برج ایفل کیش
6 اردیبهشت 1402
کیش

برج ایفل کیش؛ نماد پاریس در جزیره مرجانی کیش

قدمت جزیره کیش بسیار زیاد است و این جزیره کوچک تاریخ پرفرازو‌نشیبی را پشت سر گذاشته است. حالا چند دهه است که به جزیره‌ای مدرن تبدیل شده که سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است. در دل جزیره کوچک و مدرن کیش چندین و چند نماد از بناها و آثار تاریخی ایران وجود دارد اما حالا یک نماد وارداتی در جزیره ساخته شده است. نماد کشور فرانسه و شهر پاریس، برج ایفل.  برج ایفل کیش را هنرمندان و معماران ایرانی ساخته‌اند و با نورپردازی سه رنگ طرح پرچم ایران را بر آن اجرا کرده‌اند. این برج در زمان افتتاح با انتقادات زیادی روبرو شد اما مسافران و گردشگران از آن استقبال کردند. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک با برج ایفل کیش بیشتر آشنا می‌شویم. 

رزرو تور کیش

رزرو تور کیش با سه کلیک خوبه!

درباره برج ایفل پاریس چه می‌دانید؟

Paris Eiffel Tower

برج ایفل نماد فرانسه برجی فلزی در میدان شان دو مارس شهر فرانسه، در نزدیکی رود سن واقع شده است. این برج تا مدتی به عنوان بلندترین سازه جهان معرفی می‌شد، اما امروز دیگر چنین نیست. حالا این برج لقب پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین سازه‌ها در جهان را با خود دارد. ساخت این برج 26 طول کشید و ۸۵۰ نفر در ساخت آن سهیم بوده‌اند. تعداد قطعه‌های این برج به عدد ۱۸ هزار و ۳۸ می‌رسد و برای اتصال این قطعات از دو و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده ‌است که حجم زیادی است. ارتفاع برج ۳۳۰ متر و وزن آن بیش از ۱۰ هزار تن است. پیمانکار اصلی برج ایفل گوستاو ایفل و معمار آن استفان سوستر بوده است.

ویژگی‌های برج ایفل کیش

برج ایفل کیش بنایی شبیه‌سازی شده از برج ایفل فرانسه است که بزرگی آن حدود یک‌دهم برج اصلی است. ارتفاع آن 30 متر و وزن کلی آن 35 تن است و برای ساخت آن از 32 هزار پیچ و مهره استفاده شده است. برای ساخت این برج تبلیغاتی و گردشگری حدود یک میلیارد و سی‌صد میلیون تومان بودجه بخش خصوصی صرف شده است.

افتتاح بحث‌برانگیز این برج 

افتتاح برج ایفل کیش با انتقادات زیادی روبرو شد. طراحان اصلی این پروژه معتقدند که آثار ملی ایران و بناهای تاریخی دیگر جذابیتی برای مسافران ندارد و شاید یک برج فرانسوی بتواند آن‌ها را به سمت جزیره بکشاند. با تمام انتقادات این برج در سال 1397 خورشیدی افتتاح شد و حالا یکی از محبوب‌ترین نقاط جزیره برای عکاسی است.  

آیا در برج ایفل کیش نمایشگاه برگزار می‌شود؟

برج ایفل کیش تنها نمادی است که برای عکاسی و مناسب است. این برج تو خالی است و هیچ راه دسترسی به داخل آن وجود ندارد. پس در برج ایفل کیش نمایشگاهی برپا نمی‌شود.

بهترین زمان برای تماشای برج ایفل کیش

برج ایفل کیش

برج ایفل کیش شاید عمر زیادی نداشته باشد اما توانسته طرفداران زیادی برای خودش جمع کند. اگر شما هم از طرفداران برج ایفل هستید و می‌خواهید نمونه ایرانی آن را در جزیره کیش ببینید یادتان باشد که بهترین زمان شب است. برج ایفل کیش با نورپردازی خاصی که پرچم سه رنگ ایران را به نمایش می‌گذارد در شب جلوه‌ای خاص پیدا می‌کند و برای تماشاگران بسیار جالب است. 

نمادهای وطنی در جزیره کیش؛ باغ راه ایرانی

سفر به سرزمین‌های دور و کشورهای دیگر حتی در اسلام هم توصیه شده است چون سفر شروع آشنایی با فرهنگ‌ و سبک زندگی مردم بومی مقصد است. وجود نمونه‌هایی از آثار ملی کشورهای دیگر در جزیره گردشگرپذیری چون کیش جالب و دوست‌داشتنی است اما به شرطی که از آثار وطنی غافل نشویم. یکی از جاهای دیدنی کیش که براساس معماری آثار ملی ایران ساخته و پرداخته شده است باغ راه ایرانی است. 

در باغ راه ایرانی از دروازه قرآن شیراز وارد می‌شوید، به شمیرانات می‌روید و سر از اصفهان، مشهد، تبریز و کرمانشاه در می‌آورید. برای دسترسی به باغ راه ایرانی کیش کافیست از مینی‌بوس‌های خط شماره 1 استفاده کنید و در ایستگاه بلوار میرمهنا پیاده شوید. باغ راه ایرانی را خواهید دید. 

آدرس و اطلاعات ضروری

آدرس: کیش، بلوار فردوسی، روبروی پارک هنگام، محوطه بازار پردیس 1. 

برای دسترسی به برج ایفل کیش با اتوبوس باید از خط شماره 1 یا 2 اتوبوس‌رانی استفاده کنید و بعد در ایستگاه بازار پردیس پیاده شوید.

جاهای دیدنی نزدیک برج ایفل کیش

در نزدیکی برج ایفل کیش چندین جای دیدنی و مرکز تفریحی وجود دارد که می‌تواند برای چند ساعتی شما را سرگرم کند. 

قلعه وحشت کیش

قلعه وحشت کیش

قلعه وحشت کیش در بلوار داریوش به سمت میدان آبشار قرار دارد. به عبارتی دیگر برای دسترسی به قلعه باید ابتدا خودتان را به هتل ارم برسانید و از در جنوبی هتل ارم به تونل وحشت کیش بروید. قلعه وحشت کیش از ساعت 18 تا 2 بامداد فعال است و میزبان خوبی برای شبگردی‌های شما در کیش است. پس اگر به برج ایفل کیش می‌روید، سری هم به قلعه وحشت کیش بزنید. فاصله قلعه وحشت تا این برج ۲ دقیقه با خودرو است.

پاسپورت دومینیکا

اسکله تفریحی کیش

صدای امواج باعث آرامش ذهن می‌شود و سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد. اسکله تفریحی کیش از گذشته تا امروز محل آرامش‌بخشی برای قدم زدن و خوش گذراندن در کنار خانواده است. این اسکله دارای امکاناتی چون پیست دوچرخه سواری، قایق کف شیشه‌ای، بالن سواری، کلوپ فلای بورد، غواصی، قایق سواری و جت اسکی، فضای ماهیگیری، اسکوتر دریایی، شاتل و بنانا سواری است. برای دسترسی به اسکله تفریحی باید به خیابان سنایی، خیابان دریا بروید. در ضمن فاصله اسکله تفریحی تا برج ایفل کیش با خودرو حدود ۴ دقیقه است.

هتل‌های نزدیک برج ایفل کیش

اگر در هتل‌های فهرست زیر اقامت دارید یادتان باشد که برج ایفل کیش به شما نزدیک است.

هتل بزرگ داریوش 
  • هتل صدف
  • هتل بزرگ داریوش 
  • هتل پارس 
  • هتل شایان 
  • هتل سیمرغ
  • هتل پرشین 
  • هتل شایگان 
  • هتل ایران 

رستوران‌های نزدیک برج

خوردن یک پرس غذای ایرانی خوشمزه در رستوران‌های کیش و بعد قدم زدن تا برج ایفل می‌تواند شبی خاطره‌انگیز برای شما بسازد.

  • رستوران دارچین
  • رستوران هواری
  • رستوران جوان
  • رستوران کوه نور
  • رستوران مادربزرگ
  • رستوران عمو اکبر

در آخر

اگر زمانی به جزیره مرجانی رفتید، حتما به برج ایفل کیش سر بزنید و در کنار این برج نمادین عکس یادگاری بگیرد. از جاهای دیدنی کیش کدام‌ها را دیده‌اید یا دوست دارید برای یک ‌بار هم که شده آن‌ها را از نزدیک ببینید؟ برای ما بنویسید.

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

نظرات کاربران