دانشگاه تورنتو

5 تا از بهترین دانشگاه های تورنتو در سال 2022

دانشگاه تورنتو

تورنتو شهری پر جنب و جوش و زیبا با متنوع‌ترین فرهنگ‌ها است. دلایل زیادی مانند طبیعت بکر، سرگرمی‌های متنوع، آسمان خراش‌های خیره کننده یا حتی غذاهای خوشمزه باعث شدند تا بلیط هواپیما تهران تورنتو به یکی از محبوب ترین پروازها تبدیل شود. به لحاظ سرمایه‌گذاری هم این شهر رونق زیادی داشته و خیلی از سرمایه‌گذاران را به سمت خود جلب کرده است. اما، چیزی که بیشتر از همه برای ما ایرانی‌ها جذاب و محبوب است؛ بستر آموزشی فوق‌العاده عالی این شهر می‌باشد؛ چراکه که دانشجویان در کنار آموزش می‌توانند به عنوان کارآموز نیز مشغول به کار شوند و از این راه امرار معاش کنند. پس اگر به دنبال اپلای برای بهترین دانشگاه های تورنتو می گردید؛ با ما همراه باشید!

بهترین دانشگاه های تورنتو

دانشگاه‌های تورنتو به دلیل داشتن یک سیستم آموزشی استاندارد و در عین حال مقرون به صرفه، مقصد خیلی از دانشجوها هستند. اما، در تورنتو دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها دارای رتبه بالاتری هستند و در جهان شناخته شده‌تر می‌باشند. برخی از بهترین دانشگاه های تورنتو عبارت‌اند از:

1. دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو کار خود را از سال 1827 آغاز نمود و تا به امروز با ایجاد زمینه‌های مناسب یادگیری، کشف ایده‌های جدید و پیشرو در نوآوری‌های مختلف به یکی از دانشگاه‌های برتر تورنتو تبدیل شده است. این دانشگاه دارای دانشکده‌های هنر و علوم، علوم کاربردی و مهندسی، حرکت شناسی و تربیت بدنی، پزشکی، معماری، جنگلداری، موسیقی و غیره است. اما، دانشکده حقوق و مهندسی به دلیل برخورداری از سطح عالی آموزش در جایگاه بالاتری قرار دارد. بد نیست بدانید که دانشگاه تورنتو در سه پردیس سنت جورج، میسیساگا و اسکاربرو دانشجو دارد، این دانشگاه همچنین دارای بیش از پانصد هزار فارغ التحصیل است.

اگر از این دانشگاه پذیرش گرفته اید، بلیط هواپیما تورنتو را در سه کلیک رزرو کنید!

2. دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون

رایرسون دانشگاه برتر تورنتو است که بالاترین تعداد دانشجو را به خود اختصاص داده و بیش از 100 برنامه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد. رایرسون با حدود 250 دانشجو در ابتدا با دوره‌های معماری، طراحی لباس و عکاسی آغاز کرد ودر ادامه، این موسسه در سال 1963 به پلی تکنیک تبدیل شد. یکی از ویژگی‌های این دانشگاه ارائه برنامه‌های موسسه‌ای است که حوزه‌های شغلی مانند معماری، تجارت، ارتباطات و طراحی، مهندسی و سایر موارد را پوشش می‌دهد. از طرفی، این دانشگاه با ایجاد برنامه بنیاد Ryerson ESL برای دانشجویان خارجی که تسلط کافی بر زبان انگلیسی ندارند به آنها کمک می‌کند تا نیازهای لازم را از این جهت برآورده می‌کنند.

3. دانشگاه یورک

دانشگاه یورک

یکی دیگر از 5 تا از بهترین دانشگاه های تورنتو، یورک است که با کسب رتبه 18، توانسته جایگاه خوبی در بین دانشگاه‌های کانادا کسب نماید و در سطح جهانی نیز با داشتن رتبه 511 توانسته به یکی از مقصدهای اصلی برای ادامه تحصیل ایرانی‌ها تبدیل شود. به صورت کلی، حدود 18 درصد دانشجویان این دانشگاه، خارجیان هستند که می‌توان تعداد آنها را به بیش از 5 هزار نفر دانست. همچنین دانشکده‌های مختلفی در این دانشگاه وجود دارد که می‌توان به حقوق، بهداشت، هنر، رسانه، بازرگانی، مهندسی و غیره اشاره کرد. در کل، رتبه مناسب این دانشگاه، امکانات رفاهی و آموزشی ایده آل در کنار کیفیت بالای آموزش باعث مطرح شدن و محبوبیت آن شده است.

4. دانشگاه ترنت

دانشگاه ترنت

دانشگاه ترنت از دیگر دانشگاه‌های برتر در منطقه آنتاریو است که در مقطع کارشناسی و در سطح تحقیقاتی جز شناخته ‌شده‌ترین دانشگاه‌های دولتی محسوب می‌شود. در مقطع کارشناسی حدود 20 رشته و در مقطع کارشناسی ارشد 60 رشته وجود دارد. همچنین مدرک گواهی و دیپلم نیز در رشته‌های تخصصی مانند حسابداری، مطالعات اجتماعی، باستان شناسی، هنر، زیست شناسی و علوم نیز ارائه می‌دهد. این فرصت مناسب برای افرادی است که به کانادا مهاجرت می‌کنند؛ تا با شرکت در این دوره‌ها گواهی تخصص‌های مختلف را کسب کنند. از طرفی، در دانشگاه ترنت کارگاه‌هایی برای مشاوره و راهنمایی دانشجویان در زمینه‌های مختلف برگزار می‌‌کنند تا بتوانند به راحتی برنامه‌هایشان را پیش ببرند.

در کل، ترنت را به عنوان برترین دانشگاه تورنتو می‌دانند، چراکه 8 سال پیاپی توانسته مقام بهترین مجموعه آموزشی را بدست آورد. اگر بخواهید از رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه اطلاع کسب کنید؛ باید بگوییم: هنر، مدیریت بازرگانی، مطالعات کودک و نوجوان، ادبیات انگلیسی، تاریخ، بازاریابی و کارآفرینی، تربیت مدرس، باستان شناسی، زیست شناسی، فیزیک، اقتصاد و … جز این رشته‌ها هستند.

5. کالج جورج براون

کالج

نام این کالج از یک ناشر روزنامه و سیاستمدار گرفته شده و اولین دانشگاهی است که سیستم آموزش از راه دور را آغاز کرد و در حال حاضر بیش از 15000 دانشجوی آموزش از راه دور در سراسر جهان می‌توانند به فراگیری علم بپردازند. جورج بروان دارای 3 پردیس اصلی است که دانشکده‌های مدیریت بازرگانی، خدمات مالی، هنر، هنرهای آشپزی و… را در خود جای داده است.چیزی که این دانشگاه را خاص کرده، کیفیت آموزش آن و امکانات رفاهی مناسب می‌باشد.

خوب است بدانید که از نظر جغرافیایی در نزدیکی جورج براون رستوران، مغازه‌ها و فروشگاه‌های زیادی قرار دارد که باعث شده محیطی راحت و دوست داشتنی برای تحصیل ایجاد کند.

در آخر

شاید شما هم جز آن دسته افرادی باشید که برای ادامه تحصیل کشور کانادا و تورنتو را در نظر داشته باشید. دانشگاه‌های زیادی در تورنتو وجود دارند که نام و شهرت زیادی در جهان پیدا کرده‌اند و اگر می‌خواهید پروسه یادگیری شما بیش از آنچه که تصور می‌کنید، باشد؛ یکی از دانشگاه‌ها این مقاله را انتخاب کنید. البته ما هدفمان ارائه لیست 5 دانشگاه برتر تورنتو برای تحصیل بوده و توضیحات مختصری درباره این دانشگاه‌ها ارائه کردیم.    

اگر قصد سفرتان به تورنتو جدی است؛ خوب است با شرایط زندگی در تورنتو آشنا شوید!

نظرات کاربران