Roedde Museum
23 اردیبهشت 1402
کانادا

10 تا از بهترین موزه‌ های ونکوور؛ اسکلت نهنگ را ببینید!

بسیاری از بهترین کارهایی که می‌توان در ونکوور انجام داد، بر فعالیت‌های بیرونی متمرکز است. علاوه بر مکان‌ های دیدنی، موزه‌ های ونکوور نیز چیزهای زیادی برای دیدن دارد. آن‌ها نماد فرهنگی شهر هستند و از مصنوعات بومی تا فضاهای هنری فوق‌العاده‌، شبیه‌سازی حرکات سیارات و ستارگان، تنوع‌های زیستی و تاریخ‌چه کشتی‌های دریایی را در معرض نمایش می‌گذارند. ما در این مقاله به معرفی 10 تا از بهترین موزه‌ های ونکوور پرداختیم تا شما را با نمادین‌ترین مکان‌ های دیدنی شهر آشنا کنیم.

همین حالا بلیط هواپیما ونکوور را رزرو کنید. 

Museum of Vancouver

Museum of Vancouver

یکی از بهترین موزه‌ های ونکوور Museum of Vancouver است. این محل متشکل از سه موزه بوده که در اسکله پارک Vanier قرار دارد. این موزه تاریخی، شما را به دهه 1950 ونکوور می‌برد و با تاریخ غنی، مردمان و فرهنگ‌های بومی آن زمان آشنا می‌سازد. Museum of Vancouver، گالری‌های متنوع و آموزشی بسیاری را در خود جای داده است؛ گالری‌هایی که یادآور جوامع گذشته ونکوور بوده است. شما می‌توانید تنهاوتنها با خرید یک بلیط، از سه موزه Vancouver Maritime Museum، Beaty Biodiversity Museum و Museum of Vancouver بازدید کنید.

آدرس:

1100 Chestnut St, Vancouver, BC V6J 3J9

ساعت فعالیت:

همه‌روزه 10 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تلفن:

4431 736 604 1+

وب‌سایت:

http://www.museumofvancouver.ca/

Roedde Museum

یکی دیگر از بهترین موزه ‌های ونکوور Roedde Museum است. این موزه، خانه Gustav Roedde و همسرش بود. Gustav Roedde، اولین صحاف آلمانی بود که به‌محض ساکن شدن در ونکوور، این خانه را برای خود و همسرش Matilda ساخت. Roedde Museum به اولین صحافی ونکوور تبدیل شد. این خانه، در حال حاضر به نمایش زندگی خانوادگی اواخر دوره ویکتوریایی می‌پردازد و پر از اشیا آن دوره، از دوربین‌های جعبه‌ای گرفته تا پرتره‌های خانوادگی‌ست. Roedde Museum در روزهای یک‌شنبه برنامه‌های ویژه‌ای دارد؛ می‌توانید با راهنمای تور به آن‌جا بروید و در حالی که با چای و بیسکوییت پذیرایی می‌شوید، در یک کنسرت رایگان کلاسیک یا جاز شرکت کنید.

آدرس:

1415 Barclay St, Vancouver, BC V6G 1J6

ساعت فعالیت:

شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه: تعطیل

سایر روزهای هفته: 1 تا 4 بعدازظهر

شماره تلفن:

7040 684 604 1+

وب‌سایت:

http://www.roeddehouse.org/

Vancouver Art Gallery

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های ونکوور Vancouver Art Gallery است. این جواهر تاریخی که درست در قلب شهر ونکوور قرار دارد، با معماری کلاسیک، نمایشگاه‌های ماجراجویانه هنر مدرن و معاصر خودنمایی می‌کند. Vancouver Art Gallery یا گالری هنر ونکوور، مجموعه‌ای دائمی شامل نقاشی‌های معروف هنرمند کانادایی به‌نام Emily Carr را در خود جای داده است. تمامی گالری‌ها کوچک و صمیمی بوده و دیگر گالری‌های موقت نیز هرازگاهی با آثار دیگر هنرمندان به نمایش درمی‌آید. بنابراین شما هر زمان که از موزه هنر ونکوور دیدن کنید، شاهد جدیدترین نمایشگاه‌های برپاشده در آن خواهید بود.

آدرس:

750 Hornby St, Vancouver, BC V6Z 2H7

ساعت فعالیت:

سه‌شنبه‌ها: تعطیل

یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه: 10 صبح تا 5 بعدازظهر

شنبه و پنج‌شنبه: 10 صبح تا 8 شب

جمعه‌ها: 10 تا 12 شب

شماره تلفن:

4700 662 604 1+

وب‌سایت:

http://www.vanartgallery.bc.ca/

H.R. MacMillan Space Center

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های ونکوور H.R. MacMillan Space Center است. ساختمان این موزه، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد؛ نمای بیرونی سقف موزه شبیه یک سفینه فضایی‌ست و در وسط فواره مقابل ساختمان نیز یک خرچنگ فولادی ضدزنگ قرار دارد. البته زیبایی‌های H.R. MacMillan Space Center به همین ‌جا ختم نمی‌شود؛ کافی‌ست از در ورودی عبور کنید تا با افلاک‌نمای باشکوهی روبه‌رو شوید. افلاک‌نماها، به‌وسیله پروژکتور، تمامی حرکت‌های ستارگان، حرکت سیارات، انفجار ستارگان و دیگر اتفاقاتی که در آسمان رخ می‌دهد را به‌ نمایش می‌گذارد. پیشنهاد می‌کنیم به H.R. MacMillan Space Center بروید و برای چند ساعتی در آسمان شبیه‌سازی‌شده ونکوور غرق شوید. هم‌چنین می‌توانید شنبه بعدازظهر به این جا بیایید تا به رصدخانه بروید و به‌صورت واقعی به سیارات و ستارگان خیره شوید.

آدرس:

1100 Chestnut St, Vancouver, BC V6J 3J9

ساعت فعالیت:

پنج‌شنبه‌ و شنبه تا سه‌شنبه: 9:30 صبح تا 4:30 بعدازظهر

چهارشنبه و جمعه: 6:30 بعدازظهر تا 11:30 شب

شماره تلفن:

7827 738 604 1+

وب‌سایت:

http://www.spacecentre.ca/

Vancouver Aquarium

Vancouver Aquarium

یکی دیگر از بهترین موزه ‌های ونکوور Vancouver Aquarium است. Vancouver Aquarium به نمایش موجودات زیر آب اختصاص دارد. مطمئنا بچه‌ها با دیدن ماهی‌های رنگارنگ، پنگوئن‌های بامزه آفریقایی، عروس دریایی، دلفین، شیر دریایی و دیگر موجودات زیر آب حیرت خواهند کرد. در Vancouver Aquarium، برخی از آکواریوم‌ها روباز است؛ همین امر سبب می‌شود تا بچه‌ها بتوانند ارتباط نزدیک‌تری با موجودات زیر دریا برقرار کنند و آنان را از نزدیک لمس کنند. از کودکان خود بخواهید برای دلفین‌ها دست تکان دهند، سفره‌ماهی‌های داخل آکواریوم روباز را نوازش کنند، کنار آکواریوم عکس بگیرند و برای ماهی‌ها شکلک درآورند. رفتن به Vancouver Aquarium، بهترین سرگرمی تفریحی برای کودکان و هم‌چنین بزرگ‌سالان خواهد بود.

آدرس:

845 Avison Way, Vancouver, BC V6G 3E2

ساعت فعالیت:

همه‌روزه 10 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تلفن:

9554 655 778 1+

وب‌سایت:

https://www.vanaqua.org/

Telus World of science

یکی دیگر از موزه ‌های معروف ونکوور Telus World of science است. این موزه، در امتداد رودخانه شگفت‌انگیز False Creek قرار گرفته و با گنبد کره‌ای‌شکل 155 فوتی خود بر فراز  رودخانه ایستاده است. موزه بسیار هوشمندانه طراحی شده است. برای مثال، وسایل بازی در آن‌جا تعبیه شده که کودکان را از آن طریق وارد دنیای کهکشان‌ها می‌کند. زیر گنبد نیز یک مرکز علمی قرار گرفته که به نمایشگاه‌‌های منحصربه‌فردش معروف است. موزه Telus World of science ونکوور با متدهای نور و صدا، نمایش‌های آسمانی شبیه‌سازی‌شده‌ای را زیر گنبد زیبای خود برپا کرده است.

آدرس:

11211 142 St NW, Edmonton, AB T5M 4A1

ساعت فعالیت:

همه‌روزه 10 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تلفن:

3344 451 780 1+

وب‌سایت:

https://telusworldofscienceedmonton.ca/

Beaty Biodiversity Museum

Beaty Biodiversity Museum

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های ونکوور Beaty Biodiversity Museum است. این موزه که در پردیس دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال 2012 افتتاح شد، مجموعه‌های تاریخی طبیعی متنوعی را برای اولین بار در معرض نمایش گذاشته است. Beaty Biodiversity Museum مجموعه‌ای از گیاهان و اسکلت‌های جانوران را در خود جای داده است. شاخص‌ترین اثر این نمایشگاه، اسکلت نهنگ آبی‌ست. این اسکلت، مربوط به یکی از 21 اسکلت نهنگ موردنمایش در جهان است که طی مستندی کامل، سفر آن در طول 6000 کیلومتر از جزیره Prince Edward به gallery’s glass atrium را نشان می‌دهد.

آدرس:

Vancouver Campus, 2212 Main Mall, Vancouver, BC V6T 1Z4

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته: 10 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تلفن:

4955 827 604 1+

وب‌سایت:

http://www.beatymuseum.ubc.ca/

Museum of Anthropology (MOA)

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های ونکوور Museum of Anthropology است. معمار کانادایی، آقای آرتور اریکسون، این موزه را طراحی کرده است. موزه MOA، ساختار بتنی و شیشه‌ای دارد و در آن آثار فرهنگی و هنری جوامع بومی سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است. MOA دارای 9000 شی اتنوگرافیک نیز هست که آن‌ها را در معرض دید عموم قرار داده است. اتنوگرافیگ به نمونه‌ای از تحقیقات قوم‌نگاری می‌گویند که در آن، یک فرد به جزیره‌ای سفر کرده و سال‌ها در آن‌جا زندگی می‌کند، سپس هرچه راجع ‌به منطقه، مردم محلی و فرهنگ آن‌جا، با توجه به مشاهدات و مشارکت افراد فهمیده را طی تحقیقی ارائه می‌دهد.

آدرس:

 6393 NW Marine Dr, Vancouver, BC V6T 1Z2

شماره تلفن:

5932 827 604 1+

وب‌سایت:

https://moa.ubc.ca/

Maritime Museum

Maritime Museum

یکی دیگر از موزه‌ های معروف ونکوور Maritime Museum است. Maritime Museum در سال 1959 افتتاح شد و در پارک Vanier، در ساحل ونکوور قرار دارد. این موزه به تاریخ دریایی شمال غربی آقیانوس آرام و قطب شمال اختصاص یافته است. Maritime، کشتی‌های دریایی بزرگ و کوچک واقعی، ماکت‌های کشتی‌ و یک زیردریایی را در معرض نمایش قرار داده است. 

آدرس:

1905 Ogden Ave, Vancouver, BC V6J 1A3

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته: 10 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تلفن:

8300 257 604 1+

وب‌سایت:

https://vanmaritime.com/

Burnaby Village Museum

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های ونکوور Burnaby Village Museum است. موزه دهکده Burnaby از میدان شهری در دهه 1920 الگوبرداری شده است. این موزه، قطار و ریل راه‌آهن بازسازی‌شده، فروشگاه‌هایی با لباس‌های مربوط به همان دوره، برخی فروشگاه‌های عمومی‌تر و چرخ‌وفلکی قدیمی را به نمایش گذاشته است. اگر برای ایام کریسمس به این موزه مراجعه کنید، مطمئنا با دیدن منظره تماشایی و نورانی ریسه‌های نوری روی شاخه‌های درختان برفی لذت خواهید برد. 

آدرس:

6501 Deer Lake Ave, Burnaby, BC V5G 3T6

شماره تلفن:

4565 297 604 1+

وب‌سایت:

https://www.burnabyvillagemuseum.ca/

در آخر

موزه‌ های ونکوور، نماد فرهنگی شهر هستند. برخی از آن‌ها کشتی‌های دریایی واقعی زمان قدیم را به نمایش می‌‌گذارد، برخی دیگر اسکلت حیوانات مختلف و دیگری آثار بومی و فرهنگی سراسر جهان. مطمئنا سفر به ونکوور بدون بازدید از موزه‌ های معروف آن تکمیل نمی‌شود؛ از همین رو پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به این شهر، بازدید از این مکان‌ های دیدنی را در اولویت خود قرار دهید.

نظرات کاربران