Celebration and fireworks in Dubai
18 مرداد 1402
دبی

دبی در آذر ماه؛ از هوای ملایم لذت ببرید!

سفر به دبی در آذر ماه رنگ و لعابی دیگر دارد. مقصدی جذاب و گرم اما نه چندان داغ! 

رزرو تور دبی

همه ما می‌دانیم که دبی یکی از محبوب‌ترین و مطلوب‌ترین مقاصد تعطیلات برای هزاران نفر در سراسر جهان است. از بلندترین ساختمان جهان گرفته تا دومین مرکز خرید بزرگ، این شهر همه چیز خاص و درجه یک را در خود جای داده است. درست است که این شهر مجلل از مقاصد اصلی افراد ثروتمند به حساب می‌آید، اما مطمئن باشید که این شهر به هر سلیقه‌ و بودجه فکر کرده و همه به یک اندازه می‌توانند از بودن در آن لذت ببرند. 

بله، دبی شهری عالی برای سفر است، البته اگر زمان درست را انتخاب کنید، چون این شهر در بیشتر ماه‌های سال آفتابی و بسیار گرم است. ما امروز قصد دارید تا دبی را در ماه آذر برای شما بازگو کنیم. اینکه چه آب و هوایی در انتظار شماست و چه کارهایی می‌توانید انجام دهید. 

بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید !

آب و هوای دبی در آذر ماه 

Dubai weather in March

دبی در تمام ماه‌های سال عمدتا آفتابی و گرم است و دلیل آن هم کاملا واضح است؛ آب و هوای خشک بیابانی. با وجود شروع فصل سرما در آذرماه، دمای هوا در این شهر دچار نوسانات زیادی می‌شود. معمولاً با غروب خورشید دما در شب به حداقل 15 تا 16 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و در طول روز نیز به 26 تا 30 درجه می‌رسد. 

آب و هوای گرمسیری دبی آن را برای کسانی که عاشق تابستان هستند، تبدیل به بهشتی می‌کند وصف‌ناپذیر. بهترین زمان برای لذت بردن از ورزش‌های آبی. خورشید حداقل 8 تا 10 ساعت در طول روز بیرون است و دمای آب دریا در بیشتر مواقع حدود 24 درجه سانتیگراد خواهد بود. چی بهتر از این!؟ فقط باید بدانید که همیشه یک بطری آب همراهتان باشد و معمولا غروب را برای گردش در کنار آب انتخاب کنید، چون فضا بسیار آرام‌تر می‌شود.

3 دلیل برای اینکه آذر ماه بهترین زمان سفر به دبی است

دلایل مختلفی برای سفر به دبی خواهید داشت. اما ما معتقدیم سه دلیل اصلی وجود دارد که چرا این شهر در این ماه از سال توسط گردشگران بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. بیایید این سه دلیل را با یکدیگر بررسی کنیم:

دلیل اول: آب و هوای عالی

آذر ماه بهترین زمان برای سفر به دبی است، زیرا آب و هوای گرمسیری آرامی دارد. درست است که هوا در این شهر خیلی داغ به نظر می‌رسد، اما از این داغی در آذر ماه خبری نیست. اگر در شهر خودتان سرمای شدیدی را سپری می‌کنید، بهترین زمان برای یک سفر گرم و فعالیت‌های مهیج در دبی خواهد بود. برای مثال، سافاری در صحرا یا غواصی در آب!

دلیل دوم: جشن و آتش بازی

Celebration and fireworks in Dubai

دبی در بسیاری از روزهای تقویم آذر ماه به ویژه در 25 و 31 این ماه با نورها و آتش بازی‌های مسحورکننده به طرز شگفت‌انگیزی روشن می‌شود. فراموش نکنید که در این روزها به هیچ وجه نباید نمایش نور و صدا در برج خلیفه را از دست بدهید. اضافه کنیم که چندین مهمانی پر جنب‌و‌جوش، جشنواره‌های خیابانی، رویدادها و چندین سرگرمی زنده دیگر نیز در این مدت برگزار خواهند شد تا نهایت تفریح و سرگرمی برای گردشگران به وجود بیاورند. شرکت در این جشنوراه‌ها به شما امکان می‌دهد تا ترکیبی از سبک مدرن و سنتی را تجربه کنید.

دلیل سوم: جشنواره ها و رویدادها

تعدادی از رویدادها فقط در این یک ماه از سال برگزار می‌شوند. برخی از آن‌ها جشنواره بین المللی فیلم دبی، جشنواره خرید دبی و جشنواره روز ملی امارات متحده عربی هستند. سایر فعالیت‌های ویژه‌ای که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید عبارت‌اند از: بالون سواری، شتر سواری، غواصی در اعماق دریا و چتربازی. آب و هوای عالی در دبی در آذر ماه به گردشگران این امکان را می‌دهد که همه این‌ها را بدون هیچ نگرانی انجام دهید.

با تور دبی، یک سفر به یاد ماندنی برای خودتان بسازید.

5 تا از بهترین کارهایی که می‌توانید در آذر ماه دبی انجام دهید

وقتی در دبی هستید، هیچ فعالیتی که بتوانید در این شهر عربی جذاب و رویایی انجام دهید کم نیست. امکانات تفریحی زیادی وجود دارد که شما را در طول روز مشغول نگه می‌دارند و حتی بهترین خاطرات را برای شما خلق می‌کنند. در این بخش، به بهترین کارهایی که می‌توانید در سفر به دبی در آذر ماه انجام دهید، نگاهی می‌اندازیم.

از برج خلیفه دیدن کنید

Burj Khalifa

اگر در دبی هستید، می‌توانید از هر گوشه شهر شاهد برج خلیفه باشید. این مهندسی دست‌ساز شگفت‌انگیز به ارتفاع 825 متر، منظره پانورامایی زیبایی از کل شهر را ارائه می‌کند که واقعا دیدنی و جادویی است. خیلی از گردشگران به دیدن منظره دبی از بالا می‌روند و این بهترین کاری است که می‌توانید در طول تعطیلاتتان انجام دهید. 

فراموش نکنید که در شب سی و یکم از برج دیدن کنید تا تماشای نمایش بزرگ نور و صدا را به چشمان خود هدیه دهید. 

از نمایش La Perle لذت ببرید

نمایش La Perle که توسط افسانه‌ای فرانکو دراگون طراحی و ساخته شده است، از نظر بصری کاملا شما را طلسم خواهد کرد. تجربه‌ای مسحورکننده که هر کس به دیدن آن رفته این را تایید می‌کند. 

این تئاتر منحصر به فرد طراحی شده و بیش از 60 اجرا کننده در سطح جهانی را در خود جای داده است که در طول نمایش، بدلکاری‌های شگفت‌انگیز و شاهکارهای خارق‌العاده‌ای را انجام می‌دهند. این یکی را اصلا از دست ندهید!

بر کشتی کروز Dhow سوار شوید

Dubai Dhow Cruise

کروز Dhow راهی عالی برای کشف منظره شهر است. کشتی کروز در امتداد نهر دبی حرکت می‌کند و این شهر را به شیوه‌ای دیگر با یک جذابیت خاص در معرض نمایش قرار می‌دهد. البته فقط قرار نیست که بر روی کشتی بنشینید و مناظر اطراف را تماشا کنید، چون این سفر دریایی 2 ساعته با یک پذیرایی عالی شام و نوشیدنی همراه خواهد بود. 

چتربازی را امتحان کنید

برای همه آن عاشقان ماجراجویی، چتربازی در دبی یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید به سراغش بروید. از ارتفاع تقریباً 14000 فوتی به هوا شیرجه بزنید و قبل از اینکه چتر نجات شما را کنار بکشد، به سمت زمین حرکت کنید. این ماجراجویی در شکل‌های مختلفی ارائه می‌شود تا همه با هر بودجه‌ای بتوانند از آن لذت ببرند. پس نگران نباشید سفر به دبی در آذر ماه می‌تواند به یاد ماندنی و کمی هیجان‌انگیز باشد.

از سافاری صحرا لذت ببرید

Adventure in the Dubai desert safari

سافاری صحرا در دبی یکی از بهترین کارهایی است که در آذر ماه باید انجام دهید و مسلما دلیل آن هم آب و هوای مطبوع این شهر است. می‌توانید از وسعت وسیع صحرای این شهر دیدن کنید و در فعالیت‌های مختلف بیابانی مانند ماسه‌بازی، دوچرخه‌های چهارچرخ و شترسواری شرکت کرده و تفریحی متفاوت به خودتان و عزیزانتان هدیه دهید. همچنین شب را در یکی از چادرهای بادیه‌نشین بمانید و با گوش دادن به آهنگ‌های سنتی، تماشای رقص و خوردن غذاهای محلی از وقت خود لذت ببرید.

در سفر به دبی در آذر ماه چی بپوشیم؟ 

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، دبی در بیشتر اوقات سال آب و هوای گرمی را تجربه می‌کند. به همین دلیل است که به گردشگران توصیه می‌کنیم برای سفر به دبی در آذر ماه نیز چمدان‌هایشان را با لباس‌های راحت و نازک ببندند. می‌توانید تی‌شرت‌های نیم‌آستین، شورت، پیراهن‌های نخی و صندل‌ها را همراه خود ببرید. اما حواستان به محدودیت لباس در شهر دبی باشد و فراموش نکنید که بایستی به اعتقادات و فرهنگ آن‌ها احترام بگذارید. به همین دلیل ضروری است که لباس های بلند، تاپ، پیراهن، تی شرت، شلوار، هودی، ژاکت و شلوار جین به همراه داشته باشید.

برای خانم‌ها، باید مطمئن شوید که لباس‌هایتان خیلی تنگ، شفاف نیستند و پوست شما را نشان نمی‌دهد. حتماً ضدآفتاب، عینک آفتابی و کلاه خود را همراه خود ببرید تا از اشعه مستقیم خورشید در امان باشید. 

با رزرو ارزانترین هتل دبی، سفری مقرون به صرفه داشته باشید.

کلام آخر

دبی شهری است که در کمتر از 50 سال خود را از یک دهکده ماهیگیری کوچک به یک شهر جهانی پر زرق و برق تبدیل کرده است. برج خلیفه، مرکز خرید دبی، سافاری صحرا، جزیره نخل و بسیاری دیگر از نقاط دیدنی دبی، سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کنند. با این حال، سفر به این شهر تا حد زیادی به آب و هوای آن بستگی دارد. اگر دبی در آذر ماه را انتخاب می‌کنید، هوا رو به خنکی (اما نه سرد) خواهد رفت و شهر مملو از جاذبه‌های دیدنی خواهد شد. 

نظرات کاربران