راهنمای سفر برای مبتدیان

راهنمای سفر برای مبتدیان؛ باید ها و نبایدهایی که باید رعایت کنید!

مبتدیان برای سفر

با سفر کردن ورژن جدیدی از خودتان را کشف می‌کنید؛ خصوصیاتی که شاید تا قبل از آن هیچ وقت به چشمتان نمی‌آمده. باور کنید که هر چیزی راجع به سفر گفته می‌شود، حقیقت محض است. رهایی از روزمرگی و خستگی هر روز، حس و حال تازه، کشف دنیایی جدید، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مختلف و خلاصه کلی مزایای دیگر که با سفر رفتن عایدتان می‌شود. اگر هوس سفر رفتن به سرتان زده و برای اولین بار است که می‌خواهید به سفر داخلی یا خارجی بروید؛ قبل از برنامه‌ریزی بهتر است راهنمای سفر برای مبتدیان را بشناسید تا حرفه‌ای سفر کنید.

چند نکته در سفر برای مبتدیان

مبتدیان برای سفر

سفر داخلی یا خارجی هر کدام که انتخاب شماست، باید بدانید که خیلی نکات را باید در نظر بگیرید؛ از حمل و نقل و محل اقامت گرفته تا سلامت و ایمنی. تحقیق کردن و داشتن چند نکته در آستین می‌تواند سفر شما را مطابق با برنامه ‌ریزی پیش ببرد و آمادگی و اعتماد به نفس بیشتری نیز به شما بدهد. برخی از این نکات در راهنمای سفر برای مبتدیان عبارت‌ است از:

اولین شب خود را به دقت و با جزئیات برنامه‌ریزی کنید. چه زمانی به مقصد می‌رسید، ناهار یا شام چگونه خواهد بود؛ اقامت به چه صورت است. دانستن این‌ها از قبل باعث می‌شود تا احساس خستگی کمتری در شب اول داشته باشید.

پاسپورت، ویزا، کارت واکسیناسیون، گواهینامه بین المللی رانندگی و مدارک مهم را کپی کنید. حواستان باشد که یک جای مشخص و مطمئن برای این مدارک قرار دهید تا علاوه بر در دسترس بودن، گم یا مورد سرقت واقع نشوند.

تمام آداپتورها، سیم کارت‌ها و ارز خود را در شهر خود بخرید. مسلما هزینه کمتری خواهد داشت و در روز اول سفر خود نگران پیدا کردن وسایل ضروری نخواهید بود.

در مورد کارت‌های بانکی خود مطمئن باشید؛ به این معنی که تاریخ انقضا دارند و… . حواستان باشد که در سفرهای داخلی کارت‌های اعتباری بسیار مهم هستند. همچنین، در صورت سفر به خارج از کشور، جزئیات مربوط به هزینه‌ها و هزینه‌های پرداخت شده در خارج از کشور را جویا شوید.

یکی دیگر از موارد مربوط به راهنمای سفر برای مبتدیان مربوط به افراد دورکار است. در صورتی دورکاری می‌کنید؛ حتما یک وای فای مسافرتی همراه خود داشته باشید. چون ممکن است محل اقامت شما از امکانات لازم برخوردار نباشد.

از لباس‌هایی استفاده کنید که کارآیی بیشتری دارند. مثلا رنگ‌های تیره می‌تواند گزینه خوبی در شب و روز باشد.

نکات مهم در سفرهای کوتاه

مبتدیان برای سفر

راهنمای سفر برای مبتدیان فقط به مقصدهای بلند مدت و داخلی یا خارجی ختم نمی‌شود. خیلی وقت‌ها افراد فقط تعطیلات یکی دو روزه یا آخر هفته را به سفر می‌روند که بهتر است برخی نکات را نیز پیرامون آن بدانید.

در مورد مقصد خود تحقیق کنید و فهرستی از کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، تهیه کنید تا زمانی که به آنجا رسیدید وقت خود را تلف نکنید.

زیاد لباس با خودتان نبرید. کفش‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید را بپوشید و لباس‌هایی را به همراه داشته باشید که می‌توانند وظایف دوگانه را انجام دهند. اقلام به اندازه در سفر می‌توانند به شما کمک کنند تا فضای بیشتر و حتی سبک‌تر داشته باشید.

اگر با ماشین سفر می‌کنید به فکر سرگرمی در بین راه باشید، چند بازی می‌تواند تا رسیدن به مقصد شما را سرگرم کند.

محل اقامت خود را هوشمندانه انتخاب کنید. از آنجایی که شما فقط برای مدت کوتاهی می‌روید، چرا به هتل یا مسافرخانه‌ای رویایی نروید؟

از آنجایی که به جای دور سفر نمی‌کنید، مسیر دیدنی را انتخاب کنید.

نکات ایمنی در سفرهای داخلی و کوتاه

نکات ایمنی در سفرهای داخلی و کوتاه

راهنمای سفر برای مبتدیان، فقط به نحوه جمع کردن وسایل و برنامه ریزی ختم نمی‌شود. توجه به نکات ایمنی نیز به همان اندازه مهم و حیاتی است به خصوص در سفرهای داخلی و کوتاه. بنابراین:

وسایل با ارزش و غیرضروری را که ممکن است شما را در معرض سرقت و جیب بری قرار دهد، همراه نداشته باشید. هنگامی که می‌نشینید، کوله پشتی یا کیف خود را به جای کنار یا روی صندلی، روی پای خود قرار دهید.

در مورد محل اقامت خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید که در قسمت امنی از شهر اقامت دارید. نظرات دیگر مسافران را در شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت‌ها بخوانید تا با خیال راحت محل اقامت را رزرو نمایید.

اگر به تنهایی سفر می‌کنید، حتما دوستان یا خانواده را از برنامه دقیق سفر خود مطلع کنید. شاید برایتان مهم نباشد ولی به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با چند نفر از دوستان یا اعضای خانواده مورد اعتماد خود، کار عاقلانه‌ای خواهد بود.

آشنایی با افراد جدید یکی از مزیت‌های خوب سفر است ولی مواظب افراد مشکوک و کسانی که زیاد سوال شخصی می‌پرسند، باشید.

نکات مهم برای سفرهای خارجی

نکات ایمنی در سفرهای داخلی و کوتاه

برای اولین بار است که به خارج از کشور سفر می‌کنید؟ آیا قصد سفر تنهایی را دارید؟ علاوه بر تمام هیجان و ذوقی که دارید، طبیعی است که نگران و مضطرب باشید. این نکات سفر بین المللی به شما کمک می‌کند تا زمانی که زمان انجام اولین پرواز طولانی مدت خود می رسد، احساس آمادگی کنید:

بعد از رزرو بلیط هواپیما و آمادگی برای سفر، حدود 2 تا 3 ساعت قبل از پرواز به فرودگاه بروید. شاید به نظر شما 3 ساعت خیلی زیاد باشد ولی پروسه پرواز از ورود، بررسی مدارک و… زمان بر خواهد بود. به علاوه، پروازهای بین‌المللی معمولا با هواپیماهای بزرگ‌تر انجام می‌شوند، که به معنای مسافران بیشتر و خطوط طولانی‌تر است.

قبل از سفر کتاب‌های الکترونیکی، فیلم‌ها یا نمایش‌ها را دانلود کنید تا در طول پرواز حوصله‌تان سر نرود.

حتما همراه خود یک پاور بانک داشته باشید. درست است که امکانات فرودگاه‌ها مناسب است و شلوغی فرودگاه‌ها معمولا پریز برق خالی نمی‌گذارد.

محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید. از آن مهمتر برنامه رسیدن از فرودگاه تا محل اقامت را از قبل مشخص کنید تا در فرودگاه دچار سردرگمی نشوید.

سفارت ایران را در کشور مقصد مشخص کنید و شماره تلفن آن را داشته باشید تا در صورت بروز مشکل سریعا تماس بگیرید.

در آخر

کوله پشتی‌تان را جمع کنید و یک سفر کوتاه را شروع کنید یا اصلا چمدان خود را ببندید و برای کشف یک دنیای جدید به یک شهر خارجی بروید. سفر کردن همه جوره لذت بخش است، اما اگر شما برای بار اول است که می‌خواهید این تجربه هیجان‌انگیز را داشته باشید؛ راهنمای سفر برای مبتدیان به شما کمک می‌کند تا نکاتی هر چند کوتاه و مختصر را مد نظر قرار دهید و همانند یک حرفه‌ای به سفر بروید.

نظرات کاربران