Dubai in February 2023
18 مرداد 1402
دبی

دبی در بهمن ماه؛ تماشای ابرهای پرپیچ و خم در آسمان دبی

سفر به دبی در بهمن ماه، بهترین زمان برای گشت‌وگذار در یک بهشت وصف‌نشدنی با آب و هوایی عالی است! 

رزرو تور دبی

مردم آرزوی زندگی در شهری مانند دبی را دارند. چون این شهر برای هر چیزی که فکرش را بکنید مشهور است. اصلا هر چه بخواهید و هر سبک زندگی که دوست داشته باشید، به راحتی در دبی پیدا خواهید کرد. از طرفی سفر کردن هم فرق چندانی با زندگی در این شهر ندارد و حتی خیلی جذاب‌تر است. 

آبتنی و شنا یا انواع ورزش‌های آبی را دوست دارید، به دنبال آرامش و اسپا هستید، موزه‌گردی و مکان‌های تاریخی را ترجیح می‌دهید، می‌خواهید غذاهای جدید و کارهای باحال انجام دهید؛ خلاصه هر چیزی را که دلتان بخواهد و البته بودجه‌تان برسد، در این شهر رویایی می‌توانید انجام دهید. 

فقط باید بدانید که توجه به آب و هوا، آن هم در سفر به دبی از اوجب واجبات است. چون هوا مشخص می‌کند که قرار است به شما خوش بگذرد یا نه! حالا ما می‌خواهیم دستتان را بگیریم و به دبی در ماه بهمن ببریم. ببینیم آب و هوای این شهر چگونه خواهد بود و چه کارهایی می‌توان انجام داد و چه نکاتی را باید از قبل بدانیم. آماده‌اید!؟

بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید

آب و هوا دبی در بهمن ماه

Dubai weather in February

بهمن ماه (فوریه) در دبی یکی از بهترین ماه‌های سفر به حساب می‌آید. آب و هوای دبی در این ماه کاملاً عالی است. در طول روز، دمای شهر در حدود 28 درجه سانتیگراد باقی می‌ماند، در حالی که عصرها نسبتاً خنک‌تر خواهد بود و دمای هوا به حدود 18 درجه سانتیگراد می‌رسد. 

در این ماه روزها در دبی آفتابی و عصرها کاملا خنک است. این هوا باعث می‌شود تا گردشگران یک صبح آفتابی دل‌انگیز را شروع کرده و به گشت و گذار در شهر بپردازند. در نهایت نیز یک عصر آرامبخش داشته باشند و خودشان را برای شب و مهمانی آماده کنند. 

آشنایی کلی با آب و هوای دبی !

بهترین مکان های دیدنی دبی در بهمن ماه

دبی به دلیل معماری هنری مدرن و تمام فرصت‌های ورزش عالی‌اش، شناخته شده است. بهمن ماه درست بهترین زمان برای انواع فعالیت‌های مهیج و باحال در دبی است. آغاز یک ماجراجویی مهیج در بیابان‌های آن، گم شدن در مراکز خرید بزرگ و لاکچری، تماشای شهر از بالای بلندترین برج جهان و…. . اصلا بگذارید تا برخی از مکان‌های دیدنی این شهر را در این ماه به شما معرفی کنیم:  

برج خلیفه؛ شاهد افق خیره کننده دبی باشید

Burj Khalifa

شروع گردش در دبی آن هم از برج خلیفه باورنکردنی، یکی از بهترین ایده‌ها است. همه ما می‌دانیم که دبی به دلیل معماری مدرن قابل توجه خود شناخته شده و مسلما یکی از نمونه‌های مهم آن برج خلیفه است. 

ارتفاع تخمینی حدود 2700 فوت است. حدود دو عرشه (سکوی بازدید) در برج خلیفه وجود دارد که دو مناظر شگفت‌انگیز از شهر را به شما می‌دهد. از طرفی برج خلیفه دارای 148 طبقه است و در همین طبقه منظره‌ای خیره‌کننده را خواهید دید، انگار که آسمان در دستان شما قرار می‌گیرد و همه چیز کوچک می‌شود. فقط اگر به دیدن برج خلیفه رفتید، یادتان نرود که فواره آن را در جلوی ساختمان ببینید؛ رقص نور، آب و موسیقی!

مکان: مرکز شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن راشد 1، پارک برج در عمار

زمان: 8:30 صبح تا 10 شب

نخل جمیرا؛ برای یک تجربه منحصر به فرد

یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در دبی در بهمن ماه، گشتن در پالم جمیرا است. سازه‌ای خارق‌العاده و ساخته دست بشر! 

نخل جمیرا بر روی اقیانوس از شن و ماسه در دریا ساخته شده است. یکی از اولین و بهترین پروژهای توسعه‌ای در این شهر که تحسین تمام دنیا را برانگیخت و امروزه نیز یک جاذبه‌ی بی‌نظیر برای این شهر به حساب می‌آید. هنگامی که از ارتفاعات بالاتر به نخل جمیرا نگاه می‌کنیم، مانند یک درخت خرما به نظر می‌رسد که توسط یک دایره احاطه شده است و منظره‌ای واقعا حیرت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارد. 

نخل جمیرا را می‌توان به چهار قسمت مهم به نام‌های تنه، ستون فقرات، برگ‌ها و هلال تقسیم‌بندی کرد. شما از تنه با گذر از یک پل وارد نخل جمیرا خواهید شد و با یک پل دیگر به ستون فقرات این شبه جزیره وارد می‌شوید. قسمت جذاب آن هلال جمیرا است که آب نمای بزرگ را در معرض نمایش قرار داده است. 

پالم جمیرا از آپارتمان‌ها، دفاتر، فروشگاه‌ها، استراحتگاه‌ها و ویلاها تشکیل شده تا آن را به یک مقصد عالی برای زندگی و گردش تبدیل کند. 

مکان: نزدیک السفوح

زمان: در طول روز باز است

مرکز خرید دبی؛ برای تمام نیازهای خرید شما

Dubai Mall

دبی مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان است. مساحت آن حدود 500000 متر مربع تخمین‌زده می‌شود و اگر بدون نقشه وارد شوید، حتما گم خواهید شد. پس حتما اپلیکیشن مخصوص آن را در موبایل خود فعال کنید. این مرکز خرید در مجموع 12000 فروشگاه دارد و مطمئناً یکی از بهترین مکان‌های خرید در دبی برای بازدید است.

البته فقط خرید هم نیست، این مجموعه خودش به تنهایی یک جاذبه‌ی گردشگری کامل است. آکواریوم آبی و باغ وحش زیر آب آن گرفته تا پیست اسکی و سفر به یخبندان در دل کویر! مناطق بازی کودکان، انوا فودکورت و رستوران، تمامی امکانات رفاهی لازم، فروشگاه‌های برند و هر چه که دلتان بخواهد. پس در سفر به دبی در بهمن ماه حتما و حتما به دیدن این مرکز خرید بروید تا عقل از سرتان بپرد. 

مکان: بلوار شیخ محمد بن راشد، مرکز شهر دبی

زمان: یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 11 شب و از پنجشنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 12 بعد از ظهر باز است.

هزینه: ورود رایگان است.

دبی مارینا؛ شاهد خط ساحلی خیره کننده

دبی مارینا یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های دبی، در ساحل خلیج فارس ساخته شده است. در دبی مارینا فرصت‌های سرگرمی زیادی پیدا خواهید کرد. با آب و هوای عالی دبی آن هم در بهمن ماه، رفتن به مارینا برای یک تجربه آبی عالی، واجب است. اصلا نیازی به گفتن هم نیست، چرا؟ در اینجا، هتل، مراکز خرید، امکانات ورزشی، بازی و سرگرمی، استراحت و اسپا و کلا هر چیزی که برای یک تفریحات کامل نیاز هست را در خود جای داده و امکان ندارد که یک روز لذت‌بخش را در آن سپری نکنید. 

مکان: خیابان المرسا

زمان: 10:00 صبح تا 10:00 شب

هزینه: ورود رایگان است

آتلانتیس نخل؛ برای همه چیز لوکس

دبی در بهمن ماه

آتلانتیس اولین هتلی است که در نخل جمیرا ساخته شده است. آتلانتیس یک استراحتگاه هفت ستاره با آکواریوم زیرزمینی است که فرصت شنا با دلفین‌ها را به شما می‌دهد. تم آتلانتیس بر اساس اسطوره آتلانتیس ساخته شده و در موقعیتی قرار دارد که مناظر خیره کننده و مسحورکننده از شهر را به نمایش می‌گذارد. خلاصه اگر در سفر به دبی در بهمن ماه، بودجه درست و حسابی دارید، اقامت در این هتل، خودش یک سفر کامل خواهد بود. 

مکان: جاده کرسنت

زمان: در طول روز باز است

هزینه: بدون پرداخت هزینه

فواره دبی؛ یک منظره نفس‌گیر

آبنمای دبی یکی از بزرگ‌ترین آبنماهای جهان است و حدس بزنید کجا واقع شده؟ در نزدیکی برج خلیفه در حدود بیست و چهار جریب زمین قرار دارد. این یکی از نفس گیرترین فواره‌های همگام در جهان به شمار می‌آید. ارتفاع این آبنمای رقصان به حدود 150 متر می‌رسد. در این رقص نور، آب و موسیقی از موزیک‌های عربی و خارجی استفاده می‌شود تا صحنه‌های دیدنی را خلق کند و شما نیز نهایت لذت ببرید. اضافه کنیم که این آبنما در محل دریاچه برج قرار دارد و از حدود 1.5 میلیون لومن نور تشکیل شده است.

مکان: پارکینگ مد نزدیک دبی مال، بلوار شیخ محمد بن راشد، دبی

زمان: نمایش‌های بعد از ظهر به جز جمعه – 13:00 و 13:30 بعد از ظهر. جمعه ساعت 13:30 و 2 بعد از ظهر است.

نمایش‌های عصر : از ساعت 18 تا 11 شب هر نیم ساعت شروع می‌شود.

هزینه: ورود رایگان

ساحل جمیرا؛ برای فعالیت های تفریحی

Jumeirah Beach

منطقه‌ی الفهیدی یکی از تاریخی‌ترین مکان‌هاست که ساحل جمیرا در آن قرار دارد. این نقطه یکی از مکان‌های پر بازدید گردشگرانی است که سفر به دبی در بهمن ماه را انتخاب کرده‌اند. ماسه سفید و آب شفاف آن کافی است تا شما برای ساعت‌ها به استراحت و شنا بپردازید. 

این اسکله همچنین با برخی از مجلل‌ترین استراحتگاه‌ها و معماری اصیل مانند هتل برج العرب (برج عرب)، پارک آبی وایلد وادی، هتل ساحل جمیرا و هتل برج العرب (برج عرب) یکی از جاذبه‌های محبوب به حساب می‌آید. بله در ساحل جمیرا فعالیت‌ها و ورزش‌های ماجراجویی زیادی در انتظار شما خواهد بود. 

مکان: نزدیکی به پارک صفا

زمان: دوشنبه تا چهارشنبه و شنبه: از ساعت 7:30 صبح تا 10 شب.

پنج شنبه: 7:30 صبح تا 11 شب

هزینه: ورود رایگان است.

بهترین کارهایی که در بهمن ماه در دبی می‌توانید انجام دهید

در سفر به دبی در بهمن ماه فرصت‌ها و کارهای مختلفی برای انجام دادن وجود دارد. وجود بهترین شرایط آب و هوایی در این ماه باعث می‌شود تا هر کاری که دلتان می‌خواهد را انجام دهید. بیایید تا برخی از بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم: 

جشنواره خرید دبی؛ فرصت را از دست ندهید

دبی در بهمن ماه

فقط آب و هوا نیست که سفر شما را در بهمن ماه خاطره‌انگیز می‌کند و قرار است در جشنواره خرید دبی حسابی سوپرایز شوید. در این رویداد تخفیف‌های خیلی زیادی که معمولا تا 70 درصد را در برمی‌گیرند، روی همه محصولات قرار داده می‌شود. از مبلمان گرفته تا لباس و حتی چیزهای دور از ذهنی مانند لوازم الکترونیکی در دسترس است. هر گردشگری که در بهمن ماه به دبی سفر می‌کند، حتما باید به این جشنواره سر بزند. مطمئنا خریدهای خیلی خوبی نصیبش خواهد شد. 

با تور دبی، یک سفر به یاد ماندنی برای خودتان بسازید.

مکان: مرکز خرید دبی

زمان برگزاری: 10 صبح الی 10 شب

هزینه ورودی: رایگان

پارک وی آر در دبی مال؛ برای همه طرفداران واقعیت مجازی!

پارک VR در دبی بزرگ‌ترین پارک واقعیت مجازی در جهان است که در مساحتی حدود 76000 فوت مربع ساخته شده است. این پارک برای کسانی که به واقعیت مجازی علاقه دارند، همانند رویایی است که به واقعیت تبدیل می‌شود، چون قرار است بهترین تجربه بازی VR جهان را داشته باشند. تقریباً 150 بازی و شبیه ساز واقعی و 15 سواری مهیج با حرکت‌های غیرمعمول دارد که می‌تواند بهترین خاطرات سفرتان را رقم بزند.

با این همه تنوع بازی و ترس و هیجان در این پارک به احتمال زیادی تشنه و گرسنه خواهید شد. فقط کافی است خودتان را به یکی از انواع رستوران‌ها این پارک برسانید تا انواع مختلفی از غذاها را از غذاهای خانگی اصیل گرفته تا غذاهای مدرن جهانی را پیدا کنید.

مکان: دبی مال، جاده فایننشال سنتر، دبی زمانبندی: 10 صبح تا 12 بعد از ظهر.

قیمت: هزینه ورودی از 1953 INR شروع می‌شود.

پارک آبی لاگونا؛ هیجان و لذت کودکان در آب

Laguna Dubai Water Park

پارک آبی لاگونا یکی از بهترین پارک‌های آبی جهان است که در ساحل لامر قرار دارد. این پارک یک مجموعه کامل و عالی از انواع سواری‌های برای کودکان و بزرگسالان در هر سنی است. می‌توانید، ترس، هیجان و آدرنالین را در این پارک آبی بی‌نظیر تجربه کنید و یک خاطره آبی خنک برای خودتان و عزیزانتان در سفر به دبی در بهمن ماه بسازید. راستی پارک لاگونا فقط به خاطر بازی‌ها، سرسره‌ها و سواری‌هایش معروف نیست و رستوران‌هایش نیز به همان اندازه محبوب هستند. بسیاری از برندهای معروف مانند Roti Roller، رستوران Zou Zou در پارک آبی شعبه دارند که بهترین فرصت برای چشیدن غذاهای آن‌ها بعد از یک شنا و بازی خواهد بود. 

مکان: ساحل لامر 

زمان: 10 صبح تا 6 بعد از ظهر

 IMG World of Adventure؛ یک پارک موضوعی سرپوشیده

IMG اولین پارک ماجراجویی سرپوشیده‌ای است که در سال 2016 در دبی ساخته شد. این پارک موضوعی در زمینی به مساحت حدود 1.5 میلیون فوت مربع ساخته شده و تقریباً از تمام شخصیت‌های کارتونی یا انیمه را در خود جای داده است. 

سواری‌های شگفت‌انگیز و نمایش‌های زنده مختلفی در IMG وجود دارد. همچنین تم‌های مختلفی بر اساس شخصیت‌هایی مانند کارتون فروزن و دیگر شخصیت‌های دیزنی، مارول و دی سی. 

مکان: در کنار دهکده جهانی، در جاده شیخ محمد بن زاید

سافاری صحرا؛ برای کمی ماجراجویی در شن!

دبی در بهمن ماه

سفر به دبی در بهمن ماه با این هوای عالی و خنک، بدون انجام سافاری صحرا ناقص و ناتمام می‌ماند. این طور بگوییم آب‌وهوای بهمن فقط برای گشت و گذار و سافاری در بیابان ساخته شده و یک ماجراجویی بی‌نظیر را برای شما به همراه خواهد داشت. از غذاهای سنتی عربی گرفته تا رقص، آفرود، شترسواری و…. منتظر یک روز عالی در صحرا باشید!

نکاتی برای مسافران دبی در بهمن ماه

بیایید نگاهی به نکات سفر دبی بیندازیم تا در وقت شما صرفه‌جویی کنید و از طرفی از لحظه لحظه سفرتان نهاید لذت را ببرید.

  • همیشه بلیط‌های مکان‌های گردشگری خود را از قبل رزرو کنید، زیرا نرخ توریست در این ماه بسیار بالا خواهد رفت. 
  • حتما به ساحل جمیرا بروید و ورزش‌های ماجراجویی را در آنجا امتحان کنید.
  • همیشه از قوانین اخلاقی دبی پیروی کنید.
  • از پارک های موضوعی این شهر حتما بازدید کنید، چراکه در هیچ کجای دیگر نظیر آن‌ها را پیدا نخواهید کرد. 
  • سوار شدن به قطارهای مترو و تاکسی بهترین راه برای حمل و نقل در دبی است.

با رزرو ارزانترین هتل دبی، سفری مقرون به صرفه داشته باشید.

در آخر

دبی در بهمن ماه چیزی کمتر از جادویی نیست. دبی با آب و هوای بسیار دلپذیر، مکان‌های بسیار جذاب و تجربه‌های به یاد ماندنی، مقصدی است که یک تعطیلات عجیب و غریب برای همه‌ی گردشگران به ارمغان می‌آورد. برنامه‌ریزی برای سفر به دبی همیشه می‌تواند یک ایده عالی باشد زیرا برای هر کسی با هر سلیقه‌ای چیزی برای خوشگذرانی وجود دارد. حداقل یک بار در طول زندگی خود از این مقصد دیدن کنید!

نظرات کاربران