toronto canada

معرفی شهر تورنتو؛ شهری با 200 زبان مختلف

تورنتو یکی از زیباترین شهرهای جهان است که افراد زیادی تمایل به زندگی و سفر به این شهر را دارند. به دلیل شرایط اقتصادی و رفاه زندگی بالا، می‌توان تورنتو را یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای کانادا دانست که همین موجب شده تا فرهنگ‌های متنوعی در آن به وجود بیاید. جالب است بدانید که تقریبا نیمی از جمعیت تورنتو در خارج از کانادا متولد شده‌اند. اگرچه این شهر پایتخت کانادا (اتاوا) به حساب نمی‌آید. اما به لحاظ اقتصادی از اهمیت بالایی برای این کشور برخوردار است. در ادامه بیشتر به معرفی شهر تورنتو می‌پردازیم. 

تورنتو در کدام کشور قرار دارد؟ 

Toronto

شهر تورنتو در کشور کانادا قرار گرفته و مرکز استان انتاریو این کشور است. کانادا با داشتن 10 استان و مساحتی وسیع به لحاظ جغرافیایی، دومین کشور بزرگ دنیا شناخته می‌شود. به غیر از تورنتو این کشور شهرهای مهم زیادی دارد که هر کدام از اهمیت و ویژگی‌های خاصی برخوردارند. شهرهایی مانند:

شهر اتاوا: اتاوا پایتخت کشور کانادا و چهارمین شهر بزرگ آن است. این شهر در استان کبک واقع شده و به خاطر رونقی که در صنعت چوب دارد، شناخته می‌شود. 

شهر هالیفاکس: این شهر در منطقه آتلانتیک قرار دارد و یکی از شهرهای مهم بندری کشور کانادا محسوب می‌شود. جالب است بدانید که لنگرگاه هالیفاکس دومین لنگرگاه طبیعی در جهان است. بنابراین به لحاظ اقتصادی اهمیت زیادی برای این کشور دارد.

شهر کبک: از قدیمی‌ترین شهرهای کانادا که مردم آن عمدتا به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. این شهر بیشتر به دلیل تاریخ و طبیعت منحصربفردش معروف است. همچنین یکی از دانشگاه‌های مهم کشور با نام دانشگاه لاوال را در خود جای داده‌است. 

شهر مونترال: در استان کبک واقع شده و جایگاه دومین شهر بزرگ کشور کانادا را داراست. این شهر بیشتر از هر چیز به جشنواره‌های خیابانی پرجنب‌وجوش و گالری‌های هنری خاص آن شناخته می‌شود. 

شهر ونکوور: در استان بریتیش کلمبیا، شهری پرجمعیت و مهم به نام ونکوور قرارگرفته که به لحاظ کیفیت زندگی، جزو 5 شهر برتر در دنیا است. دلیل آن هم ثبات نسبی در اقتصاد، آموزش و بهداشت این شهر است. 

معرفی شهر تورنتو

معرفی شهر تورنتو

تورنتو که به عنوان یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. داشتن طیف گستره‌ای از زبان‌ها، فرهنگ‌ها، غذاها و هنرهای مختلف، نشان‌دهنده تعداد مهاجران این شهر است و باید بگوییم که تقریبا نیمی از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. شاید یکی از دلایل این میزان از مهاجرت، اقتصاد شهر تورنتو باشد. 

به گزارش مجله فوربس آمریکایی که قدرتمندترین شهرهای جهان از نظر اقتصادی دنبال می‌کند. تورنتو در فهرست ده شهر برتر جهان قرار دارد. به گفته فوربس، شهرهای قدرتمندی مانند تورنتو به دلیل اقتصاد پویا و رفاه پیش‌بینی شده در آینده، هزینه زندگی متوسط و همچنین کیفیت زندگی بالا، سرمایه‌گذاران و مهاجران زیادی را جذب می‌کند. 

اما معرفی شهر تورنتو تنها به این موارد خلاصه نمی‌شوند و این شهر در زمینه فناوری اطلاعات نیز پیش‌رو است. شرکت‌های خصوصی معتبر بسیاری در آن مشغول به فعالیت هستند و به نوعی بستر پیشرفت این شهر را فراهم می‌کنند. علاوه بر فناوری اطلاعات و منابع مالی فراوان، منابع طبیعی زیاد انتاریو، مانند برق آبی و مواد خام، به تورنتو و شهرداری‌های اطراف آن کمک کرده‌است تا به مراکز صنعتی بزرگ تبدیل شوند و بیش از 50 درصد از محصولات تولیدی کانادا را تولید کنند.

توضیحات ارائه شده می‌تواند دلایل کافی برای مهاجرت به این شهر باشد. البته این‌ها همه چیز درباره تورنتو نیستند. اما وجود آب‌وهوای محبوب، هنر، جشنواره‌ها، فرهنگ‌های مختلف و اقتصاد کاردرست، کافی است تا خیلی‌ها را از سراسر جهان به این نقطه از دنیا بکشاند. شما هم قصد رزرو بلیط هواپیما تورنتو و سفر به این شهر زیبا را دارید؟ با سه کلیک از خونه تا تورنتو راهی نیست.

اطلاعات کلی شهر تورنتو 

نام شهر: Toronto

استان: انتاریو

زبان: 51 درصد جمعیت انگلیسی صحبت می‌کنند و 49 درصد فرانسوی. 

مذهب: مسیحیت

جمعیت: بیش از 6 میلیون نفر با احتساب مناطق اطراف شهر

واحد پول: دلار با کد اختصاری CAD

فاصله هوایی تهران تا تورنتو:  9934 کیلومتر

اختلاف ساعت ایران با شهر تورنتو کانادا : 8.5 ساعت

طول پروازهای تهران تورنتو:15 ساعت و 30 دقیقه 

آب و هوای شهر تورنتو 

Toronto

در معرفی شهر تورنتو باید بگوییم که شهری چهار فصل است. شاید تصورتان از کشور کانادا هوای سرد و برفی باشد، اما تورنتو مانند شهرهای دیگر نیست. در زمستان هوا به نسبت سردتر و گاهی این سرما می‌تواند طولانی‌تر شود. این فصل از دسامبر تا مارس (اوایل آذر تا اوایل فروردین) به طول می‌انجامد. انتظار می‌رود که این سرما در حدود چهار ماه طول بکشد. 

برخلاف زمستان، بهار در تورنتو کوتاه است و از اوایل فروردین شروع می‌شود تا اوایل خرداد. آب‌وهوا در این فصل هنوز خنک است، اما بسیار دلنشین. به خصوص وقتی قدم در طبیعت تازه این شهر می‌گذارید. 

به تابستان که می‌رسیم رطوبت و گرما می‌تواند کمی ناراحت‌کننده شود و به‌همین دلیل است که اغلب از وسایل خنک‌کننده استفاده می‌کنند. با‌این‌حال، تابستان بهترین زمان برای غرق شدن در طبیعت بی‌حدوحصر تورنتو است. 

پاییز نیز با رنگ‌های رویایی، شهر چهره‌ای دیگر به خود می‌گیرد. هوا رو به سردی می‌رود و بارندگی‌های هم شروع می‌شوند. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های تورنتو

در تورنتو دانشگاه‌های متعددی وجود دارد که خود دانشگاه تورنتو جزو مهم‌ترین و معتبرترین آن‌ها است. مطابق با آخرین رتبه‌بندی این دانشگاه در جایگاه 23 بین دانشگاه‌های جهان قرار دارد که نشان‌دهنده کیفیت و اهمیت تحصیل در این شهر است. 

تورنتو همچنین خانه دو دانشگاه دیگر، دانشگاه رایرسون و یورک و همچنین چندین کالج محلی است.

یکی از نکات قابل توجه در معرفی شهر تورنتو این است که معلمین در این شهر بالاترین درآمد را دارند و جزو پردرآمدترین مشاغل هستند. اما چون میزان عرضه معلمین نسبت به تقاضا زیاد است، اکثر این افراد به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند. 

رفت‌وآمد و گردش در شهر تورنتو

معرفی شهر تورنتو

زندگی در شهر تورنتو بدون خودرو چندان سخت نیست. چون سیستم حمل‌ونقل در تمام شهر گسترده شد و گزینه‌های مختلفی در دسترس هستند. به لطف نظارت کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) کلیه وسایل رفت‌وآمد عمومی در این شهر از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به همه نقاط شهر متصل می‌شوند. وجود اتوبوس‌ها و ترامواها بر روی زمین و سیستم مترو در زیرزمین موجب شده تا علاوه‌بر کاهش آلودگی هوا، تورنتو دارای بهترین سیستم حمل‌ونقل باشد. البته در مقایسه با تاکسی ارزان‌تر بوده و در تمام طول روز و حتی شب هم مشغول به‌کار هستند. 

هزینه های زندگی در شهر تورنتو

تجربه زندگی در شهر تورنتو می‌تواند لذت‌بخش و درعین‌حال گران باشد. درصورتی‌که تصمیم بگیرید در مرکز شهرزندگی‌کنید، هزینه‌ها به خصوص هزینه اجاره بالاتر از مناطق دیگر خواهد بود. اما در کل بیشترین هزینه در شهر تورنتو کانادا به اجاره خانه مربوط می‌شود. البته سایر هزینه‌های استاندارد ماهانه مانند برنامه تلفن، مواد‌غذایی و حمل‌و‌نقل نیز چندان ارزان نیستند. 

برای داشتن یک زندگی معمولی با سطح متوسط ترجیحا باید ماهانه بیش از 3 هزار دلار کانادا درآمد داشته باشید و این میزان به‌صورت سالانه چیزی در حدود 40 هزار دلار خواهد بود. 

در اینجا برخی از هزینه‌ها به صورت ماهانه قرار داده‌ شده‌است: 

هزینه مسکن:  1673دلار

هزینه تلفن و اینترنت: 128 دلار

هزینه حمل‌ونقل شهری: 177 دلار

هزینه مواد غذایی: 284 دلار

هزینه گردش و سرگرمی‌ها: 354 دلار

هزینه باشگاه: 75 دلار

مجموع هزینه‌ها ماهانه:  2688 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر تورنتو

City of Toronto visa

یکی از مهم‌ترین موارد در هنگام رزرو بلیط هواپیما تورنتو و سفر به این کشور، نحوه دریافت ویزا است. برای داشتن ویزای شهروندی تورنتو راه‌های مختلفی در پیش روی شما قرار دارد. شما بایستی یکی از گزینه‌های زیر را برای دریافت این ویزا انتخاب کنید:

  • مهاجرت از طریق اقتصادی یا همان سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق تحصیلی
  • مهاجرت از طریق خانوادگی 
  • مهاجرت از طریق پناهندگی
  • ویزای توریستی تورنتو

با توجه به شرایط مالی، کاری و تحصیلی خود یکی از موارد بالا را انتخاب و اقدام به اخذ ویزای شهروندی تورنتو کنید. 

چگونه ویزای توریستی تورنتو را بگیریم؟

میلیون ها بازدید کننده و گردشگر هر ساله به کانادا می آیند تا از جاهای دیدنی کانادا دیدن کنند و بخاطر همین، تهیه ویزای توریستی کانادا، بهترین انتخاب برای مسافرین است.  معمولا ویزای کانادا برای یک دوره شش ماهه اعطا می شود و شما میتوانید آن را به صورت (یک بار ورود و یا مولتی یا همان چندبار ورود) دریافت کنید. 

نکات کلیدی در مورد این ویزا عبارتند از

  • فقط برای مقاصد تفریحی یا گردشگری قابل استفاده است.
  • شما نمی توانید از این ویزا برای کار یا درخواست کار استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز :

  • پاسپورت معتبر 
  • اسنادی که ثابت می کند شما به اندازه کافی با کشور خود ارتباط دارید و قصدتان سفر است. (تمکن مالی – گردش حساب – سابقه سفری – وابستگی عاطفی و مالی)
  • صورت‌های مالی که ثابت می‌کند شما بودجه کافی برای حمایت از اقامت خود در کانادا دارید. (گردش 6 ماهه آخر حساب متقاضی به دلار)
  • دعوت نامه ای از اقوام خود در صورتی که قصد اقامت با آنها را دارید 
  • سلامت جسمانی 
  • عدم سابقه کیفری

در صورتی که علاقه‌مند به اخذ ویزای توریستی کانادا هستید؛ سه کلیک همراه شماست تا سفرتان را به دور دنیا کامل کنید. فقط کافیست با مشاوران ما در سه کلیک تماس بگیرید.

فرودگاه‌ های شهر تورنتو

معرفی شهر تورنتو

شهر تورنتو دارای یک فرودگاه با نام فرودگاه بین‌المللی پیرسون است. این فرودگاه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پر رفت‌وآمدترین فرودگاه‌های کشور کانادا شناخته می‌شود و در حدود 23 کیلومتر از شهر فاصله دارد. برای رفتن به آن می‌توانید از تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید. قطارهای بدون سرنشین هر 15 دقیقه از این فرودگاه حرکت می‌کنند و در ترمینال‌های 1 و 3 قرار دارند. 

از طرفی شرکت‌های هواپیمایی زیادی به این فرودگاه رفت‌وآمد دارند که برخی از آن‌ها شامل: خطوط هوایی ایر کانادا (Air Canada)، وست جت (WestJet) و باری فدکس اکسپرس (FedEx Express) هستند. 

قوانین و فرهنگ شهر تورنتو

تورنتو یکی از جذاب‌ترین شهرها برای زندگی و حتی سفر است. خیلی‌ها علاقه دارند تا در این شهر زندگی کنند، اما قبل از هرچیز نیاز است تا اطلاعات کافی درباره این شهر بدست آورید و سپس به سراغ قیمت بلیط تهران به شهر تورنتو بروید. 

یکی از مهم‌ترین موارد، قوانین و فرهنگ مردم این شهر است که برخی از آن‌ها شامل: 

  • مردم در شهر تورنتو به بیش از 200 زبان صحبت می‌کنند و همین دلیل است که فرهنگ‌های متنوعی در آن دیده می‌شود. 
  • کانادایی به این معروف‌اند که عادت به عذرخواهی زیاد دارند.
  • فرهنگ مردم این شهر وابسته به قوانین نیست و ریشه در سنت‌های قدیمی آن دارد.
  • در هنگام دست دادن مرسوم است که مستقیم به چشمان یکدیگر نگاه می‌کنند. 
  • مردم تورنتو بسیار صداق هستند و عادت به صحبت کردن درباره زندگی شخصی خود دارند.
  • اگر به خانه کسی دعوت شدید، بایستی یک هدیه کوچک مانند شیرینی یا گل همراه خود ببرید.
  • در شرکت‌ها و سر کار باید از لباس رسمی (مانند کت‌وشلوار) استفاده شود.

کلام آخر

تورنتو یکی از چندفرهنگی‌ترین شهرهای جهان است که به دلیل انتخاب متنوع غذا، هنر، جشنواره‌ها و آب‌و‌هوایی چهار فصل معروف است. زندگی در این شهر برای کسانی که عاشق شهر بزرگ مانند نیویورک و لس‌آنجلس هستند، مناسب است. ما نیز در معرفی شهر تورنتو، سعی کردیم تا اطلاعاتی جامع و مختصر را به شما ارائه کنیم تا به راحتی بتوانید موارد موردنیاز برای سفر به این شهر را بشناسید. 

برای اطلاع از قیمت بلیط شهر تورنتو به تهران و برعکس می‌توانید به سایت سه کلیک مراجعه کنید. 

سوالات متداول

تورنتو کجاست؟ 

شهر تورنتو در کشور کانادا و مرکز استان انتاریو است.

آب‌وهوای تورنتو چگونه است؟

تورنتو شهری چهار فصل است، اما زمستان‌های طولانی‌ترین دارد. 

آیا هزینه زندگی در تورنتو بالا است؟

بله، بیشتر هزینه زندگی در شهر تورنتو مربوط به هزینه‌های مسکن خواهد بود. 

نظرات کاربران