آکواریوم کیش

آکواریوم کیش؛ سفری به زیر آب این دنیای ناشناخته

سفر به کیش، این جزیره اسرارآمیز بیشتر از هر چیز به خاطر دریای تمیز و آبی رنگ آن و سواحل زیبایش محبوب و دوست داشتنی است. قدم زدن و استراحت در این ساحل، شنا و آبتنی بی شک از بهترین تفریحاتی است که در کیش می‌توانید انجام دهید و باحال‌تر از آن لمس موجودات زیر آب با غواصی است. تماشای دنیای زیر آب، آن ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های دریایی حس و حال عجیب و خاطره‌انگیزی برای شما به همراه خواهد داشت.اما، اگر همانند من از غواصی و رفتن زیر آب می‌ترسید یا از پس هزینه‌های زیاد غواصی برنمی‌آیید؛ نگران نباشید همیشه یک راه وجود دارد و آن هم آکواریوم کیش است.

پاسپورت دومینیکا

درباره آکواریوم کیش چه می‌دانید؟

آکواریوم کیش

یکی از جذاب‌ترین تفریحات کیش، آکواریوم بزرگ و متنوع آن است که از بزرگترین‌ و کامل‌ترین آکواریوم‌های ایران به شمار می‌آید. خیلی‌ها حتی به جرات می‌توان گفت بیشتر افرادی که بلیط هواپیما کیش را رزرو می‌کنند و به این جزیره می‌روند؛ حتما دیدن این آکواریوم را در فهرست جاهای دیدنی‌شان قرار می‌دهند. چراکه، قدم زدن در میان این آکواریوم‌های بزرگ با انواع مختلف ماهی‌ها خیلی لذت بخش است.

در آکواریوم کیش، چه چیزهایی در انتظار شماست؟

تماشای کوسه‌ها در آکواریوم بزرگ

وسعت این آکواریوم بسیار زیاد است و گونه‌های مختلفی از آبزیان قرار گرفته است. در این آکواریوم بزرگ که حجمی 50 هزار لیتری کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ قرار دارند که دیدن عظمت این کوسه‌ها خیلی هیجان ‌انگیز خواهد بود.

دنیای رنگارنگ ماهی‌ها در آکواریوم کوچک

کیش

در این آکواریوم که حجمی حدود 20 هزار لیتر دارد؛ دنیایی از ماهی‌های کوچک و دیدنی که به بیش از 70 گونه می‌رسند را خواهید دید. اینجا برای کودکان همانند بهشتی تکرار نشدنی است و خیلی چیزها یاد می‌گیرند؛ هر چند که از نظر من، تماشای این ماهی‌های بیشتر از کودکان برای بزرگترها جذاب و باحال است.

در آکواریوم کیش، فقط ماهی نیست!

در این مجموعه، به غیر از دنیای زیر آب می‌توانید انواع موجودات دیگر مانند خزنده‌ها را نیز از نزدیک ببینید. تنوع این خزنده‌ها به بیش از 100 نوع مانند مار پرنده تایلندی، عقرب سیاه، انواع خزندگان، سوسمارها و… . البته، تماشای لاک پشت 2 متری عظیم‌الجثه و پیر این مجموعه نیز در نوع خودش خیلی جذاب و دیدنی است.

رزرو تور کیش

نظرتان درباره حیوانات تاکسیدرمی چیست؟

در مجموعه آکواریوم کیش، بخشی قرار دارد که در آن می‌توانید انواع مختلف حیوانات خشک شده یا تاکسیدرمی شده را از نزدیک ببینید. دیدن این حیوانات از نزدیک، قطعا برای اولین بار در زندگی‌تان است. اینجا بخش جذاب برای علاقه‌مندان به مستندهای حیات وحش است.

همین حالا بلیط هواپیما تهران کیش را رزرو کنید وآکواریوم را از نزدیک ببیند!

آکواریوم کیش کجاست؟

در کنار پارک دلفین‌های کیش و در بخش جنوب شرقی جزیره کیش، این آکواریوم زیبا تاسیس شده است. به لحاظ موقعیت جغرافیایی در یکی از بهترین مکان‌های جزیره قرار گرفته و فاصله چندانی با مرکز کیش ندارد. اگر از خدمات اجاره ماشین در کیش استفاده کرده‌اید که راحت می‌توانید به تماشای این مجموعه بروید. در غیر این صورت، می‌توانید با تاکسی، مینی ون و حتی دوچرخه هم خودتان را به آکواریوم برسانید. 

به غیر از آکواریوم، چطوری به دنیای زیر آب سفر کنیم؟

آکواریوم کیش

فقط آکواریوم کیش نیست که به شما این امکان را می‌دهد که موجودات و آبزیان دریا را از نزدیک ببینید و روش‌های دیگری هم در جزیره وجود دارد.

اسکوتر زیر دریایی: یکی از تفریحات آبی کیش، اسکوترهای عجیب و دیدنی آن است که یک دستگاه شبیه به دستگاه‌های فضایی اما شیشه‌ای است که می‌توانید به دل آب بزنید و تجربه‌ای باحال و هیجان انگیز را از سفرتان داشته باشید.

کشتی آکواریوم کیش: این کشتی با پنجره‌ها و کف شیشه‌ای که دارد؛ انواع ماهی‌ها را به شما نشان میدهد. خیلی شوق آور است که عروس‌های دریایی و رنگ‌های مختلف ماهی‌ها را به این شکل از نزدیک ببینید.

غواصی: اگر اهل هیجان و آدرنالین هستید و می‌خواهید یک تجربه متفاوت در سفرتان داشته باشید؛ قطعا غواصی یکی از آنهاست. نگران نباشید حتی اگر بلد هم نباشید، سایت‌های مختلفی در جزیره وجود دارند که به شما آموزش می‌دهند.

بعد از آکواریوم کیش، کجا برویم؟

باغ پرندگان کیش

بعد تجربه دنیای زیر آب در آکواریوم، بد نیست سری هم به جاهای دیدنی کیش در اطراف این مجموعه بیاندازید و با یک تیر چند نشان بزنید. این مکان‌ها شامل:

  • پارک دلفین‌های کیش: کمتر از 900 متر
  • باغ پرندگان کیش: حدود 1 کیلومتر
  • پارک ساحلی سیمرغ: 2 کیلومتر

مراکز خرید اطراف آکواریوم کیش

برای کسانی که وقت زیادی برای تعطیلات در این جزیره ندارند، با رفتن به مراکز خرید اطراف آکواریوم، سوغاتی های کیش را برای خود به یادگار ببرند.

  • مرکز خرید مروارید
  • مرکز خرید کوروش
  • مرکز خرید مرجان
  • مرکز خرید سارینا 1
  • مرکز خرید زیتون

هتل‌های اطراف آکواریوم کیش

  • هتل سیمرغ کیش: 2 کیلومتر، 6 دقیقه
  • هتل مارینا پارک: 2.8 کیلومتر، 10 دقیقه
  • هتل تعطیلات: 5 کیلومتر، 14 دقیقه

رستوران‌های اطراف آکواریوم کیش

کیش
  • رستوران مارینا کیش: 3 کیلومتر، 7 دقیقه
  • کافه تووین کیش: 4 کیلومتر، 10 دقیقه
  • رستوران بلو لند کیش: 3.5 کیلومتر، 9 دقیقه

کلام آخر

دریای خلیج فارس یکی از زیباترین و پر نعمت‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است و سفر با تور کیش شما را به کشف این دنیایی تکرار نشدنی می‌برد. آکواریوم کیش، هم یکی از پدیده‌های ناب این جزیره است که زیباترین صحنه‌های آبزیان را در جلوی چشمانتان قرار می‌دهد. اگر به این جزیره اسرارآمیز سفر می‌کنید؛ حتماً به اینجا سرزنید.

رزرو تور کیش
نظرات کاربران