شرکت هواپیمایی آتا در یک نگاه

معرفی شرکت هواپیمایی آتا؛ جوان اما موفق

در معرفی شرکت هواپیمایی آتا شما را با شانزدهمین ایرلاین کشور آشنا می‌کنیم. شرکتی محبوب و معتبر که به‌خوبی در عمر کوتاه خود توانسته افتخارات زیادی را کسب کند. ایرلاینی که زادگاهش تبریز بود و نامش هم به معنی پدر است. بیایید جزئیات بیشتری درباره آتا با یکدیگر کشف کرده و در هنگام رزرو بلیط هواپیما با آگاهی کامل آن را انتخاب کنیم. 

شرکت هواپیمایی آتا در یک نگاه

شرکت هواپیمایی آتا در یک نگاه

شرکت هواپیمایی آتا در سال 1387 کار خود را آغاز کرد، اما در سال 1388 به صورت رسمی اولین پرواز خود را از فرودگاه بین‌المللی تبریز به سمت مشهد انجام داد. ایرلاینی جوان و تازه‌نفس که به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی کشور شناخته می‌شود. آتا در ابتدای شروع فعالیت خود از چهار فروند هواپیمای مک‌ دانل داگلاس استفاده می‌کرد که تنها 165 نفر را می‌توانست جابجا کند. 

اما، این فقط آغاز کار آتا بود و مسیر پیشرفت آن روز‌به‌روز گسترش پیدا می‌کرد و در 4 سال بعد از تاسیس شرکت، توانست عنوان رتبه‌ی پنجم شرکت‌های هواپیمایی کشور را به خودش اختصاص دهد و سال بعدش به جایگاه چهارم رسید. یکی از دلایل موفقیت و محبوبیت ایرلاین آتا، بهره‌گیری از پرسنل جوان و خلبانان حرفه‌ای است. تا جایی که خلبان‌های آتا برای گذراندن دوره‌های آموزشی و حرفه‌ای به کشورهایی نظیر ترکیه، سوئد، بلغارستان و… فرستاده می‌شوند. در کنار این پرسنل، تکنسین‌های و مهندسان کارآزموده و باتجربه‌ای قرار دارند تا همواره در حال بررسی و نگهداری ناوگان هواپیمایی این شرکت باشند. 

هواپیمایی آتا به کدام شهرهای داخلی پرواز دارد؟

مسیرهای داخلی که ایرلاین آتا تحت پوشش قرار می‌دهد به صورت زیر هستند:

  • کیش
  • ارومیه
  • تهران
  • تبریز
  • سبزوار
  • جیرفت
  • شیراز
  • یزد
  • مشهد
  • بندرعباس
  • اهواز

هواپیمایی آتا به کدام شهرهای خارجی پرواز دارد؟

شرکت هواپیمایی آتا در یک نگاه

در معرفی شرکت هواپیمایی آتا، باید عنوان کنیم که این ایرلاین به مسیرهای خارجی نیز پرواز دارد و اغلب به کشورهای همسایه ختم می‌شوند. این مسیرهای شامل:

  • بحرین
  • کویت
  • عربستان
  • آذربایجان
  • عراق: نجف و بغداد
  • گرجستان: باتومی و تفلیس
  • روسیه: شهر کازن

آیا می‌خواهید با هواپیماهای شرکت آتا آشنا شوید؟

همان‌طور که اشاره کردیم، ایرلاین آتا در ابتدا با 4 فروند هواپیما فعالیت خود را شروع کرد. اما درحال‌حاضر این ناوگان هواپیمایی شامل موارد زیر هستند:

  • هواپیمای بوئینگ MD: 8 فروند
  • هواپیمای ایرباس ۳۲۰: 3 فروند
  • هواپیمای بوئینگ ۷۳۷: 6 فروند

این نکته را نیز اضافه کنیم که حدود 10 هواپیمای امبرائر ۱۴۵ توسط شرکت آتا سفارش داده شده و تاکنون تعدادی از آن‌ها را تحویل گرفته‌است. 

آتا کدام کلاس‌های پروازی را ارائه می‌دهد؟

شرکت هواپیمایی آتا در یک نگاه

کلاس‌های پروازی ایرلاین آتا بیشتر به اکونومی ختم می‌شوند و علت قیمت مناسب بلیط‌ها همین است. فقط هواپیماهای ایرباس 320 آتا هستند که کلاس بیزینس را نیز ارائه می‌کنند. 

قوانین کنسلی بلیط در ایرلاین آتا به چه شکل است؟

در برخی موارد به دلیل اتفاقات پیش‌بینی نشده، مجبور به لغو کردن بلیط هواپیما خود خواهید شد. در این زمان، هر شرکت هواپیمایی قوانین خاص خود را دارد. بسته به اینکه در چه فاصله‌ای از پرواز، بلیط خود را کنسل می‌کنید، میزان جریمه‌های متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. در جدول زیر، جریمه مقرر شده برای ایرلاین آتا قرار داده شده تا در هنگام رزرو به آن‌ها دقت کنید. 

کلاس نرخ پروازیتا ساعت 12 سه روز قبل از پروازاز سه روز قبل پرواز تا 24 ساعت مانده به پروازاز 24 ساعت مانده به پرواز تا 3 ساعت قبل از آناز 3 ساعت مانده به پرواز تا زمان پرواز
X, U80100100100
K, W, H, J40809095
L, F, A, E,D30708090
B, Q, Z, P, N, M20507080
Y, I, S, R, O, V10305060

چه کالاهای را در ایرلاین آتا ممنوع است؟

همانند دیگر شرکت‌های هواپیمایی آتا نیز از حمل یک سری کالاها همانند مواد اسیدی، مواد قابل اشتعال، انواع رنگ‌ها، وسایل تیز، جیوه و… را ممنوع کرده‌است. لوازم آرایش و لوسیون‌ها نیز بایستی در میزان کم و پلپ‌شده یا در تیوپ‌‌هایشان باشند. در این میان یک سری لوازم مانند: غذای کودک، روزنامه، کتاب، لپ تاپ، کیف دستی، دوربین عکاسی و مواردی این‌چنین را می‌توانید همراه خود به کابین ببرید. 

میزان بار در ایرلاین آتا به چه صورت است؟

میزان بار

یکی از سوالات مهم مسافرین، میزان اندازه بار همراه است. شرکت هواپیمایی آتا قوانین متفاوتی را برای پروازهای داخلی و خارجی خود قرار داده‌است که شامل موارد زیر هستند:

پرواز داخلی: حداکثر میزان بار به ازای هر نفر 20 کیلوگرم

پرواز خارجی: حداکثر میزان بار به ازای هر نفر 30 کیلوگرم

برای نوزادان: میزان بار 10 کیلوگرم است.

بار همراه: هر مسافر 6 کیلوگرم بار همراه می‌تواند به داخل کابین ببرد، البته در ابعاد مشخص و متوسط. 

آیا خدمات کودک بدون همراه در ایرلاین آتا وجود دارد؟

بله، ایرلاین آتا این امکان را فراهم کرده تا کودکان 6 تا 12 سال بتوانند بدون همراه پرواز داشته باشند. البته برای این کار لازم است تا در هنگام خرید بلیط هواپیما این نکته را متذکر شوید و فرم‌های مخصوص را نیز پر کنید. 

آیا می‌توانم حیوان خانگی خود را همراه داشته باشم؟

بله، اما بستگی به نوع حیوان دارد. در این ایرلاین حیوانات جونده مانند خرگوش، سنجاب و… پذیرفته نمی‌شود و اگر پروازتان با هواپیماهای آمبرائر نیز باشد، امکان حمل حیوان خانگی وجود ندارد. در کل، توجه داشته باشید که حیوان خانگی شما باید در قفس مناسب و دارای کلیه مدارک پزشکی باشد. 

در آخر

در معرفی شرکت هواپیمایی آتا به یک ایرلاین جوان و مجهز پرداختیم. این شرکت در طول سال‌های کاری خود توانسته در جایگاه خود در خطوط هواپیمایی کشور کسب کند. از آنجایی که یکی از شروط پرواز راحت و بدون دغدغه، انتخاب نوع ایرلاین است، امیدواریم توانسته باشیم با ارائه کلیه نکات لازم شما را با شرکت آتا آشنا کنیم. 

سوالات متداول

شرکت هواپیمایی آتا متعلق به چه کسی است؟

محمدرضا زنوزی مطلق

پروازهای داخلی آتا در فرودگاه مهرآباد در کدام ترمینال انجام می‌شود؟

ترمینال 2

بلیط ایرلاین آتا را از کجا بخریم؟

بلیط ایرلاین آتا را از کجا بخریم؟شما می‌توانید بلیط هواپیمای آتا را با قیمت مناسب و امکانات ایده‌آل از سایت اصلی این شرکت و همچنین سایت سه کلیک انجام دهید.

نظرات کاربران