تورنتو

تورنتو کانادا؛ شرایط زندگی و تحصیل به همراه عکس

تورنتو

زندگی در تورنتو پر از انرژی و فرصت‌های روبه‌رشد است. حدود نیمی از جمعیت تورنتو خارج از کانادا به دنیا آمده‌اند، اما همین جمعیت، تورنتو را خانه اصلی خود می‌دانند.اما واقعا زندگی در تورنتو چگونه است؟ تفاوت هزینه زندگی در تورنتو در مقایسه با سایر شهرهای مدرن جهان چقدر است؟ پس از مهاجرت به تورنتو، اقامت در آن با چه فراز و فرودهایی همراه است؟

این مطلب راهنمایی است که به شما کمک می‌کند تا به برخی از سوالاتی که ممکن است در مورد زندگی در تورنتو داشته باشید پاسخ دهید. بنابراین اگر بلیط هواپیما تورنتو را تهیه و قصد مهاجرت به این شهر کانادایی را دارید، خواندن این مطلب برای شما مفید است.

تورنتو کجاست؟

تورنتو

تورنتو، مرکز استان انتاریو، در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو کانادا قرار دارد. تورنتو از جنوب انتاریو، با استان کبک در شرق و ایالات متحده آمریکا نیویورک و میشیگان به ترتیب در جنوب شرقی و جنوب غربی در همسایگی قرار دارد. از تورنتو کمتر از دو ساعت طول می‌کشد تا مرز ایالات متحده در بوفالو، نیویورک رانندگی کنید.

برای اطلاعات بیشتر، راهنمای سفر به کانادا را بخوانید: (لینک مقاله)

زندگی در تورنتو: آب و هوا

 آب و هوا

تورنتو آب و هوای یکسانی ندارد. در این شهر می‌توانید هر چهار فصل را تجربه کنید. زمستان‌های تورنتو به اندازه بسیاری از مناطق دیگر کانادا شدید نیستند، با این حال و در مقایسه با ایران زمستانهای تورنتو گاهی می‌توانند بسیار شدید و به طرز ناامیدکننده‌ای طولانی باشند.

زمستانهای شدید تورنتو ممکن است حدود 4 ماه، از دسامبر تا مارس را شامل شوند. دمای هوا می‌تواند تا 20- درجه سانتیگراد کاهش یابد. قبل از اینکه هوا خیلی سرد شود، تهیه کت و چکمه زمستانی مناسب ضروری است. در این مواقع فروشگاه‌های اوت‌لت، مانند فروشگاه «وان میلز»، کت‌ها و چکمه‌های زمستانی را با قیمت‌های بسیار پایین‌تری در زمانی که خارج از فصل هستند به فروش می‌رسانند، بنابراین اگر بتوانید در طول بهار یا تابستان برای بازدید از آنجا وقت بگذارید، می‌توانید چند صد دلار صرفه‌جویی کنید!

در ماه آوریل و می قبل از شروع گرمای تابستان، فصل بهار بسیار کوتاهی وجود دارد. تورنتو می‌تواند در طول ماه‌های گرم تابستان کاملاً هوای مرطوبی داشته باشد، بنابراین اگر خانه یا آپارتمان شما تهویه هوا ندارد، به فکر ایجاد پنجره در آن باشید. خرید دستگاه تهویه مطبوع برای خانه‌ها تورنتویی یک سرمایه گذاری مناسب است. فروشگاهی مانند ” Canadian Tire” دستگاه‌های تهویه هوا را با قیمت‌های بسیار خوب می فروشد.

زندگی در تورنتو: هزینه های زندگی

زندگی در تورنتو

زندگی در تورنتو، در مناطق نزدیک به مرکز شهر، گرانتر است. اجاره یکی از مهمترین هزینه‌های زندگی در کانادا است و سایر هزینه‌های استاندارد ماهانه مانند برنامه تلفن، مواد غذایی و حمل و نقل نیز ارزان نیستند.

تحلیلگران LowestRates.ca محاسبه کردند که برای گذراندن زندگی در تورنتو، یک فرد باید 40583 دلار (قبل از کسر مالیات) حقوق بگیرد تا بتواند هزینه های زندگی شهر را تامین کند.

در اینجا میانگین صورتحساب ماهانه مورد انتظار برای فردی که به تنهایی در تورنتو زندگی می‌کند را برای شما آورده‌ایم:

مسکن: 1672.13 دلار

تلفن و اینترنت: 127.50 دلار

ترانزیت و تاکسی/Uber/Lyft 176.25 دلار

مواد غذایی: 283.60 دلار

سرگرمی: 354.00 دلار

سلامتی و تناسب اندام: 75.00 دلار

مجموع 2688.48

خوشبختانه، دستمزدها در تورنتو نیز در سراسر این شهر در سطح بسیار خوبی هستند. حداقل دستمزد انتاریو از اکتبر 2021 به ازای هر ساعت 14.25 دلار است.

همچنین شایان ذکر است که وقتی یک خانه یا آپارتمان را در تورنتو اجاره می کنید، احتمالاً آن خانه بدون اثاثیه است و این بدان معناست که شما باید هزینه تهیه تمام مبلمان را نیز در نظر بگیرید.

زندگی در تورنتو: حمل و نقل

زندگی در تورنتو

زندگی بدون ماشین در تورنتو مسالهء عادی است و  اکثر مردم بدون داشتن وسیله نقلیه می‌توانند در این شهر زندگی کنند. خوشبختانه، حمل و نقل عمومی که توسط کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) اداره می‌شود، بسیار کامل و راحت است و می‌تواند شما را تقریباً به هر جایی که در تورنتو نیاز دارید ببرد. دو خط اصلی مترو در تورنتو وجود دارد: خط 1 به سمت شمال / جنوب و خط 2 به شرق / غرب می رود. دو خط اضافی و کوتاهتر در حومه شهر وجود دارد: خط 3 به اسکاربرو و خط 4 به دان‌میلز.

مترو به طور مکرر در حال حرکت است، هر دو دقیقه در ساعت شلوغی و تقریباً هر پنج دقیقه در زمان‌های دیگرمیتوانید از مترو استفاده کنید. سرویس دهی مترو تقریباً از 6 صبح تا 2 بامداد انجام می‌شود و یکشنبه‌ها ساعت کار مترو از ساعت 8 صبح است.

بلیط ماهانه مترو 156 دلار هزینه دارد و به شما امکان سفر نامحدود در مترو را برای یک ماه می‌دهد. می‌توانید این بلیطها را از غرفه‌های فروش بلیت در هر ایستگاهی خریداری کنید. هزینه هر سفر مترو حدود 3.25 دلار است، بنابراین برای مقرون به صرفه بودن باید 45 سفر در ماه یا 12 سفر در هفته انجام دهید. برای اکثر افرادی که پنج روز در هفته کار می‌کنند، استفاده از مترو برایشان مقرون به صرفه است. البته بلیت مترو تورنتو  برای دانشجویان و سالمندان تخفیف دارد.

حمل‌ونقل عمومی در تورنتو ارزان‌تر و راحت‌تر از داشتن ماشین شخصی است که برای آن باید بیمه، هزینه سوخت، تعمیر و نگهداری منظم، مالیات جاده‌ای و هزینه پارکینگ شهری بپردازید. یافتن مکان‌های پارک در تورنتو سخت است و برای محله خود به مجوز پارکینگ از شهرداری نیاز دارید. هزینه بسته به محل زندگی شما متفاوت است، اما به طور میانگین برای هر جایی حتی نزدیک به مرکز شهر باید بیش از 200 دلار بپردازید.

از سال 2018، تاکسی اینترنتی Lyft به تورنتو اضافه شد و باعث رقابتی شدن قیمتهای اوبر گشت. قیمت هر دوی این تاکسی‌های اینترنتی نسبت به تاکسی‌های شهری کاملاً مناسب است.

تورنتو و آینده کودکان

زندگی در تورنتو

تورنتو مکانی فوق‌العاده برای بزرگ‌کردن بچه‌ها است، ایمن، تمیز و به آن‌ها فرصت می‌دهد تا فرهنگ‌های زیادی را در زندگی روزمره خود تجربه کنند. همچنین گزینه های بسیار خوبی برای آموزش در سطوح مختلف وجود دارد. بچه ها معمولا از زندگی در تورنتو لذت می برند.

اما خدمات مراقبت از کودکان تورنتو در میان گران‌ترین‌ها در کانادا است و برای نوزادان به طور متوسط 1758 دلار در ماه هزینه دارد.

تحصیل در تورنتو

زندگی در تورنتو

تحصیل در تورنتو برای بسیاری از افراد جذاب و پرطرفدار است. در این شهر دانشگاه دولتی تورنتو، دانشگاه یورک، رایسون و لیکهد از جمله محبوبترین دانشگاه های این کشور هستند که از درجه علمی بسیار بالایی در جهان برخوردارند.

آشنایی بیشتر با 5 تا از بهترین دانشگاه های تورنتو؛ (لینک مقاله)

دوچرخه سواری در تورنتو

زندگی در تورنتو

دوچرخه‌سواری برای کسانی که در تورنتو زندگی می‌کنند بسیار محبوب است و اگر تجهیزات زمستانی مناسب را تهیه کنید، می‌توانید در تمام طول سال دوچرخه‌سواری کنید. بخش اعظم، مرکز شهر دارای خطوط مخصوص دوچرخه است.

تورنتو دارای سیستم‌های مجهزی است که می‌توانید کیلومترها در مسیرهای دوچرخه‌سواری که عمدتاً از شمال به جنوب می‌روند، دوچرخه‌سواری کنید.

یک دوچرخه دست دوم ارزان قیمت ممکن است از 50 تا 250 دلار از یک فروشگاه دوچرخه دست دوم به شما فروخته شود. قیمت یک دوچرخه نو از فروشگاه  Canadian Tire حدود 150 تا 300 دلار است.

اگر می خواهید در تورنتو دوچرخه سواری کنید، وسایل مناسب را تهیه کنید. روی کلاه ایمنی، چراغ‌های جلو و عقب، و ترمزهای مناسب سرمایه‌گذاری کنید و مراقب مسیرهای تراموا باشید.

مردم تورنتو

زندگی در تورنتو

مردم تورنتو عموماً  افرادی با رفتار دوستانه و بیش از حد معذرت‌خواه هستند که بقیه دنیا کمتر با این رفتارها آشنا هستند. با این حال این مردم بسیار صبور و بردبارند. البته توجه داشته باشید که این رفتار قابل تعمیم به مردم غیر تورنتویی و یا مهاجران نیست.

جمع‌بندی

زندگی در تورنتو در عین جذابیت فراز و فرودهای خاص خود را دارد. در این مطلب خلاصه‌ای از مهمترین موارد مورد نیاز قبل از اینکه به تورنتو سفر کنید را ذکر کرده‌ایم. فرقی ندارد به قصد زندگی و یا تحصیل به تورنتو سفر می‌کنید، دانستن این مطالب می‌تواند در زمان مناسب برای شما کارامد باشد.

نظرات کاربران