Dubai in March 2023
18 مرداد 1402
دبی

دبی در اسفند ماه؛ تجربه آسمان زمستانی دبی!

دبی در اسفند ماه پر از سوپرایزهای زیباست، از آب و هوای بی‌نظیر گرفته تا جاذبه‌های دیدنی که پر از شگفتی و هیجان هستند!  

رزرو تور دبی

بگذارید تا قبل از هر چیز کمی درباره این شهر توضیح دهیم. دبی را می‌توان مترادف با ساختمان‌های آسمان‌خراش دانست که بزرگ‌ترین آن‌ها برج خلیفه است، جایی که از اصلی‌ترین و مهمترین‌ جاذبه‌های آن به شمار می‌آید. البته فقط این برج نیست که دبی را به این شهر امروزی تبدیل کرده و صحرای ماسه‌ای طلایی، درختان نخل، جزایر، سواحل، پارک‌های موضوعی، شهربازی‌ها، مراکز خرید، پارک‌های آبی، سبک زندگی مجلل، همه چیز شما را وادار می‌کند تا شاهد زیبایی و شکوه آن باشید. 

مسلما به همین دلایل است که امروزه دبی نه فقط برای زندگی بلکه به یک نقطه داغ گردشگری تبدیل شده است. اگر شما هم قصد رفتن به این شهر رویایی را دارید، قبل از کار و برنامه‌ریزی هوا را چک کنید. چون در دبی این آب‌وهوا است که مشخص می‌کند به شما خوش می‌گذرد یا خیر. ما در این مقاله بهترین زمان سفر به دبی را یعنی اسفند ماه آورده‌ایم تا بدانید که در این شهر چه خبر است!

بلیط هواپیما دبی را با سه کلیک رزرو کنید

آب و هوا دبی در اسفند ماه

Dubai weather in March

اسفند ماه فصل بهار در دبی است، اما این فصل در آنجا کمی متفاوت از فصل سنتی بهار با سایر نقاط خواهد بود، زیرا دبی در میان صحرا قرار دارد. 

دمای هوای دبی در اسفند ماه بین 18 تا 29 درجه سانتیگراد متغیر است. در این مدت احتمال بارندگی بسیار کم خواهد بود. از طرفی بهترین زمان برای کسانی است که به ورزش‌های آبی و شنا و غواصی علاقه‌مند هستند؛ چون دمای دریا به چیزی در حدود 22 درجه سانتیگراد می‌رسد و بهترین حالت برای آبتنی است. فقط چون احتمال بارندگی در این ماه وجود دارد، بد نیست یک لباس بارانی و چتر همراه خود داشته باشید. 

آشنایی کلی با آب و هوای دبی !

بهترین مکان‌ها برای بازدید دبی در اسفند ماه

جاذبه‌های توریستی زیادی در دبی وجود دارد که برای دیدن همه شاید نیاز باشد تا هفته‌ها وقت بگذارید، به خصوص اگر در آب‌وهوای دلپذیر اسفند ماه به این شهر سفر کرده باشید. با این حال، ما چند مورد از بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا در لیست خود قرار دهید و خاطرات زیبایی برای خودتان و عزیزانتان بسازید. 

برج خلیفه

Burj Khalifa

برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان است. برای ساخت این سازه حیرت‌انگیز با ارتفاع 828 متر، چیزی در حدود 6 سال زمان برد تا به پایان رسید و خیلی زود به یکی از جاذبه‌های اصلی شهر و حتی جهان تبدیل شد. در این برج، هتل‌ها، دفاتر، رستوران‌ها، مراکز تفریحی و سرگرمی زیادی وجود دارد، اما وجود سکوی مشاهده آن از همه مهمتر و جذاب‌تر است. خیلی از توریست‌ها برای تماشای شهر به این سکو در برج خلیفه می‌روند. از آنجایی که رطوبت دبی در اسفند ماه کمتر است، پس منتظر یک تصویر خارق‌العاده باشید. 

مکان: بلوار شیخ محمد بن راشد 

زمان: 24 ساعت باز است

نحوه دسترسی: با اتوبوس13 F بروید تا به این منطقه برسید.

دبی مال

دبی مال دومین مرکز خرید بزرگ جهان شناخته می‌شود. مساحت آن بیش از 500000 متر مربع است و حدود 1200 فروشگاه به همراه یک آکواریوم را در خود جای داده دارد. اینجا بهشتی است هم برای مغازه‌داران و هم برای خریداران.

البته تصور اینکه برای خرید باید به دبی مال بروید، کاملا اشتباه است. چون در آن آکواریوم آبی، پیست اسکی، مراکز تفریحی و مناطق بازی مخصوص کودکان، تا دلتان بخواهد رستوران‌ها و کافه‌ها رنگارنگ دیده می‌شود. این طور بگوییم که گردش در دبی مال بیشتر از یک روز زمان نیاز دارد و به احتمال زیاد هم در آن گم خواهید شد. 

مکان: خیابان فایننشال سنتر، در امتداد جاده شیخ زاید، جنب برج خلیفه 

زمان: 10 صبح الی 12 شب

نحوه دسترسی: پیاده‌روی را از پل مترو لینک شروع کنید تا به دبی مال برسید.

برج العرب

Arab's tower

برج العرب در سال 1999 تاسیس شد و یکی از بهترین هتل‌های دبی است. این برج یا هتل در جزیره مصنوعی پالم جمیرا قرار گرفته و با معماری زیبای خود در این منطقه می‌درخشد. در کنار ظاهر حیرت‌آور آن، چیزی که توجه همه را به خود جلب می‌کند، یک فواره جذاب با لابی تحسین برانگیز است. اگر بودجه درست و حسابی داشته باشید، اقامت در این هتل، حس شاهزاده بودن را در سفر به دبی در اسفند ماه به شما می‌دهد. چراکه دارای 203 سوئیت است که هر کدام از دیگری لوکس‌تر هستند. 

مکان: خیابان جمیرا 

ساعات کاری: 10 صبح الی 12 صبح

نحوه دسترسی: با گرفتن تاکسی از ایستگاه مترو مال امارات می‌توانید به برج العرب برسید.

دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی به عنوان یکی از پروژه‌های تفریحی و گردشگری امارات شناخته می‌شود. در این دهکده کشورهای مختلفی از سراسر دنیا با نمایشگاه‌های دیدنی اقدام به نمایش فرهنگ و تاریخ کشور خود می‌کنند. در این دهکده شما شاهد فروشگا‌ه‌های مختلف، نمایش‌های تئاتر و موسیقی و بسیاری سرگرمی‌های دیگر خواهید بود. فقط غذا سفراش دهید، در یمان غرفه‌ها قدم بزنید و در یک مکان به کشورهای مختلفی سفر کنید. 

مکان: جاده امارات، خروجی 37  E 

زمان: 4 بعد از ظهر تا 12 صبح (شنبه-چهارشنبه)، 4 بعد از ظهر تا 1 بامداد (پنجشنبه جمعه)

نحوه دسترسی: سوار اتوبوس شماره 102 شوید که از ایستگاه مترو رشیدیه شروع می‌شود و شما را مستقیماً به دهکده جهانی در دبی می‌رساند.

نخل جمیرا

Palm Jumeirah

نخل جمیرا یک مجمع الجزایر مصنوعی در دبی است. یک شگفتی ساخته دست بشر که عقل از سرتان می‌برد. آن‌ها دریا را خشک کردن و جزایری به شکل یک درخت خرما ساختند. در این منطقه ویلاها، ساختمان‌های تجاریف هتل، سواحل بکر، مجموعه‌های تفریحی-ورزشی و بسیار جاذبه‌های جذاب دیگر است که تقریبا همه گردشگران به دیدن آن می‌روند. 

مکان: مناطق ساحلی جمیرا در امارات دبی.

نحوه دسترسی: می‌توانید با استفاده از تاکسی از ایستگاه مترو نخیل Aur Dubai Internet City به پالم جمیرا برسید.

اسکی دبی

اسکی دبی یک پیست اسکی سرپوشیده است که 22500 متر مربع مساحت دارد. این پارک دارای پیست‌های اسکی، پارک‌های برفی، آکادمی اسکی و موزه یخ است. این مکان همچنین میزبان کنسرت‌ها و رویدادهای مختلف است که معمولا در کافه کنار آن برگزار می‌شود. این مکان سرزمین عجایب است که پنگوئن‌های واقعی، تله کابین و پنج شیب دارد. جالب است بدانید که برای ساخت این مجموعه حدود شش هزار تن برف استفاده شده و دمای داخل اسکی دبی 4 درجه سانتیگراد است.

مکان: خیابان شیخ زاید 

زمان: 10 صبح تا 11 شب (یکشنبه و چهارشنبه)، 10 صبح تا 12 صبح (پنجشنبه)، 9 صبح تا 12 صبح (جمعه)، 9 صبح تا 11 بعد از ظهر (شنبه)

نحوه دسترسی: با مترو به مرکز خرید امارات بروید.

فواره دبی

Dubai Fountain

فواره دبی یکی از بزرگترین آبنماهای جهان است که در مجموعه برج خلیفه قرار دارد. این فواره رقصنده تا ارتفاع 150 متری بالا می‌رود و به صورت هماهنگ با موسیقی کار می‌کند. این نمایش همه روزه در عصر شروع می‌شود و با قوس‌های زیبا و نور و موسیقی یک نمایش فوق‌العاده را در معرض دید قرار می‌دهد. می‌توانید در سفر خود به دبی در اسفند ماه در کنار هوای عالی از تماشای این نمایش لذت ببرید.

مکان: پارکینگ مد، دبی مال، بلوار شیخ محمد بن راشد 

زمان برگزاری: 19 الی 11 شب

نحوه دسترسی: از طریق مترو به فواره دبی برسید.

آتلانتیس نخل

آتلانتیس اولین اقامتگاهی است که امکانات رفاهی 5 ستاره همراه با سواحل خصوصی در جزیره پالم جمیرا در دبی را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید با منظره مسحورکننده خلیج فارس روبرو شوید، درحالی‌که از امکانات یک شاهزاده برخوردار خواهید شد. در این هتل، چندین آکواریوم، پارک ماجراجویانه و یک تور هلیکوپتری وجود دارد که می‌تواند یک اقامت به یاد ماندنی را برای هر کسی به همراه بیاورد. 

مکان: جاده کرسنت

زمان: 24 ساعت باز است

نحوه دسترسی: از ایستگاه تراموا مارینا دبی تا ایستگاه تراموای پالم جمیرا سوار تراموا شوید.

باغ معجزه دبی

Dubai Miracle Garden

باغ معجزه بزرگ‌ترین و زیباترین باغ گل دنیاست. مساحت آن 72000 متر مربع است و نزدیک به 45 میلیون گیاه و گل دارد. اگر به دنبال زیبایی‌های طبیعت دبی در اسفند ماه هستید، این مکان برای شما بهشتی خواهد بود. 

مکان: البرشا جنوبی 3

زمان: 9 صبح تا 9 شب (یکشنبه تا پنج شنبه)، 9 صبح تا 11 شب

نحوه دسترسی: با اتوبوس شماره 105 بروید و مستقیماً شما را به باغ معجزه دبی می‌رساند.

بهترین کارهای که باید در دبی در اسفند ماه انجام دهید

انجام این فعالیت‌ها در دبی به شما اجازه نمی‌دهد در این شهر احساس خستگی کنید یا حوصلتان سر برود. بیایید تا برخی از این کارهای هیجان‌انگیز و مفرح را به شما معرفی کنیم. 

موزه توهمات دبی: مسحور شوید

Dubai Museum of Illusions

آیا توهم را دوست داری؟ اگر بله، پس باید از موزه توهمات دبی در اسفند ماه دیدن کنید. این موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که یک استوانه چرخان، اتاق ایمز و ال سیف دارد. چشمان شما را فریب می‌دهد و ذهن شما گیج و مسحور می‌شود. کمی خودتان را به چالش بکشید!

مکان: السیف، نهر دبی 

زمان: 10 صبح تا 10 شب (یکشنبه-چهارشنبه)، 10 صبح تا 12 صبح (پنجشنبه-شنبه)

با تور دبی، یک سفر به یاد ماندنی برای خودتان بسازید.

آی فلای دبی: اسکای دایوینگ با ارتفاع کم را امتحان کنید

برای بسیاری از افراد، پریدن از ارتفاع 4000 متری کار وحشتناکی خواهد بود و به همین دلیل است که می‌توانید با بازدید از iFLY دبی شروع کوچکی داشته باشید. در اینجا باید وارد تونل شیشه‌ای اکریلیک شوید و با کمک فن‌هایی که در پایین تونل باد قرار دارند، می‌توانید کنترل پرواز را تجربه کنید.

مکان: طبقه سوم، منطقه بازی ملت، مرکز شهر میردیف، غروب، جاده شیخ محمد بن زاید 

زمان: 12 بعد از ظهر تا 10 شب (یکشنبه تا پنج شنبه)، 10 صبح تا 11 شب (جمعه و شنبه)

سافاری شتر: کمی فرهنگ عربی را امتحان کنید

Camel safari

سفر دبی بدون کاروان شتر ناقص است. این یکی از معتبرترین راه‌های کاوش در صحرای دبی است و کل سفر 45 دقیقه طول می‌کشد. همچنین پس از غروب آفتاب، می‌توانید از اجرای نمایش توسط رقصندگان سنتی اماراتی همراه با برنامه فرهنگی طبل لذت ببرید.

چتربازی: آدرنالین خود را افزایش دهید

می‌توانید چتربازی را در فضای باز امتحان کنید و با پرش از ارتفاع 4000 متری، افق زیبای دبی را از زاویه‌ای جذاب‌تر ببینید. از چنین ارتفاعی می‌توانید منظره پرنده‌ای از برج العرب و برج خلیفه را مشاهده کنید، پس باید خیلی دل و جرات داشته باشید. این پرواز زندگیتان را متحول می‌کند و تجربه‌های ترسناک اما شیرین در سفر به دبی در اسفند ماه!

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب: با حیوانات دریایی آشنا شوید

Dubai Aquarium

این آکواریوم دیدنی یکی از شگفتی‌ها در دنیاست و در هنگام سفر به دبی در اسفند ماه بهترین فرصت خواهد بود که از آن‌ها بازدید کنید. 40 نوع مخزن نمایشی مختلف وجود دارد که شما را به دنیای زیر آب می‌برد. می‌توان موجودات آبی شگفت‌انگیزی مانند پیرانا، شیرماهی، خرچنگ عنکبوتی غول پیکر، کروکودیل کوتوله آفریقایی، پنگوئن هومبولت و سمور را مشاهده کرد و حتی به آن‌ها غذا داد. اگر هم کمی نترس بودید با کوسه‌ها شنا کنید. 

زمان: 10 صبح الی 12 صبح

نکاتی برای بازدید از دبی در اسفند ماه

اگر سفر به دبی در اسفند ماه را انتخاب کردید، چد توصیه و نکته مهم را از قبل بدانید تا سفر راحت‌تری و بدون دغدغه‌ای را سپری کنید. 

  • زمانی که شما چتربازی یا هر ورزش ماجراجویانه دیگری را انتخاب می‌کنید، محدودیت‌هایی در وزن، قد و سن وجود دارد.
  • در صورتی که بودجه‌ی مجدودی دارید، غذا خوردن را به دبی قدیمی ببرید. 
  • هنگامی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید، لیست تمام اعمال ممنوعه را از قبل بررسی کنید. در دبی، هنگام سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی، مجاز به جویدن آدامس، چرت زدن یا نوشیدن آب نیستید.
  • اگر می‌خواهید برای رصد آسمان و تماشای دبی به برج خلیفه بروید، باید یک ماه قبل رزرو خود را انجام دهید.
  • آب و هوای دبی در اسفند ماه بسیار خشک است. بنابراین باید مقدار زیادی کرم ضد آفتاب در کیف خود و یک بطری آب برای حفظ آب بدنتان داشته باشید.
  • می‌توانید چند لباس گشاد و بارانی همراه خود ببرید.
  • پس از رسیدن به دبی، باید کارت نول را بخرید. این کارت به شما کمک می‌کند تا از حمل و نقل عمومی با کرایه یکسان استفاده کنید.

با رزرو ارزانترین هتل دبی، سفری مقرون به صرفه داشته باشید.

خلاصه کلام

دبی در اسفند ماه فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیادی را به شما ارائه می‌دهد. در کنار آب و هوای بهاری این شهر شما می‌توانید با خیال راحت و بدون از گرمای سوزان این شهر به هر کجا که می‌خواهید سر بزنید و هر فعالیتی که دلتان می‌خواهد را انجام دهید. 

نظرات کاربران