باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش؛ به مستند حیات وحش سفر کنید!

کیش این جزیره اسرارآمیز، جذاب‌تر است چیزی است که فکرش را می‌کنید. هر روز و هر لحظه در این مروارید خلیج فارس کاری برای انجام دادن و یک تفریح و گردش پیدا می‌شود. بله، قطعا ارزش برنامه‌ریزی و قیمت بلیط هواپیما کیش را خواهد داشت. از اقامت در هتل‌های لوکس و مقرون به صرفه تا گشتن در جاذبه‌های جذاب و تفریحات آبی، همه چیز برای شما مهیاست. اصلا بیایید تا پا به باغ پرندگان کیش بگذاریم؛ جایی که کم از بهشت ندارد و با دیدن هر قسمت از آن شور و شوق عجیبی پیدا خواهید کرد.

در باغ پرندگان کیش چه خبر است؟

باغ پرندگان کیش

 برای کامل کردن پدیده‌های کیش در سال 1380، باغ پرندگانی را در سه هکتار تاسیس کردند و گونه‌های مختلف و رنگارنگی از پرنده‌های ریز و درشت که هر کدامشان ساعت‌ها شما را به خود خیره نگه می‌دارند. این جا هم فال است و هم تماشا؛ حتماً می‌پرسید چرا؟

باغ پرندگان کیش را در مجموعه دلفیناریوم قرار دادند تا در کنار پرنده‌ها بتوانید از شیطنت و بازی‌های دلفین‌های شیرین و دوست داشتنی هم دیدن کنید. اصلاً بگذارید؛ بی پرده بگوییم؛ اگر به کیش سفر کردید، فرقی نمی‌‌کند زمانتان محدود باشد یا زیاد؛ بدون رفتن به این مجموعه، انگار که اصلاً به کیش سفر نکرده‌اید. پس باغ پرندگان را در جایگاه اول کارهایتان بگذارید به خصوص اگر با خانواده سفر می‌کنید.

در باغ پرندگان چه چیزهای در انتظار شماست؟

مسلما شما هم کنجکاو شدید که بدانید، دقیقا چه چیزهایی در باغ پرندگان کیش وجود دارد که این‌گونه آن را جذاب و دیدنی کرده است. حدود 57 گونه مختلف از پرنده‌ها در این مجموعه در کنار هم زندگی می‌کنند. پرندگانی که هر کدام از یک گوشه دنیا آمده‌اند؛ آفریقا، آمریکا و حتی آسیای شرقی. برخی از آنها به حدی نایاب و نادر هستند که وقتی از نزدیک آنها را می‌بینید؛ انگار درون مستند حیات وحش تلویزیونی قرار دارید.  

تماشای گونه‌هایی از قبیل لک‌لک‌ها، فلامینگوها، طوطی‌های سبز، پلیکان‌ها، قوها، قرقاول، درناهای تاج‌دار آن هم از فاصله نزدیک و در فضایی طبیعی واقعا دیدنی و حیرت‌انگیز است. البته فقط این گونه‌های نیستند و با کمی کاوش در باغ پرندگان کیش به گونه‌های دیگری چون قرقاول چینی، کاسکو، مرغ شاخ‌دار و…. نیز خواهید رسید. در حین کاوش و گشت و گذار در این مجموعه دیدن میمون، آهو، تمساح گاندو و پنگوئن‌های پا سیاه شما را سوپرایز خواهد کرد.

به بخش اول باغ پرندگان بروید….

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش از دو قسمت تشکیل شده است. در قسمت اول، به مسیری پا می‌گذارید جنگل مانند و سرسبز که قفس‌های پرندگان در اطراف آن قرار داده شده‌اند. در واقع، دو بخش باغ پرندگان یکی قفس‌ها هستند و دیگر فضای باز. در کنار هر قفس اطلاعات هر پرنده را، اینکه چه گونه‌ای است و غذایش چیست یا حتی از کجا آمده است را می‌توانید بخوانید.

به بخش دوم باغ پرندگان خوش آمدید!

قسمت دوم باغ پرندگان کیش، کمی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر است؛ چراکه همه پرندگان در فضای باز قرار دارند؛ همانطور که هر پرنده‌ای باید باشد. مساحت این بخش به دو هکتار می‌رسد و فضای سرسبز و زیبای آن با پرندگانی زیبا و رنگارنگ، منظره‌ای تماشای خلق می‌کند. این لحظات را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد؛ چراکه سفر به کیش را برایتان خاطره‌انگیز می‌کنند.

در این باغ چه امکاناتی وجود دارد؟

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش، مجموعه‌ای بزرگ و کامل است که برای رفاه حال گردشگران امکانات مناسب را نیز قرار داده است. در اینجا، اگر خسته شدید و گرسنه، می‌توانید به رستوران و کافه سربزنید و کمی استراحت کنید؛ صحبت کردن درباره پرنده‌ها قطعا لذت غذاخوردن را برای شما دو چندان خواهد کرد. در گوشه و کنار باغ نیز فضای استراحت مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای لحظاتی به استراحت بپردازید. راستی یادتان نرود به بخش عکاسی بروید و عکس یادگاری بگیرید.

همین حالا بلیط هواپیما تهران کیش را رزرو کنید!

چه موقع به دیدن باغ پرندگان کیش برویم؟

در صورتی که با تور کیش در 6 ماهه اول سال به این جزیره سفر کردید، ساعات بازدید باغ پرندگان از 18 تا 20 خواهد بود و اگر در 6 ماهه دوم سال سفر کردید؛ از ساعت 16 تا 18 درب این مجموعه به روی شما باز خواهد بود.

شماره تماس:  07644471010

بلیط باغ پرندگان چقدر است؟

باغ پرندگان کیش

با تهیه بلیط ورودی باغ پرندگان کیش می‌توانید از بخش‌های دیگر مانند، پارک مجموعه، نمایش دلفین‌ها و آکواریوم آن دیدن نمایید. هزینه این بلیط در سال 1401 در حدود 345 هزار تومان است. البته، برای کودکان زیر دو سال، نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود. همچنین، کودکانی که 2 تا 4 سال سن دارند نیز هزینه بلیط به صورت نیم بها است. برای تماشای کل مجموعه چیزی در حدود 4 ساعت زمان نیاز است.

جاهای دیدنی اطراف باغ پرندگان کیش

  • دلفین پارک: 850 متر، 3 دقیقه
  • آکواریوم کیش: 800 متر، 3 دقیقه
  • ساحل سیمرغ: 2.1 کیلومتر، 4 دقیقه
  • مارینا کیش: 2.8 کیلومتر، 6 دقیقه
  • برج ایفل کیش: 4 کیلومتر، 14 دقیقه
  • شهر حریره کیش: 8 کیلومتر، 20 دقیقه

رستوران‌های نزدیک به باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش
  • کافه دوقلو کیش: 2.6 کیلومتر، 7 دقیقه
  • رستوران مارینا کیش: 2.6 کیلومتر، 7 دقیقه
  • رستوران بلولند کیش: 3 کیلومتر، 10 دقیقه
  • رستوران هشتگ: 5 کیلومتر، 15 دقیقه

هتل های نزدیک به باغ پرندگان کیش

  • هتل سیمرغ کیش: 1.7 کیلومتر، 4 دقیقه
  • هتل مارینا کیش: 2.4 کیلومتر، 7 دقیقه
  • هتل تعطیلات: 5 کیلومتر، 10 دقیقه
  • هتل ارم: 5.8 کیلومتر، 14 دقیقه

در آخر

باغ پرندگان یکی از جاهای دیدنی کیش است که برای هر گردشگری جذاب و دیدنی است. تماشای هر گونه از این پرندگان شما را به دنیایی دیگر می‌کشاند؛ احتمالا اگر به مستندهای حیات وحش علاقه داشته باشید؛ عاشق این مکان خواهید شد. پس یادتان نرود که حتما این پرنده‌های رنگارنگ در تور کیش ببینید.

نظرات کاربران