Dubai in November
18 مرداد 1402
دبی

دبی در آبان ماه؛ سفری به دل جادوی برج‌های بلند!

سفر به دبی در آبان ماه بهترین زمان برای یک تعطیلات واقعی در این شهر است! 

رزرو تور دبی

دبی که بزرگ‌ترین و بلندترین شگفتی‌های جهان را در خود جای داده است، شهری بی عیب و نقص است که خورشید در تمام طول سال در آن می‌تابد. این شهر در پاییز مسافران زیادی را مجذوب خود می‌کند، مسلما  چون نسیم خنک با آفتاب درخشان، ترکیبی باورنکردنی برای یک تعطیلات فوق‌العاده هیجان‌انگیز است! 

از رویدادهای جذاب گرفته تا جاذبه‌های گردشگری دیدنی و از کارهای مهیج تا استراحتگاه‌های مجلل، دبی همه چیز را دارد و بهشتی مطلق برای همه مسافران کنجکاو و ماجراجو است. با این حال، می‌تواند کمی گیج‌کننده و سخت هم باشد، به خصوص اگر برای اولین بار به این شهر سفر می‌کنید. حالا ما برای اینکه کار را برای شما آسان‌تر کنیم، راهنمای فوق‌العاده‌ای در ماه نوامبر دبی داریم که یک دوست عالی برای سفر برای شما خواهد بود! آیا برای یک تعطیلات بدون دردسر و شاد آماده هستید؟

بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید

آب و هوا در دبی در آبان ماه

Weather in Dubai in November

از هر کسی که به دبی سفر کرده است بپرسید که آیا سفر در آبان ماه بهترین زمان بازدید از این شهر است یا خیر؟ شک نکنید که پاسخ مثبت می‌دهد. 

همه ما می‌دانیم که دبی دو فصل گرم و معتدل (نمی‌توان گفت سرد) دارد و آبان ماهی است که در آن آب و هوا معتدل است و به راحتی می‌توانید در کل شهر پرسه بزنید. رطوبت هوا کم و دمای دبی بین 20 تا 31 درجه سانتی‌گراد است. 

همچنین دمای دریا در دبی در این ماه 27 درجه سانتیگراد است که هنوز کمی گرم به نظر می‌رسد، اما برای شنا و آبتنی و ورزش‌های آبی عالی خواهد بود. در کل، دمای هوا در این ماه برای انجام فعالیت‌های فضای باز دبی مناسب است، پس با خیال راحت چمدان خود را ببندید. 

آشنایی کلی با آب و هوای دبی !

5 بهترین مکان برای بازدید در دبی در آبان ماه 

سفر به یک مقصد جدید و کاوش در مکان‌های پر رفت و آمد در آنجا از اوجب واجبات است. در اینجا لیستی از مکان‌های معروف دبی در آبان ماه آورده‌ایم که نباید در تعطیلات خود آن‌ها را از دست بدهید! 

برج خلیفه

Burj Khalifa

برج خلیفه که در سال 2010 افتتاح شد، یکی از محبوب‌ترین آسمان‌خراش‌های دبی است. به عبارتی دیگر، برج خلیفه بلندترین ساختمان در کل جهان است و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. برج خلیفه که مظهر برتری معماری است توسط Skidmore، Owings و Merrill طراحی شده و فضای خارق‌العاده دارد. به خصوص طبقه‌ی 148 آن که می‌توانید تمام شهر را زیر پایتان ببینید. این یکی از بهترین مکان‌های گردشگری دبی در پاییز است.

مکان: بلوار شیخ محمد بن راشد 

پارک آبی Aquaventure

پارک آبی آکوا ونچر دبی یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی این شهر است که در این آب و هوای عالی آبان ماه، نباید به هیچ وجه رفتن به آن را از دست داد، به خصوص اگر به بازی‌های آبی علاقه دارید. پارک آبی آکوا ونچر دارای انواع سواری است و شما باید انواع سرسره‌ها، سافاری کوسه و Poseidon’s Revenge را حتما امتحان کنید. اگر با خانواده یا دوستان خود در تعطیلات هستید، پارک آبی Aquaventure قطعا باید در لیست شما باشد. 

آیا برای انجام هیجان‌انگیزترین سواری آماده هستید؟

مکان: آتلانتیس پالم، جاده کرسنت

دنیای فراری

Dubai Ferrari world

یکی از اولین و تنها پارک موضوعی برند فراری، فراری ورلد در 4 نوامبر 2010 افتتاح شد و از آن زمان به بعد پربازدیدترین مکان در دبی بوده است. در اینجا با دنیای فراری و موزه جالب آن آشنا خواهید شد و از همه مهمتر به بزرگترین شهربازی سرپوشیده جهان خواهید رفت. مطمئنا سریع‌ترین ترن هوایی دنیا را باید سواری شوید تا هیجان و لذت سفر برایتان دو چندان شود. فقط چالش‌های Fiorano GT، Scuderia Challenge، Speed of Magic، G-ForceBell’ Italia و Bell’ Italia را در تعطیلات پرماجرا خود امتحان کنید!

یکی از بهترین پارک‌های تفریحی دبی، فراری ورلد که مطمئناً شما را حسابی خسته خواهد کرد. این پارک 1 ساعت با دبی فاصله دارد و باید آن را به برنامه سفر خود اضافه کنید. 

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید از دبی در آبان ماه است. این پارک آبی بزرگ در فضای باز خود 30 سواری هیجان‌انگیز و مهیج را برای هر سنی ارائه می‌دهد. مهمانان و بازدیدکنندگان به خاطر حال و هوای سرزنده‌اش آن را دوست دارند.

مکان: خیابان جمیرا، برج العرب جمیرا 2 

مرکز خرید دبی

Dubai Mall

یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید، دبی مال است. این مرکز خرید بیش از 1000 فروشگاه را در خود جای داده و هر چیزی را که ممکن است در تعطیلات دبی خود به دنبال آن باشید یکجا به شما ارائه می‌دهد. از لباس‌های مد جدید و برند گرفته تا بازی‌های ویدیویی و عطرهای معروف، این مکان مطمئناً شما و عزیزانتان را به وجد خواهد آورد.

مکان: بلوار شیخ محمد بن راشد، مرکز شهر دبی

5 تا کاری که باید در سفر به دبی در آبان ماه انجام دهید

به این فکر می‌کنید که در دبی چه کاری انجام دهید؟ قبل از سفر به دبی در آبان ماه به این لیست از کارهایی که باید در شهر انجام دهید نگاهی بیندازید. به پایین اسکرول کنید و بخوانید!

ماجراجویی در سافاری بیابانی 

Adventure in the Dubai desert safari

یک جیپ سواری جذاب بر فراز صحرای عربستان، جالب به نظر می‌رسد؟ چرا آن را امتحان نکنید؟ بهترین بخش در مورد بازدید از دبی در ماه نوامبر یا همان آبان ماه این است که می‌توانید از هر ثانیه جیپ سواری یا تفریحات باحال صحرایی خود لذت ببرید؛ چون هوا عالی است و اصلاً احساس گرما نخواهید کرد. نه تنها سواری، بلکه می‌توانید از غذاهای سنتی عربی لذت ببرید، باربیکیو صحرا امتحان کنید، رقصنده‌ها را تماشا کنید، قلیان عربی بکشید، خالکوبی حنا را در سافاری صحرا دبی انجام دهید و کلی تفریح جذاب دیگر!

خرید در مراکز خرید بی‌نظیر دبی

دبی سرزمین مراکز خرید و بازارهایی است که می‌توانید در آن هم خرید کنید هم تفریح و خوشگذرانی. بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان که دبی مال نام دارد را هیچ گردشگری فراموش نمی‌کند، حتی اگر قصد خرید نداشته باشد، به حدی این مرکز خرید بزرگ است که به آن شهری کوچک درون شهر دبی می‌گویند و به احتمال صد در صد در آن گم خواهید شد. در کنار آن بازارهای دبی نیز جذاب و صمیمی هستند. اگر بیشتر یک خریدار به سبک خیابانی هستید، باید از بازارهای شهر دیدن کنید. می‌توانید به سراغ بازار طلا، بازار ادویه، بازار عطر و بازار پارچه بروید. از فروشگاه‌های تجاری لوکس گرفته تا مغازه‌های جواهر فروشی، دبی شهر مورد علاقه همه عاشقان خرید است!

یک عصر در کشتی کروز Dhow

Cruise Ship Show

تصور کنید در حال کاوش در کل شهر در حین استراحت در سفر دریایی هستید! Dhow Cruise 

سفر با کشتی کروز، دبی در آبان ماه را از زاویه‌ای جذاب‌تر به شما نشان خواهد داد. نشستن بر روی این کشتی‌های لاکچری در کنار وعده‌های غذایی لذیذ و نوشیدنی‌های خوشمزه، به سفرتان رنگ و لعابی دیگر می‌بخشد. 

آسمانی پر از ستاره، کشتی‌ای که شما را به اطراف مکان‌های مهمی مانند دهکده هریتیج، برج خلیفه و جزایر نخل می‌برد و کارکنانی که غذاهای خوشمزه سرو می‌کنند، کشتی کروز Dhow همه این‌ها و خیلی چیزهای دیگر است!

به ضیافت غذاهای سنتی اماراتی بروید

وقتی صحبت از غذا می شود، امارات متحده عربی قابل مقایسه نیست زیرا غذاهای عربی به خاطر دستور‌العمل‌های ادویه‌دار و طعم منحصر به فرد خود شناخته شده‌اند. شما می‌توانید این خوراکی‌های خوشمزه را در سفر خود به دبی در آبان ماه نوش جان کنید! از آنجایی که دبی به خاطر ادویه‌هایش معروف است، عطر و طعم خوشمزه محیط مطمئنا شما را عاشق غذاهای محلی اینجا می‌کند.

درباره شیک ترین رستوران های دبی بخوانید !

 از اسکی دبی دیدن کنید

Ski Dubai

بله، شما در واقع می‌توانید در دبی اسکی کنید، اما این بار به جای کوه‌های آلپ، در صحرا اسکی خواهید کرد! جالب نیست؟ پس برای اسکی در این شهر به مرکز خرید امارات در دبی بروید. اگر بدانید که این پیست سومین پیست بزرگ اسکی سرپوشیده جهان است و اولین پیستی بود که در خاورمیانه افتتاح شد، تعجب خواهید کرد. این مکان همچنین دارای تعداد زیادی رستوران و کافه است که روز شما را بسیار به بهترین شکل ممکن کامل می‌کند! 

با تور دبی، یک سفر به یاد ماندنی برای خودتان بسازید.

رویدادهای مهم دبی در آبان ماه 

هر ساله در آبان ماه، رویدادهای زیادی در دبی برگزار می‌شود که توجه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. در اینجا چک لیستی از رویدادهای مهم دبی در ماه نوامبر است که می‌توانید در سفر خود آن‌ها را بگنجانید. 

هفته طراحی و معماری دبی

Dubai Design and Architecture Week

یک رویداد بزرگ برای طراحان و معماران مشهور و با استعداد، هفته طراحی دبی با هدف ترویج خلاقیت در بین افراد برگزار می‌شود. اولین رویداد در سال 2015 برگزار شد و از آن زمان به بزرگ‌ترین جشنواره خلاق در خاورمیانه تبدیل شده است. این جشنواره شش روزه کارها و خلاقیت‌های مختلفی از معماری، مبلمان و طراحی داخلی، طراحی جواهرات، فرهنگ، هنر و غیره را به نمایش می‌گذارد! حدود 250 نمایشگاه و کارگاه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در این جشنواره در آن‌ها شرکت کنید.

تاریخ: 11-16 نوامبر 

تور جهانی DP

برای همه دوستداران گلف، این جشنواره به طور ویژه برای شما برگزار می‌شود! تور جهانی DP از برترین تورنمنت‌های گلف در جهان است که شما هم می‌توانید در آن شرکت کنید. 

این مسابقات قهرمانی گلف در شهرک‌های گلف جمیرا برگزار می‌شود و حدود 60 گلف باز از سراسر جهان در آن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. می‌توانید برای تماشای یک یا دو بازی به اینجا بروید، یا حتی آموزش گلف رایگان بگیرید و در کنارش به موسیقی گروه‌های معروفی که در حال پخش زنده هستند، گوش دهید.

تاریخ برگزاری: 21 الی 14 آبان

نمایش جهانی Grad

Grad Dubai World Show

نمایشگاه جهانی گراد یکی دیگر از رویدادهای جالبی است که در هفته طراحی دبی برگزار می‌شود. این رویداد آثار پروژه‌ای توسط دانشجویان برخی از دانشگاه‌های محبوب از جمله کالج سلطنتی هنر، دانشگاه Keio، KAIST و غیره را به نمایش می‌گذارد. این بهترین زمان برای بررسی خلاقیت ذهن‌های نوپا است.

نمایشگاه هوایی دبی 

یکی‌دیگر از رویدادهای محبوب برای شرکت در دبی در آبان ماه، نمایشگاه هوایی دبی است. این نمایشگاه جامعه هوافضا را گرد هم می‌آورد و اعتقاد بر این است که بزرگ‌ترین رویداد از این دست در خاورمیانه، آفریقا و آسیا است. نمایشی دیدنی و خارق‌العاده که شما را با انواع وسایل هوافضا و هواپیما کوچک و بزرگ آشنا می‌کند.

با رزرو ارزانترین هتل دبی، سفری مقرون به صرفه داشته باشید.

چه چیزهایی را برای سفر به دبی در چمدان بگذاریم؟

آب و هوای دبی در آبان ماه مطبوع و دوست داشتنی است. اما اگر به این فکر می‌کنید که چه چیزهایی در چمدانتان بگذارید، لیست زیر را نیز در نظر بگیرید.

  • روزها در دبی گرم و شب‌ها نسبتاً معتدل است، بنابراین باید لباس‌های نخی به همراه داشته باشید.
  • اگر قصد دارید در رستوران‌های گران‌قیمت غذا بخورید، یک کد لباس سخت در این رستوران‌ها وجود دارد که می‌گوید نه مردان و نه زنان مجاز به پوشیدن شلوارک و دمپایی نیستند. برای اینکه بتوانید در رستوران‌های شیک شام بخورید، باید لباس شیک بپوشید.
  • وقتی در مکان‌های عمومی هستید، می توانید شلوارک، لباس، شلوار جین و تی شرت بپوشید. هیچ کد لباس در مکان‌های عمومی وجود ندارد.
  • اگر قصد رفتن به سواحل را دارید، مایو خود را همراه داشته باشید.
  • کلاه و ضد آفتاب را فراموش نکنید. 

در نهایت

برای کشف سرزمین برترین‌ها هیجان زده‌اید؟ وقت آن است که برنامه‌ریزی سفرتان را شروع و تاریخ خود را انتخاب کنید، این راهنمای دبی در آبان ماه بهترین فرصت را به شما نشان می‌دهد تا بهترین تعطیلات زندگی خود را داشته باشید! 

نظرات کاربران