هواپیمایی آسمان

معرفی شرکت هواپیمایی آسمان؛ سومین ایرلاین رسمی کشور

امروز می‌خواهیم به معرفی شرکت هواپیمایی آسمان، سومین ایرلاین رسمی کشور بپردازیم. از قدیمی‌ترین و معتبرترین خطوط هواپیمایی کشور که با ارائه خدمات باکیفیت و پروازهای راحت به یکی از محبوب‌ترین‌ها نیز تبدیل شده‌است. اگر قصد رزرو بلیط هواپیما با این ایرلاین را دارید، بیایید تا کمی با آن آشنایتان کنیم. 

شرکت هواپیمایی آسمان در یک نگاه

هواپیمایی آسمان

در سال 1359 شرکت هواپیمایی آسمان با ادغام چهار ایرلاین دیگر از جمله پارس ایر، هور آسمان، ایرتاکسی و ایر سرویس شروع به کار کرد. هدف از تاسیس این ایرلاین خدمات‌رسانی هوایی به مناطق محروم بود. اما با گذشت زمان و پیشرفت روزافزون این شرکت، محدوده پروازی خود را به صورت وسیع‌تری گسترش داد. 

در سال 1381 اما یک تغییر اساسی در آسمان رخ داد و این ایرلاین به صندوق بازنشستگی کشور تعلق گرفت. این تغییر هیچ ‌گونه عقب‌گردی برای آسمان نداشت و کاملا برعکس، روند رشد را خیلی سرعت بخشید. اگر قبلا از هواپیماهای کوچک فوکر 100 استفاده می‌کردند، در این دوران بوئینگ‌های مختلفی به ناوگان هواپیمایی آسمان اضافه شد تا آن را به یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های هواپیمایی کشور تبدیل کند. 

هواپیمایی آسمان به کدام شهرهای داخلی پرواز دارد؟

در معرفی شرکت هواپیمایی آسمان به این نقطه رسیدیم که مسیرهای داخلی این ایرلاین را به شما ارائه کنیم. باید متذکر شویم که این ایرلاین درحال‌حاضر مسیرهای زیادی را تحت پوشش هوایی خود قرار داده و پروازهای متنوعی را برای مسافرین خود ارائه می‌کند. از جمله‌ مسیرهای داخلی این سازمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

یزد، یاسوج، همدان، مشهد، نوشهر، لار، لامرد، کیش، گرگان، کرمانشاه، کرمان، شیراز، طبس، قشم، شهرکرد، سیرجان، شاهرود، سنندج، ساری، سبزوار، زنجان، زابل، زاهدان، درفول، رامسر، عسلویه، خوی، تهران، چابهار، تبریز، بیرجند، پارس‌آباد، بوشهر، بندرلنگه، بیرجند، بم، بجنورد، آبادان، ارومیه، اهواز، اراک، اردبیل. 

هواپیمایی آسمان به کدام شهرهای خارجی پرواز دارد؟

هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان نه تنها به مقاصد داخلی، بلکه به برخی از کشورهای خارجی نیز پرواز ارائه می‌کند. لیست مقصدهای خارجی آسمان به صورت زیر است:

  • آبادان-کویت
  • اهواز-کویت
  • لامرد-دبی
  • زاهدان-دبی
  • شیراز-مسقط
  • مشهد-دوشنبه
  • ارومیه-استانبول
  • تهران-ایروان

قطب‌های اصلی ایرلاین آسمان چه شهرهایی هستند؟

ایرلاین آسمان از آن دست شرکت‌های هواپیمایی است که چندین فرودگاه مختلف را به عنوان قطب اصلی خود در نظر گرفته است. قطب اصلی این ایرلاین شامل: فرودگاه بین المللی مهرآباد، فرودگاه بین المللی امام خمینی و فرودگاه بین المللی شیراز است. همچنین قطب فرعی آن شامل: فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه سردار جنگل رشت و فرودگاه سنندج است. 

آیا می‌خواهید با هواپیماهای شرکت آسمان آشنا شوید؟

هواپیمایی آسمان

در معرفی شرکت هواپیمایی آسمان به ناوگان این ایرلاین می‌رسیم. ناوگانی تشکیل شده از 33 فروند هواپیمای مختلف که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ایرباس A340: ظرفیت 230 مسافر
  • هواپیمای فرانسوی-ایتالیایی ATR 72: ظرفیت 66 مسافر
  • هواپیمای بوئینگ 727: ظرفیت 172 مسافر
  • هواپیمای بوئینگ 737: ظرفیت 144 مسافر
  • ایرباس A320: ظرفیت 156 مسافر
  • فوکر 100: ظرفیت 100 مسافر

آسمان کدام کلاس‌های پروازی را ارائه می‌دهد؟

شرکت هواپیمایی آسمان فقط کلاس پرواز اکونومی را برای مسافرین خود ارائه کرده‌است. در این پروازها مطابق با استانداردهای در نظر گرفته شده، صندلی‌های با فاصله مشخصی از یکدیگر قرار دارند و خدمات خوبی در اختیار مسافرین قرار خواهد گرفت. 

قوانین کنسلی بلیط در ایرلاین آسمان به چه شکل است؟

از مهمترین مواردی که باید در معرفی شرکت هواپیمایی آسمان به آن پرداخته شود، قوانین کنسلی این ایرلاین است. به این دلیل که اغلب مسافرین مجبور به لغو بلیط خود می‌شوند و از آنجایی که هر شرکت قوانین متفاوتی برای کنسل کردن بلیط دارد، بهتر است تا درباره این قوانین کنسلی از قبل اطلاعات بیشتری داشته باشید. در آسمان نیز به همین صورت بوده و در جدول زیر براساس نوع کلاس پروازی، میزان جریمه در نظر گرفته شده  تعیین شده‌است. 

میزان بار مجاز در ایرلاین آسمان چقدر است؟ 

هواپیمایی آسمان

یکی از سوالاتی مهمی که اغلب مسافرین دارند، میزان بار مجاز است. در معرفی شرکت هواپیمایی آسمان این میزان در پروازهای داخلی و خارجی متفاوت خواهد بود. بدین شکل که شما در پروازهای داخلی مجاز هستید تا 20 کیلوگرم بار همراه خود داشته باشید. درحالی‌که در پروازهای خارجی این میزان به 30 کیلوگرم خواهد رسید. در ضمن میزان بار دستی که می‌‎‌توانید با خود به داخل کابین ببرید، حدود 5 کیلوگرم است. 

آیا می‌توانم حیوان خانگی خود را همراه داشته باشم؟

ایرلاین آسمان این امکان را برای مسافرین خود فراهم کرده تا حیوان خانگی خود را نیز همراه خود ببرند، اما نه در داخل کابین هواپیما، بلکه از طریق پایانه‌های باربری. حیوان شما در این پایانه پذیرش خواهد شد و در محل ترخیص بارنامه به شما تحویل داده می‌شود. توجه داشته باشید که برای همراه بردن حیوان خود بایستی کلیه مدارک شناسایی حیوان را به همراه مدارک پزشکی آن ارائه دهید. 

خدمات ویژه ایرلاین آسمان چه چیزهایی هستند؟

هر ایرلاینی یک سری خدمات ویژه به مسافرین خود ارائه می‌دهد که در آسمان این مورد کمی خاص و متفاوت است. شرکت هواپیمایی آسمان این امکان را فراهم کرده تا بارهای فاسد شدنی (مانند لبنیات، میوه و…)، داروهای خاص، حیوانات زنده، حتی مواد منفجره و رادیواکتیو را جابجا کند. از همه جالب‌تر اینکه آسمان امکان حمل‌ونقل اجساد را نیز ارائه کرده است که حتما باید با هماهنگی سازمان بهشت زهرا انجام گیرد. 

در آخر

در معرفی شرکت هواپیمایی آسمان شما را با ناوگان هوایی این شرکت آشنا کردیم و درباره مقاصد داخلی و خارجی آن گفتیم. به قوانین کنسلی بلیت در ایرلاین آسمان پرداختیم و برخی موارد خاص درباره این شرکت را بیان کردیم. امیدواریم توانسته باشیم با ارائه اطلاعات بیشتر درباره آسمان، شما را در انتخاب ایرلاین موردنظرتان راهنمایی کنیم. 

سوالات متداول

 شرکت هواپیمایی آسمان متعلق به چه کسی است؟

متعلق به سازمان بازنشستگان کشور است. 

پروازهای داخلی آسمان در فرودگاه مهرآباد در کدام ترمینال انجام می‌شود؟

پروازهای ورودی در ترمینال 6 و پروازهای خروجی در ترمینال 4

نظرات کاربران