فرودگاه کیش

صفر تا صد فرودگاه کیش؛ از آدرس و شماره تا اطلاعات مورد نیاز!

فرودگاه کیش

این مقاله و اطلاعات درباره فرودگاه کیش؛ برای تمام کسانی که برای بار اول قصد سفر به این جزیره زیبا و دیدنی را دارند،لازم است! چرا که هم کمک می‌کند با آرامش و راحتی بیشتری به کیش سفر کنید و هم در وقت و انرژیتان هم صرفه‌جویی می‌کند.

رزرو تور کیش

البته قبل از هر چیز رزرو تور کیش فراموشتان نشود!

چگونه به کیش برویم؟

برای رسیدن به جزیره کیش با سواحل مرجانی و جذاب، دو گزینه پیش روی خود دارید؛ می‌توانید از طریق مسافرت دریایی یا هوایی به دیدار این جزیره زیبا بروید و ضمن گشت‌وگذار و لذت‌ بردن از تفریحات جزیره کیش، ایام فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید. اگر مسیر هوایی را انتخاب کنید، شناخت فرودگاه کیش اهمیت بسیار زیادی دارد و بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید. اگر هم راه دریایی را برای سفر به کیش انتخاب کردید، برای اطلاعات بیشتر درباره سفر به کیش با کشتی کلیک کنید.

فرودگاه کیش؛ سومین فرودگاه پرتردد کشور!

فرودگاه کیش

فرودگاه کیش یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی کشور است که پروازهای مختلفی از آن به نقاط مختلف جهان و برعکس انجام می‌شود. این فرودگاه طی سالیان اخیر از جمله ۳ فرودگاه پرتردد کشور به شمار رفته و پذیرای پروازهای مختلفی بوده است.

این فرودگاه در بخش جنوب غربی استان هرمزگان واقع شده و ایرلاین‌های بسیاری به این فرودگاه مهم بین‌المللی پرواز دارند. در واقع بلیط کیش از اغلب شهرهای کشور امکان رزرو داشته و می توانید بهترین پروازها را متناسب با خواسته خود برای سفر انتخاب کنید.

از جمله پروازهای فرودگاه جزیره کیش می‌توان به: تهران، تبریز، اصفهان، بندرعباس، ساری، رشت، کاشان، کرمان، گرگان، مشهد و… اشاره کرد. برای ساخت این فرودگاه سرمایه گذاری‌های عظیمی انجام شده است و تاریخ پر فراز و نشیبی را در دفترچه تاریخ خود به یدک می‌کشد.

فاصله فرودگاه کیش تا مرکز شهر با هتل های کیش کمتر از ۱۰ دقیقه است، بیشتر افرادی که تور کیش را رزرو می‌کنند؛ می‌توانند از خدمات ترانسفر از فرودگاه به هتل استفاده کنند. حتی برخی از هتل‌ها نیز خدمات ترانسفر را به شما ارائه خواهند داد. بنابراین، پیش از رزرو هتل در کیش به خدمات ترانسفر مسافر از فرودگاه به هتل و از هتل به فرودگاه توجه کنید.

تاریخچه فرودگاه بین‌ المللی کیش

جرقه ساخت فرودگاه کیش در سال ۴۹ هنگام دیدار تعدادی از کارشناسان ایرانی و خارجی با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی زده شد. با توجه به جاذبه‌های طبیعی، موقعیت استراتژیک و جغرافیای کیش، این جزیره زیبا به ‌عنوان یک منطقه گردشگری انتخاب و تصمیم به احداث فرودگاه بین المللی گرفته شد تا گردشگران را از داخل و خارج کشور به این مروارید خلیج فارس جذب کنند. ساخت فرودگاه کیش توسط سازمان عمران کیش شروع شد ولی توسط معماران و طراحان از جزایر هاوایی و سواحل جنوبی مدیترانه برای ساخت فرودگاه ایده گرفتند.

ساخت و گسترش فرودگاه بین المللی کیش در سال ۱۳۵۲ در منطقه‌ای که روستای ماشه نام داشت، شروع شد. در ابتدا روستای ماشه در شمال شرقی کیش که زیباترین منطقه در جزیره کیش بود، تخلیه شد. چراکه این مکان مرتفع‌ترین مکان جزیره به شمار می‌آمد. در اطراف آن هتل کیش، ویلاها، کاخ‌های زیبا، بازار فرانسوی‌ها، رادیو و تلویزیون، نیروگاه برق و آب شیرین‌کن ساخته شد.

در تاریخ ۷ آبان سال ۱۳۵۶ فرودگاه کیش با حضور مقامات بلند پایه داخلی و خارجی  و سرمایه‌گذاران افتتاح و شروع به‌کار کرد. در سال ۱۳۶۵ با توجه به انتخاب جزیره کیش به عنوان منطقه آزاد، فرودگاه بین المللی کیش توسعه یافت و از سال ۱۳۷۳ با نصب تاسیسات مناسب پرواز در شب، پروازهای شبانه نیز در فرودگاه کیش میسر شد. با توجه به توسعه و گسترش فرودگاه کیش در کنار برنامه‌های توسعه و پیشرفت جزیره کیش در سال ۱۳۹۹، فرودگاه کیش بعنوان دهمین فرودگاه بین المللی در ایران و اولین فرودگاه بین المللی مناطق آزاد انتخاب شد، این مساله در جذب هر چه بیشتر مسافران خارجی و داخلی به این جزیره زیبا تاثیر فروانی دارد.

فرودگاه کیش، اولین فرودگاه بین المللی مناطق آزاد !

هر سال عملکرد فرودگاه‌های بین المللی کشور با نظام نامه‌های بین المللی انطباق داده می شود تا بتواند گواهینامه فرودگاهی از سازمان جهانی هوانوردی دریافت کند. در سال 1398 فرودگاه‌ کیش پس از تمام بررسی‌های لازم  واجد شرایط شناخته شد و نخستین فرودگاه بین المللی کشور بود که موفق به اخذ این گواهینامه شد.

فرودگاه کیش با رعایت قوانین بین‌المللی و مقررات مربوط به تامین الزامات، تجهیزات و تسهیلات موجود در انکس ۹ از جمله وجود اداره گذرنامه، گمرک، بهداشت عمومی، قرنطیه گیاهی و حیوانی، خدمات تعمیر و سرویس هواپیما، سوخت‌رسانی هواپیما و وجود زیر ساخت‌های لازم به موفقیتی جدید دست یافت.

موقعیت قرارگیری فرودگاه کیش

فرودگاه کیش یکی از مهم‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های ایران به شمار می‌رود. این فرودگاه در مرکز جزیره به سمت شرق جزیره و در بلوار فرودگاه جای دارد. دسترسی به هتل‌ها، مراکز تفریحی و اماکن دیدنی و گردشگری با اجاره ماشین یا تاکسی‌های فرودگاه به راحتی از این فرودگاه امکان پذیر است.

رزرو تور کیش

ترمینال‌های فرودگاه کیش

فرودگاه کیش

با ما همراه باشید تا شما را با ترمینال‌های فرودگاه کیش آشنا کنیم. فرودگاه کیش تحت مالکیت منطقه آزاد کیش، در مساحتی حدود ۹ میلیون متر مربع و در ارتفاع ۳۱ متر از سطح دریا قرار دارد که ۴ ترمینال دارد.

ترمینال‌های داخلی با ۹ هزار و پانصد متر مربع و ترمینال‌های خارجی با ۴ هزار متر مربع از بزرگترین ترمینال‌های جنوب، دو باند موازی به طول ۳۶۵۰ و عرض ۴۵ متر دارد، باندهای فرودگاه ۸ موقعیت پارک هلیکوپتر و ۱۶ موقعیت پارک هواپیما دارند.

ترمینال‌های فرودگاه کیش برای پروازهای داخلی و خارجی به‌طور مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرند، این ترمینال‌ها از لحاظ زیبایی و جذابیت مورد تحسین همگان قرار گرفته‌اند.

از دو ترمینال پروازهای خارجی، ترمینال شماره یک برای پروازهای خروجی و ترمینال شماره ۲ برای پروازهای ورودی استفاده می‌شوند. شما در ترمینال داخلی از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب شاهد حضور مسافران خواهید بود. ترمینال‌های خارجی هم به‌ صورت ۲۴ ساعته به مسافران خدمات ارائه می‌دهد.

امکانات رفاهی فرودگاه کیش

از آنجا که فرودگاه کیش یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور به حساب می‌آید، امکانات رفاهی متنوعی جهت رفاه حال مسافران دارد، پس با ما همراه شوید تا شما را با این امکانات آشنا کنیم، مطمئنا اطلاع داشتن از این تسهیلات باعث آرامش بیشتری در تهیه مقدمات سفر شما به جزیره کیش خواهد بود.

اورژانس

اورژانس فرودگاه کیش در ورودی پروازهای داخلی به‌صورت شبانه‌روزی به مسافران خدمات ارائه می‌دهد و در مواقع اضطراری آمبولانس این اورژانس مسافران را به بیمارستان منتقل می‌کند.

رستوران و کافی شاپ

قبل یا بعد از یک مسافرت هوایی، بسیاری از افراد نیاز دارند که ضمن رفع خستگی یا برای گذاراندن وقت، به نوشیدن مایعات و یا خوردن غذا بپردازند، اگر بلافاصله بعد از پرواز دوست دارید به رستوران بروید یا از آن مسافرانی هستید که جهت احتیاط زود به فرودگاه می‌روید، می‌توانید از رستوران و کافی‌شاپ فرودگاه بهره ببرید.

کافی شاپ در ترمینال‌های خروجی فرودگاه قرار دارد، شما در این مکان از خوردن انواع نوشیدنی، شیرینی یا تنقلات لذت می‌برید.

رستوران فرودگاه کیش در ترمینال خروجی قرار دارد و در تمام ساعات به مسافران خدمات ارائه می‌دهد، با شروع اولین پرواز کار خود را آغاز کرده و با آخرین پرواز به کار خود پایان می‌دهد، پس هیچوقت نگران نباشید. شما از خوردن انواع غذاهای ایرانی و دریایی در رستوران فرودگاه کیش لذت خواهید برد.

بانک و خودپرداز

برای رفاه حال مسافران در فرودگاه کیش شعبه‌ای از بانک ملی در ترمینال ورودی پروازهای داخلی در نظر گرفته شده، گرچه علاوه بر این شعبه، خودپردازهایی از بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، سپه، انصار، دی، شهر، سامان، بانک سرمایه و پست­بانک ایران نیز در سالن‌های پروازهای داخلی قرار دارند.

پارکینگ

جهت رفاه حال پرسنل فرودگاه کیش که با وسیله نقلیه شخصی خود به سر کار می‌آیند و همچنین مسافرانی که با اتومبیل خود مسیر فرودگاه را طی می‌کنند و در پایان سفر و برگشت به جزیره قصد دارند از اتومبیل خود استفاده کنند، در فرودگاه کیش سه پارکینگ وجود دارد.

پارکینگ شماره یک

از مزایای این پارکینگ این است که می­توانید از کارواش آن نیز بهره ببرید. این پارکینگ که سایه­بان هم دارد، ۱۳۴ خودرو را در خود جای می‌دهد و با ۵ هزار متر مربع مساحت روبروی برج مراقبت و ترمینال پروازهای داخلی منتظر شما خواهد بود.

پارکینگ شماره دو

پارکینگ شماره۲ یکی از امن­ترین پارکینگ‌های فرودگاه کیش، که در کنار پایگاه پلیس فرودگاه قرار دارد و با ۶ هزار متر مربع مساحت، ۲۵۰ خودرو را در خود جای می‌دهد.

پارکینگ شماره سه

و آخرین پارکینگ که مانند پارکینگ شماره ۲ در کنار پایگاه پلیس قرار گرفته و با ۳ هزار متر مربع مساحت، می‌تواند ۱۰۰ خودرو را در خود جای ‌دهد.

جایگاه اختصاصی فرودگاه کیش

سی آی پی

اگر از آن دسته افرادی هستید، که حوصله ماندن با در دست گرفتن بلیط هواپیما تهران کیش را در صف‌های طولانی کارت پرواز و گیت‌های بازرسی را ندارید یا دوست دارید بلافاصله بعد از پیاده شدن از هواپیما به سرعت سوار اتومبیل شوید، در سفر به کیش می‌توانید از قسمت VIP فرودگاه استفاده کنید.

 برای بهره بردن از خدمات اختصاصی باید از قبل هماهنگی‌های لازم را انجام دهید، به همین جهت می‌توانید با شماره تلفن ۰۷۶۴۴۴۰۰۳۰ و یا با مدیر داخلی بخش تشریفات اختصاصی با شماره تلفن ۰۹۰۳۷۳۷۱۴۰۴ هماهنگ کنید، پس از این هماهنگی‌ها می‌توانید بعد از پیاده شدن از هواپیما یا زمان گرفتن کارت پرواز این کار را به ماموران ویژه این امور سپرده و از گیت‌های مخصوص بازرسی عبور کنید.

 CIP از دیگر امکانات رفاهی فرودگاه کیش به شمار می‌رود و افرادی که برای تجارت به کیش می‌روند، می‌توانند از این خدمات بهره ببرند. از جمله خدمات CIP می‌توان به ترانسفر از مبدا به فرودگاه و بالعکس با ماشین‌های تشریفاتی، استفاده از کافی­شاپ و رستوران­های لوکس در فرودگاه، انجام دادن کارهایی مانند گرفتن کارت پرواز توسط مسئول CIP اشاره کرد.

از دیگر امکانات رفاهی فرودگاه کیش می‌توان به استقرار حدود ۷۰۰ تاکسی در این فرودگاه اشاره کرد. برای اجاره ماشین در کیش هم می‌توانید به دفتر اجاره خودرو در ترمینال ورودی پروازهای داخلی مراجعه کنید، با ارائه مدارک مورد نیاز، خودرو به شما اجاره داده می‌شود، شما این امکان را دارید که خودرو بدون راننده نیز اجاره کنید، گرچه هزینه بیشتری باید برای خودرو بدون راننده بپردازید ولی راحتی بیشتری را احساس می‌کنید.

وجود خدمات پستی، اینترنت پرسرعت، صرافی‌ها و فروشگاه‌های مختلف از جمله فروشگاه‌های سوغاتی از دیگر امکانات رفاهی فرودگاه بین المللی کیش بشمار می‌روند.

مقاصد پروازی و پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه کیش

شما از طریق ۲۰ شهر داخلی و دو شهر خارجی می‌توانید با پرواز مستقیم به فرودگاه کیش و بالعکس پرواز داشته باشید. اگر قصد دارید از طریق فرودگاه کیش پرواز خارجی داشته باشید، می‌توانید به دوبی در امارات متحده عربی و مسقط پایتخت کشور عمان سفر کنید.

در پروازهای داخلی، فرودگاه کیش به شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، سنندج، کرمانشاه، اهواز، بوشهر، بندرعباس، عسلویه، جم، کرمان، کاشان، گرگان، ساری، رشت، یزد، تبریز، همدان و ارومیه مسافران را جا به جا می‌کند. در مجموع می‌توان گفت پروازهای خروجی و ورودی به فرودگاه بین المللی کیش شامل ۲۲ شهر داخلی و خارجی می‌شود.

کدام ایرلاین ها به فرودگاه کیش پرواز دارند؟

ایران ایر

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، جزیره کیش یکی از مقاصد جذاب گردشگری بوده و همین امر موجب شده که ایرلاین‌های متعددی به این مقصد پرواز داشته باشند، پس شما برای سفر به کیش از میان ایرلاین‌های مختلف، با توجه به شرایط خود می‌توانید حق انتخاب‌های متنوعی داشته باشید. ایرلاین‌هایی که به جزیره کیش پرواز دارند، هر کدام با قیمت بلیط هواپیما کیش، شرایط پرواز و روز و زمان پرواز، خدمات متفاوتی به مسافران ارائه می‌دهند. شما با توجه به مقایسه هزینه‌ای که باید برای بلیط هواپیما بپردازید و شرایط پرواز می‌توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

چه زمانی تخفیف ایرلاین ها بیشتر است؟

در هنگام سفر به کیش با توجه به شرایط مختلف هزینه سفر شما نیز متغیر خواهد بود، در هنگام تعطیلات رسمی و یا آخر هفته و همچنین در زمانی که کیش آب و هوایی مطبوعی دارد، هزینه‌های بیشتری باید بپردازید، در اینگونه مواقع به خاطر درخواست‌های زیاد سفر به کیش، هم بلیط هواپیمای شما و هم هزینه اقامت شما در هتل بیشتر خواهد شد، تورهای مسافرتی در زمان اوج سفر به کیش گران‌تر می‌شوند، فرقی نمی‌کند که شما قصد سفر به کیش را از چه مقصدی داشته باشید، در هر حال در این‌گونه مواقع هزینه بیشتری را باید بپردازید.

بهترین زمان‌ها برای خرید بلیط هواپیمای ارزان به کیش را می‌توان در این مواقع از سال دانست: در پایان فصل بهار و آغاز فصل گرما، بعد از اتمام تعطیلات تابستانی و آغاز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، در فصل گرم تابستان و در اسفند ماه که مردم به تدارک و آماده شدن برای آغاز سال نو مشغول هستند. ضمن اینکه در این موقع از سال علاوه بر سفر ارزان به کیش، می‌توانید از هوای مطبوع و معتدل اسفند ماه نیز لذت ببرید.

در زمان‌های ذکر شده با توجه به کاهش تقاضا برای سفر، شاهد کاهش قیمت بلیط هواپیما، کاهش هزینه اقامت در 5 هتل درجه یک کیش و در مجموع تورهای ارزان قیمت خواهید بود. حال که با بهترین زمان‌های سفر به کیش از لحاظ بلیط هواپیمای ارزان و تورهای مقرون به صرفه آشنا شدید، با ما همراه شوید، تا شما را با ایرلاین‌هایی که در فرودگاه بین المللی کیش فعالیت می‌کنند، آشنا کنیم.

هواپیمایی کیش ایر

کیش ایر

این شرکت هواپیمایی که در ایران استقرار دارد، ۲۷ مقصد مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد، در نظر داشته باشید که کیش ایر خدمات چارتر نیز ارائه می‌دهد. آغاز به کار کیش ایر، از سال ۱۹۸۹ بوده و مرکز اصلی فعالیت آن در فرودگاه بین المللی کیش قرار دارد؛ پایگاه دوم شرکت هواپیمایی کیش ایر را می‌توانید در فرودگاه مهرآباد ببینید. کیش ایر خدمات بین المللی، داخلی و چارتر را به عنوان یک شرکت هواپیمایی و به صورت برنامه‌ریزی شده انجام می‌دهد.

هواپیمایی ماهان ایر

این شرکت هواپیمایی در سال ۱۹۹۱ در تهران تاسیس شد، از سال ۱۹۹۲ بعنوان اولین شرکت هواپیمایی خصوصی فعالیت خود را شروع کرد، یکی از جذاب‌ترین مقاصد ماهان ایر جزیره کیش محسوب می‌شود. ماهان ایر در مسیرهای داخلی، اروپایی، خاور دور و خاورمیانه فعالیت می‌کند.

اگر با ماهان ایر سفر می‌کنید، حتما می دانید که دو نوع پرواز همیشگی و فصلی‌ دارد و پرواز به جزیره کیش به خاطر پر طرفدار بودنش به صورت دائمی در برنامه‌های این ایرلاین وجود دارد.

هواپیمایی ایران ایر

ایران ایر قدیمی­ترین شرکت­ هواپیمایی ایران و اصلی­ترین شرکت هواپیمایی ایران را قطعا می‌شناسید، اما برای اطلاعات بیشتر بد نیست بدانید که این ایرلاین با استقرار در تهران، در هر دو فرودگاه آن یعنی فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی، پایگاه‌های عملیاتی خود را مستحکم کرده و خدمات خود را در این دو فرودگاه به اکثر نقاط ایران ایران ارائه می­دهد.

برای پروازهای داخلی، ایران ایر در فرودگاه مهرآباد و برای پروازهای خارجی در فرودگاه امام خمینی می­توانید از خدمات این ایرلاین بهره‌مند شوید. اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را از طریق ایران ایر دارید، پرواز شما از فرودگاه مهرآباد خواهد بود.

هواپیمایی قشم ایر

قشم ایر

از سال ۱۹۹۳ شرکت هواپیمایی قشم ایر شروع به فعالیت کرد. در آغاز فعالیت، این شرکت یک هواپیما را از سایر شرکت‌های هواپیمایی اجاره می‌کرد اما در حال حاضر قشم ایر یکی از بهترین ایرلاین‌های با ناوگانی از هواپیماهای بلند برد و کوتاه برد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

قشم ایر مسیرهای مختلفی را برای بیشتر  فرودگاه‌های داخلی و خارجی فراهم کرده که مسیر جزیره کیش یکی از اصلی‌ترین مسیرهای این ایرلاین، ضمن بهره بردن از به روزترین و امن‌ترین سیستم‌های فروش، خدمات برتر و متعددی را هم در طول پرواز به مسافران ارائه می‌دهد.

هواپیمایی ایران ایرتور

این شرکت هواپیمایی خصوصی فعالیت خود را از سال ۱۳۵۱ شروع کرد و در حال حاضر با ۱۳ هواپیمای مسافربری به ۲۴ مقصد مختلف، از جمله کیش پروازهای لذتبخشی را برای شما تدارک دیده است. اگر می‌خواهید از طریق ایران ایرتور به جزیره کیش سفر کنید، باید بدانید که مراکز اصلی این ایرلاین در فرودگاه مهرآباد تهران و فرودگاه بین المللی شهر مشهد جای گرفته‌اند.

هواپیمایی وارش

وارش یک شرکت هواپیمایی ایرانی که در استان مازندران فعالیت می‌کند. ناوگان این شرکت هواپیمایی با هواپیماهای باریک خود به مقاصد داخلی و بین المللی پرواز دارد. در آغاز و در سال 1375 وارش خدمات خود را در مسیرهای تهران و مشهد شروع کرد، بنابراین جوان‌ترین شرکت هواپیمایی ایران را در این ایرلاین تجربه کنید.

هواپیمایی معراج

معراج ایر

شرکت هواپیمایی خصوصی معراج در فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی واقع شده و علاوه بر مسیرهای اختصاصی خود، به ۳۰ مقصد دنیا هم پرواز دارد. یکی از مهمترین پروازهای مهم این شرکت به جزیره کیش به طور منظم مسافران را به این جزیره زیبا می‌رساند.

هواپیمایی زاگرس

یکی از بهترین گزینه­ها برای سفری دلچسب به جزیره کیش می‌تواند ایرلاین زاگرس باشد که برای سفر به ۳۳ مقصد جهان به شما خدمات ارائه می‌دهد.

هواپیمایی آتا

این ایرلاین در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را به طور رسمی شروع کرد و  با ۳۸ مقصد جهانی، شما را در پروازی به یاد ماندنی به جزیره کیش خواهد رساند.

هتل‌های نزدیک به فرودگاه کیش

برخی افراد برای مسافرت کاری به کیش سفر می‌کنند؛ برخی هم روزهای اقامت کمتری دارند، به همین منظور برای اینکه کمترین زمان برای رزرو هتل‌های کیش بگذارید؛ ما به شما نزدیکترین ‌هتل‌های فرودگاه را پیشنهاد می‌کنیم. می‌توانید با توجه به نوع هتل درخواست ترانسفر فرودگاهی هم داشته باشید که به راحتی و به موقع به هتل برسید. برخی از این هتل‌های نزدیک به فرودگاه کیش عبارتند از:

هتل فلامینگو

هتل چهار ستاره با که طراحی خاص و زیبایش آن را به یکی از محبوب‌ترین هتل‌های نزدیک به کیش تبدیل کرده است. هتل فلامینگو با ارائه امکانات رفاهی مناسب و نزدیکی به جاذبه‌ها و مراکز خرید معروف کیش بهترین اقامت را به شما هدیه می‌دهد.

هتل ویدا

هتل ویدا

هتل 5 ستاره ویدا از هتل‌های لاکچری و لوکس در کیش است که با بالاترین استاندرادهای بین‌المللی طراحی شده است. موقعیت مناسب این هتل به مراکز خرید و مکان‌های گردشگری در کنار امکانات رفاهی لوکس، آن را به معروف‌ترین هتل‌های کیش تبدیل کرده است.

هتل هلیا

اگر به دنبال هتلی مناسب و با قیمت مقرون به صرفه هستید که به فرودگاه کیش هم نزدیک باشد؛ قطعا هتل سه ستاره هلیا برای شما بهترین گزینه خواهد بود. این هتل در سال 1385 افتتاح شد و با نزدیکی به ساحل و مراکز خرید به یکی از محبوب‌ترین هتل‌های کیش تبدیل شده است.

هتل گلدن استار

هتل گلدن استار یا همان ستاره طلایی از گزینه‌های مقرون به صرفه و ایده‌آل برای اقامت در کیش است. این هتل دو ستاره با ارائه امکانات مناسب، فضای آرام و کیفیت خوب می‌تواند خاطرات شیرین و کم هزینه‌ای را برای شما به همراه داشته باشد.

هتل لیلیوم

هتل لیلیوم

هتل جهار ستاره لیلیوم مدت زمان زیادی از افتتاحش نمی‌گذرد. این هتل در بلوار رودکی و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کیش قرار گرفته و با داشتن فضای دلنشین و امکانات مناسب، اقامت راحتی را برای مسافران بوجود آورده است.

رستوران‌های نزدیک فرودگاه کیش

جزیره زیبای کیش به دلیل گردش‌پذیری بالایی که دارد و همسایه بودن آن با دریا، غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و پر عطر و طعمی در اختیار مسافران قرار می‌دهد. شما می‌توانید در بهترین رستوران‌های کیش که در نزدیکی فرودگاه قرار دارند؛ بعد از یک پرواز خسته کننده، دلی از عزا درآورید و طعم غذاهای تند جنوب را بچشید.

رستوران هواری

از زستوران‌های نزدیک فرودگاه است که غذاهای دریای معروف و خوشمزه‌ای دارد. کیفیت غذاها در کنار محیط دنج و نسبتا کوچک این رستوران باعث شده تا گردشگران این هواری را به رستوران‌های لوکس و لاکچری کیش ترجیح دهند. خوردن ماهی کباب، ته چین میگو و چای ترایکی فراموش نشود.

رستوران بهشت کیش

رستوران بهشت کیش

رستوران بهشت شاندیز کیش یکی دیگر از رستوران‌های نزدیک فرودگاه است که با داشتن فضای لوکس همراه با موسیقی شناخته می‌شود. در این رستوران حتما غذاهای سنتی کیش را سفارش دهید و در کنارر خدمات باکیفیت آن از غذاخوردن لذت ببرید.

رستوران آتا

این رستوران نه تنها با نزدیکی به فرودگاه شناخته شده است، بلکه با داشتن فضای بزرگ بیرونی در کنار دکوراسیون لوکس نیز معروف است. شما می‌تواندی انواع غذاهای ایرانی را با بهترین کیفیت در کنار سرویس دهی عالی و اینترنت رایگان نوش جان کنید.

کته کبابی شیخ صفی

اگر دنبال یک کباب فوق‌العاده خوشمزه با گوشت تازه هستید؛ رستوران کته کبابی شیخ صفی خوشمزه‌ترین آن را روی میز شما قرار می‌دهد. این رستوران با فضای دنج و سنتی خود و سرو غذا در ظروف مسی حس و حال خوبی از غذاخوردن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

جاهای دیدنی نزدیک فرودگاه کیش

اسکله تفریحی قدیمی کیش

جاهای دیدنی کیش آنقدر زیبا و شگفت‌انگیز است که با یکبار سفر نمی‌توان از همه آن دیدنی کرد. اما، در این میان برخی از آنها نزدیک به فرودگاه هستند و می‌توانید از فرصت استفاده کنید و برای تفریح و گردش به این مکان‌ها سر بزنید. برخی از این جاذبه‌های دیدنی شامل موارد زیر هستند:

جمع بندی

در این گزارش سعی کردیم تا شما را با فرودگاه کیش، امکانات این فرودگاه و چگونگی سفر به این جزیره زیبا در خلیج فارس آشنا کنیم تا هر زمانی که تصمیم سفر به کیش را گرفتید با اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم، سفر خود را با آسودگی خاطر آغاز کنید. امیدواریم که با سفر به جزیره کیش لحظات خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

برای سفر به این جزیره زیبا و دیدنی، همین حالا برای رزرو بلیط هواپیما کیش کلیک کنید.

سوالات متداول

شماره تماس فرودگاه کیش چند است؟

شما برای به دست آوردن اطلاعات پرواز می‌توانید با شماره تلفنی سه رقمی ۱۹۹ و یا  شماره‌های ۰۷۶۴۴۴۳۲۰۰-۰۷۶۴۴۴۳۳۰۰ تماس بگیرید. فکس مدیرکل فرودگاه کیش هم با شماره  ۰۷۶۴۴۴۳۳۲۹ به شما اطلاعات لازم را می‌دهد.

کد فرودگاه کیش چیست؟

فرودگاه کیش از انواع فرودگاه‌های عمومی یعنی مسافربری محسوب می‌شود و کد یاتا آن KIH و کد ایکائو آن OIBK  است. ارتفاع این فرودگاه از سطح دریا ۳۱ متر و حدود ۱۰۴۳ کیلومتر با تهران فاصله هوایی دارد.

فاصله هوایی فرودگاه کیش تا تهران چقدر است؟

1050 کیلومتر معادل 625 مایل- یک ساعت و 45 دقیقه

میزان بار مجاز در سفر هوایی تهران کیش چقدر است؟

در کلاس پروازی اکنومی، 15 تا 25 کیلوگرم

نظرات کاربران