Vancouver
2 اردیبهشت 1402
کانادا

هزینه سفر به ونکوور در سال 2023 چقدر است؟

ونکوور یکی از شهرهای مورد علاقه بسیاری از گردشگران در سراسر جهان است. شاید بتوان این محبوبیت را به این دلیل دانست که در ونکوور می‌توانید یک ثانیه در یک محیط شهری باشید و چند دقیقه بعد در کوه‌های زیبا و بیابان‌های آن پیاده روی کنید. این شهر پر هیاهو و زیبا با غذاهای مختلف، صنایع دستی، بازارهای محبوب، مکان‌های هنری، مکان‌های تاریخی و… قطعاً ارزش بازدید و کاوش را دارد. شهر ونکوور دارای تاریخ غنی است و پارک‌های آن بسیار آرامش بخش هستند. در واقع می‌توانید کیفیت بالای زندگی را در این شهر ببینید. به طوری که به صورت مداوم به عنوان یکی از قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان رتبه بندی می‌شود. حالا اگر سوالتان این است که هزینه سفر به ونکوور چقدر است؟ با ما باشید!

همین حالا بلیط هواپیما ونکوور را رزرو کنید. 

کارهایی که می‌توانید در ونکوور انجام دهید

در هر شهر و کشوری در جهان یکسری کارهای ویژه‌ای وجود دارد که شما پس از وارد شدن به آن می‌توانید به گشت و گذار یا انجام آن‌ها بپردازید. شهر ونکوور هم از این قاعده مستثنا نیست. قبل از اینکه بخواهیم درباره هزینه سفر به ونکوور صحبت کنیم بهتر است با کارهایی که می‌توانید در ونکوور انجام دهید آشنا شوید:

کوه گروس را کاوش کنید

Gross Mountain

این کوه جاذبه شماره یک ونکوور در فضای باز و سومین پارک بزرگ آمریکای شمالی است. می‌توانید با تله کابین به بالای قله بروید، جایی که می‌توانید از مناظر بی پایان شهر و کوه لذت ببرید. در تابستان، می‌توانید پیاده روی کنید، و در زمستان، اسکی یا اسنوبرد را امتحان کنید. بالا رفتن از این کوه رایگان است، اما تله کابین 20 دلار کانادا است. سعی کنید در طول هفته به این مکان بروید زیرا آخر هفته‌ها بسیار شلوغ است. در قله، مسیرهای پیاده ‌روی، دوره‌های طناب ‌زنی برای بچه‌ها، نمایش چوب‌برها و موارد دیگر وجود دارد.

رفتن به جزیره گرانویل

جزیره گرانویل یک شبه جزیره و منطقه خرید در وسط شهر است، اما همچنین مرکزی برای علاقه مندان به غذا و نوشیدنی است. در آنجا هر چیزی از اولین نانوایی ارگانیک ونکوور گرفته تا آرتیزان ساک ساز، پنیر خوب، و شیرینی‌پزی گرفته تا کیک‌های خوش طعم و شیرین خانگی برای تمام افراد وجود دارد. می‌توانید بازار معروف این جزیره را کاوش کنید و در مغازه‌های جالب آن پرسه بزنید. در این جزیره بسیاری از شرکت‌های تئاتر مستقل و مراکز آموزش هنری غیرانتفاعی با فعالیت‌ها یا اجراهای مداوم وجود دارند. بازار عمومی 7 روز هفته از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است.

در استنلی پارک استراحت کنید

بزرگ‌ترین پارک ونکوور که درست در مرکز شهر قرار دارد، راهی برای فرار از شلوغی مرکز شهر است. مسیر ساحلی آن درست در اقیانوس آرام برای مردم محلی که از پیاده‌روی، دوچرخه‌ سواری و رولربلی لذت می‌برند، مورد علاقه است. با رفتن به این پارک شما اصلاً متوجه نمی‌شوید که در یک شهر هستید. خود این منطقه 400 هکتار از جنگل‌های بارانی طبیعی ساحل غربی شامل مسیرهای پیاده روی زیبا، درختان، حیات وحش و… را در برمی‌گیرد. سوار قطار لوکوموتیو قدیمی استنلی پارک شوید یا اگر می‌خواهید ورزش کنید، Jo-e Cycles در استنلی پارک دوچرخه اجاره می‌دهد. با اجاره دوچرخه در واقع شما دوچرخه، قفل و کلاه ایمنی و همچنین نقشه‌ای برای شروع دریافت خواهید کرد.

اینجا بسیار زیباست و به هزینه سفر به ونکوور شما اضافه نمی شود!

در خیابان رابسون قدم بزنید

تاریخچه خیابان رابسون به اواخر قرن نوزدهم می‌رسد، زمانی که یکی از اولین خیابان‌های اصلی شهر بونکوور ود. این خیابانی است که باید برای صرف غذا، خرید و تماشای مردم به آن بروید. تاریخ بین المللی این خیابان در طول سال‌ها تکامل یافته است. زمانی توسط جامعه آلمانی منطقه Robsonstrasse نامیده می‌شد. امروز، هنوز هم می‌توانید از طعم‌ غذاهای بین‌المللی زیادی در اینجا لذت ببرید.

در بازار شبانه ریچموند غذا بخورید

بین ماه‌های مه و سپتامبر، یکی از جالب‌ترین نقاط شهر ونکوور، بازار شبانه ریچموند است. بازار شبانه ریچموند با الهام از بازارهای سراسر آسیا، غذا، فرهنگ و خرید آسیایی را ترکیب می‌کند. میان وعده‌ها از کوفته‌ها گرفته تا گوشت روی چوب و همه چیز در اینجا وجود دارد. قیمت پذیرش 5 دلار کانادا و قیمت غذا از 2 تا 11 دلار کانادا است که برای صرفه جویی در هزینه سفر به ونکوور مناسب است. به خاطر داشته باشید که اکثر فروشندگان فقط پول نقد قبول می‌کنند .

گالری هنری ونکوور را کاوش کنید

مجموعه آثار هنری معاصر ملی و بین المللی در اینجا فوق العاده است. با بیش از 12000 اثر هنری، به راحتی می‌توانید یک بعد از ظهر کامل را در اینجا بگذرانید. یک نمایشگاه کامل به امیلی کار، هنرمند تاریخی مورد علاقه بریتیش کلمبیا اختصاص داده شده است و انواع رویدادها از جمله مهمانی‌های آخر شب با موسیقی زنده در اینجا برگزار می‌شود. قیمت بلیط 29 دلار کانادا است. 

از باغ چینی کلاسیک دکتر سان یات سن دیدن کنید

اولین باغ اصیل کلاسیک چینی ساخته شده در خارج از چین، باغ چینی کلاسیک دکتر سان یات سن است. نشنال جئوگرافیک این پناهگاه شهری را برترین باغ شهری در جهان نامید. پیاده ‌روهای سرپوشیده، حوض‌های زیبا، درختان مینیاتوری ۱۵۰ ساله و سنگ تای هو (یک سنگ آهک متخلخل) از چین، همگی به هم گره می‌خورند تا مکانی آرام برای قدم زدن ایجاد کنند. این بنا با استفاده از روش‌های قرن چهاردهمی و بدون ابزار برقی ساخته شده است.

اصل مطلب؛ هزینه سفر به ونکوور چقدر می شود؟

اما در این قسمت می‌رسیم به موضوع اصلی این مقاله یعنی هزینه سفر به ونکوور‌. هنگام سفر به این شهر شما باید هزینه‌های زیادی مانند هزینه غذا، هزینه هتل، هزینه حمل و نقل و… را در نظر داشته باشید. به همین خاطر می‌خواهیم در این قسمت شما را با هزینه سفر به ونکوور آشنا کنیم تا بدانید که چه مقدار بودجه‌ای را برای سفر خوب باید کنار بگذارید:

قیمت هاستل

یک تخت در خوابگاه با 4-6 تخت برای هر شب 40-45 دلار کانادا هزینه دارد. اتاق‌های خصوصی از 90 دلار کانادا شروع می‌شود، اما به طور میانگین نزدیک به 120 دلار کانادا در هر شب است. وای فای رایگان استاندارد است و اکثر هاستل‌ها نیز دارای امکاناتی برای پذیرایی خود هستند. برای کسانی که با چادر سفر می‌کنند، کمپینگ در خارج از شهر با هزینه شبی 10 تا 30 دلار کانادا در دسترس است.

قیمت هتل‌های مقرون به صرفه

هتل‌های مقرون به صرفه در مرکز شهر حدود 150 دلار کانادا هزینه دارند. از این هتل‌ها می‌توانید انتظار امکانات اولیه مانند Wi-Fi، تلویزیون، قهوه‌ساز یا چای‌ساز و AC را داشته باشید.

قیمت غذا

یکی دیگر از هزینه سفر به ونکوور مربوط به غذا می‌شود. غذاهای اینجا از منطقه‌ای به منطقه دیگر در کانادا بسیار متفاوت است. به طور کلی، غذای ونکوور کلاژی از غذاهای فرهنگ‌های دیگر است که به دلیل تاریخ متنوع مهاجرت این کشور است. در ونکوور، غذاهای دریایی بسیار محبوب هستند، زیرا این شهر درست روی اقیانوس قرار دارد. غذاهای آسیایی نیز به دلیل جمعیت زیاد آسیایی-کانادایی که این شهر را خانه می‌نامند، یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی است.

یک وعده غذایی ترکیبی در مک دونالد حدود 12 دلار کانادا

یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی ارزان حدود 20 دلار کانادا (برای یک همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده همراه با نوشیدنی )

یک وعده غذایی و یک نوشیدنی در یک رستوران متوسط ​​حدود 60 دلار کانادا

یک لاته یا کاپوچینو حدود 5 دلار کانادا و بطری آب 2.40 دلار کانادا است.

اگر خودتان آشپزی می‌کنید، انتظار داشته باشید که در هفته حدود 50 تا 65 دلار کانادا برای خرید مواد غذایی هزینه کنید. به این ترتیب مواد اولیه مانند برنج، ماکارونی، محصولات و مقداری گوشت به شما می‌رسد.

بررسی هزینه متوسط برای سفر به ونکوور

The cost of travel to Vancouver

اگر می‌خواهید هزینه سفر به ونکوور شما کاملاً اقتصادی بررسی شود، باید انتظار داشته باشید که روزانه 75 دلار کانادا هزینه کنید. این فرض را بر این می‌گذاریم که در هاستل اقامت می‌کنید، تمام وعده‌های غذایی خود را می‌پزید، از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای رفت و آمد استفاده می‌کنید و بیشتر فعالیت‌های رایگان مانند پیاده‌ روی و استراحت در پارک‌ها را انجام می‌دهید. با بودجه متوسط ​​165 دلار کانادا در روز، می‌توانید در یک خوابگاه خصوصی بمانید، اکثر وعده‌های غذایی را بیرون بخورید، گاه به گاه از تاکسی برای رفت و آمد استفاده کنید و فعالیت‌های پولی بیشتری انجام دهید.

همچنین می‌توانید فعالیت‌های مانند سوار شدن تله کابین به کوه گروس یا رفتن به تماشای نهنگ را انجام دهید. با بودجه بیش از ۳۲۰ دلار کانادا در روز، می‌توانید در یک هتل اقامت کنید، تمام وعده‌های غذایی خود را بیرون بخورید، ماشین اجاره کنید یا تاکسی بیشتری بگیرید و هر تور و فعالیتی را که می‌خواهید انجام دهید.

نکاتی برای صرفه جویی در پول هنگام سفر به ونکوور

حتماً تا به اینجای کار با هزینه سفر به ونکوور تا حدودی آشنا شده‌اید، ونکوور نه تنها یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا به حساب می‌آید، بلکه حتی یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است. اما با این حال خوشبختانه چندین راه وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه جویی کنید. از جمله این نکات عبارت‌اند از:

  • از پارک‌ها و باغ‌های رایگان استفاده کنید: اگر می‌خواهید از شهر لذت ببرید، اما پول زیادی خرج نکنید، یک پیک نیک جمع کنید و در پارک‌ها و باغ‌های زیادی که شهر ارائه می‌کند قدم بزنید.
  • از تخفیف‌های غذایی Groupon استفاده کنید: اگر از قبل برنامه ریزی کرده‌اید، می‌توانید غذاهای ویژه Groupon را در رستوران‌های خاصی مانند سوشی، غذاهای هندی، تپانیاکی و بسیاری از گزینه‌های دیگر دریافت کنید.
  • بلیط های جاذبه با تخفیف دریافت کنید: Destinationvancouver.com یک بخش معاملات در وب سایت خود دارد که تخفیف‌های فعلی را برای جاذبه‌های محبوب و کمتر شناخته شده فهرست می‌کند. آن‌ها را برای صرفه جویی در هزینه احتمالی بررسی کنید.
  • از استریت فود غذا بخرید: ونکوور دارای استریت فودهای فراوان است. یعنی ماشین‌ها یا کامیون‌های زیادی را می‌بینید که غذا می‌فروشند. هیچ راه بهتری برای امتحان کردن غذاهای مختلف با بودجه اندک وجود ندارد.

 سخن پایانی

در این مقاله درباره هزینه سفر به ونکوور صحبت کردیم. در پایان باید به یک نکته مهم اشاره کنیم و آن هم این است که هزینه سفر به ونکوور تا حدودی به ماه و فصلی که قصد سفر به این شهر را دارید نیز مربوط می‌شود. به عنوان مثال فصل تابستان اوج گرانی در شهر ونکوور است. به همین خاطر نباید انتظار داشته باشید که قیمت‌ها را در این فصل از سال ارزان ببینید. اما برعکس در فصل زمستان قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند. به این خاطر که گردشگران زیادی به شهر ونکوور سفر نمی‌کنند و در نتیجه قیمت هتل‌ها، قیمت پرواز و… کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اگر مشکلی با سرمای هوا ندارید و می‌خواهید قیمت‌ها را مقرون به صرفه‌تر در ونکوور مشاهده کنید می‌توانید فصل زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید.

نظرات کاربران