بهترین ایرلاین های ایران

بهترین ایرلاین های ایران کدام‌اند؟

امروزه در ایران شرکت‌های هواپیمایی زیادی مشغول به فعالیت هستند که هر کدام از ویژگی‌ها و خدمات متفاوتی برخوردارند. برخی بسیار قدیمی و محبوب و برخی دیگر جدید و آینده‌دار. اگر اهل سفر هستید و زیاد از خطوط هوایی برای رفت و آمد استفاده می‌کنید یا نه در سال یک یا چند بار به سفر می‌روید، بد نیست با این ایرلاین‌ها آشنا شوید. شناخت هر کدام از بهترین ایرلاین های ایران این امکان را به شما می‌دهد تا بهترین بلیط هواپیما را رزرو و سفر خوشی را تجربه کنید. 

شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما)

بهترین ایرلاین های ایران

شرکت هواپیمایی ایران ایر از بهترین ایرلاین های ایران است که با ادغام دو شرکت پرشین ایرویز و ایرانین ایرویز در سال 1340 شروع به کار کرد. در طول بیش از 60 سابقه کاری، این شرکت فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. اما تا به امروز به خوبی توانسته به یکی از قدرتمندترین شرکت‌های هواپیمایی داخلی تبدیل شود تا جایی که یکی از اولین گزینه‌ها برای خرید بلیط داخلی و خارجی به حساب می‌آید. از افتخارات شرکت هواپیمایی هما باید به قرارگیری در رتبه نخست اطلاع رسانی به مسافران در سال 1392 اشاره کرد. در کنار این‌ها، ناوگان هوایی ایرلاین ایران نیز از قدرت کافی برخوردار بوده و در حدود 43 هواپیما با استانداردهای روز دنیا را در اختیار دارد.

پروازهای داخلی ایرلاین ایران ایر

ایرلاین ایران ایر به نقاط بسیار زیادی در داخل کشور دسترسی دارد و شما با رزرو بلیط رفت و برگشت سه کلیک می‌توانید به شهرهای مختلفی از قبیل مشهد، نوشهر، بندرعباس، بیرجند، رشت، تهران، بم، ایلام، سبزوار، یزد، رامسر، کیش، قشم، ساری، دزفول، شیراز، گرگان، بندر لنگه، اهواز، چابهار، کرمانشاه، جهرم، آبادان، سنندج، بیرجند و…. سفر کنید. 

پروازهای خارجی ایرلاین ایران ایر

پروازهای خارجی ایران ایر در طول هفته به شکل منظم برقرار است و شما می‌توانید به کشورهای آسیایی، اروپایی و خاورمیانه با خیال راحت سفر داشته باشید. برخی از مقاصد خارجی ارائه شده توسط ایران ایر شامل: باکو، آنکارا، بمبئی، کراچی، استانبول، ازمیر، بیروت، کویت، پرایس، لندن، آمستردام، فرانکفورت، دوحه، دبی، استکهلم، کلن و… هستند. 

شرکت هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان

ایرلاین ماهان از اولین شرکت‌های خصوصی در کشور است که در طی سال‌ها فعالیت خود توانسته نظر مثبت مسافرین را جلب کند. ماهان به عنوان یکی از بهترین ایرلاین های ایران فعالیت خود را از سال 1371 شروع کرد و در ابتدا فقط پرواز رفت و برگشت تهران-کرمان را انجام می‌داد. اما در این چند سال سابقه خود به حدی پیشرفت داشته است که نه تنها بیشتر خطوط داخل کشور را بلکه به کشورهای همسایه و کشورهای دورتر نیز پروازهای باکیفیتی ارائه می‌کند. جالب است بدانید که در سال‌های اخیر و با توجه به تحریم‌های صورت گرفته، شرکت هواپیمایی ماهان فعالیت خود را به شکل قوی ادامه داده و حتی به شهرهای اروپایی هم پرواز دارد. در مورد ناوگان مورد استفاده شرکت ماهان نیز باید به هواپیماهای بوئینگ، ایرباس و BAE اشاره کرد که یکی از قوی‌ترین خطوط هواپیمایی کشور را به حساب می‌آید. 

پروازهای داخلی ایرلاین ماهان

پروازهای داخلی ماهان به شهرهای بزرگ و کوچک زیادی است که شامل کرمان، تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، قشم، کیش، عسلویه، زاهدان و…. هستند. 

پروازهای خارجی ایرلاین ماهان

در ایرلاین ماهان شما می‌توانید به راحتی به کشورهای همسایه و حتی کشورهای دورتر پرواز داشته باشید. برخی از این مقاصد عبارتند از: بغداد، دبی، آنکارا، استانبول، مسقط، باکو، مسکو، مونیخ، سن پترزبورگ، میلان و…. .

شرکت هواپیمایی قشم ایر

بهترین ایرلاین های ایران

فراز قشم اولین نام این شرکت هواپیمایی بود که در سال 1372 با دو فروند هواپیمای استیجاری به ثبت رسید. این شرکت در حدود 10 سال فعالیت خود به خوبی توانسته بود در ناوگان هواپیمایی کشور دیده شود. با این حال در سال 1388 این شرکت به هولدینگ توسعه سورینت قشم واگذار شد و سه سال بعد نامش به قشم ایر تغییر پیدا کرد. اما از این زمان به بعد به سرعت و با بهره‌گیری از نیروهای جوان توانست پیشرفت قابل توجهی بدست آورد که با مشکلات مالی مواجه شد. در نهایت این شرکت به وزارت نفت در سال 1393 واگذار شد. 

در حال حاضر ناوگان هواپیمایی قشم ایر با خریداری 15 فروند بوئینگ مختلف از شرکت آمریکایی خطوط هواپیمایی خود را گسترش داده و به یکی از بهترین ایرلاین های ایران تبدیل شده است. 

پروازهای داخلی ایرلاین قشم ایر

پروازهای داخلی قشم ایر از ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد انجام می‌گیرد و به شهرهای مشهد، بندرعباس، اهواز، اصفهان، ساری، شیراز، اهواز، اصفهان و شهرکرد پرواز دارد.

پروازهای خارجی ایرلاین قشم ایر

قشم ایر به مقاصد خارجی نظیر دبی، تایلند، عراق، مسکو و بسیاری شهرهای دیگر از فرودگاه امام خمینی پرواز انجام می‌دهد.

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

ایران ایرتور

شرکت ایران ایرتور در ابتدا در زمینه گردشگری و انجام تورهای سیاحتی-زیارتی فعالیت می‌کرد. اگر بخواهید تاریخ دقیق تاسیس این شرکت را بدانید باید بگوییم که به سال 1351 برمی‌گردد. برگزاری تورهای گسترده به مقاصد متنوع داخلی و خارجی باعث توسعه روز به روز این شرکت شد تا اینکه در سال 1371 تصمیم گرفت فعالیت پروازی خود را نیز آغاز کند. این شرکت که کار خود را در مشهد آغاز نمود، بیشتر پرواز حج را برعهده داشت و تا 1389 به عنوان یک شرکت دولتی در نظر گرفته می‌شد. در حال حاضر، ایرلاین ایران ایرتور به یک شرکت خصوص تعلق دارد و با پرسنلی بالغ بر 1000 نفر و جابجایی بیش از 26 میلیون مسافر به یکی از بهترین ایرلاین های ایران تبدیل شده است.  

پروازهای داخلی ایرلاین ایران ایرتور

ایرلاین ایران ایرتور برای بیشتر شهرهای ایران به صورت منظم و در طول هفته پرواز دارد. شهرهایی مانند: تهران، تبریز، بندرعباس، یزد، اهواز، مشهد، کیش، شیراز، کرمانشاه، بوشهر، رشت و… .

پروازهای خارجی ایرلاین ایران ایرتور

پروازهای خارجی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور کمی محدود هستند و عمدتا به شهرهای ترکیه سفر می‌کنند. استانبول، ازمیر و اسپارتا از جمله این شهرها هستند. 

شرکت هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان از قدیمی‌ترین و بهترین ایرلاین های ایران است که در 1359 با ادغام 4 شرکت دیگر (ایر سرویس، هور آسمان، پارس ایر و ایر تاکسی) آغاز به کار کرد. این شرکت در طی سال‌ها فعالیت خود را ادامه داد تا در سال 1381 به صندوق بازنشستگی کشور واگذار شد. رشد و توسعه آسمان در طی سال‌ها قابل تحسین بوده تا جایی که به عنوان تنها شرکت هواپیمایی در ایران و حتی خاورمیانه است که خدمات آمبولانس هوایی را راه‌اندازی کرده است. این شرکت هواپیمایی در ناوگان خود از هواپیماهای کوچک استفاده می‌کند و حدود 33 فروند هواپیمای ایرباس، بوئینگ، فوکر و ای تی آر در ناوگان خود جای داده است. البته به تازگی مجموعه جدیدی از هواپیماهای بوئینگ نیز به خطوط خود اضافه کرده است.

پروازهای داخلی ایرلاین آسمان

در حال حاضر آسمان یکی از وسیع‌ترین خطوط هوایی را در سراسر کشور دارد و بیش از 40 شهر مختلف پرواز می‌کند. تهران، تبریز، سنندج، رشت، دزفول، شیراز، ارومیه، اصفهان، اهواز، عسلویه، کرمانشاه، بیرجند، آبادان، کرج، همدان، اردبیل، اراک، زنجان، زابل، سیرجان، ایلام، یزد، قشم، کیش، زاهدان، بوشهر و… از جمله این شهرها هستند. 

پروازهای خارجی ایرلاین آسمان

ایرلاین آسمان از محبوب‌ترین شرکت‌های هواپیمایی برای مقاصد خارجی نیز به شمار می‌آید که در حدود 14 مقصد را تحت پوشش قرار داده است. استانبول، دبی، مسقط، کویت، نجف، دوحه، ایروان و… از جمله پروازهای بین المللی این شرکت هستند.

شرکت هواپیمایی کاسپین

بهترین ایرلاین های ایران

ایرلاین کاسپین از جمله شرکت‌های هواپیمایی خصوصی در کشور است که در 1372 تاسیس شد. در ابتدای کار خود، کاسپین 4 فروند هواپیمای یاک 42 داشت و به برخی از مقصدهای داخلی پرواز انجام می‌داد. با گذشت زمان این شرکت با خریداری چند فروند هواپیما توپولوف از روسیه شروع به توسعه خطوط هوایی خود کرد  و در حال حاضر نیز دارای چندین هواپیمایی بوئینگ متعلق به کشور آمریکا است. در طی سال‌ها فعالی ایرلاین کاسپین به خوبی توانسته نظر مشتریان خود را جلب کند و در زمینه‌های مختلف پیشرفت قابل توجهی داشته است. حتی در سال 93 اقدام به راه‌اندازی سیستم یکپارچه سیمرغ در سامانه فناوری ارتباطات و اطلاعات کرد. 

پروازهای داخلی ایرلاین کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین انواع بلیط‌ها را برای مسیرهای داخلی مانند تهران، عسلویه، تبریز، بندرعباس، یزد، اهواز، اصفهان و شهرهای دیگر ارائه می‌کند.

پروازهای خارجی ایرلاین کاسپین

پروازهای خارجی ارائه شده توسط ایرلاین کاسپین محدود به کشورهای همسایه یعنی نجف، سلیمانیه، ترکیه و دبی می‌شود.

شرکت هواپیمایی زاگرس

ایرلاین زاگرس در منطقه آزاد اروند و در سال 1384 شروع به کار کرد. در آن زمان تنها دو فروند هواپیمای توپولوف متعلق به روسیه را داشت. اما با گذشت زمان هواپیمای بوئینگ MD را نیز به ناوگان خود اضافه کرد و در حال حاضر تعداد آنها را به 9 رسانده است. این شرکت در طول سال‌های نه چندان طولانی فعالیت خود به خوبی توانسته جایگاه خود را در بین رقبا بالا ببرد. از افتخارات شرکت زاگرس باید به گواهینامه Part 145 و Part M در بخش مهندسی تعمیرات هواپیما اشاره کرد. ایرلاین زاگرس در سال 1387 توانست اولین پرواز خارجی خود را به مقصد تهران-دمشق انجام دهد و این آغازی برای پروازهای بیشتر به مقاصد دیگر برای این شرکت بود.  

پروازهای داخلی ایرلاین زاگرس

شرکت هواپیمایی زاگرس پروازهای متعددی به شهرهای کوچک و بزرگ داخلی دارد که برخی از این پروازها شامل: تهران، آبادان، مشهد، اصفهان، شیراز، اراک، شهرکرد، کیش، قشم، بندر ماهشهر، رشت، کرمان و… هستند. 

پروازهای خارجی ایرلاین زاگرس

پروازهای خارجی زاگرس بیشتر به کشورهای همسایه محدود می‌شوند که با توجه به سابقه کم این ایرلاین نسبت به دیگر شرکت‌های هواپیمایی داخلی، پیشرفت بسیار خوبی داشته است. شما می‌توانید با این ایرلاین به مقاصد خارجی: نجف، استانبول، بغداد، بصره، دبی، ازمیر، کویت و اسپارتای ترکیه بروید. 

کلام آخر

در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی متنوعی در کشور در حال فعالیت هستند که اکثر آنها مدت زمان زیادی از شروع فعالیتشان نمی‌گذرد. با این حال ما سعی کردیم تا بهترین ایرلاین های ایران را برای شما معرفی کنیم تا با شناخت بیشتری اقدام به خرید بلیط هواپیما نمایید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت سه کلیک هر نوع بلیطی را که بخواهید و برای هر ایرلاینی در کمترین زمان ممکن و به سرعت رزرو کنید. 

سوالات متداول

کدام ایرلاین‌ها پرواز خارج از کشور دارند؟

قشم ایر، ماهان، آسمان، زاگرس، ایران ایر، ایران ایرتور

قدیمی ترین ایرلاین ایران کدام است؟

شرکت هواپیمایی ایران ایر

بیشترین پروازهای هوایی متعلق به کدام شرکت است؟

شرکت هواپیمایی ایران ایر

نظرات کاربران