Dubai in June 2023
18 مرداد 1402
دبی

دبی در خرداد ماه؛ تجربه ای که هرگز فراموش نمی کنید!

اگر به دنبال یک تعطیلات تابستانی هستید، نظرتان درباره دبی در خرداد ماه چیست؟ بله، هوا گرم است، اما هنوز به تابستان داغ نرسیده و می‌توانید از برخی از فعالیت‌ها و فستیوال‌های مختلف استفاده کنید تا سفری خوب و خوشی داشته باشید. اگر هم نمی‌دانید این ماه در دبی چه خبر است، بیایید تا کمی در این باره شما را راهنمایی کنیم.  

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید !

آب و هوای دبی در خرداد ماه دبی

Weather in Dubai in September

دبی در خرداد ماه آب و هوای متفاوتی را در طول روز و شب تجربه می‌کند. روزها دما به میزان قابل توجهی بالا می‌رود و حتی بودن در فضای باز بسیار سخت می‌شود. در اوایل خرداد ماه میانگین دما به حدود 38 درجه سانتیگراد و در اواخر ماه به حدود 44 سانتیگراد خواهد رسید. اما دما معمولا در طول شب به میانگین 25 درجه می‌رسد که مطبوع است. می‌توان گفت که آغازی برای زندگی شبانه مردم محلی خواهد بود. 

به لحاظ هواشناسی، باید بگوییم که انتظار رطوبت در این ماه را نداشته باشد و فقط گرمای خشک خواهد بود. از بارندگی که اصلا خبری نیست و طوفان گرد و غبار ممکن است تجربه شود. 

برای آن دسته افرادی که به دنبال شنا و فعالیت‌های آبی هستند، باید بدانید که دمای دریا کاملاً در اوج تابستان خود نیست، اما در خرداد ماه به طور قابل توجهی گرم می‌شود. درست است که گرم شده، اما هنوز هم می‌توان از شنا و آبتنی لذت برد. دمای آب در حدود 32 درجه سانتیگراد بالا می‌رود. 

آشنایی کلی با آب و هوای دبی !

فستیوال های ویژه دبی در خرداد ماه 2023

در گذشته دبی در خرداد ماه یک زمان آرام و خلوت در نظر گرفته می‌شد، اما امروزه این طور نیست و کاملا هم برعکس است. این روزها با برگزاری فستیوال‌های متنوع، خیلی‌ها فصل تابستان را برای سفر به این شهر رویایی انتخاب می‌کنند و تغییراتی زیادی برای جذب گردشگر در نظر گرفته می‌شود. هتل‌ها و تفریحات نیز با تخفیفات ویژه همراه هستند و وقت خوشگذرانی در فضاهای سرپوشیده فرا می‌رسد.  

در اینجا برخی از رویدادهای ویژه‌ای را عنوان کرده‌ایم که در ماه می 2023 یا همان خرداد ماه برگزار می‌شود. 

رویداد فرهنگی 

جشنواره غذای دبی: این فستیوال از 21 آوریل تا 7 می 2023 برگزار می‌شود. در طول این جشنواره شما شاهد برنامه‌های مختلف غذاخوری، مسابقات و امتحان کردن غذاهای جدید خواهید بود. 

جشنواره های موسیقی زنده، کمدی و تئاتر

Dubai live music festivals

فستیوال کمدی دبی: چندین مکان در سراسر شهر میزبان این رویداد سالانه خواهند بود که از 12 تا 21 می 2023 برگزار می‌شود. از جمله افرادی که نمایش کمدی اجرا می‌کنند می‌توان به  Dara O Briain در 15 می و Jimmy Carr در 16 می، Stephen Frost  در 17 می اشاره کرد. 

کنسرت خوانندهImany : موسیقی‌دان فرانسوی، در 3 می در اپرای دبی، جمعیت را شگفت‌زده خواهد کرد. قیمت بلیط از 300 درهم شروع می‌شود.

گروه راگ پینک فلوید: دوستداران پینک فلوید ممکن است بخواهند 6 می را به تقویم خود اضافه کنند؛ زیرا اپرای دبی میزبان یک شب نوستالژیک و ادای احترام به این گروه قدیمی و محبوب است.

کنسرت پرنسس‌های دیزنی: در روزهای 6 و 7 می در کوکاکولا آرنا، پرنسس‌های دیزنی نمایش موسیقیایی را به همراه انیمیشن و جلوه‌های تئاتری روی صحنه می‌برند. اگر نمی‌توانید کودکان خود را به دیزنی لند ببرید، این بهترین فرصت است که آن‌ها خوشحال کنید. 

کنسرت کلاسیک: 14 می، شاهد تغییر رویه در اپرای دبی با موسیقی از کوه‌های آلپ باشید. در این کنسرت از استعدادهای نوازندگان سوئیسی ماریا سولوزوبووا و کریستوف بروکس در حالی که انواع آهنگ‌های کلاسیک را می‌نوازند، لذت ببرید.

تماشای فیلم: فیلم کلاسیک جولیا دونالدسون برای کودکان، «حلزون و نهنگ» از 12 تا 16 می در مرکز خرید امارات روی صحنه می‌رود.

Watch Dubai movie

موسیقی و کنسرت عربی: برای شبی پر از شادی‌های موسیقی عربی، در روز شنبه، 20 مه، در کوکاکولا آرنا به انگهام و فواد عبدالواحد بپیوندید.

فعالیت های پیشنهادی دبی در خرداد ماه 2023

ما پیشنهاد می‌کنیم که فعالیت‌های زیر ممکن است راهی عالی برای گذراندن وقت خود در دبی در خرداد ماه امسال باشد: 

از یک سافاری صبحگاهی در صحرا لذت ببرید

صبح‌ها در دبی بسیار خنک‌تر از اواخر بعد از ظهر و عصر است. اگر می‌خواهید تجربه لذت‌بخش‌تری از سافاری صحرای دبی داشته باشید، قبل از سحر این کار را انجام دهید. اگر از ما می‌پرسید، به سراغ یک بالن هوای گرم بروید و تجربه‌ای باورنکردنی در آسمان این شهر برای خودتان رقم بزنید. 

با تور دبی، یک سفر به یاد ماندنی برای خودتان بسازید.

Desert safari in Dubai

به دیدن سوق جمیرا بروید

سوق مدینه جمیرا (بازار جمیرا) را با طراحی سنتی عربی و آبراه‌های دلربا، از جمله مناظر فوق‌العاده این شهر هستند. در اینجا هم می‌توانید سوغاتی بخرید و از هم همانند یک محلی تجربه‌ای جذاب، گرم و فراموش‌نشدنی را برای خودتان رقم بزنید. 

از موزه جذاب آینده دیدن کنید

موزه آینده دبی بیشتر از هر چیز به خاطر ساختمان خاص و معماری دیدنی‌اش شناخته می‌شود. تماشای جلوه‌های بصری این شاهکار عقل از سرتان می‌برد. 

به تماشای برج خلیفه بنشینید

این برج به عنوان بلندترین ساختمان جهان، همیشه مملو از گردشگران و  صف‌های پیچ در پیچ آن‌ها است. اما دبی در خرداد ماه خلوت‌ بوده و بهترین فرصت است تا با خیال راحت از این جاذبه محبوب جهانی دیدن کنید. 

همه چیز درباره برج خلیفه دبی را بخوانید!

سفر دریایی با کشتی کروز جذاب است

از یک سفر دریایی 1 ساعته در خور دبی آرام که به عنوان “خط حیات دبی” نیز شناخته می‌شود، لذت ببرید. این بهترین فعالیت برای خرداد ماه است، زیرا مناظر جادویی از مکان‌های دیدنی با شکوه دبی را در حالی که بر روی آب‌های خنک نهر می‌چرخید، در جلوی چشمان شما قرار می‌دهد. 

Cruise Ship Show

نظرتان درباره آکواریوم دبی چیست

بازدید از دبی بدون دیدن آکواریوم معروف آن و باغ وحش زیر آب، جایی که می‌توانید با کوسه‌ها غواصی کنید، قایق‌هایی با کف شیشه‌ای سوار شوید یا نمایش‌های غذا دادن به حیوانات را تماشا کنید، واقعا ناقص است. از آنجایی که آکواریوم و باغ وحش زیر آب هر دو در مرکز خرید دبی واقع شده اند، بهانه‌ای عالی برای فرار از گرمای فضای باز و تجربه لذت بی‌نظیر از تماشای این حیوانات خارق‌العاده خواهد بود. 

برای فرار از گرما اسکی کنید

وارد سرزمین عجایب زمستانی یعنی پارک اسکی در دبی شوید، جایی که می‌توانید از گرمای ساعات روز دبی در خرداد ماه فرار کنید. در مناظر زیبای برف غوطه‌ور شوید و از این تجربه زمستانی در آب و هوای گرم این شهر خاورمیانه لذت ببرید. می‌توانید اسکی کنید، با خانواده خود یک آدم برفی بسازید، یا سوار بر تله کابین بر روی دامنه‌های برفی بکر به پایین سرازیر شوید. انتخاب‌ها بی پایان هستند!

بهترین فعالیت جت اسکی در ساحل جمیرا است

دبی به خاطر گزینه‌های ورزشی ماجراجویانه‌اش معروف است. یکی از این فعالیت‌ها جت اسکی است که راهی با طراوت برای دیدن مکان‌های دیدنی این شهر و خنک شدن در آب‌های دلپذیر خلیج فارس را به شما ارائه می‌دهد. پس از گذراندن دوره آموزشی 1-2 روزه، می‌توانید روی آب‌های ساحل جمیرا جت اسکی کنید و از مقابل آسمان‌خراش‌های درخشان دبی عکس بگیرید. این مطمئناً برای زمانی که از دبی در خرداد ماه بازدید می‌کنید، بهترین فعالیت است.

به پارک آبی وایلد وادی بروید

پارک آبی وایلد وادی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است که در بر دبی، روبروی هتل جمیرا بیچ قرار گرفته و در سال 1999 افتتاح شده است. برخی از جاذبه‌های این پارک عبارت‌اند از جمیرا اسکیرا، که یک سرسره سرعتی است و شما را از ارتفاع 33 متری پایین می‌آورد و از آن بهتر رودخانه سیلاب که یک سواری مهیج را در پیچ‌وخم‌ها برای شما ایجاد می‌کند. 

Wild Wadi Waterpark Jumeirah

در دریاچه برج کایاک سواری کنید

با کایاک در آب‌های خنک دریاچه وسیع برج به مساحت 30 هکتار پارو بزنید تا در گرمای دبی در خرداد ماه کمی احساس خنکی کنید. کایاک سواری در دریاچه برج به شما این امکان را می‌دهد که به فواره دبی نزدیک شوید، فواره‌ای که با رقص آب، نور و موسیقی در جهان معروف و بسیار محبوب است. 

به دیدن قاب دبی یا هم فریم دبی بروید

این سازه با طراحی هنرمندانه به بزرگ‌ترین قاب عکس جهان تبدیل شده است و مناظری فوق‌العاده زیبایی از هر طرف دبی به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید به عرشه آسمان آن بروید و از آنجا زیبایی‌های مدرن و همچنین جنبه‌های تاریخی دبی را از یک نقطه دید ببینید. روی پل شیشه‌ای بین برج‌ها قدم بزنید و از شکوه و عظمت این شهر افسانه‌ای لذت ببرید.

نکات مهم برای بازدید از دبی در خرداد ماه

  • از آنجایی که هوا دبی در خرداد ماه بسیار گرم است. اما فراموش نکنید که رعایت نحوه لباس پوشیدن ضروری بوده و بهتر است محافظه کارانه لباس بپوشید تا به هنجارهای فرهنگی احترام بگذارید.
  • اگر دامن و شلوارک می‌پوشید، مطمئن شوید که به زانوهایتان می‌رسد.
  • اگر می‌خواهید تاپ‌های بدون آستین بپوشید، برای حفظ عفت، شانه، شال یا پیراهن ملایم به همراه داشته باشید.
  • به خاطر داشته باشید که مرتباً خود را با آب هیدراته کنید و همیشه آب همراه خود داشته باشید.
  • ضد آفتاب از ضروریات است و اگر بیرون و در فضای باز هستید، همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • ضروری بودن عینک آفتابی و کلاه را دست کم نگیرید، زیرا خورشید در این شهر می‌تواند بسیار سوزان باشد.
  • سعی کنید فعالیت‌های بیرون از منزل خود را در ساعات اولیه یا اواخر روز برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید بیشتر بعد از ظهر را در داخل خانه و به دور از گرما بگذرانید.
  • یک پنکه دستی قابل حمل و مقداری گلاب را در یک بطری مه‌پاش حمل کنید تا زمانی که در گرمای تابستان شهر بیرون هستید، خود را خنک کنید.

با رزرو ارزانترین هتل دبی، سفری مقرون به صرفه داشته باشید.

در آخر

سفر به دبی در خرداد ماه می‌تواند بهترین زمان برای دیدن مناظر شهر و فعالیت‌های هیجان‌انگیز بدون شلوغی و اذدحام گردشگران باشد. ما در این مقاله سعی کردیم تا نکات و تفریحاتی را که در این موقع از سال می‌توانید در گرمای دبی تجربه کنید را به شما عنوان کنیم. 

.

نظرات کاربران