بهترین زمان سفر به کیش؛ تابستان یا زمستان؟

بهترین زمان سفر به کیش؛ تابستان یا زمستان؟

در گوشه‌و کنار جزیره اسرارآمیز کیش همه چیز برای یک تعطیلات عالی مهیا است. از اقامت در هتل‌های لوکس تا جاهای دیدنی و تفریحات آبی. از این‌ها که بگذریم بعضی فصل‌های سال برای خرید در جزیره مناسب‌تر است و جشنواره‌های تخفیفی عالی برگزار می‌شود. البته بستگی به شما دارد که بهترین زمان سفر به کیش برای شما چه موقع است.

رزرو تور کیش

جزیره کیش در هر فصلی به یک رنگ است و آب‌وهوای متغیری دارد، مثلا در زمستان بارش باران زیاد و در تابستان گرمای خرماپزان طاقت‌فرسا.  بنابراین قبل از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل بهترین زمان سفر به کیش را به کمک این مقاله انتخاب کنید تا از لحظه‌لحظه سفرتان لذت ببرید. با این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه باشید. 

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

بهترین زمان سفر به کیش

زمان سفر به کیش

همه ما گاهی دلمان می‌خواهد از شلوغی شهرهای بزرگ بزنیم بیرون و به دل یک جزیره زیبا پناه ببریم، چه جزیره‌ای بهتر از جزیره کیش؟ اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که بهترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟ چون مهم است بدانید بهترین زمان برای هر کدام یک از تفریحات آبی و غیر آبی کیش چه فصلی است؟ 

مثلا شاید بپرسید می‌توانم در فصل زمستان غواصی کنم یا تفریحات آبی مثل کیبل اسکی و جت اسکی را تجربه کنم؟ یا شاید بگویید تابستان جزیره بسیار داغ  و شرجی است و از گرما فراری هستید، در این‌صورت پیشنهاد ما به شما سفر به کیش در فصل زمستان است. اما این تمام ماجرا نیست، در این مقاله قرار است به این سوال شما پاسخ دهیم که بهترین فصل سفر به کیش چه زمانی است؟ هر چند بهترین زمان سفر به کیش را می‌توان از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار داد و متناسب با سلیقه هر مسافر ممکن است متفاوت باشد.

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب‌و هوا 

یکی از اصلی‌ترین موارد تعیین کننده بهترین زمان سفر به کیش آب‌و‌هوای حاکم بر جزیره است. جزیره کیش همان‌طور که می‌دانید در جنوب کشور واقع شده و از جمله مناطق گرمسیری است. آب‌وهوای جزیره کیش به دلیل قرارگیری در موقعیت خاص جغرافیایی، دستخوش تغییرات متنوعی قرار می گیرد و در طول سال شاهد تغییرات دمایی متعدد هستیم. به همین دلیل انتخاب زمان مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تا حد زیادی به مسافران بستگی دارد. البته باید در نظر داشته باشید در مواقعی که شرایط سفر به کیش مساعد باشد تعداد تور و قیمت هتل و بلیط هواپیما نیز افزایش خواهد یافت.

فصل بهار؛ به طراوت گل‌های بهاری

فصل بهار؛ به طراوت گل‌های بهاری

فصل بهار را می‌توان بهترین زمان سفر به کیش دانست چرا که در این فصل تازگی و طراوت به گل و گیاهان و درختان روی آورده و گشت‌وگذار بهاری در جزیره حس خوبی را منتقل خواهد کرد. کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست و بهار یکی از بهترین مواقع برای سفر به این جزیره مرجانی است. اگر بخواهیم به آمار مسافران کیش نیز نگاهی بیندازیم، فصل بهار بیشترین سهم را از لحاظ تعداد گردشگران دارد.

یک سفر فوق العاده را با رزرو تور کیش سه کلیک تجربه کنید.

ماه فروردین و تعطیلات نوروزی در جزیره کیش با ازدحام و شلوغی همراه است، هوا مناسب است و از رگبار و وزش باد خبری نیست. پس اگر تنها در تعطیلات نوروز فرصت سفر دارید دو هفته تعطیلی نوروز را از دست ندهید. از سوی دیگر اگر از شلوغی تعطیلات نوروزی فراری هستید نیمه دوم فروردین گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

البته اردیبهشت و خرداد نیز شرایط مناسبی برای گردش در جزیره دارد اما به نسبت فروردین خلوت‌تر است پس اگر طرفدار آرامش و جاهای خلوت هستید اردیبهشت یا خرداد به کیش بروید. در ضمن در اردیبهشت و خرداد از قیمت بلیط هواپیما، هتل و بازارها کاسته می‌شود و هزینه سفرتان کاهش می‌یابد.

در ادامه فهرستی از تفریحات کیش که پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار سراغشان بروید:

  • دوچرخه سواری در باغ راه ایرانی
  • ماهیگیری در کلبه هور
  • تجربه قایق سواری در هوای خوب بهار
  • شام‌خوردن در زیر نور ستاره‌ها در نزدیکی کشتی یونانی
  • تله کابین میکا مال
  • کارتینگ 
  • اسب سواری
  • کشتی‌های تفریحی
  • ساحل رمانتیک درختان نارگیل

تابستان کیش؛ داغ و خرماپزان 

زمان سفر به کیش

تابستان کیش بسیار گرم و به قول خودشان خرماپزان است. آفتاب سوزان در کنار شرجی طاقت‌فرسای هوا برای خیلی از مسافران جذاب نیست اما اگر عاشق آفتاب گرفتن و گشتن زیر حمام آفتاب باشید یا بخواهید شب‌های جزیره را تجربه کنید تابستان برای شما بهترین زمان سفر به کیش است. شاید باورتان نشود اما طی روز دمای هوا گاهی به ۵۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. با این وجود هنوز مسافرانی هستند که فصل تابستان را برای سفر انتخاب می کنند چون شب‌های جزیره دیدنی‌تر است و البته خنک‌تر. 

اما این پایان داستان تابستان کیش نیست. جشنواره‌های تابستانه کیش و جوایز ارزنده آن هم می‌تواند برای بعضی مسافران جذاب باشد. البته نباید از تخفیف‌ها و قیمت‌های ارزان تابستان غافل شوید چرا که در هزینه نهایی سفرتان تاثیر بسزایی دارد. 

رزرو تور کیش

در ادامه فهرستی از تفریحات کیش که پیشنهاد می‌کنیم در فصل تابستان امتحان کنید را برایتان می‌اورم:

  • پارک آبی مارینا کیش
  • پارک برفی پنگوئن 
  • آکواریوم بزرگ کیش
  • پارک آبی اوشن
  • پارک دلفین‌ها
  • کشتی‌های تفریحی
  • جشنواره‌های تابستانه
  • گردش شبانه در مراکز خرید کیش 

رزرو اینترنتی هتل کیش سه کلیک در کمترین زمان ممکن انجام میشود.

درباره جشنواره‌های تابستانه کیش

معمولا مسافران تابستان جزیره را برای شرکت در جشنواره‌های تابستانه انتخاب می‌کنند و در این مسابقه‌ها و جشنواره‌ها شرکت می‌کنند. این جشنواره‌ها به صورت سالانه از ۱۵ تیرماه آغاز و تا ۱۵ شهریور ماه ادامه دارد. شاید تابستان بعدی یکی از برندگان جوایز شما باشید.

پاییز؛ بهترین زمان تفریحات آبی در کیش

پاییز؛ بهترین زمان تفریحات آبی در کیش

با اتمام فصل تابستان نوبت به پاییز خواهد رسید، فصلی که هم شرایط آب‌وهوایی مناسب‌تری دارد و هم زیبایی‌های جزیره بیشتر از قبل خواهد بود. البته آب‌وهوای پاییز تغییرات زیادی دارد و شاید همین خیلی از مسافران را آشفته کند. در مهر ماه، دمای هوا کمی شرجی است و بارش باران نیز به سختی اتفاق می‌افتد و شرایط آن کمی شبیه به تابستان است.  

آبان ماه شرایطی مهر ماه و آذر ماه دارد و میزان گردشگران این ماه نیز نسبت به تابستان بیشتر خواهد بود. تجربه آب‌وهوای نه گرم و نه سرد پاییز باعث می‌شود تا شنا و انواع تفریحات آبی کیش خیلی دلپذیر باشد و تبدیل به خاطره‌ای فراموش نشدنی شود. در ضمن یادتان نرود که در 20 آبان که روز کیش نامگذاری شده بیشتر مراکز خرید تا 50 درصد تخفیف روی محصولاتشان اعمال می‌کنند.

ماه سوم پاییز یعنی آذر شرایط آب‌وهوای معمولا بسیار تغییر می‌کند و میزان بارش باران افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و به همین علت مسافران کمتر سراغ تفریحات آبی می‌روند. به هر حال پاییز خنک‌تر از تابستان و بهار است و برای بسیاری از مسافران بهترین زمان سفر به کیش است. علاوه‌بر این در فصل پاییز جشنواره‌های تخفیفی در مراکز خرید می‌تواند سفری خاطره‌انگیز برای شما بسازد و قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل در پاییز مناسب‌تر است. 

در ادامه به فهرستی از تفریحات و جاهای دیدنی کیش که پیشنهاد می‌کنیم در فصل پاییز تجربه کنید اشاره می‌کنیم:

  • خانه اعیانی
  • قلعه جنی
  • بوستان آهوان کیش 
  • جمع کردن صدف در سواحل کیش
  • گذر هنرمندان کیش
  • کشتی یونانی
  • قدم‌زدن در ساحل درختان نارگیل

فصل زمستان؛ معتدل و دلپذیر

زمان سفر به کیش

برعکس بیتر شهرهای ایران که در فصل زمستان بسیار سرد است در جزیره کیش هوایی معتدل را تجربه خواهید کرد و معمولا دمای هوا بین 9 تا 20 درجه خواهد بود. البته باران‌های ناگهانی هم به زیبایی جزیره اضافه می‌کند و باید حتما چتر همراه داشته باشید. اگر خیلی برایتان اهمیت ندارد که حمام آفتاب بگیرید یا نه می‌توانید زمستان را به عنوان بهترین فصل سفر به کیش انتخاب کنید چون آب‌وهوای زمستانی کیش اجازه آفتاب‌گرفتن به شما نخواهد داد. 

برای کسانی که خرماپزان تابستان کیش فراری‌اند و دوست دارند به جزیره سفر کنند سفر زمستانه گزینه خوبی خواهد بود که در نهایت خاطره‌ای خوش برایشان رقم خواهد زد. در ضمن در اسفند هوای جزیره رو به گرما می‌رود و بوی بهار به مشام می‌رسد.

از جمله تفریحات و دیدنی‌های کیش که پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان امتحان کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهر زیرزمینی کاریز
  • بولینگ مریم
  • پیست اسکیت دامون
  • باغ پرندگان و دلفیناریوم
  • موزه خلیج فارس 

بهترین زمان سفر به کیش و هزینه‌های سفر

در شرایط فعلی گاهی نیاز است مقرون‌به‌صرفه‌تر سفر کنیم و با توجه به فصل سفرمان از هزینه‌های اضافی بکاهیم. چنانچه می خواهید سفری ارزان داشته باشید باید در فصل تابستان راهی جزیره کیش شوید زیرا در این فصل تعداد گردشگران به علت گرمای هوا کاهش می‌یابد و در نهایت هزینه اقامت و گردش در جزیره کاهش می‌یابد. فصل تابستان به دلیل آب‌وهوای  گرمی که دارد به عنوان ارزان ترین فصل سفر به کیش شناخته می‌شود.

در این فصل قیمت هتل‌ها و بلیط هواپیما تهران کیش کاهش می‌یابد. البته هتل‌ها و مراکز خرید کیش اغلب مجهز به کولرهای حرفه‌ای هستند و با گشت‌وگذار در فضاهای سرپوشیده گرمای شدید را تجربه نخواهید کرد. برای گردش در شهر هم پیشنهاد می‌کنیم طی شب به خیابان‌ها و دیدنی‌های کیش سر بزنید. 

بهترین فصل سفر به کیش برای خرید 

بهترین فصل سفر به کیش برای خرید 

چنانچه به قصد خرید به کیش می‌روید پاییز بهترین انتخاب شما خواهد بود. در فصل پاییز علاوه بر اینکه شرایط آب‌وهوایی نسبتا مطلوبی بر کیش حاکم است، قیمت محصولات در مراکز خرید کیش نیز به علت تخفیف‌های خوب به حداقل خواهند رسید. به‌خصوص لباس‌های بهاره و تابستانه تخفیفات چشمگیری خواهد داشت و می‌توانید با تخفیف‌های خوب خرید کنید. از طرفی، به دلیل پایین‌بودن قیمت بلیط هواپیما کیش و وجود ظرفیت برای رزرو هتل، پول بیشتری برای خرید خواهید داشت و می‌توانید بیشتر خرید کنید. همچنین در فصل پاییز جشنواره‌های خرید تخفیف ۵۰ درصدی برگزار می‌شود که با خرید از مراکز خرید شانس برنده‌شدنتان را افزایش می‌دهید. 

بهترین زمان سفر به کیش برای تفریح و خوشگذرانی

جزیره کیش تنها در مراکز خرید و جشنواره‌های تخفیفی خلاصه نمی‌شود. هر کسی وقتی قصد سفر به جزیه کیش می‌کند ابتدا به تفریحات آبی و غیر آبی این جزیره فکر می‌کند. اما برای لذت‌بردن از اغلب تفریحات کیش باید هوا خوب باشد و باران نبارد. پس اگر تجربه تفریحات آبی کیش برای شما اولویت دارد تابستان و بهار بهترین فصل برای شما خواهد بود. 

اوایل فصل بهار شرایط کاملا برای سفر به کیش مهیا است. پاییز و زمستان نیز شرایط مناسبی برای تجربه تفریحات آبی و غیرآبی دارد. یادتان باشد تفریحات آبی کیش شامل غواصی، فلای بورد، جت اسکی، کیبل اسکی، قایقرانی انفرادی یا خانوادگی، بنانا سواری و ماهیگیری است. البته می‌توانید به اتاق فرار کیش و قلعه جنی بروید و ترس، هیجان و آدرنالین را تجربه کنید.

کیش چه زمانی خلوت‌تر است؟

زمان سفر به کیش

برای برخی مسافران شلوغی ساحل و جاهای دیدنی سخت و خسته کننده است تا جایی که از سفر پشیمان می‌شوند. برای حل این مشکل کافیست خلوت‌ترین زمان سفر به کیش را پیدا کنید. در ماه‌هایی مثل خرداد، مرداد، آذر و دی کیش در خلوت‌ترین حالتش است که البته ممکن است آب‌وهوا باب میل شما نباشد؛ اما خلوتی و سکوت در جزیره موج می‌زند.

به نظر شما بهترین فصل سفر به کیش چیست؟

خیلی از مسافران تصور می کنند که برای سفر به کیش باید بودجه خیلی زیادی کنار گذاشت یا باید حتما در فصل بهار به جزیره سفر کرد؛ در صورتی که انتخاب بهترین زمان سفر به کیش کاملا به مسافران و علایقشان ربط دارد. اگر می‌خواهند تفریحات آبی را بی‌دردسر امتحان کنند تابستان بهتر است، اگر از گرما فراری هستید بهار و پاییز گزینه‌های بهتری است. پس همه چیز به خودتان بستگی دارد. امیدواریم به کمک این مقاله بتوانید بهترین فصل سفر به جزیره زیبای کیش را انتخاب کنید.

نظرات کاربران