صبح تا 1 بامداد در حال فعالیت‌اند.

عبورومرور با مترو

یکی دیگر از شیوه‌های حمل ‌و نقل در تورنتو، عبورومرور به‌وسیله متروست. مترو، سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای رفت‌وآمد در شهر محسوب می‌شود. 4 خط مترو در تورنتو وجود دارد که کل منطقه را به هم وصل متصل می‌کند. این خطوط مترو عبارتند از: Yonge-University، Bloor-Danforth، Scarborough و Sheppard. علاوه بر این‌ها، دو خط Eglinton و Finch West نیز در دست ساخت است. مترو، هر 5 دقیقه در ایستگاه می‌ایستد؛ بنابراین شما هر زمان که به ایستگاه برسید، یک مترو برای سوار شدن وجود دارد. اما توجه داشته باشید که برای سوار شدن به آن، باید یک کارت مترو تهیه کنید. شما به‌وسیله این کارت می‌توانید به‌تعداد نامحدود رفت‌وآمد کنید.

حمل ‌و نقل در تورنتو با تراموا

Trams in Toronto

یکی دیگر از شیوه‌های حمل‌ و نقل در تورنتو، رفت‌وآمد به‌وسیله ترامواست. ترامواها سریع‌تر از اتوبوس حرکت می‌کنند و نسبت به آن جادارترند. از آن‌جایی که ریل‌های تراموا در خیابان تعبیه شده است، رفت‌وآمدی بدون سروصدا و عاری از تکان خوردن را به‌همراه دارد. در شهر تورنتو، 13 مسیر تراموا قرار دارد که 8 مسیر آن‌ به‌صورت منظم فعالیت می‌کند. هم‌چنین، 4 مسیر دیگر نیز بین ساعت 1:30 بامداد تا 5:30 صبح، خدمات شبانه را ارائه می‌دهد.

عبورومرور با کشتی دریایی 

یکی دیگر از شیوه‌های حمل ‌و نقل در تورنتو، عبورومرور به‌وسیله کشتی دریایی‌ست. کشتی‌های دریایی که خارج از کمیته TTC فعالیت می‌کنند، بین جزایر تورنتو که 3.9 کیلومتر از هم فاصله دارد در رفت‌وآمد است. این کشتی‌های دریایی، روزانه از اسکله Jack Layton در انتهای خیابان Bay Street و از اسکله Queens حرکت می‌کنند. زمان حرکت کشتی‌ها به فصل و مقصد بستگی دارد. شما برای سوار شدن به کشتی باید ابتدا به باجه‌های فروش یا دستگاه‌های خودکار فروش بلیط که در تمامی اسکله‌ها قرار دارند بروید و بلیط بخرید، سپس در مسیر رسیدن به مقصد می‌توانید از سه جزیره اصلی واقع در پارک تورنتو دیدن کنید. این جزایر عبارتند از: Centre Island، Ward’s Island و Hanlan’s Point. هزینه یک سفر رفت‌وبرگشت با کشتی برای بزرگسالان 8.70 دلار، برای کودکان 2 تا 14 ساله 4.10 دلار و برای جوانان 15 تا 19 ساله، سالمندان 65 ساله و بالاتر از آن 5.60 دلار خواهد بود.

حمل ‌و نقل در تورنتو با تاکسی

Taxi in Toronto

یکی دیگر از شیوه‌های حمل ‌و نقل در تورنتو، رفت‌وآمد به‌وسیله تاکسی‌ست. تاکسی‌ها در تورنتو به‌صورت 24ساعته در دسترسند. شما همیشه تعداد زیادی تاکسی را در سطح شهر در حال رفت‌وآمد خواهید دید. هم‌چنین بسیاری از تاکسی‌ها را در نزدیکی هتل‌های بزرگ شهر خواهید دید که آماده‌اند تا مسافران را جابه‌جا کنند. Lyft، Uber، Taxify، Beck، Diaming و Royal برخی از شرکت‌های تاکسی‌رانی مانند اسنپ‌اند که شما را از هر مبدایی که هستید، سوار خواهند کرد. فراموش نکنید که برای پرداخت هزینه تاکسی، پول نقد به‌همراه داشته باشید. 

عبورومرور با دوچرخه

یکی دیگر از شیوه‌های حمل ‌و نقل در تورنتو، دوچرخه‌سواری‌ست. دوچرخه‌سواری به شما امکان گشت‌وگذار ارزان در محله‌های تورنتو را می‌دهد. Bike Share Toronto یک اپلیکیشن کرایه دوچرخه است که 630 ایستگاه در سراسر شهر دارد. این اپلیکیشن، امکان دسترسی آسان به 7185 دوچرخه را فراهم می‌کند. هزینه یک سفر نیم‌ساعته با این دوچرخه‌ها، 3.25 دلار خواهد بود. چنان‌چه به‌هنگام خرید بلیط از ایستگاه‌ها، دسترسی 24ساعته یا سه‌روزه را انتخاب کرده باشید، باید به‌ترتیب 7 و 15 دلار بپردازید. پس توجه داشته باشید که کرایه دوچرخه بسته به مدت‌زمانی که در دسترستان است، بین 3.25 تا 150 دلار خواهد بود. نیازی نیست پس از اتمام زمان، دوچرخه را به ایستگاه قبلی خود بیاورید؛ شما مختارید آن را در هریک از ایستگاه‌های هر نقطه از شهر رها کنید. 

هزینه حمل ‌و نقل عمومی در تورنتو

نوع کرایهبزرگسالانجوانان 13 تا 19 سال، سالمندان 65 سال و بالاتر از آنکوکان 12ساله و کمتر از آن
پول نقد3.25 دلار 2.30 دلاررایگان
Presto، بلیط یک‌سفره3.25 دلار 3.25 دلار رایگان
Presto، بلیط رفت‌وبرگشت6.50 دلار6.50 دلاررایگان
Presto، بلیط یک‌روزه13.50 دلار13.50 دلاررایگان

در آخر

شهر تورنتو، ساختمان‌های نمادین، آسمان‌خراش‌ها، موزه‌ها، پارک‌های تفریحی و سرگرمی‌های زیادی را در خود جای داده است. مطمئنا اگر بخواهید از تمامی جاهای دیدنی شهر دیدن کنید، نیاز است که از وسایل حمل ‌و نقل استفاده کنید. تورنتو، رتبه سوم حمل‌ و نقل عمومی را داراست؛ از همین رو با خیال راحت می‌توانید از مترو، تراموا، اتوبوس، کشتی دریایی، تاکسی‌، تاکسی‌های شخصی و دوچرخه استفاده کنید و سفری امن و بی‌خطر داشته باشید.

نظرات کاربران