Dubai
3 خرداد 1402
دبی

آب و هوای دبی؛ چه مکان هایی در تابستان بسته هستند؟

دبی، شهری است که در آن آسمان آبی و خورشید طلایی، دعوت‌نامه‌ای دائمی برای بازدیدکنندگان به حساب می‌آید. اینجا، در میان امواج گرمایی که از بیابان‌ها می‌وزد و برج‌های شیشه‌ای که در تابش آفتاب می‌درخشند، آب و هوا بیش از هر چیزی بیان‌گر قدرت تحمل و خلاقیت بشر است. دبی با تابستان‌هایی که گویی تمام نمی‌شوند و شب‌های زمستانی که به آرامی خنک می‌شوند، نمایشی از تنوع جوی را به ما عرضه می‌کند. هر باد و هر باران در این شهر داستانی دارد و هر روز، فصلی جدید در کتاب آب و هوای دبی رقم می‌خورد. در این مقاله، به لایه‌های متفاوت آب و هوایی این مرز و بوم پا می‌گذاریم و تأثیر آن بر زندگی و ساختار این شهر خیره‌کننده را جستجو می‌کنیم.

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی شما را به تجربه رویایی‌ترین اقامت در شهری مدرن و مجلل می‌برد. 

آب و هوای دبی چگونه است؟ 

آب و هوای دبی

آب و هوای دبی در بیشتر ماه‌های سال گرم است و تنها دو فصل تابستان و زمستان کمی دمای متفاوت را احساس خواهید کرد. کمترین میانگین دما در ژانویه (دی و بهمن) حدود 20 درجه سانتیگراد است، در حالی که ماه‌های تابستان (بین ژوئن و آگوست) به طور میانگین حدود 30 درجه سانتیگراد خواهد بود. 

دبی به طور متوسط 8 تا 10 ساعت در روز در طول سال آفتاب دارد، بنابراین انتظار هوای گرم و آسمان آبی این شهر را داشته باشید. همین باعث شده تا تفریحات آبی و همچنین پارک‌های دبی یکی از گزینه‌های اصلی سرگرمی در این شهر باشند. 

بهتر است هر زمان که سفر می‌کنید، لباس‌های سبک و راحت را همراه خود بیاورید تا همیشه احساس خنکی کنید. توجه داشته باشید که اگر در زمستان به صحراهای دبی می‌روید، شب‌ها چندین درجه کاهش دما را خواهید داشت که بایستی کمی لباس بیشتر یا ضخیم‌تر همراه خود ببرید. 

در آخر اضافه کنیم که در دبی معمولاً باران بسیار کمی می‌بارد، معمولاً در طول ماه‌های زمستان فقط چند روز شاهد بارش باران خواهیم بود. 

آب و هوای ماه به ماه دبی

آب و هوای دبی در هر ماه به صورت زیر است: 

دبی در ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن)

ژانویه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین زمان‌ها برای سفر به دبی است. چون هوای دبی در خنک‌ترین حالت خود قرار دارد و میانگین دمای آن بین 14 تا 23 درجه سانتیگراد است. احتمال بارندگی در این ماه وجود دارد، اما به میزان خیلی کم است.

کارهایی که باید در ماه ژانویه در دبی انجام دهید

در جشنواره خرید دبی (DSF) شرکت کنید. این جشنواره نمادین معاملات شگفت انگیزی در زمینه الکترونیک، پوشاک، لوازم جانبی، وسایل و طلا ارائه می‌دهد.

کارناوال جام جهانی دبی را که در میدان مسابقه میدانی نمادین آغاز می‌شود، تماشا کنید. از رویداد اسب دوانی در جهان لذت ببرید.

از نمایش‌های آتش بازی سالانه که بخشی از جشنواره خرید دبی در ساحل جمیرا، برج العرب، فریم دبی، نهر دبی، و دبی فستیوال سیتی مال است، لذت ببرید.

بازی گلف را در The Dubai Desert Classic، یک تورنمنت گلف تور اروپایی که در زمین مجلس در باشگاه گلف امارات در دبی برگزار می شود، تماشا کنید.

دبی در فوریه (۱۲ بهمن تا ۹ اسفند)

Dubai weather

میانگین دمای دبی در ماه فوریه بین 17 تا 26 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و احتمال بارش باران بالا می‌برد؛ هر چند که چیزی در حدود چهار روز در ماه باران خواهد بارید. مانند ژانویه، فوریه نیز زمان بسیار خوبی برای بازدید از دبی است؛ چون شب‌ها خنک‌تر و گرمای روز هم برای اکثر مسافران قابل تحمل است. اگرچه آب و هوای دلپذیر به این معنی است که یکی از شلوغ‌ترین ماه‌ها برای رفتن به دبی نیز هست.

کارهایی که باید در ماه فوریه در دبی انجام دهید

در Taste of Dubai، جشنواره غذای سالانه دبی شرکت کنید. از گزینه‌های ناهار خوردن و امتحان کردن غذاها و غذاهای متنوع از بهترین سرآشپزها و رستوران‌های شهر لذت ببرید.

کارناوال جام جهانی دبی در ماه فوریه همراه با جشنواره خرید بسیار محبوب دبی نیز ادامه دارد.

جشنواره ادبیات هواپیمایی امارات دارای چندین نویسنده بین المللی، سمینارها، جلسات کتابخوانی، بحث‌های ادبی و کارگاه‌های آموزشی است.

دوستداران ورزش باید بازی تنیس تپنده مسابقات قهرمانی تنیس رایگان دبی را ببینند.

سفر به دبی در زمستان بهترین و خاطره انگیزترین زمان برای یک تعطیلات عالی خواهد بود.

دبی در ماه مارس (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین)

در ماه مارس، آب و هوای دبی، 8 ساعت آفتابی با دمای حدود 23 درجه سانتیگراد و افزایش رطوبت همراه است. زمان بسیار خوبی برای گرفتن هوای گرم قبل از شروع گرمای شدید و رطوبت شدیدتر این شهر است.

خیابان السرکال دبی

کارهایی که باید در ماه مارس در دبی انجام دهید

جشنواره DXB Blues Fest را در محل اجرای موسیقی در فضای باز The Square @ ISD Dubai در شهر ورزشی تماشا کنید. از موسیقی زنده جاز با چندین برند بین المللی و محلی لذت ببرید.

از هفته هنر آلسرکال دیدن کنید، جالب‌ترین نمایشگاه هنر معاصر که دارای 20 نمایشگاه و نصب رایگان توسط برخی از هنرمندان بسیار با استعداد است.

از فیلم خاورمیانه و کمیک کان لذت ببرید و بخشی از یک رویداد سه روزه در دبی باشید و فرصتی برای لذت بردن از فعالیت‌های هیجان‌انگیز، نمایش‌ها و ملاقات با افراد مشهور داشته باشید.

یوگافست سالانه از 18 تا 20 مارس در آمفی تئاتر شهر اینترنتی دبی به دبی باز می‌گردد.

بیست و ششمین دوره جام جهانی دبی را تماشا کنید. این دوره اسب‌های مسابقه‌ای در کلاس جهانی و جوکی‌ها را به خود جذب می‌کند که برای شکوه نهایی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دبی در ماه آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت)

با فرا رسیدن بهار، ماه آوریل در دبی گرم و مرطوب است. هر روز 10 ساعت آفتابی وجود دارد و میانگین دما بین 22 تا 34 درجه سانتیگراد با افزایش رطوبت و باران بسیار کم همراه خواهد بود. در این زمان از سال، دمای آب تا حدود 25 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و شنا و تفریحات آبی را لذت بخش می‌کند. 

کارهایی که باید در ماه آوریل در دبی انجام دهید

آوریل آغاز دهکده جهانی است. امسال دو غرفه جدید قطر و عمان در دهکده جهانی افتتاح می‌شود.

بازار Ripe در دبی را بررسی کنید. این بازارهای جدید به استارت آپ ها و کارآفرینان محلی اختصاص داده شده است که محصولات خود را می‌فروشند و به نمایش می‌گذارند.

دبی در ماه آوریل عید فطر را جشن می‌گیرد. از مراکز خرید دیدن کنید، از تخفیف‌های جذاب عید بهره‌مند شوید و از غذاهای لذیذ اماراتی لذت ببرید.

آوریل همچنین زمانی از سال برای جشن گرفتن جشنواره غذای دبی است. در رستوران‌های مختلف شهر با ذوق و شوق غذا بخورید.

مسابقه منحصر به فرد شتر در دبی را در دهکده میراث المرموم ببینید. مسابقه شتر را ببینید که بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ اماراتی برای قرن‌هاست.

دبی در ماه می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)

Dubai weather

آب و هوای دبی در ماه می شروع به گرم شدن قابل توجهی می‌کند. مسافران می‌توانند دمای 37 درجه سانتیگراد را تجربه کنند. سیستم تهویه مطبوع و کولر تقریباً در همه جای دبی استفاده می‌شود. ظهرها هم گرما غیرقابل تحمل خواهد شد. 

کارهایی که باید در ماه می در دبی انجام دهید

فستیوال کمدی دبی در ماه مه در این شهر با مجموعه‌ای پر ستاره از کمدین‌های بین المللی و محلی آغاز می‌شود.

جشنواره غذای دبی در ماه می نیز ادامه دارد. این زمانی است که در رستوران‌های شهر در خانه بمانید و غذاهای بین المللی و غذاهای بین المللی را امتحان کنید.

World Sports World یک رویداد ورزشی سرپوشیده بسیار محبوب است که در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود. در اینجا می‌توانید بسکتبال، والیبال، فوتبال داخل سالن، کریکت و غیره را ببینید یا در آن شرکت کنید.

دبی مون لایت کلاسیک مسابقات گلف حرفه‌ای در تور اروپا بانوان است و گلف زیر نورهای مصنوعی بازی می‌شود.

دبی در ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر)

ماه ژوئن در دبی با رطوبت بالا بسیار همراه و واقعا گرم است. میانگین دما در حدود 26 تا 38 درجه سانتیگراد با 11 ساعت آفتابی در روز خواهد بود، در حالی که دمای دریا معمولاً 30 درجه سانتیگراد است. اگر گرمای شدید و زیاد را نمی‌توانید تحمل کنید، در این ماه به دبی سفر نکنید. 

عید قربان و در بهترین آب و هوای دبی

کارهایی که باید در ماه ژوئن در دبی انجام دهید

دبی جشنواره عید قربان را در ماه ژوئن جشن می‌گیرد که پایان روزه یک ماهه رمضان نیز به اوج خود می‌رسد.

ورزش‌های داخل سالن را در دنیای ورزش دبی تماشا کنید. این مرکز ورزشی سرپوشیده شاهد چندین بازی و مسابقات سرپوشیده است که در ماه سپتامبر به پایان می‌رسد.

سفر به دبی در تابستان گرم اما ارزان است.

دبی در ماه جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد)

دبی در ماه جولای حتی گرم‌تر می‌شود؛ روزهای 40 درجه سانتیگراد کاملا نرمال به نظر می‌رسد و رفت و آمد در اطراف برای بیشتر مسافران غیرقابل تحمل است. توصیه می‌کنیم که در این ماه از سفر به دبی اجتناب کنید و دلیل آن هم واضح است. البته اگر تحمل گرمای بالا را دارید، مسئله‌ای نیست. 

کارهایی که باید در ماه جولای در دبی انجام دهید

از اول جولای تا چهارم سپتامبر، شهر سورپرایز تابستانی دبی، مجموعه‌ای از فروش‌ها، معاملات اقامتی، جوایز، قرعه‌کشی‌های خوش شانس و سرگرمی‌های زنده را در مراکز خرید دبی جشن می‌گیرد.

پارک موضوعی سرپوشیده Modesh World در دبی از اول جولای در مرکز تجارت جهانی دبی در سالن شماره 1،2،3 و مرکز تجارت آرنا شروع به کار می‌کند.

دنیای ورزش دبی در ماه جولای نیز ادامه دارد و راه خوبی برای فعال ماندن در محیطی سرپوشیده و کاملاً دارای تهویه مطبوع است.

دبی در ماه اوت (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور)

آب و هوای دبی

آب و هوای دبی در ماه آگوست با رطوبت و گرمای بالایی همراه است و دماها نیز میانگین بین 29 تا 41 درجه سانتیگراد و دمای دریا در حدود 33 درجه سانتیگراد ادامه خواهد داشت. توصیه می‌کنیم از سفر به دبی در ماه آگوست نیز خودداری کنید، مگر اینکه تحمل هوای گرم را داشته باشید یا ماندن در داخل خانه و هتل برایتان سخت و ناراحت کننده نباشد. 

کارهایی که باید در آگوست (اوت) در دبی انجام دهید

در دبی Sports World که در مرکز تجارت جهانی دبی قرار دارد، ورزش‌های داخلی را تماشا کنید.

کارخانه خنده، طولانی‌ترین نمایش شبانه کمدی خاورمیانه در دبی را ببینید.

از سورپرایز تابستانی دبی، مجموعه‌ای از فروش‌ها، معاملات اقامتی، جوایز، قرعه کشی‌های خوش شانس و سرگرمی‌های زنده در مراکز خرید دبی لذت ببرید.

تور دبی سه کلیک منتظر خاطره‌سازی شماست! 

دبی در سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر)

در ماه سپتامبر هنوز هم شاهد گرمای بالا خواهید بود، هر چند که از میزان دما کاسته خواهد شد. این دما به طور متوسط بین 26 تا 39 درجه سانتیگراد می‌رسد. دمای دریا نیز 33 درجه سانتیگراد است و هوا برای بیشتر مسافران هنوز هم گرم و غیرقابل تحمل خواهد بود. 

Dubai in September

کارهایی که باید در ماه سپتامبر در دبی انجام دهید

نمایش نمادین La Perle by Dragone را در دبی تماشا کنید. این نمایش سرگرمی زنده شامل موسیقی، لباس‌های رنگارنگ، شیرین کاری‌های هوایی، شاهکارهای آکروباتیک و موارد دیگر است.

از جشنواره خانه دبی لذت ببرید، جشنواره‌ای منحصر به فرد که مبلمان و محصولات دکور خانه را در کل مراکز خرید و بازارهای دبی به نمایش می‌گذارد.

دبی در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان)

با نزدیک شدن به زمستان، آب و هوا در دبی در ماه اکتبر کمی خنک‌تر شده و دما کاسته می‌شود. درست است که هنوز میانگین دمای در این ماه 23 و 35 درجه سانتیگراد است، اما قابل تحمل‌تر از مواقع دیگر خواهد بود. دمای دریا هنوز در 30 درجه سانتیگراد بسیار گرم است و رطوبت دریا رو به کاهش خواهد بود. 

کارهایی که باید در ماه اکتبر در دبی انجام دهید

از روزهای افتتاحیه دهکده جهانی 2023 در ماه اکتبر بازدید کنید و غرفه‌های مختلف کشورها را کشف کنید، غذاها را امتحان کنید و از سرگرمی و زندگی شبانه لذت ببرید.

کارخانه خنده، طولانی‌ترین نمایش شبانه کمدی خاورمیانه در دبی را ببینید.

بخشی از جشنواره خرید الکترونیک GITEX در دبی در ماه اکتبر باشید و از تخفیف‌های شگفت انگیز در مورد چندین ابزار الکترونیکی و ابزارک دیدن کنید.

دبی در ماه نوامبر (۱۰ آبان تا ۹ آذر)

Dubai weather

آب و هوای دبی در ماه نوامبر به تدریج با کاهش دما و هوای خنک روبرو خواهد شد. روزها در حدود 25 درجه سانتیگراد گرم و با میانگین کمینه 19 درجه سانتیگراد هستند؛ در حالی که دمای دریا در 27 درجه سانتیگراد هنوز گرم است. در این موقع از سال تعداد بازدیدکنندگان شروع به افزایش می‌کند، دلیل آن هم آب و هوای دبی است؛ البته بهترین زمان قبل شلوغی توریست‌ها هم خواهد بود. چراکه بعد از آن شاهد هجوم گردشگران به این شهر هستیم. 

کارهایی که باید در ماه نوامبر در دبی انجام دهید

در چالش تناسب اندام دبی شرکت کنید که مردم محلی و مهمانان را تشویق می‌کنند تا در چندین چالش تناسب اندام در چندین مکان شرکت کنند.

هفته طراحی دبی را ببینید، رویدادی ویژه که طرح‌های دبی، هنر معاصر، مد، طراحی‌های متاورس، چیدمان‌های جدید هنری سه‌بعدی و غیره را جشن می‌گیرد.

نمایشگاه موتور #NoFilterDXB، رویدادی بسیار محبوب برای علاقه‌مندان به خودرو و دوچرخه را ببینید. این رویداد چندین خودرو و مدل دوچرخه جدید را به نمایش می‌گذارد.

دبی همچنین جشنواره دیوالی را در این ماه جشن می‌گیرد. تزیینات و فروش دیوالی را در چندین فروشگاه و مرکز خرید مشاهده کنید.

دهکده جهانی در ماه نوامبر نیز ادامه دارد و زمان بسیار خوبی برای لذت بردن از غرفه‌های مختلف، خرید کردن و لذت بردن از غذاهای خوب و برنامه‌های سرگرمی زنده است.

سفر به دبی در پاییز بهترین زمان برای گشت و گذار خلوت در هوای خنک است.

دبی در ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی)

آب و هوای دبی در دسامبر

یکی از پرطرفدارترین زمان‌های سال برای سفر به دبی، ماه دسامبر است که آب و هوا در آن به طور دلپذیری گرم و مطبوع خواهد بود. در این موقع از سال میانگین دمای روزها 21 درجه سانتیگراد با حداقل دمای 16 درجه سانتیگراد در شب خواهد بود.

کارهایی که باید در ماه دسامبر در دبی انجام دهید

هر سال در دوم دسامبر، دبی روز ملی امارات متحده عربی را جشن می‌گیرد. این رویداد فروش و پیشنهادات ویژه را در چندین مرکز خرید و بازار در شهر نشان می‌دهد.

بازی‌های هیجان انگیز راگبی را با Emirates Dubai 7s تماشا کنید و تیم های مورد علاقه خود را برای شکوه تشویق کنید.

در رویداد بسیار مشهور جشنواره خرید دبی شرکت کنید و از برخی درمان‌های خرده فروشی در دبی با تخفیف ها و پیشنهادات در چندین مارک و محصول لذت ببرید.

از دهکده جهانی، مقصدی یک‌جا برای خرید، غذا، سرگرمی و موارد دیگر دیدن کنید.

از چندین کنسرت و مهمانی منتهی به شب سال نو و شروع از اواسط دسامبر در دبی لذت ببرید.

بهترین زمان برای بازدید از دبی

آب و هوای دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. محبوب‌ترین زمان برای بازدید گردشگران از دبی در ماه‌های زمستان، یعنی از نوامبر تا مارس است. در این دوره دمای هوا مطبوع و به صورت: میانگین دمای آن ۲۵ درجه سانتیگراد در روز و ۱۵ درجه سانتیگراد در شب است. این باعث می‌شود تا دبی برای فعالیت‌های خارج از منزل مانند گشت‌و‌گذار، سفرهای ساحلی و سافاری در صحرا عالی شود. اما به دلیل فصل شلوغی، قیمت بلیط هواپیما و هتل در این ماه‌ها به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود.

از سوی دیگر، ماه‌های تابستان در دبی، یعنی از ژوئن تا سپتامبر، بسیار گرم است و دمای هوا تا 45 درجه سانتیگراد در روز و 30 درجه سانتیگراد در شب افزایش می‌یابد. رطوبت هوا نیز زیاد است و باعث می‌شود برای مدت طولانی نتوانید در فضای باز بمانید. با این حال، این زمانی است که می‌توانید قیمت‌های خوبی در مورد نرخ هتل‌ها و سایر فعالیت‌های توریستی پیدا کنید و آن را به زمانی ایده آل برای مسافران اقتصادی تبدیل می‌کند. تابستان همچنین شاهد بسیاری از فعالیت‌ها و فستیوال‌های سرپوشیده هیجان انگیز است، از جمله سوپرایزهای تابستانی دبی، که اگر قصد دارید در این ماه‌ها از آن بازدید کنید، می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

مکان هایی که در تابستان دبی بسته هستند!

اگرچه دبی مقصدی در تمام طول سال است، برخی از جاذبه‌ها ممکن است در تابستان به دلیل شرایط شدید و سخت گرمایی آب و هوای دبی بسته شوند. در اینجا برخی از مکان‌هایی که در طول تابستان در دبی تعطیل هستند را به شما معرفی می‌کنیم: 

دهکده جهانی: این مقصد فرهنگی و سرگرمی محبوب با غرفه‌هایی از کشورهای مختلف که هنر، غذا و موسیقی خود را به نمایش می‌گذارند در طول تابستان بسته است و فقط از اکتبر تا آوریل (مهر تا فروردین) باز است.

باغ معجزه: بزرگ‌ترین باغ گل جهان با بیش از 45 میلیون گل در اشکال و اندازه‌های مختلف، در طول تابستان به دلیل گرمای شدید بسته است و فقط از نوامبر تا می (آبان تا اردیبهشت) باز می‌شود.

پارک سافاری دبی: این پارک حیات وحشی است که بیش از 2500 حیوان از سراسر جهان از جمله شیر، ببر، فیل و زرافه را در خود جای داده است. در ماه‌های تابستان بسته است و فقط از اکتبر تا آوریل (مهر تا فروردین) باز می‌شود.

درخشش باغ دبی: جاذبه‌ای مناسب برای خانواده که دارای مجسمه‌ها، تاسیسات و اجراهای نورانی است. دبی گاردن گلو در طول ماه‌های تابستان بسته خواهد بود و فقط از اکتبر تا آوریل (مهر تا فروردین) باز می‌شود.

Dubai Safari Park

میانگین دما در هر ماه دبی به صورت خلاصه

دبی دارای آب و هوای بیابانی است، به این معنی که در طول سال گرم و خشک است و بارندگی کم است. میانگین دما در دبی بسته به فصل متفاوت است و بیشترین دما در تابستان و کمترین دما در زمستان است. در اینجا میانگین دمای آب و هوای دبی در طول سال آمده است:

ژانویه: 24 درجه سانتیگراد (75 درجه فارنهایت)

فوریه: 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت)

مارس: 27 درجه سانتیگراد (81 درجه فارنهایت)

آوریل: 31 درجه سانتیگراد (88 درجه فارنهایت)

مه: 34 درجه سانتیگراد (93 درجه فارنهایت)

ژوئن: 37 درجه سانتیگراد (99 درجه فارنهایت)

جولای: 39 درجه سانتیگراد (102 درجه فارنهایت)

آگوست: 39 درجه سانتیگراد (102 درجه فارنهایت)

سپتامبر: 37 درجه سانتیگراد (99 درجه فارنهایت)

اکتبر: 34 درجه سانتیگراد (93 درجه فارنهایت)

نوامبر: 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت)

دسامبر: 26 درجه سانتیگراد (79 درجه فارنهایت)

هنگام برنامه‌ریزی سفر خود، مطمئن شوید که دمای متوسط را بررسی کرده و چمدان خود را بر اساس آن بسته‌بندی کنید.

چه شهرهایی آب و هوایی شبیه به دبی دارند؟

آب و هوای دبی

در اینجا به بررسی برخی از شهرهای خاورمیانه، آسیای میانه و اروپا می‌پردازیم.

خاورمیانه

در دل خاورمیانه، جایی که خورشید بی‌وقفه بر زمین‌های خشک و نیمه‌خشک خودنمایی می‌کند، شهرهایی نفس می‌کشند که با دبی، این مروارید صحرا، هم‌آوایی دارند. این شهرها با تابستان‌هایی آتشین و دراز، همراه با زمستان‌هایی نوازش‌گر و ملایم، خود را در قلب خاورمیانه می‌نمایانند. در این میان…

مسقط: گوهری از عمان، با آسمانی که در تابستان به رنگ آتش است و زمستان‌هایی که با ملایمت خود دل‌ها را فتح می‌کند، شرایطی شگفت‌انگیز را به ارمغان می‌آورد.

دوحه: با شکوه قطر، نیز تابستان‌هایی داغ و مرطوب را تجربه می‌کند، در حالی که زمستان‌های خشک و دلپذیری دارد، آینه‌ای از دبی. ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، با آب و هوایی همچون خواهری برای دبی، تابستان‌های گرم و زمستان‌های نرم را به ارمغان می‌آورد.

ریاض: قلب تپنده عربستان سعودی، با آب و هوایی صحرایی که تابستان‌هایی سوزان و زمستان‌هایی که کمی سردتر هستند را نوید می‌دهد، جلوه‌گری می‌کند.

کویت و منامه: با هوایی گرم و مرطوب در تابستان و زمستان‌هایی ملایم، و منامه، پایتخت بحرین، که تابستان‌هایی داغ و زمستان‌هایی نرم را تجربه می‌کند، همگی به عنوان بخشی از این خانواده بزرگ، شرایط آب و هوایی شگفت‌انگیزی را به اشتراک می‌گذارند که در هر نفس، زیبایی‌های خاص خود را آشکار می‌سازد.

آسیای میانه

در دل آسیای میانه، جایی که تاریخ و فرهنگ به هم تنیده‌اند، شهرهایی قرار دارند که نجوای آب و هوایی شبه‌صحرایی را در گوش زمین زمزمه می‌کنند، شرایطی که در لحظاتی شبیه به نفس‌های گرم دبی می‌نماید.

تاشکند: ستاره‌ی درخشان ازبکستان، با تابستان‌هایی که آفتاب را در آغوش می‌کشد و زمستان‌هایی که با ملایمت خود دلها را گرم می‌سازد، نمادی از تاب‌آوری در برابر تغییرات است.

اشک‌آباد: گنجینه‌ی ترکمنستان، با تابستان‌هایی سوزان و زمستان‌هایی که بر شدت سرما می‌افزایند، جلوه‌گری می‌کند.

شمال چین، بیجینگ: با آب و هوایی که در تابستان‌ها گرم و مرطوب است و زمستان‌هایی که با سردی خود قصه‌هایی از سکوت را روایت می‌کند، فصل‌های متفاوتی را به نمایش می‌گذارد.

اولان‌باتور: پایتخت منگولی، با زمستان‌هایی که به شهرت خود برای سرمای سوزان می‌بالد، در تابستان‌ها نیز گرما و خشکی را تجربه می‌کند، هرچند که این شرایط همچنان با دبی تفاوت‌هایی دارد.

آب و هوای دبی

اروپا

در قلب اروپا، جایی که پرده‌های رنگارنگ فرهنگ و تاریخ به نمایش گسترده شده‌اند، یافتن شهرهایی که در آغوش آب و هوایی همسان با دبی، آن واحه‌ی صحرایی رویایی، استراحت می‌کنند، چالشی است که زیبایی‌های خود را دارد. با این حال، در میان تنوع آب و هوایی اروپا، مناطقی در دل مدیترانه وجود دارند که در تابستان، لحظاتی گرم و خشک را به ارمغان می‌آورند، نغمه‌هایی که در گوش زمان زمزمه می‌شوند.

در جنوب اسپانیا، سویا و قرطبه: با تابستان‌هایی درخشان و پرشور که زیر آفتاب آتشین به سر می‌برد، و قرطبه که با دمایی مشابه، نوای گرما را به طنین درمی‌آورد، هر دو شهر، برگ‌هایی از کتاب زمان هستند که داستان‌هایی از گرمی را روایت می‌کنند، هرچند زمستان‌هایشان نسیم‌هایی ملایم‌تر از دبی به همراه دارد.

در جنوب ایتالیا، پالرمو در سیسیل: با تابستان‌هایی گرم و نفس‌هایی خشک، ولی با رطوبتی که لطافتی به هوا می‌بخشد، یک نمونه‌ی منحصر به فرد از تنوع آب و هوایی اروپا است.

یونان، آتن: باستانی و ابدی، نیز با تابستان‌هایی که گرما را در خود حبس کرده، و زمستان‌هایی که نسبت به دبی، لطافت بیشتری دارند، خودنمایی می‌کند.

در قبرس، نیکوزیا: به عنوان یکی از گرم‌ترین پایتخت‌های تابستانی اروپا، شرایطی آب و هوایی را ارائه می‌دهد که با گرما و خشکی خود، کوچه‌هایی از دبی را در ذهن تداعی می‌کند، با این تفاوت که زمستان‌های آن همچنان نسیم‌هایی ملایم‌تر به همراه دارد.

رزرو ارزانترین هتل های دبی از سه کلیک، سفری آسوده را آغاز کنید.

در آخر

آب و هوای دبی را می‌توان همیشه صحرایی و گرم دانست. با این تفاوت که شدت گرما در تابستان به اوج خود می‌رسد و در فصل زمستان، دمایی بهاری را ارائه می‌دهد. امیدواریم این راهنما توانسته باشد به برنامه‌ریزی سفر شما کمک کند. 

سوالات متداول

آب و هوای دبی در تابستان چگونه است؟

تابستان‌ها در دبی بسیار گرم و مرطوب هستند. دما می‌تواند از 40 درجه سلسیوس فراتر رود و رطوبت به بیش از 90 درصد برسد.

آیا در زمستان، دبی همچنان گرم است؟

خیر، زمستان‌ها در دبی نسبتاً ملایم هستند، با دمای روزانه حدود 20 تا 30 درجه سلسیوس. شب‌ها خنک‌تر می‌شود، اما به ندرت سرد است.

بهترین زمان برای بازدید از دبی چه موقع است؟

بهترین زمان برای بازدید از دبی از نوامبر تا مارس است، که آب و هوا ملایم‌تر است و فعالیت‌های فضای باز لذت‌بخش‌تری دارند.

آیا دبی در هر زمانی از سال باران می‌بارد؟

باراندگی در دبی نادر است، اما اغلب در ماه‌های زمستان و اوایل بهار رخ می‌دهد. در کل، میزان بارش سالانه بسیار پایین است.

نظرات کاربران