Baie-Saint-Paul, Quebec

بهترین شهرهای کوچک کانادا؛ از نیاگارا تا جزیره پرنس ادوارد!

کانادا با داشتن سه خط ساحلی اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس و قطب شمال، رشته‌کوه‌های چشم‌گیر و بزرگ‌ترین جنگل شمالی حفاظت‌شده در دنیا، مناظر شگفت‌انگیز کم ندارد. در حالی که ونکوور، تورنتو و مونترال اغلب در کانون توجه قرار دارند، کانادا پر از شهرهای کوچک دلپذیر و آرام است. از دهکده‌های ماهی‌گیری جذاب در شرق کانادا گرفته تا شهرهای کوهستانی در غرب، بسیاری از این شهرها مکانی برای ماجراجویی در طبیعت هستند. کافیست مدتی در بهترین شهرهای کوچک کانادا بمانید تا به سرعت رستوران‌ها، مغازه‌ها، مزرعه‌ها و جمع‌های محلی و دوستانه مردم را کشف کنید. در این مقاله با شهرهای کوچک و دنج کانادا آشنا خواهید شد. 

همین حالا بلیط هواپیما تورنتو را رزرو کنید!

Golden, British Columbia

Golden, British Columbia

گلدن از بهترین شهرهای کوچک کانادا بوده که توسط شش پارک ملی بانف، یخچال، جاسپر، کوتنای، کوه ریولستوک و یوهو احاطه شده است. این شهر مکانی ایده‌آل برای کاوش در رشته‌کوه‌های راکی کانادا است. شهر گلدن دارای مرتفع‌ترین پل معلق کانادا، پل اسکای گلدن بوده که از جاذبه‌های پرطرفدار کانادا برای رفتینگ در آب‌های سفید امتداد رودخانه کیکینگ هورس و تماشای گرگ‌ها و استراحت در کافه‌های منطقه است. 

Baie-Saint-Paul, Quebec

Baie-Saint-Paul یکی از پایتخت‌های فرهنگی در میان شهرهای کوچک کانادا است. این شهر سراسر صحنه‌های هنری پرجنب‌وجوش و سرگرم‌کننده مانند سیرک دو سولیل است که در اوایل دهه 1980 در این شهر فعالیت خود را آغاز نمود. هنوز هم در شهر می‌توانید نوازندگان، نقاشان، و آکروبات‌هایی را بیابید که در خیابان‌ها اجرا می‌کنند. در کنار رویدادهای فرهنگی و هنری این شهر اغذیه فروشی‌های جذابی دارد که در فاصله یک ساعت رانندگی از شهر کبک، می‌توانید به این مقصد جذاب فرانسوی کانادایی برسید. 

Churchill, Manitoba

بهترین شهرهای کوچک کانادا

چرچیل که به عنوان پایتخت خرس‌های قطبی جهان شناخته می‌شود، دوست‌داران حیات‌وحش را از دور و نزدیک به سمت خود می‌کشاند. یکی از معروف ترین شهرهای کوچک در کانادا که در سواحل خلیج هادسون واقع شده و از نقاط بی‌نظیر کانادا برای تماشای نهنگ‌های بلوگا و تعقیب ستاره شمالی است که تا 300 شب از سال قابل مشاهده است. نکته جالب در مورد شهر این است که هیچ جاده‌ای وجود ندارد که به چرچیل منتهی شود، فقط با پرواز یا قطار قابل دسترسی است که به جذابیت آن می‌افزاید.

Mahone Bay, Nova Scotia

خانه‌های ویکتوریایی رنگارنگ، مغازه های فروش صنایع دستی، و باغ‌های سرسبز خلیج ماهون را به یکی از زیباترین شهرهای آتلانتیک کانادا تبدیل کرده است. خلیج ماهون از شهرهای کوچک کانادا بوده که اغلب به عنوان یک توقفگاه در مسیر رانندگی از Peggy’s Cove به Lunenburg گنجانده شده است، اما شما به راحتی می‌توانید بیش از یک بعدازظهر را در این‌جا بگذرانید. علاوه بر بازدید از سه کلیسای معروف جهان به Amos Pewter بروید تا هنرمندانی را که صنایع‌دستی می‌سازند، ببینید یا در مسیر Dynamite Trail دوچرخه‌سواری کنید. 

Tofino, British Columbia

Tofino, British Columbia

شهر ساحلی توفینو در جزیره ونکوور بین علاقمندان به موج‌سواری، غذاخوری و طبیعت‌دوستان محبوبیت دارد. یکی از معروف ترین شهرهای کوچک در کانادا که در قلمرو سنتی اولین ملت Tla-o-qui-aht قرار دارد و توسط ذخیره‌گاه بیوسفر Clayoquot که توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده، احاطه گردیده است. در سفر به توفینو می‌توانید در فرهنگ و طبیعت بریتیش کلمبیا کاوش کنید. به تماشای نهنگ‌ها بروید، موج‌سواری کنید، روی آب کایاک‌سواری کرده، قدم‌زنان شهر را بگردید و یا یک دوچرخه اجاره کنید و به گشت‌وگذار بپردازید. در کنار تفریحات جذاب، گزینه‌های اقامتی شهر مانند توفینو ریزورت، استراحتگاه ساحلی پاسیفیک سندز و کمپینگ‌های ساحلی روستایی مسافران را به خود جذب می‌کنند. 

Elora, Ontario

اگرچه الورا فقط 90 دقیقه با ماشین از تورنتو فاصله دارد، اما یکی از بهترین شهرهای کوچک کانادا بوده که احساس می‌کنید دنیایی دور از شهر بزرگ است. ساختمان‌های تاریخی قرن نوزدهمی، شهری را تشکیل داده‌اند که توسط جامعه‌ای پرجنب‌وجوش از هنرمندان، سرآشپزها و کارآفرینان زنده نگه داشته شده است. جاذبه اصلی شهر، منطقه حفاظت‌شده دره الورا است که کوهنوردان، شناگران و عاشقان ماجراجویی را به کاوش در تپه‌های رودخانه گرند ریور می‌کشاند.

Victoria-by-the-Sea, Prince Edward Island

بهترین شهرهای کوچک کانادا

جزیره پرنس ادوارد مملو از روستاهای عجیب و غریب است، اما ویکتوریا کنار دریا یکی از زیباترین آن‌هاست. از شهرهای کوچک کانادا که برای کاوش در ساحل بهترین گزینه خواهد بود. بازدید از فانوس دریایی، کایاک‌سواری، خوردن صدف در رستوران‌های ساحلی و تماشای تئاتر در خانه تاریخی ویکتوریا از جاذبه‌های این شهر است. 

Banff, Alberta

این شهر تاریخی که در پارک ملی بنف واقع شده از معروف ترین شهرهای کوچک در کانادا است که به مردم محلی گرم و صمیمی، مناظر کارت پستالی و رستوران‌های فوق‌العاده شهرت دارد. این شهر در کانادا برای هر فصلی از سال جاذبه‌ای خاص دارد، از پیاده‌روی در کوه راندل گرفته تا اسکی یا قایق‌سواری در دریاچه‌های یخ‌زده همه را می‌توانید در بنف تجربه کنید. 

Niagara-on-the-Lake, Ontario

Niagara-on-the-Lake, Ontario

نیاگارا روی دریاچه که به‌خاطر تاکستان‌های آفتاب‌گرفته و خانه‌های میراثی جذابش مشهور است، به بازدیدکنندگان آبشار نیاگارا دلیل خوبی برای اقامت، تجربه غذاهای خوشمزه و لذت بردن از حومه شهر می‌دهد. یکی دیگر از بهترین شهرهای کوچک کانادا که می‌توانید با یک دوچرخه و بی نیاز از ماشین کل شهر و حومه آن‌را بگردید و در رویدادهایی مانند جشنواره Shaw که متمرکز بر تئاتر است، خودتان را سرگرم کنید. 

St. Andrews by-the-Sea, New Brunswick

با 30 دقیقه رانندگی از گذرگاه مرزی بین کاله، مین و سنت استفان به یکی از شهرهای کوچک کانادا با نام “نیوبرانزویک، سنت اندروز کنار دریا” حواهید رسید که توقفگاهی عالی در مسیر پارک ملی فاندی کانادا است. در این شهر رستوران‌های بامزه‌ای مانند Char and Chowder و The Clam Digger صدف‌های سرخ‌شده، همبرگر و غذاهای دریایی خوشمزه سرو می‌کنند. برای تجربه‌ای واقعاً منحصربه‌فرد، ماشین خود را به سمت جزیره تاریخی وزیران برانید که فقط از طریق نوار شنی که در هنگام جزر ظاهر می‌شود، قابل دسترسی است.

Trinity, Newfoundland

بهترین شهرهای کوچک کانادا

خانه‌های قدیمی که به زیبایی حفظ شده‌اند، تابلوهای خیابانی خوشنویسی شده و سنت پر رونق تئاتر، ترینیتی را به یکی از مشهورترین شهرهای نیوفاندلند تبدیل کرده است. یکی از بهترین شهرهای کوچک کانادا که در بازدید از آن می‌توانید آهنگری را در محل کار تماشا کنید، در مورد ساخت بشکه بیاموزید یا هنگام پیاده‌روی در مسیر Skerwink، نهنگ‌ها را ببینید. در تابستان، بازیگران و خوانندگان محلی دهه 1700، بازدیدکنندگان را از طریق تورهای پیاده‌روی به گذشته شهر می‌برند. در همین حال، رستوران‌هایی مانند Twine Loft در Artisan Inn از غذاهای دریایی تازه برای نمایش گذشته و آینده آشپزی شهر استفاده می‌کنند.

کلام آخر

کانادا که شاید با شنیدن نامش یاد سرما و یخبندان بیفتید، برای تعطیلاتی فراموش‌نشدنی و جذاب جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. خصوصاً این‌که در کنار شهرهای بزرگ و مدرن آن شهرها و دهکده‌های کوچکی وجود دارند که برای فرار از شلوغی و ازدحام شهر و استراحت و تفریح بهترین گزینه هستند. شهرهای کوچک کانادا بر جذابیت این کشور بیش از پیش افزوده‌اند.

نظرات کاربران