مادرید

پاییز کجا بریم؟

پاریس

با غروب خورشید در آخرین روز تابستان، بسیاری احساس می‌کنند که تعطیلات به پایان رسیده‌است. اما سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) ، اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) و نوامبر(۱۰ آبان تا ۹ آذر) بهترین ماه‌های سال برای سفر هستند. ( شاید برای همین خیلی از افراد به دنبال این هستند که پاییز کجا بریم؟ )

از پاریس تا ژاپن، بهترین مقاصد را برای یک سفر پاییزی می‌توان یافت. برای تعداد زیادی از مقاصد، سپتامبر تا نوامبر تحت عنوان “ماه‌های میانه” شناخته می‌شود. زیرا در این فصول از شلوغی جمعیت کاسته می‌شود اما دما همچنان دلپذیراست، بدین معنا که می‌توانید با قیمتی کمتر و مقرون به صرفه‌تر و در شرایط بسیار آرام‌تر به تعدادی از مکان‌های جذاب پیشنهادی ما بروید. در پاییز، روزها کوتاه‌تر می‌شوند، دما کاهش می‌یابد و سرعت زندگی کمی پایین می‌آید. چه به دنبال طولانی‌ترکردن تابستان باشید یا بخواهید که از شلوغی فصل تابستان اجتناب‌کنید، یا اگر به دنبال مقصدی برای درک آرامش پاییزی هستید، درادامه بهترین پیشنهادات را برایتان داریم.

اوترخت، هلند: تونل زمان به قرن دوازدهم

Utrecht, Netherlands

در پاییز به هلند سفر کنید زیرا سایه‌های زرد، قرمز و نارنجی بر کانال‌های باستانی اوترخت منازلی مسحورکننده را در اروپا خلق می‌کند. قدمت این کانال‌ها به قرن دوازدهم بازمی‌گردد و این کانال‌ها به دلیل دارابودن اسکله‌ها و مسیرهای زیرزمینی، در نوع خود در جهان بی‌نظیر هستند. اسکله‌ها در اصل برای ایجاد یک بندر درون شهری ساخته‌شدند تا قایق‌ها بتوانند کالاهای خود را مستقیماً از مسیرهای زیرزمینی عبوردهند و در اسکله‌ها که مجهز به گذرگاه‌های عابر پیاده بودند، پهلوبگیرند و تخلیه‌کنند. امروزه اما همین مسیرها تغییر کاربری داده و به کافه‌ها، بارها، رستوران‌ها و مغازه‌های دنج تبدیل‌شده‌اند. شاید تعجب‌کنید اما بهترین راه برای دیدن این شگفتی هلندی، استفاده از قایق است. پس حتما یک قایق کرایه‌کنید و در کانال‌های رنگارنگ به آرامی پاروبزنید. اگر هوا کمی سرد شد، در طول مسیر برای خوردن یک نوشیدنی گرم به همان مکان‌های دنج سری‌بزنید.

نووسیبیرسک، روسیه: تجلی لطافت در خشونت سرمای سیبری

نووسیبیرسک، روسیه

پایتخت سیبری ممکن است به خاطر زمستان‌های خصمانه‌اش شناخته‌شود، اما سیبری به سبک خودش تابستان و گرمی را جشن می‌گیرد. شروع این جشن از اواسط سپتامبر (شهریور ) تا اواسط اکتبر (مهر) است و این سرزمین عاجزانه تلاش می‌کند تا آخرین پرتوهای خورشید را نزد خود نگه‌‌دارد. منظره غروب طلایی خورشید، گنبد نقره‌ای و ستون‌های عظیم تئاتر اپرا و باله را که بزرگ‌ترین تئاتر در روسیه است، را می توانید تماشا کنید! سخت‌است که در کنار چنین معماری عظیمی که توسط مجسمه باشکوه لنین در میدان لنینا محافظت می‌شود، احساس فروتنی‌نکنیم. مردم محلی شجاع هنوز هم ممکن است در آب‌های رودخانه اوب هفتمین رودخانه بلند جهان حمام‌کنند، بنابراین اگر میل‌دارید به آن‌ها بپیوندید، یک پتو بردارید و در ساحل بنشینید و قطار ترانس سیبری را تماشاکنید که از روی پل ریلی نووسیبیرسک می‌گذرد.

سویا، اسپانیا: مامن بزرگترین سازه چوبی جهان

Seville, Spain

کشورهایی که به عنوان مقصدهای گردشگری چهارفصل شناخته می‌شوند، مکان های طلایی گردشگری در ماه‌های میانه بین تابستان و زمستان محسوب می‌شوند. سویا در اسپانیا به عنوان یکی از همین مقصدها شناخته می‌شود. با وجود آب و هوای جزیره‌ای ۴۰ درجه سانتی‌گراد در تابستان سویا، بهتراست که سفر خود را برای یک یا دو ماه بعد برنامه ریزی کنید تا به نقطه‌ای شیرین برسید. در پاییز خیابان‌ها در سویا بوی شکوفه‌های پرتقال می‌دهند، میدان‌های سایه‌دار پر از مردم محلی است که نوشیدنی خنک می‌نوشند و تاپاس ( پیش غذای اسپانیایی)می‌خورند، و شب‌ها طولانی و آرام است. مراکز تاریخی جمع‌وجور و آمیختگی صحنه‌های طبیعی با زندگی شهری، این مکان از کره خاکی را به بهترین نقطه ممکن برای گذراندن روزهای دلپذیر پاییزی با قدم‌زدن و غرق‌شدن در فرهنگ و تئاتر و میراث عربی، تبدیل می‌کند.

بلفاست، ایرلند شمالی: میراث‌دار تراژدی تایتانیک

Belfast, Northern Ireland

زمستان با خجالت خود را پشت مناظر رنگارنگ پاییز افرا در بلفاست پنهان می‌دهد. بر فراز بلفاست، از کوه سیاه بالا بروید و منظره‌ای خیره کننده از سراسر شهر را ببینید. سوار شدن بر یک سافاری دریایی یا قدم‌زدن در امتداد ساحل به رنگ نارنجی، بهانه‌ای عالی برای ورود به سالن نوشیدنی کراون و گرم‌کردن خود با یک قهوه داغ است. کدر این سفر ارزشمند از نزدیک به بازدید از جاهای جادویی باستان‌شناسی و دایره‌های سنگی بیگمور بپردازید و یا در راه بازدید از کارخانه تقطیر قدیمی بوش میلز، افسانه تولید ویسکی در ایرلند شمالی، زیر پرچین‌های تاریک درختان راش در هم تنیده که جاده را در آغوش گرفته‌اند، قدم‌بزنید.

کوه فوجی، ژاپن: مکانی برای برآمدن خورشید از مشرق زمین

کوه فوجی، ژاپن

جاهای دیدنی برای اینکه پاییز کجا بریم، زیاد است اما ما در اینجا می خواهیم بهترین ها را به شما معرفی کنیم و فوجی یکی از همان هاست! پاییز در سرزمین آفتاب به معنای ترکیبی از برگ‌های قرمز چشمگیر و مکان‌های بسیار آرام در اطراف کوه فوجی در ژاپن است. این زیبایی طبیعی در طول یک جشنواره سالانه به نام جشنواره برگ‌های پاییزی فوجیکاواگوچیکو، به پاس رنگ قرمز برنزی درختان گیلاس و افرا که منطقه را پوشانده‌است، جشن گرفته می‌شود. از مه‌ی که بر فراز دریاچه کاواگوچیکو شناوراست، عبورکنید و در مسیر بالارفتن از دامنه‌های کوه فوجی از میان کاج‌های زرد کاراماتسو عبورکنید. اگر از لمس چنین معجزه‌هایی انگشت به دهان ماندید، جای تعجب وجود‌ندارد. تضاد کارت پستالی رنگ‌ها با صخره‌های آتشفشانی تیره و کاج‌های زرد و قله پوشیده از برف کاملا واقعی است.

توسکانی، ایتالیا: فصل دِرُویِ دست‌رنج

توسکانی، ایتالیا

در بخش‌های قبل حرف از کشورهای چهارفصل شد و خبر خوبی که برای شما دارم این است که اروپا هم از این نعمت بهره‌مند است. و در پرسش اینکه پاییز کجا بریم، ایتالیا حرفی برای گفتن دارد. پاییز زمان برداشت محصول در توسکانی است و ایتالیایی‌ها برداشت پاییز را جدی می‌گیرند. تاریخ‌های دقیق برداشت، هر سال بسته به آب و هوا متفاوت است، اما در سراسر کشور، فستیوال ساگره (جشن برداشت) به افتخار همه نعمت‌ها از شاه بلوط گرفته تا قارچ، کدو تنبل و حتی پولنتا برگزارمی‌شود.

اواسط سپتامبر تا اوایل اکتبر زمان ایده‌آلی برای انجام یک سفر جاده‌ای در توسکانی است. این منطقه‌ به عنوان قلب غذای سنتی ایتالیایی محسوب می‌شود. درست زمانی که دما در طول روز ملایم‌تر است و شب‌ها خنک‌تر از همیشه هستند، مناظر نیز پر رنگ‌ تر از همیشه به نظرمی‌آیند. صداها و بوی زندگی روستایی در سنت قدیمی وندمیا (برداشت انگور) به مشام و گوش می‌رسند. پیشنهاد می‌شود به قصد یافتن ترافل به جنگل‌های توسکانی بروید یا به یک رستوران محلی بروید تا یک پاستا اصیل با قارچ پورسینی بچشید.

لودز، لهستان: نمایش مجسم گالری هنری در شرق اروپا

لودز، لهستان

در حالی که به پیاده‌روی بر روی برگ‌های نارنجی روشن در پارک استارومیژسکی مشغول هستید، رنگ‌های پاییزی را در لودز بیش‌ازپیش خیره‌کننده خواهید‌یافت. در مناظر شهر، کارخانه‌های آجر قرمز و نماهای هنر نو، طلوع‌هایی از هنر خیابانی را پنهان می‌کنند که شهر را به یک گالری هنری در فضای باز تبدیل می‌کند. پیاده‌روی در خیابان پیوترکوسکا، با ساختمان‌های رنگارنگ و تزئینات نوری شبانگاهی، اغلب به معنای برخورد با دانشجویان مشتاق سینما است که آرزودارند جا پای برنده اسکار لهستانی رومن پولانسکی، بگذارند.

خوب گوش‌های خود را شب هنگام تیزکنید چون لودز به خاطر زندگی شبانه هیجان انگیز خاص خود شهرت دارد.ر ماه‌های آخر تابستان، هنوز هم ممکن است این شانس را داشته‌باشید تا در Manufaktura که مجموعه‌ای از کارخانه‌های نساجی قرن نوزدهمی است، به تماشای کنسرت بنشینید. یا در Bierhalle یک لیوان نوشیدنی گرم بنوشید تا شب‌های سرد پاییزی لودز لهستان را فراموش کنید. ( پاییز کجا بریم؟ اگر اهل هنر هستید به جز لهستان پیشنهادی نداریم!!)

پاتاگونیا، آرژانتین: بهار در دل خزان

Patagonia, Argentina

سپتامبر (شهریور) تا نوامبر(آبان) در پاتاگونیا زمان بهار است و اگر می‌خواهید به طور کلی زمستان را دوربزنید، به خاطر داشته‌باشید که سپتامبر تا نوامبر زمان بهار در نیمکره جنوبی است. بهار پاتاگونیا زمانی است که طبیعت شکوفا می‌شود و خجالتی‌ترین حیوانات از مخفیگاه بیرون می‌آیند و تماشای دلربایی نهنگ‌ها و قله‌های دندانه‌دار پاتاگونیای آرژانتین به اوج خود می‌رسد. اسب سواری، کایاک سواری و دوچرخه سواری در کوهستان تنها نمونه‌ای از فعالیت‌های بی‎‌شماری است که به مسافران ماجراجو و عاشق طبیعت سرسخت پیشنهاد می‌شود. اما اگر اهل جست‌وخیز فراوان نیستید و کودک درون فعالی ندارید، می‌توانید به تماشای مناظر طبیعی پوشیده از شکوفه لوپین بنفش در کوه ترونادور بنشینید. بنابراین شاید شما به دنبال این باشید که پاییز کجا بریم اما در آرژانتین بهار است!)

ایسلند: سرزمین یخ‌های جاویدان

Iceland

برای استقبال از ورود طبیعت به خواب زمستانی و حرکت سریع عقربه‌های ساعت سمت روزهای برفی، خواهید دید که ایسلند در ماه‌های منتهی به زمستان کاملاً تغییرمی‌کند. خیالتان از سفر به ایسلند در تاریخ راحت باشد چرا که با قیمت‌های پایین‌تر و ازدحام کمتر، به راحتی می توانید به کاوش این جزیره بپردازید. اگر هم سردی هوا بیش از اندازه روی مخ بود، در استخرهای داغ طبیعی حمام‌کنید. در پاییز ایسلند، کشاورزان و خانواده‌هایشان در دره‌های دورافتاده پیاده‌روی می‌کنند تا گوسفندان و اسب‌های خود را قبل از زمستان جمع‌کنند. هنگام کاوش ایسلند درمی‌یابید که آبشارها، آتشفشان‌ها و یخچال‌های طبیعی حومه شهر در آسمان خاکستری مایل سفید چه تصویر جادویی را کنار دشت‌های آتشفشانی نارنجی رنگ ایجاد می‌کند. برای جستجوی اولین شفق‌های شمالی فصل، تا ماه نوامبر که شب‌ها طولانی‌تر و تاریک‌تر می‌شوند، باید صبرکنید.

مارکت هارتماندورف، اتریش: قلب تپنده سرزمین دانوب در پاییز

Hartmandorf Market, Austria

صحنه برخورد مزارع گسترده و خورشید تابان در ایالت استایری اتریش، منظره ای کاملاً آشنا است. وقوع چنین صحنه‌ای حکایت از این دارد که زمستان در راه است. اما هنوز چند ماهی به آب و هوای پاییزی دلپذیر باقی مانده‌است تا روستا توسط برف بلعیده‌شود. همه جاده‌ها در مارکت هارتماندورف به برج ۳۶ متری کلیسای مرکزی منتهی می‌شوند. با جمعیتی حدود ۳۰۰۰ نفر، پیشنهاد می‌شود که از شهرهای شلوغ اجتناب‌کنید و از آرامشی که فقط در روستاهای محصور در طبیعت می‌توانید پیداکنید، لذت‌ببرید. روزهای ابتدایی پاییز مارکت هارتماندورف اتریش زمان مناسبی برای شرکت در برداشت سیب و گلابی و لذت‌بردن از آرامش در فضای باز است.

لیسبون، پرتغال: تجربه اقتصادی‌ترین سفر در دل پاییز

همسایه دیوار به دیوار کشور اسپانیا نیز در طول چهار فصل بودن دست کمی از رقیب خود در جذب گردشگر در غرب اروپا ندارد. بد نیست بدانید که یکی از مزیت‌های سفرهای خارج از فصل، قیمت پایین‌تر است. پس اگر به دنبال گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستید، پایتخت پرتغال هتل‌ها و رستوران‌ها را با نرخ‌های تخفیف ارائه می‌دهد. با این وجود در پاییز لیسبون، خورشید هنوز مشغول قدرت نمایی در آسمان است اما دمای هوا کاملا دلپذیر است و حداکثر به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. برای گشت‌وگذار در لیسبون وقت کافی بگذارید و تاریخ و معماری هزاره‌ای شهر را کشف کنید. بدون اینکه انبوه گردشگران رفت‌وآمد شما را محدود‌کنند در ایستگاه Cais do Sodré سوار قطارشوید و می‌توانید در کمتر از ۳۰ دقیقه در ساحل دراز بکشید.

پاریس، فرانسه: کلان شهر عشق در این کره خاکی

پاریس، فرانسه

اگر می خواهید همه آن صحنه‌ها و تفاسیر رمانتیکی که از پاریس ارائه می‌شود را به چشم خود ببینید، باید پاییز را جهت عزیمت به این شهر انتخاب‌کنید. چرا که سردی هوا و صدای خش خش برگ‌های پاییزی در کنار کافه‌های پیاده رو در پاریس، به عنوان یک نمای رویایی در پاییز محسسوب می‌شود. نرخ گردشگر در پاریس در ماه‌های اکتبر و نوامبر کاهش می‌یابد، بنابراین می‌توانید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید تا بتوانید پایتخت عاشقان را بدون انبوهی از گروه‌های تور به گرمی هرچه تمام‌تر به آغوش بکشید. از فضای داخل و خارج از لوور لذت ببرید یا به یک تور قایقرانی در رودخانه سن  بپیوندید و در خیابان‌های فرعی سنگفرش‌شده قدم‌بزنید.

صحبت پایانی

توصیه نهایی ما به شما این است که برای لذت بیشتر از سفر خود به مقاصد گردشگری، پاییز را برای مسافرت انتخاب‌کنید. چرا که ازدحام جمعیت و به تبع آن میزان هزینه‌ها کاهش می‌یابد. اما به هر حال لزوم برنامه ریزی و آمادگی از قبل و دقیقه نودی نبودن همچنان ارجحیت‌دارد. بنابراین به دقت هرچه تمام‌تر بودجه خود را انتخاب کنید و بهترین تور را جهت عزیمت برگزینید. خب در آخر هم امیدواریم که به پاسخ سوالتان (پاییز کجا بریم) رسیده باشید!

سوالات پرتکرار

چه کشورهایی به عنوان مقاصد گردشگری چهار فصل محسوب می‌شوند؟

اسپانیا – ایتالیا – پرتغال

مقصد اصلی گردشگری در پاییز در جنوب شرق آسیا کدام‌است؟

فوجی – ژاپن

به کدام نقطه اروپایی به اقتصادی‌ترین حالت ممکن می‌توان در پاییز سفرکرد؟

لیسبون – پرتغال

کشورهای سردسیر که مناسب سفر در پاییز هستند کدام‌اند؟

ایسلند – روسیه – اتریش

نظرات کاربران