Toronto, Canada

15 تا از بهترین شهرهای کانادا برای سفر؛ سفر به آن سوی دنیا!

کانادا دومین کشور بزرگ جهان، شهرت بسیاری در همه زمینه‌ها دارد. وجود موقعیت اقتصادی، امکانات رفاهی بالا، امکان تحصیل و کار و از همه مهمتر طبیعت بکر و دست نخورده باعث شده تا خیلی‌ها رویای زندگی و حتی سفر به این کشور را داشته باشند. اما هر شهر کانادا از ویژگی‌ها و خصوصیات زیادی بهر‌ه‌مند است و اگر شما هم ماجراجو هستید، بهترین شهرهای کانادا برای سفر را با ما بررسی کنید تا از دیدنی‌ترین و زیباترین جاهای این کشور شگفت‌انگیز غافل نشوید. 

لیست بهترین شهرهای کانادا برای سفر

در این لیست ما به ترتیب 15 تا از بهترین شهرها را معرفی می‌کنیم تا اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفر را دارید، کمی متفاوتش کنید و جاهای جذاب و دیدنی آن را در لیست برنامه سفر خودتان قرار دهید. آماده‌اید!؟

شهر ونکوور کانادا؛ شهری با متنوع‌ترین فرهنگ‌های دنیا

Vancouver, Canada

ونکوور، که در بریتیش کلمبیا واقع شده است، یکی از متنوع‌ترین شهرهای کانادا به لحاظ فرهنگی است. مردم زیادی از سراسر جهان در این شهر زندگی می‌کنند و شما شاهد دریایی از فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف هستید. همین تنوع فرهنگ‌هاست که ونکوور را به سرزمین عجایب آشپزی تبدیل کرده و هر چه بخواهید پیدا می‌شود. این شهر دارای منابع طبیعی زیبا مانند پارک ملکه الیزابت و پارک استنلی، آکواریوم و جاذبه‌های دیدنی بسیاری است. 

نیویورک تایمز زمانی این شهر پر جنب و جوش را «منهتن با کوه‌ها» نامید. توصیفی دوست داشتنی اما ونکوور فقط کوه نیست و دارای یک بندر دریایی پربرکت با هشت ساحل عمومی در اقیانوس و یکی در یک دریاچه است. شاید همین جذابیت‌هاست که آن را به یکی از بهترین شهرهای کانادا برای سفر تبدیل کرده است.

شهر کبک کانادا؛ شهری تاریخی با قدمتی مثال زدنی

شهر کبک یکی از شهرهای معروف و قدیمی کانادا است که قدمت آن را برای سال 1608 در نظر گرفته‌اند. شهری زیبا، جذاب با مکان‌های دیدنی عالی برای سفر است که شما را به هیجان درمی‌آورد. حتی قدم‌زدن در آن نیز دوست داشتنی خواهد بود. در آن می‌توانید خیابان‌های سنگ‌فرش شده را از کنار ساختمان‌های قرن هفدهم و هجدهم که به خوبی حفظ شده‌اند قدم بزنید. به غیر از این مکان‌های تاریخی قدیمی مانند قلعه‌ها و موزه‌های ارزشمند زیاد دیگری نیز در این شهر دیده می‌شوند که می‌توان به بزرگ‌ترین قلعه بریتانیایی اشاره نمود. بنابراین اگر به تاریخ علاقه‌مندید، این شهر می‌توانید لبخند را برای شما به همراه داشته باشد.

شهر مونترال کانادا؛ شهری فرانسوی با جاذبه‌های قدیم و جدید

بهترین شهرهای کانادا برای سفر

مونترال که در استان کبک واقع شده یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا برای سفر است، شهری که قدیم را با جدید و فرانسوی را با انگلیسی ترکیب کرده است. منطقه زیبای مونترال قدیمی آن دارای خیابان‌های سنگ‌فرش و برخی ساختمان‌هایی است که قدمت آن‌ها به قرن هفدهم بازمی‌گردد. این در واقع یکی از قدیمی‌ترین محله های شهری در تمام آمریکای شمالی است.

اما مونترال چیزی بیش از گذشته آن است. این شهر همچنین شهری پر از آسمان خراش‌های دیدنی، زندگی شبانه پر جنب‌و‌جوش و یک شهر زیرزمینی است. همچنین دارای مجموعه‌ای از ساختمان‌های اداری، هتل‌ها، ساختمان‌های مسکونی و تجاری است که همگی توسط تونل‌های زیرزمینی به هم متصل شده‌اند و می‌تواند در زمستان‌های اغلب تلخ مونترال بسیار راحت کند.

شهر وینیپگ کانادا؛ مهد فرهنگی کانادا

وینیپگ که پایتخت مانیتوبا است، شهری بسیار چند فرهنگی است که در آن به بیش از 100 زبان مختلف صحبت می‌شود. این شهر همچنین بزرگ‌ترین شهر استان خود به شمار می‌آید. البته فرهنگ در این شهر تنها به خاطر ملیت‌های مختلف نیست و صحنه هنری آن هم به طرز شگفت‌انگیزی جذاب و معروف است تا جایی که حتی گاهی از آن به عنوان “مهد فرهنگی کانادا” یاد می‌شود. یکی از این هنرهای محبوب، باله است که باعث شده تا این شهر هر ساله میزبان فستیوالی با نام فولکلوراما باشد؛ یک جشن دو هفته‌ای از فرهنگ‌های مختلف. اگر به این فستیوال‌های هنری و فرهنگی علاقه دارید، سفرتان در وینیپگ جذاب و فراموش نشدنی خواهد بود.

شهر لندن کانادا؛ شهری همانند لندن انگلستان

London, Canada

لندن انتاریو نیز مانند همنام خود در انگلستان، بر روی رودخانه تیمز واقع شده و از بهترین شهرهای کانادا برای سفر است. این شهر به لحاظ جاذبه‌های مختلف کامل است، به این معنی که شما چه به دیدن تاریخ و موزه‌های شهر علاقه داشته باشید یا به دنبال ماجراجویی در طبیعت، لندن همه چیز را برای شما مهیا خواهد کرد. طبیعت و فضای سبز گسترده این شهر باعث شده تا پارک‌های زیادی مانند پارک اسپرینگ بانک، ویکتوریا پارک و کوه بولر برای گردش عالی و شگفت‌انگیز باشند. دوچرخه‌سواری، اسنوبرد، اسکی، کوهنوردی، زیپ‌لاین و خلاصه هر فعالیتی که بخواهید در این شهر پیدا خواهید کرد. 

راستی وقتی در لندن هستید، روستای پیشگامان فنشاو را از نزدیک ببینید. این یک موزه در فضای باز است که به شما نشان می‌دهد که زندگی در این منطقه بین سال‌های 1820 و 1920 چگونه بوده و همچنین شهر لندن که در سال 1826 تأسیس شده است.

شهر هالیفاکس کانادا؛ شهری ساحلی و سرگرم کننده

از بهترین شهرهای کانادا برای سفر هالیفاکس است. آب و هوای معتدل، سواحل بکر و زیبا، سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد، جاذبه‌های دیدنی مانند: باغ‌های عمومی، موزه دریایی اقیانوس اطلس، خلیج Peggy’s Cove، فانوس دریایی، پارک پوینت پلیزنت، گالری هنری نوا اسکوشیا، بندر هالیفاکس، جزیره جرج، کلیسای سنت پل و… در این شهر از دلایلی هستند که گردشگران هالیفاکس را برای سفر انتخاب می‌کنند. اگر هم به دنبال سرگرمی‌های پرانرژی و جذاب بیشتری هستید، زندگی شبانه فوق‌العاده آن منتظر شماست.

آبشار نیاگارا کانادا؛ فراتر از آبشار است

بهترین شهرهای کانادا برای سفر

آبشار نیاگارا، شهر، فقط یک مکانی عالی برای اقامت در هنگام بازدید از یکی از زیباترین آبشارهای آمریکای شمالی نیست. این منطقه واقعا زیبا و سرگرم کننده است؛ جاذبه‌های بی‌شماری برای بزرگسالان، از جمله مراکز تفریحی، کلوپ‌ها و تعداد زیادی مراکز جذاب برای کودکان از جمله پارک آبی سرپوشیده، موزه رکوردهای جهانی گینس و چندین زمین مینی گلف وجود دارد. همه این‌ها به کنار، آبشارهای متنوع این منطقه می‌تواند تنها دلیل هجوم گردشگران باشد، جایی که می‌توانید قایق‌سواری کنید و از پاشیدن آب روی صورتتان لذت ببرید.

شهر سنت جان کانادا؛ شهری مخصوص ماهیگیری با آبزیان دیدنی

سنت جان دو ادعای بزرگ برای شهرت دارد. یکی، قدیمی‌ترین شهر آمریکای شمالی و دوم، شرقی‌ترین نقطه آمریکای شمالی است. اما سنت جان که در نیوفاندلند و لابرادور واقع شده است، به دلایل بسیار دیگری نیز یکی از بهترین مکان های دیدنی در کانادا است. به عنوان مثال، آب‌های ساحل آن محل زندگی جمعیت زیادی از نهنگ‌ها، از جمله مینک، گوژپشت و نهنگ‌های آبی است.

اگر به شهر سنت جان می‌روید، حتماً محله جذاب Quidi Vidi را که زمانی دهکده ماهیگیری تاریخی بود، ببینید.

شهر ساسکاتون کانادا؛شهری برای طبیعت دوستان

Saskatoon, Canada

اگر عاشق فضای باز هستید، ساسکاتون چیزهای زیادی برای ارائه به شما دارد، از جمله چندین پارک استانی و منطقه حفاظت شده بیور کریک: یکی از معدود مکان‌های چمنزار کوتاه باقی مانده در استان.

یک فعالیت مورد علاقه برای بازدیدکنندگان و ساکنان، قایق سواری در رودخانه ساسکاچوان جنوبی از طریق دره میواسین است. اگر هم عاشق هنر هستید؟ پس باید حتما گالری هنری مندل را ببینید، جایی که آثار هنری بسیار مهمی را در خود جای داده و شانزدهمین گالری هنری عمومی بزرگ در کانادا است. ساسکاتون همچنین خانه دانشگاه ساسکاچوان و بزرگ‌ترین شهر در استان ساسکاچوان بوده و بدین ترتیب یکی از بهترین شهرهای کانادا برای سفر است.

شهر ادمونتون کانادا؛ شهری تاریخی

پایتخت آلبرتا در سمت شمال قرار دارد، به این معنی که در طول تابستان، از روزهای بسیار طولانی آفتابی برخوردار است. این شهر کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد؛ برای مثال، گفته می‌شود این مکان اولین باند فرود بشقاب پرنده در جهان است. در کل، شهری سنتی، قدیمی و تاریخی به شمار می‌آید و درون خود جاذبه‌هایی مانند پارک فورت ادمونتون، یک موزه تاریخ زنده که تاریخ منطقه را از 1759 تا 1920 بررسی می‌کند، جای داده است.

شهر اتاوا کانادا؛ پایتخت جذاب  

بهترین شهرهای کانادا برای سفر

اتاوا، که در انتاریو واقع شده است، پایتخت کانادا است و بنابراین جای تعجب نیست که دارای جاذبه‌های متعددی از جمله ساختمان‌های پارلمان و بسیاری از موزه‌های در سطح جهانی است. در کل یکی از بهترین شهرهای کانادا برای سفر است، البته اگر از شهر بزرگ و شلوغ خوشتان می‌آید. خیلی از مسافران کانال دیدو شهر اتاوا را بیشتر از جاذبه‌های دیگر آن دوست دارند، جایی که در تابستان می‌توان قایق سواری کرد و در زمستان آن تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین چیست‌های یخی برای اسکیت می‌شود.

شهر کلگری کانادا؛ در بهترین فستیوال استمپید شرکت کنید

این شهر که در آلبرتا واقع شده، به خاطر طعم غربی‌اش و مهم‌تر از همه، جشنواره کلگری استمپید (Stampede) معروف است. فستیوالی 10 روزه که در آن مردم با پوشیدن لباس‌های مختلف و چکمه در خیابان‌ها می‌چرخند و فرهنگ گاوچرانی را به نمایش می‌گذارند. جالب است بدانید که آن را به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایش فضای باز روی زمین می‌نامند. در کنار این روزداد، شهر کلگری به خاطر کوه‌های راکی نیز شناخته شده است، جایی که می‌توان بهترین ماجراجویی‌ها را تجربه کرد. 

در کلگری از بهترین شهرهای کانادا برای سفر، حتما از به دهکده تاریخی آن سر بزنید. دهکده تاریخی هریتیج پارک، بزرگ‌ترین موزه تاریخ زنده کانادا است، جایی که می‌توانید زندگی در این منطقه بین دهه‌های 1860 و 1950 را تجربه کنید.

شهر ویکتوریا کانادا؛ شهری کوهستانی یا اقیانوسی

Victoria, Canada

پایتخت بریتیش کلمبیا از دیدنی‌ترین شهرهای این کشور است که به خاطر مناظر کوهستانی و اقیانوس آن محبوب و معروف شده است. مناظری که از هر نقطه از شهر قابل دیدن هستند. این شهر که در جزیره ونکوور واقع شده ، همچنین شهری است که هنوز جنبه وحشی خود را دارد: فیل‌ها و نهنگ‌ها را می‌توان در آب‌های اطراف شهر از نزدیک دید. 

وقتی در ویکتوریا هستید، حتما از بندرگاه داخلی آن دیدن کنید. در اینجا، مکان‌های متعددی برای غذا خوردن خواهید یافت و مکانی فوق‌العاده برای لذت بردن از یک فنجان چای بعد از ظهر، بازگشتی به تاریخ غنی بریتانیایی ویکتوریا. همچنین اتوبوس‌های دو طبقه و بسیاری از کالسکه‌های اسب‌کشی به حس بسیار بریتانیایی شهر اضافه می‌کنند.

شهر تورنتو کانادا؛ شهری با 140 زبان مختلف

تورنتو نیز از بهترین شهرهای کانادا برای سفر و زندگی است. شهری محبوب که خیلی از ایرانی‌ها در آن زندگی می‌کنند. البته فقط مختص ایرانی‌ها نیست و در این شهر بیش از 140 زبان مختلف صحبت می‌شود.

در واقع این شهر چندفرهنگی‌ترین شهر روی کره زمین است. در حال حاضر، تورنتو در حال احیای شهری بوده و به احتمال زیاد محله‌های جدید و شیک زیادی را خواهید دید که از مناطق صنعتی سابق بیرون آمده‌اند. به علاوه، شما به هیچ وجه در تورنتو احساس خستگی نخواهید کرد، چراکه همواره پذیرای فستیوال‌های متنوع مانند جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو است. هنگامی که در تورنتو هستید، مطمئن شوید که یکی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی کانادا، برج CN، که در حال حاضر سومین برج بلند جهان است را ببینید.

همین حالا بلیط هواپیما تورنتو را رزرو کنید!

شهر رجینا کانادا؛ شهری هنری

بهترین شهرهای کانادا برای سفر

رجینا، که پایتخت ساسکاچوان است، به فداکاری خود به هنرهای زیبا می‌بالد. گالری هنری مکنزی، که مجموعه ای از بیش از 4000 قطعه هنری دارد، و همچنین ارکستر سمفونیک رجینا، قدیمی‌ترین ارکستر با اجرای مداوم در کشور، در آن قرار دارد. رجینا همچنین میزبان فستیوال‌ها و رویدادهای متعددی در طول سال است، از جمله پراید ملکه شهر. اگر به هنر علاقه دارید، رجینا قطعا از بهترین شهرهای کانادا برای سفر شما خواهد بود.

کدام یک از بهترین شهرهای کانادا برای سفر ا انتخاب می‌کنید؟

هر چند که کانادا کشوری زیبا با پتانسیل‌های مثال زدنی است، با این حال ما بهترین شهرهای کانادا برای سفر را عنوان کردیم تا اگر عاشق کشف جاهای جدید و متفاوت هستید، گزینه‌های بیشتری در پیش روی شما قرار گیرد. 

نظرات کاربران