Ski Dubai in the heart of the desert
6 اردیبهشت 1402
دبی

دبی به چی معروفه؟؛ از اتاق های گمشده تا خرمای مدجول!

دبی به عنوان یکی از بهترین مکان‌های گردشگری جهان، به بسیاری از چیزها مشهور است. در 20 سال گذشته، مقامات امارات هدف خود را برای تبدیل شهر به یکی از مدرن‌ترین مکان‌های روی کره زمین، تجسمی از تجمل و زرق و برق قرار دادند و تا به امروز نیز بسیار موفق بوده‌اند. برای مثال اولین هتل 5 ستاره که در طراحی آن از طلا استفاده شده در دبی افتتاح کردند و موارد بسیار دیگر که با شنیدن و خواندن آن تعجب خواهید کرد. پس، اگر دوست دارید بدانید که دبی به چی معروفه، این مقاله جالب را از دست ندهید.  

رزرو تور دبی

رزرو تور دبی با سه کلیک خوبه!

برج خلیفه و فواره ها

Burj Khalifa and fountains

این لیست را نمی‌توان بدون برجسته‌ترین نماد مدرن دبی یعنی برج خلیفه با هیچ چیز دیگری شروع کرد. این آسمان خراش که در سال 2009 به پایان رسید، بلندترین ساختمان روی این سیاره است و تا ارتفاع باورنکردنی 828 متر می‌رسد.

برج خلیفه که به نام حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان نامگذاری شده‌است، به عنوان مرکز این شهر شناخته می‌شود. این برج دارای یک نمایش فوق‌العاده از چشم انداز دبی است و مناظر خیره‌کننده‌ای به نمایش می‌گذارد. 

با این حال، زیباترین و جالب‌ترین بخش این برج، فواره‌های آن است. هر شب نمایش رقص فواره با نور برج خلیفه ترکیب می‌شود و تجربه‌ای فوق‌العاده‌ و بهترین نمایش رایگان در جهان را خلق می‌کند.

بخوانید: معرفی شهر دبی؛ آن روی دیگر دبی را بشناسید!

دبی مال

شاید خیلی‌ها با خرید کردن و گشتن در مراکز خرید مشکل داشته باشند. اما وقتی به اینکه دبی به چی معروفه، می‌رسیم، اصلا نمی‌توانیم از دبی مال صرف نظر کنیم. 

این غول یک مرکز تجاری، دومین مرکز خرید بزرگ (پس از ایران مال) در سراسر جهان است که گشت و گذار در آن بدون نقشه تقریباً غیرممکن است. البته یک برنامه خاص طراحی شده تا با نصب آن و دریافت نقشه دیجیتال به هر کجا که دوست دارید، به راحتی بروید. در غیر این صورت، باید ساعت‌ها فقط به دنبال خروجی بگردید.

دبی مال که در سال 2018 افتتاح شد، (علاوه بر تعداد نامحدود فروشگاه) یک منطقه آبشار بزرگ دیدنی، یک بازار سنتی، یک دایناسور واقعی (اسکلت آن)، یک پیست یخ غول پیکر، یک باغ وحش و یکی از بهترین آکواریوم‌های جهان را در خود جای داده‌است. 

برج العرب و هتل های مجلل

قبل از برج خلیفه، دبی به برج العرب معروف بود. هتل مجلل نهایی که از طلای واقعی برای فضای داخلی خود استفاده می‌کند و به شکل بادبان است. این برج کاملا نشان دهنده تغییر دبی از یک شهر ساده غواصی مروارید خاورمیانه به یک مرکز توریستی لوکس و آینده‌نگر بود.

با گذشت بیش از 20 سال، برج العرب همچنان یکی از مرتفع‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های جهان است، اما امروزه هتل‌های باورنکردنی دیگری به آن ملحق شده‌اند که قابل توجه‌ترین آن‌ها آتلانتیس بی‌نظیر است.

آتلانتیس که در تاج جزیره نخل جمیرا واقع شده‌است، مناظر خیره‌کننده‌ای از دبی، اتاق‌های زیر آب، یک آکواریوم عظیم و یک پارک آبی باورنکردنی دارد. این‌گونه بگوییم که اگر قرار بود که یک دلیل برای اینکه دبی به چی معروفه بیاوریم، به احتمال زیاد هتل‌های مجلل آن خواهد بود. 

اتاق های گمشده و آکواریوم های غول پیکر

Lost Chambers

Lost Chambers آکواریوم هتل آتلانتیس است که دبی در اینستاگرام به آن شهرت دارد. این آکواریوم با مخازن غول‌پیکر و شیشه‌های کف تا سقف، فقط برای عکس ساخته شده‌است. البته فقط این نیست و چیزهای زیادی برای دیدن دارد. 

این آکواریوم بی‌نظیر خانه بیش از 65000 حیوان دریایی است، که شما را مستقیما به دنیای زیر آب می‌برد. اگر هم به دنبال یک تجربه واقعی‌تر هستید، پس در داخل آکواریوم غواصی کنید. اما، باید بگوییم که دبی به این یکی بسنده نکرده و آکواریوم دیگر شهر، یعنی آکواریوم دبی مال نیز آن را ارائه می‌دهد که از آتلانتیس هم بزرگ‌تر است. 

این آکواریوم دارای یک تونل آبی، یک منطقه پنگوئن، منطقه کوسه، قایق سواری با کف شیشه‌ای است و با یک باغ وحش تکمیل می‌شود! بدیهی است که دبی سرمایه‌گذاری زیادی در زندگی دریایی و آکواریوم‌ها انجام می‌دهد، بنابراین تعجب آور نیست یکی از چیزهایی هستند که دبی در سراسر جهان به آن معروف است.

نخل جمیرا

یکی از جواب‌هایی که باید به «دبی به چی معروفه» بدهیم، نخل زیبای جمیرا است. در واقع باید با چشمان خودتان ببینید که چگونه دریا را خشک کردند و به شکل نخل یک سری جزیره ساختند. 

نخل جمیرا جزیره‌ای مصنوعی به شکل نخل است که برخی از مجلل‌ترین املاک امارات را در خود جای داده‌است. پالم جمیرا که در سال 2009 افتتاح شد، اما تنها جزیره مصنوعی در دبی نیست. یک نخل دیگر آماده است، یکی در دست ساخت و یک مجمع الجزایر به شکل قاره‌های جهان. دبی هیچ وقت از حرکت باز نمی‌ایستد. 

بیابان‌های شگفت‌انگیز

بسیاری از مردم تعجب خواهند کرد اگر پاسخ دبی به چی معروفه؟ را کویر بگویید. با این حال، تورهای صحرای دبی پرتقاضاترین تورهای امارات هستند و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند. در واقع این تورها امتیاز بالایی در مقایسه با دیگر تفریحات دبی دارند. 

درست است که امروزه دبی بیشتر به خاطر آسمان خراش‌هایش شناخته می‌شود تا طبیعتش، اما همچنان بر فراز یک بیابان ساخته شده و صحرا یکی از آن مناظری است که نمی‌توانی عاشقش نشوی!

تورهای صحرای دبی شیوه زندگی بربرها را به شما نشان نمی‌دهند، اما به شما اجازه می‌دهند از انواع فعالیت‌ها، از جمله دوچرخه‌سواری چهارچرخه، شتر سواری، سندبورد سواری، تپه‌بازی، نمایش کمپ‌های صحرا، بوفه‌های غنی و مواردی از این دست لذت ببرید. جای تعجب نیست که یک تور کویر در لیست هر بازدید کننده دبی باشد.

اسکی دبی در دل بیابان

Ski Dubai in the heart of the desert

دبی تنها جایی در شبه جزیره عرب است که می‌توانید اسکی کنید. نه، اشتباه نکنید کوه برفی مخفی در دبی وجود ندارد. شما به اسکی در مرکز خرید می‌روید!

در سال 2005، دبی با معرفی منطقه اسکی به مساحت 22500 متر مربع در داخل مرکز خرید امارات، جهان را شوکه کرد. این یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌هایی است که تا به حال پیدا شده و یکی از پربازدیدترین فعالیت‌های سرپوشیده در کشور است. اسکی دبی دارای یک کوه سرپوشیده به ارتفاع 85 متر (معادل یک ساختمان 25 طبقه) با پنج شیب برای همه علاقه‌مندان به اسکی و اسنوبرد است. همچنین یک منطقه پارک برفی غول‌پیکر با سورتمه، گلوله‌های برفی غول‌پیکر، غار یخی و یک سرسره نیز وجود دارد.

و برای اینکه مکان را بیشتر سرگرم‌کننده و جذاب کنند، پنگوئن‌های بامزه‌ای را نگهداری می‌کنند که چندین بار در روز از محفظه خود خارج می‌شوند!

پارک های موضوعی متنوع و بی‌نظیر

دبی به چی معروفه؟ به پارک‌های موضوعی باحال و جذابش! 

دبی نه تنها یک زمین بازی برای بزرگسالان بلکه به عنوان یک سرزمین جادویی برای کودکان شناخته شده‌است. نه! دیزنی لند (هنوز) وجود ندارد، اما آنقدر پارک موضوعی و آبی وجود دارد که حتی انتخاب را هم برایتان دشوار می‌کند!

یکی از معتبرترین پارک‌های آبی روی زمین، Aquaventure، خانه خود را در کنار هتل مجلل آتلانتیس پیدا کرده و دارای صدها سرسره است که چشمگیرترین آن‌ها زیر مخزن آکواریوم کوسه خواهد بود!

همچنین بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده در جهان، IMG Worlds of Adventure، رویای هند؛ پارک‌های بالیوود که دارای 27 وسیله سواری موضوعی، یک پارک VR، و بیش از 30 مورد دیگر!

به جرات می‌توان گفت که هیچ شهر دیگری به اندازه دبی دارای پارک موضوعی نیست. 

خرید کردن و مراکز خرید رویایی

احتمالا اینکه یکی از جواب‌های «دبی به چی معروفه»، خرید کردن است، زیاد شما را متعجب یا شگفت‌زده نکند. اما به هر حال واقعیت است.

مرکز خرید در دبی بسیار فراوان است، برخی حتی نشان‌دهنده یک کشور هستند، چین، ایتالیا و… . بزرگ‌ترین آن‌ها اما دبی مال است که به اندازه یک شهر وسعت دارد. به آن شهری در دل یک شهر می‌گویند. 

در کنار پاساژهای فوق لوکس و برند یک سری بازار هم در دبی محبوب و معروف هستند. بازارهای اصیل عربی ممکن است که از دبی مدرن دور شده باشند، اما از آنجایی که امارات قصد دارد تا فرهنگ خود را به جهانیان نشان دهد، آن‌ها تمام تلاش خود را برای بازسازی مجدد بازارهای خود به عمل آوردند. برای مثال بازار طلا با جواهراتی متنوع از بی‌نظیرترین آن‌ها به شمار می‌آید. البته بازارهای سنتی دیگر هم به فروش ادویه، لباس و… می‌پردازند.

چشم انداز آینده نگر

Ski Dubai in the heart of the desert

دبی قصد دارد تا نهایت پیش برود و در هر چیزی به بالاترین رتبه دست پیدا کند. بنابراین جای تعجب نیست که چیزی که دبی به آن معروف است چشم‌اندازی آینده‌نگر است. از راهنماهای ربات در نمایشگاه دبی گرفته تا تاکسی‌های خودران که منتظر راه‌اندازی هستند، اگر نوآوری در شرف وقوع باشد، می‌توانید شرط ببندید دبی سریعا آن را اجرا خواهد کرد.

یکی از جدیدترین جاذبه‌های شهر، موزه آینده است که نه تنها آینده‌نگر به نظر می‌رسد، بلکه قرار است به شما نشان دهد که دبی در چند سال آینده چگونه خواهد بود. یکی‌دیگر از جاذبه‌های شهری، فریم دبی، نیز ارائه‌ای درباره شهر در سال 2050 دارد و تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم واژه شگفت‌انگیز است.

برج خلیفه یکی از کوچک‌ترین ساختمان‌های سال 2050 خواهد بود، حمل‌ونقل عمومی لوله‌ای در اطراف آن، تاکسی‌های پرنده، خدمتکاران ربات… از دیگر مواردی هستند که دبی قصد دارد به آن‌ها برسد. ما تقریباً مطمئن هستیم که آن‌ها این موارد به واقعیت تبدیل خواهند کرد. پس خودتان را آماده کنید که تا چند سال دیگر در جواب سوال دبی به چی معروفه به سراغ مدرنیته و وسایل دور از ذهن بروید! 

رستوران ها و غذا خوری‌ های خیلی متنوع

خوب، دبی بیشتر از هر جای دیگر رستوران دارد. این شهر پیشرفته چطور می‌تواند رستوران‌ها و غذاهای خود را تنوع نبخشد! باید بگوییم از هر کجای جهان که بخواهید غذا بخورید، در دبی رستوران آن وجود دارد؛ غذاهای چینی، ژاپنی، کارائیبی، فرانسوی یا اسپانیایی. 

شما بانکوک کوچک و سایر تایلندی‌ها، مکان‌های بی‌شماری از غذاهای ایتالیایی، آفریقایی، هندی، غذاهای آمریکای جنوبی و به معنای واقعی کلمه از همه جای دنیا. تصور کنید که غذای عربی در چه وضعیتی خواهد بود؛ انتخاب واقعا سخت است! 

و اگر برای چشیدن طعم رویای و لوکس به دبی رفته‌اید، 11 رستوران نیز وجود دارد که توسط سرآشپزهای میشلین اداره می‌شود.

خرمای مدجول

خرمای مدجول نوعی خرما است که به دلیل شیرینی طبیعی آن محبوبیت زیادی دارد. آن‌ها بزرگ‌تر، تیره‌تر و طعم کاراملی‌تری نسبت به دیگر گونه‌های رایج خرما دارند.

خرمای Medjool بومی مراکش است و با درخت خرما (Phoenix dactylifera) ترکیب شده‌است. آن‌ها در حال حاضر در مناطق گرم ایالات متحده، خاورمیانه، آسیای جنوبی و آفریقا تولید می‌شوند. بنابراین، جای تعجب نیست که آن‌ها در دبی به عنوان یک غذای لذیذ به حساب می‌آیند. 

سواحل جذاب و بکر

اگر از برخی از مدل‌های اینستاگرام بپرسید که دبی به چی معروفه؟ پاسخ فقط یکی خواهد بود: سواحل (برخی ممکن است بگویند باغ معجزه، اما بیشتر سواحل خواهد بود).

مهم نیست که چقدر آسمان خراش، هتل، پارک موضوعی و آکواریوم وجود دارد، آب و هوای آفتابی و سواحل طلایی همیشه برای گردشگران جذاب خواهد بود، سواحل جذابیت بیشتری خواهند داشت. 

پس دبی به چی معروفه؟ 

از بلندترین ساختمان روی زمین گرفته تا آرامش بیابان، دبی شهری است که روز به روز بیشتر همه را به تعجب وا می‌دارد. پس جواب اینکه دبی به چی معروفه واقعا سخت خواهد شد. ما در این مقاله 13 دلیل برای محبوبیت این شهر آوردیم تا اگر زمانی که قصد سفر و رزرو بلیط هواپیما دبی را داشته باشید، بدانید قدم در کجا می‌گذارید! 

نظرات کاربران