Travel safety

13 نکته در مورد چگونگی امنیت در سفر!

سفر یکی از بزرگ‌ترین ماجراجویی‌هاست و به طور کلی، دنیا یک زمین بازی امن و دوستانه برای مسافران است. با این حال، همیشه این ایده خوبی است که محتاط باشید و تحقیقات خود را در مورد امنیت در سفر انجام دهید. این نکات آسان را دنبال کنید تا شما و وسایل‌تان ایمن مانده و سفری دلچسب را تجربه نمایید.  

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

برای سفر ایمن پول خرج کنید

Spend money to travel safely

آیا ورودتان به مقصد شب و دیروقت است؟ سعی نکنید در این زمان در بودجه سفر صرفه‌جویی کنید، چرا که ایمنی در سفر از هر چیزی ارزشمندتر است. بنابراین هزینه کنید و از فرودگاه تا هتل تاکسی بگیرید و با خیال راحت سفر را آغاز نمایید. 

پول نقدتان را کنار خودتان نگه‌دارید

مهم‌ترین نکته برای امنیت در سفر محافظت از پول‌تان در برابر جیب‌برها و کلاه‌برداران است. اگر کوله‌پشتی دارید، سعی کنید آن‌را در مکان‌های شلوغ روی سینه خود بیاندازید. هر اندازه که پول با خودتان به سفر برده‌اید، سعی کنید همیشه مقداری را مخفی کنید و بیش از حد پول نقد با خودتان بیرون نبرید. همیشه یک کیف گردنی که زیرلباس مخفی می‌شود، برای پول و پاسپورت همراه داشته باشید. 

پوشش مناسب برای ایمنی در سفر

سعی کنید به‌گونه‌ای لباس بپوشید که جلوه‌نمایی زیادی نداشته باشد تا هدف جیب‌برها و دزدها قرار نگیرید. برای مثال انداختن دوربین دورگردن کاملاً مشخص می‌کند که شما توریست بوده و با منطقه ناآشنا هستید. همچنین برخی از کشورها کد پوششی خاصی دارند که لازم است در سفر آن‌ها را رعایت نمایید. قطعاً نمی‌خواهید در این مکان‌ها با لباس پوشیدن کاملاً متفاوت از اطرافیان‌تان، باعث توهین شوید. محافظه‌کارانه‌تر لباس بپوشید تا توجه را به خود جلب نکنید و این به نشانه احترام است. پوشیدن جواهرات گران‌قیمت راهی مطمئن برای جذب سارقان و نشان دادن پولدار بودن است. قبل از سفر، جواهرات گران‌قیمت را برای امنیت داشتن در سفر در خانه بگذارید.

خرید بیمه مسافرتی

امنیت در سفر

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر ایمن، بیمه مسافرتی است. این از شما در برابر تمام هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده محافظت می‌کند، خواه بستری در بیمارستان باشد، وسایل دزدیده شده یا پرواز ازدست‌رفته باشد. خیلی بعید است که مجبور شوید از آن استفاده کنید، اما بخش مهمی از سفر باامنیت است. داشتن بیمه به شما امکان این‌را می‌دهد که به جای استفاده از بیمارستان‌های محلی، به یک بیمارستان بین‌المللی بروید. 

از سلامت مواد غذایی مطمئن شوید!

در کشورهایی که آب تصفیه نشده و سطح بهداشت عالی نیست، ممکن است از آب یا غذا بیمار شوید. این خیلی خوشایند نیست و معمولاً می‌تواند شما را برای چند روز از برنامه‌های سفر خود دور کند. با این حال، امتحان کردن غذاهای محلی می‌تواند یکی از بهترین بخش‌های سفر باشد، بنابراین محتاط باشید، اما از خوردن غذاهای محلی به طور کامل اجتناب نکنید. برای امنیت داشتن در سفر قبل از بازدید، نظرات رستوران‌ها را بخوانید. اگر به دلیل مسمومیت غذایی شناخته شده باشد، این احتمال وجود دارد که شهرت داشته باشد. مطمئن شوید که آب شما تمیز است، دستگاه تصفیه آب یک راه عالی برای تصفیه آب و اجتناب از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف است. از یخ و سالاد خودداری کنید، هردو معمولاً با آب لوله‌کشی شسته می‌شوند. میوه‌های دارای پوست را بخورید و با خوردن میوه‌هایی که باید خودتان پوست آن‌ها را بکنید از باکتری‌ها دوری کنید.

سفر ایمن با تحقیق در مورد کلاهبرداری‌های محلی

متأسفانه هر مکانی کلاه‌برداری خاص خود را دارد. این می‌تواند هر چیزی باشد، از راننده تاکسی که بیش از کرایه می‌گیرد تا کسی که بعد از دادن راهنمایی به شما پول نقد می‌خواهد. هرکجا که می‌روید، از قبل درباره کلاه‌برداری‌های محلی تحقیق کنید. علاوه‌براین، هنگامی که به محل اقامت خود رسیدید، از کارکنان بخواهید نکاتی را به شما ارائه دهند.

مناطق خطرناک برای سفر را بشناسید

dangerous areas

برای ایمنی در سفر قبل از سفر در مورد مقصدی که می‌خواهید سفر کنید، تحقیق انجام دهید. به عنوان مثال، هشدارهای مالاریا، بلایای طبیعی یا توصیه‌های ایمنی برای شهرها یا مناطق خاص را جدی بگیرید. همچنین صفحات فیس‌بوک و انجمن‌های مسافرتی را که مرور کنید، می‌توانید اطلاعات مربوط به منطقه خاصی را که بازدید می‌کنید، بیابید. سایر مسافران بینش ارزشمندی در مورد چیزهایی که باید به آن‌ها توجه کرد، دارند. علاوه بر این، از کارکنان محل اقامت خود بپرسید که از کدام محله‌ها اجتناب کنید.

هرگز وسایل خود را جایی رها نکنید

خواه هواپیما، قطار یا اتوبوس، اشیای با ارزش را همیشه نزدیک خود نگه‌دارید. تمامی وسایل باارزش‌تان را در کیف‌دستی یا کوله‌پشتی‌تان بگذارید تا هرلحظه همراه‌تان باشد و نیازی به این‌که آن‌ها را تحویل بار بدهید نداشته باشید. یکی از اصول حفظ ایمنی در سفر، محاظت از وسایل شخصی به ویژه پول و پاسپورت است. 

برای امنیت داشتن در سفر، کیف های خود را قفل کنید

قفل کردن چمدان‌ها نیز یک عامل بازدارنده عالی برای سارقان است. با این حال، مطمئن شوید که قفل انتخابی به راحتی بریده نشود و جنس چمدان نیز از برزنت باشد چرا که چمدان‌های پارچه‌ای به راحتی پاره می‌شوند. 

شماره اطلاعات اضطراری را بدانید

13 نکته در مورد چگونگی امنیت در سفر!

یک موقعیت اضطراری همیشه در بدترین لحظه اتفاق می‌افتد. بنابراین هوشمندانه‌ترین کار این است که جزئیات بیمه خود و شماره اضطراری محلی را یادداشت کنید. خوب است بدانید که شماره‌های اضطراری کشوری که به آن سفر نموده‌اید، چیست. علاوه بر یادداشت نمودن، اطلاعات را در گوشی تلفن همراه‌تان نیز ذخیره کنید تا در صورت هر نوع رخدادی به اطلاعات برای امنیت در سفر دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، برای پیشگیری در صورت دزدیده شدن کیف‌تان، از تمام اسناد مهم کپی و اسکن داشته باشید.

مسیر خود را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارید

یک راه آسان برای سفر ایمن این است که خانواده یا دوستان‌تان را در جریان مسیر سفر خود قرار دهید. اگر به جایی بدون سیگنال اینترنت یا تلفن می‌روید، این امر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. یک راهکار دیگر این است که ویژگی “Find My Phone” خود را روشن کنید. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند مکان شما را ردیابی کنند یا می‌توانید گوشی خود را در صورت گم شدن یا دزدیده شدن پیدا کنید.

کلام آخر

در کنار انتخاب مقاصد ایمن و مناسب سفر، با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر شد، سفری ایمن در پیش خواهید داشت. به جز بلایای طبیعی که از اراده و خواست ما خارج هستند، مابقی خطرات احتمالی را حد زیادی می‌توان پیش‌بینی و از اتفاق افتادن آن‌ها پیشگیری کرد تا خاطره‌ای خوب از سفر برای‌تان باقی بماند و به جای خوش‌گذرانی درگیر اداره پلیس یا گشتن به دنبال وسایل مفقودی‌تان نشوید. 

نظرات کاربران