کیش ایر

آنچه که درباره شرکت هواپیمایی کیش ایر باید بدانید! 

کیش ایرلاین یا همان شرکت هواپیمایی کیش ایر با هدف توسعه گردشگری جزیره کیش در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و کار خود را آغاز نمود. زمانی که جزیره کیش به یکی از منطقه‌های آزاد تجاری تبدیل شد یک راه ارتباطی به جز دریا میان کیش و شهرهای ایران و همچنین شهرهای حاشیه خلیج فارس به یک نیاز اساسی تبدیل شد. به همین دلیل یک ایرلاین خصوصی که به سازمان منطقه آزاد کیش تعلق دارد، به نام شرکت هواپیمایی کیش ایر شروع به کار کرد. در ادامه این نوشتار از سه کلیک با این شرکت بیشتر آشنا می‌شویم و در مورد فعالیت‌های این ایرلاین توضیحاتی را برای شما ارائه می‌دهیم. 

تاریخچه شرکت هواپیمایی کیش ایر 

کیش ایر

گفتیم که این شرکت در سال ۱۳۷۰ شروع به کار کرد و در ابتدای کار تنها دو فروند هواپیمای اجاره‌ای داشت، اما اکنون این شرکت هم در جزیره کیش و هم در تهران دفتر مرکزی دارد و برای تمام گردشگران داخلی و خارجی خدماتی را ارائه می‌کند. صنعت گردشگری در جزیره کیش امروزه بسیار گسترش یافته است و به همین دلیل نیاز شد که شرکت هواپیمای کیش ایر ناوگان هوایی خود را ارتقا دهد. 

دفتر مرکزی این شرکت در شهرک اکباتان، فاز اول، بلوار شهید نفیسی قرار دارد و دفتر مرکزی شرکت هواپیمای کیش ایر در جزیره کیش در میدان سنایی، جنب بازار مریم قرار گرفته است. 

با ناوگان هوایی کیش ایر بیشتر آشنا شوید 

گفتیم که در ابتدا این شرکت از دو فروند هواپیمای مسافربری توپولوف اجاره‌ای استفاده می‌کرد، اما پس از مدتی این نوع هواپیما دیگر اجازه پرواز نداشت و بعد از اینکه یک بخش‌نامه از سازمان هواپیمای ایران به این شرکت فرستاده شد، کیش ایر هواپیماهای توپولف خود را از ناوگان هوایی خود خارج کرد و چند هواپیمای جدید را جایگزین آن ساخت. امروزه این شرکت ۱۲ فروند هواپیما را برای خدمت به مسافران به کار می‌گیرد. در ادامه بعضی از این فروندها را به شما معرفی می‌کنیم. 

هواپیمای ایرباس ۳۲۰ که ظرفیت ۱۱۰ مسافر را دارد و تعداد دو فروند از آن در اختیار کیش ایر است. 

هواپیمای ایرباس ۳۲۱ که می‌تواند ۱۲۰ مسافر را جابجا کند به تعداد ۲ فروند،

هواپیمای فوکر ۱۰۰ با ظرفیت ۱۱۷ مسافر به تعداد سه فروند و

هواپیمای مک دانل داگلاسام دی ۸۰ که ۱۶۲ مسافر را جابجا می‌کند. 

البته سال پیش مسئولان مرتبط سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کردند که شرکت هواپیمایی کیش ایر ۶ فروند هواپیمای ATR را خریداری خواهد کرد. با استفاده از این هواپیما‌ها تعداد پروازهای داخلی بیشتر خواهد شد و گردشگری منطقه آزاد کیش توسعه زیادی پیدا خواهد کرد. 

این شرکت هواپیمایی به عنوان یکی از اعضای یاتا تمام استانداردهای لازم بین‌المللی را کسب نموده است و به عنوان اولین شرکت هواپیمایی ایرانی گواهینامه استاندارد ایمنی هوانوردی را دریافت کرده است. 

کدام کلاس‌های پروازی در شرکت هواپیمایی کیش ایر وجود دارد؟ 

این شرکت هواپیمایی برای دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس کلاس پرواز انجام می‌دهد. البته کلاس پروازی بیزینس کلاس این شرکت فقط برای شهرهای تهران و مشهد به مسافران خدمت می‌کند. 

شرکت هواپیمایی کیش ایر به کدام شهر‌های داخل ایران پرواز انجام می‌دهد؟ 

کیش ایر

این شرکت هواپیمایی هر روز پرواز‌های زیادی را به چندین شهر ایران انجام می‌دهد که عبارتند از: 

  • بوشهر
  • یزد 
  • آبادان 
  • بندرعباس
  • جزیره ابوموسی
  • اراک 
  • اهواز 
  • عسلویه 
  • کرمان 
  • بندر ماهشهر 
  • کرمانشاه 
  • رشت 
  • جزیره قشم 
  • اصفهان
  • مشهد 
  • شیراز 
  • شاهرود 
  • همدان 
  • تبریز 
  • شهرکرد 
  • زنجان 

شرکت هواپیمایی کیش ایر به کدام شهر‌های خارجی پرواز انجام می‌دهد؟ 

شرکت هواپیمای کیش ایر یک ایرلاین بین‌المللی است و به شهر‌های خارجی زیادی خدمات ارائه می‌کند که می‌توان کشورهای عراق، عمان، سوریه، ترکیه، امارات و آذربایجان را از میان آن‌ها نام برد. 

خرید بلیط ایرلاین کیش ایر

کیش ایر

اگر میخواهید توسط کیش ایر سفر کنید باید به دفاتر فروش شرکت کیش ایر و یا وب سایت‌هایی مثل وب سایت سه کلیک که طرف قرارداد با این شرکت هواپیمایی هستند مراجعه کنید. برای اینکه بتوانید بلیط خود را رزرو کنید باید کارت ملی یا شناسنامه خود را ارائه کنید و برای رزرو کردن بلیط پرواز خارجی حتماً باید گذرنامه و ویزای خود را هم نشان دهید. 

اگر می‌خواهید یک بلیط پرواز خارجی خریداری کنید باید پاسپورت شما از روز شروع سفرتان شش ماه اعتبار داشته باشد. 

برای خرید بلیط هواپیما کیش از طریق کیش ایرلاین میتوانید به سایت سه کلیک مراجعه کنید. 

خدمات غذایی شرکت هواپیمایی کیش ایر چگونه است؟ 

از آنجایی که این شرکت ۲۰ سال سابقه در زمینه پرواز‌های داخل کشور و خارج کشور دارد، بهترین خدمات را برای گردشگران ایجاد می‌کند؛ لذا می‌توان گفت که غذاهایی که توسط این شرکت تهیه می‌گردد از بهترین مواد اولیه توسط بهترین آشپز‌ها پخته شده و در طول پرواز ارائه می‌شود. البته اگر پرواز بیزینس کلاس داشته باشید می‌توانید منتظر خدمات ویژه‌ای هم باشید. برای پروازهای بیزینس کلاس در وعده‌های غذایی لیست متنوع‌تری وجود دارد و برای هر وعده مسافران می‌توانند از میان لیست غذای خود را انتخاب کنند که معمولاً در هر وعده دو غذا وجود دارد. 

چقدر قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شویم؟ 

اگر بلیط هواپیما را از طریق ایرلاین کیش رزرو کرده‌اید باید برای پروازهای داخل کشور ۲ ساعت و برای پروازهای خارج از کشور سه ساعت زودتر از پرواز هواپیما در فرودگاه حاضر شوید. معمولاً ۴۵ دقیقه قبل از پرواز خارجی و ۳۰ دقیقه قبل از پرواز داخلی گیت‌های پرواز را می‌بندند و دیگر هیچ مسافری را نمی‌پذیرند. 

قوانین حمل بار در شرکت هواپیمایی کیش ایر چگونه است؟ 

کیش ایر

این شرکت هواپیمایی هم مانند تمامی شرکت‌های هواپیمایی دیگر قوانینی را برای میزان حمل بار مسافر وضع کرده است. در واقع هر کدام از مسافران می‌توانند با خود یک کیف دستی کمتر از ۵ کیلو گرم و ۱۱۵ سانتیمتر را همراه خود به داخل کابین هواپیما ببرند و مابقی بار خود را به قسمت مربوطه برای تحویل بار تحویل دهند. در این قسمت اطلاعات پرواز روی چمدان شما نصب می‌شود و بعد از پرواز چمدان را می‌توانید دریافت کنید. توجه کنید که اصلاً نباید برچسب چمدان خود را بکنید؛ زیرا اطلاعات روی برچسب درواقع هویت چمدان شماست. 

البته افراد نمی‌توانند هرچه را که دلشان خواست همراه خودشان ببرند. در همین راستا به منظور حفظ بیشتر امنیت جان مسافران این شرکت هواپیمایی قوانینی را برای حمل اشیا وضع کرده و برخی از اشیا را نمی‌توان داخل هواپیما برد. 

اگر می‌خواهید در فرودگاه دچار دردسر نشوید موارد زیر را همراه خود نبرید: 

  • سرکه و آبلیمو و مواد اسیدی دیگر 
  • ترقه و سایر وسایل آتش‌زا و منفجره 
  • انواع اشیا تیز مثل چاقو، قیچی و…
  • اشیای شکستنی مثل بطری شیشه‌ای 

مواد مایع و خوراکی‌های چسبنده مایع مثل شامپو و مربا را باید با بسته‌بندی امن که امکان نشتی نداشته باشد، همراه چمدان خود به قسمت بار تحویل دهید. 

سخن آخر 

شرکت هواپیمایی کیش ایر در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و در منطقه آزاد کیش شروع به کار کرد. گفتنی است که به منظور راحتی شما عزیزان امکان خرید بلیط هواپیما ایرلاین کیش ایر در سایت سه کلیک فراهم شده است و برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر هم می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید و با کارشناسان صحبت کنید.

نظرات کاربران