ایرلاین معراج

معرفی شرکت هواپیمایی معراج؛ ایرلاین تازه نفس و محبوب

امروز قصد داریم تا در معرفی شرکت هواپیمایی معراج شما را با یک ایرلاین جدید و محبوب آشنا کنیم. یکی از ویژگی‌های مثبت این شرکت، داشتن نیروی جوان و کارآزموده است که موجب شده تا در ارائه خدمات باکیفیت و پیشرفت، سریع‌تر خود را به جایگاه برتر در کشور برساند و در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی کشور قرار گیرد. اگر قصد سفر با این ایرلاین را دارید، بد نیست قبل از هر چیز با جزئیات و قوانین آن بیشتر آشنا شوید. 

کمی درباره ایرلاین معراج

ایرلاین معراج

ایرلاین معراج (Meraj Airlines) یکی از شرکت‌های هواپیمایی نوظهور و جوان است که کار خود را از سال 1389 آغاز کرد. اما در همین مدت کوتاه با داشتن نیروهای جوان و باانگیزه توانسته خود را به سطح مطرح‌ترین ایرلاین‌های کشور برساند و افتخارات گوناگونی را کسب کند. برای مثال، رکورد طولانی‌ترین پرواز ایرانی را به خود اختصاص داده یا رکوردار کمترین زمان تاخیر با 7 دقیقه است. 

لوگوی شرکت معراج به چه معنی است؟

این لوگو تشکیل شده از یک دایره و دوبال است که نشان‌دهنده مفهوم پرواز هستند. دایره در این لوگو مظهر یکپارچگی و حرکت است که برخی آن را نشانه‌ای از آسمان و حرکت در آسمان تلقی می‌کنند. در این نماد از دو رنگ قرمز و آبی استفاده شده تا نماینگر رنگ سازمانی این شرکت باشد. رنگ آبی به معنای لذت بردن از پرواز و آرامش و همچنین رنگ قرمز نمادی از زندگی، انرژی مثبت و قدرت است. 

قطب اصلی ایرلاین معراج کجاست؟

قطب اصلی شرکت هواپیمایی معراج در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قرار دارد. این ایرلاین همچینین دارای چند قطب دیگر از جمله فرودگاه بین‌المللی کیش، فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی است. 

هواپیمایی معراج به کدام شهرهای داخلی پرواز دارد؟

ایرلاین معراج

شرکت هواپیمایی معراج مسیرهای مختلفی را در داخل از کشور تحت پوشش قرار داده که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بندرعباس
  • تهران
  • تبریز
  • شیراز
  • قشم
  • مشهد
  • کیش
  • کرمانشاه
  • اصفهان
  • دزفول

هواپیمایی معراج به کدام شهرهای خارجی پرواز دارد؟

یکی از افتخارات شرکت‌ هواپیمایی معراج ارائه مسیرهای مختلف خارجی باکیفیت است و به مقاصد مختلفی پرواز دارد که برخی از آن‌ها شامل:

  • ارمنستان: زوارتنوتس، ایروان
  • گرجستان: تفلیس
  • عراق: بغداد، نجف
  • هند: دهلی در دو فرودگاه جایپور و ایندیرا گاندی
  • تایلند: بانکوک
  • امارات متحده عربی: دبی
  • ترکیه: شهر قونیه (به صورت فصلی)، ازمیر، استانبول، اسپارتا
  • کویت
  • روسیه: مسکو، سن پترزبورگ، سوچی

آیا می‌خواهید با هواپیماهای شرکت معراج آشنا شوید؟

ایرلاین معراج

یکی از اصلی‌ترین موارد در معرفی شرکت هواپیمایی معراج، ناوگان آن است. این ایرلاین توانسته با به کارگیری ناوگانی جدید و تازه نفس، پروازهایی باکیفیت در اختبار مسافرین خود قرار دهد. درحال‌حاضر این شرکت دارای 11 فروند هواپیما است که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

ایرباس ایرباس A340-300:  دو فروند

ایرباس A321-231: یک فروند

ایرباس A320-232: یک فروند

بوئینگ B707-386: دو فروند

بوئینگ B737-286: یک فروند

داسو فالکون 50: دو فروند

معراج کدام کلاس‌های پروازی را ارائه می‌دهد؟

در معرفی شرکت هواپیمایی معراج به کلاس‌های پروازی این ایرلاین می‌رسیم که در دو دسته اکونومی و بیزینس تقسیم‌بندی می‌شوند.

کلاس پروازی اکونومی معراج

کلاس پروازی بیزینس معراج 

مطابق با استانداردهای کلاس پروازی اکونومی، معراج نیز امکانات مناسبی را برای مسافرین این کلاس مهیا کرده‌است. صندلی‌های در فاصله مناسبی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و خدمات پذیرایی نیز در حد ایده آل و معمول است. برای سرگرمی نیز مجلات و یک مانیتور بزرگ در کابین قرار داده شده‌است. 

کلاس پروازی بیزینس معراج 

در این کلاس پروازی، فضای نشستن بیشتری در اختیار مسافرین قرار گرفته تا در طول مدت پرواز احساس راحتی بیشتری داشته باشند. همچنین صندلی‌ها مجهز به مانیتور هستند تا مسافرین در طول پرواز بتوانند با تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی از سفر خود لذت ببرند. سرویس غذا نیز در چندین وعده با کیفیت عالی در اختیار مسافرین قرار داده می‌شود.  

قوانین کنسلی بلیط در ایرلاین معراج به چه شکل است؟

یکی از مهمترین سوالات در معرفی شرکت هواپیمایی معراج این است که قوانین کنسلی در این ایرلاین به چه صورت است. 

ایرلاین معراج نیز همانند دیگر شرکت‌های هواپیمایی قوانین خاصی برای کنسل کردن بلیط‌های خود دارد. در جدول زیر ما این قوانین را برای شما عنوان کرده‌ایم تا قبل از رزرو بلیط هواپیما بتوانید اطلاعات کافی در این باره را کسب کنید. 

میزان بار مجاز در ایرلاین معراج چقدر است؟

در معرفی شرکت هواپیمایی معراج یکی از مواردی که همواره باید در نظر داشته باشید، میزان بار همراهتان است. این ایرلاین چندین قانون برای میزان بار سفرهای داخلی و خارجی خود اراده کرده که به صورت زیر است:

کلاس های پروازیبزرگسال و کودک (کیلوگرم)نوزاد (کیلوگرم)
پرواز اکونومی20  پروازداخلی و 30 خارجی5
پرواز اکونومی پلاس25 داخلی و 35 خارجی5
پرواز بیزینس30 داخلی و 40 خارجی5

بلیط ایرلاین معراج را از کجا بخریم؟

در معرفی شرکت هواپیمایی معراج شما را با یکی از معتبرترین و بهترین ایرلاین‌های حال حاضر کشور آشنا کردیم. در صورتی که قصد دارید، با این شرکت پرواز داشته باشید، می‌توانید بلیط هواپیما خود را با سه کلیک رزرو کنید. سه کلیک بهترین پیشنهادها را با قیمت‌های مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد تا تجربه سفری بی‌نظیر با معراج داشته باشید. 

در آخر

ما در این مقاله درباره ناوگان هواپیمایی، قوانین کنسلی، کلاس‌های پروازی، میزان بار و مقاصد داخلی و خارجی ایرلاین معراج صحبت کردیم. سعی کردیم تا به صورت خلاصه اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار دهیم تا با یک نگاه کلی هر آنچه را که نیاز است درباره این ایرلاین محبوب بدست آورید. امیدواریم سفری خوب و به‌یادماندنی داشته باشید. 

سوالات متداول

شرکت هواپیمایی معراج متعلق به چه کسی است؟

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه

پروازهای داخلی معراج در فرودگاه مهرآباد در کدام ترمینال انجام می‌شود؟

ترمینال ۲

آیا می‌توانم حیوان خانگی خود را همراه داشته باشم؟

ایرلاین معراج امکان همراه داشتن حیوان خانگی را برای مسافرین خود فراهم نمی‌کند.

نظرات کاربران