پارک دلفین کیش
8 اسفند 1401
کیش

پارک دلفین کیش؛ ملاقات پرنده بهشتی و دلفین‌ رقصنده

اینکه اکثر مردم موقع انتخاب مقصدی برای سفر خودشان کیش را انتخاب می کنند، بی دلیل نیست. معمولا به خاطر جاذبه‌های طبیعی، ساحل‌های بی همتا و تفریحات آبی پرهیجان جزیره کیش انتخاب مسافران است اما سفر ما کامل تر از قبل می‌شود اگر جاهایی مثل پارک دلفین کیش را به لیست کیش گردی‌مان اضافه کنیم. پارک دلفین تنها یک پارک ساده نیست. از دنیای پرندگان تا کلاسیک شو در انتهای برنامه، همه و همه باعث می‌شود تا شما برای چند ساعت دست از خرید بردارید و به تماشای رقص دلفین‌های باهوش بیایید. در ادامه به معرفی این پارک می‌پردازیم.

رزرو تور کیش

بلیط هواپیما کیش را همین حالا رزرو کنید!

پارک دلفین کیش کجاست؟

پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش از سال 1384 فعالیت می‌کند و اولین دلفیناریوم ایران است که علاوه بر نمایش‌های مهیج خود، از چندین بخش تشکیل شده است. در کنار گونه‌های جانوری عجیب و غریب شما گونه‌های گیاهی جالبی را می‌بینید که شاید هیچ وقت اسم آن‌ها به گوشتان هم نخورده باشد. 

مهم نیست چطور می‌خواهید خودتان را به پارک دلفین کیش برسانید، چون راه‌های متنوعی برای دسترسی به آن وجود دارد. رسیدن به پارک دلفین کیش حتی با دوچرخه هم ممکن است. پس فقط کافی است آدرس را دنبال کنید. در بخش جنوب شرقی جزیره کیش باید به دنبال خیابان جهان بگردید و بعد از آن دقیقا در جنب پارک نیلوفر، پارک دلفین کیش را می‌یابید. برای اینکه از برنامه‌ها جا نمانید حتما ساعت 15:30 در پارک دلفین کیش حضور داشته باشید. اگر هم می‌خواهید حضوری بلیط بخرید یک ربع زودتر به پارک دلفین کیش بروید و بلیط را تهیه کنید تا به موقع وارد پارک شوید. 

قیمت بلیط پارک دلفین

 قیمت برنامه‌هایی که در این سه ساعت و نیم بازدید از پارک دلفین کیش به شما ارائه می‌شود، به ازای هر نفر 414000 تومان است. البته اگر کودک شما 2 تا 4 سال دارد، بلیطش نیم بها حساب خواهد شد. حتی ممکن است بخواهید نوزاد کوچولوی زیر 2 سال خود را هم بیاورید. مشکلی نیست! با ارائه کارت شناسایی کوچولویتان می‌تواند رایگان وارد شود.

سوار اتوبوس قطاری شوید!

اول از همه وقتی وارد پارک شدید احتمالا اتوبوس قطاری را خواهید دید. برای اینکه از همه بخش‌های پارک بازدید کنید و جایی از قلم نیفتد، سوار اتوبوس قطاری شوید. این اتوبوس‌های جادویی تقریبا شبیه به تور گردشگری است و شما را به جاهای مختلف پارک دلفین خواهد برد. 

اولین ایستگاه؛ پارک پرندگان

پارک پرندگان

ممکن است اسمش پارک دلفین باشید اما شما نیامده‌اید که فقط دلفین بینید. این بهترین فرصت است تا پرندگانی را ببینید که فقط یا اسم آن‌ها را شنیده‌اید یا عکس و فیلم‌شان را دیده‌اید. از توکان با منقار خوش رنگش تا توراکو معروف به پرنده بهشتی در کنار دیگر گونه‌های پرندگان در این بخش از پارک دیده می‌شوند. حتی می‌توانید درنا هم ببینید. 

این پرندگان از جاهای مختلف دنیا مانند استرالیا، آفریقا، آسیای شرقی و آمریکای جنوبی گرد هم آمده‌اند. وقتی وارد باغ پرندگان می‌شوید مسیری را مشاهده می‌کنید که با گونه‌های گیاهی زیادی پر شده‌است و زیبایی خاصی دارد. این یعنی شما به اولین بخش از باغ پرندگان رسیده‌اید. 

در امتداد همین مسیر قفس پرندگان قرار گرفته‌است. حتما شما هم با دیدن پلیکان و تنجه کنجکاو می‌شوید بیشتر راجع به آن‌ها بدانید. بخاطر همین کنار هر قفس اطلاعاتی درباره هر پرنده روی تابلویی درج شده است تا با تغذیه و ویژگی‌های این موجودات خارق العاده آشنا شوید. 

ولی نگران نباشید. قرار نیست این پرندگان را فقط داخل قفس ببینید. کمی جلوتر به یک فضای بزرگ رو باز 2هکتاری می‌رسید که در آن پرنده‌ها آزادانه در حال پرواز هستند. پروازی دیدنی.

مهمانی دلفین‌ها، پنگوئن‌ها و چند گونه دیگر

تونل خزندگان

بعد از اینکه از باغ پرندگان بازدید کردید، نوبتی هم که باشد نوبت بخش مورد علاقه مسافران است. دلفیناریوم دقیقا همان جایی است که شما دلفین‌های بازیگوش و آموزش دیده را تماشا خواهید کرد. 

منحصر به فرد ترین بخش دلفیناریوم، دلفین شو است. شما در این بخش شاهد رقص دلفین‌ها و نقاشی کردن آن‌ها خواهید بود. مربی‌های حرفه‌ای، شنا و غواصی با دلفین‌ها را به شما آموزش خواهند داد و کاری می‌کنند تا شما به هوش دلفین‌ها ایمان بیاورید. 

البته به غیر از دلفین، بیش از 21 گونه پستاندار دریایی دیگر نیز در این بخش از پارک دلفین کیش در داخل استخرهای آب هستند. از گراز دریایی با عاج‌های بزرگش گرفته تا شیر دریایی جنوبی و شمالی. پنگوئن‌ها هم هستند. در آب استخرهای پارک دلفین کیش با باله‌های ضخیم خود شنا می‌کنند و شما را به وجد می‌آورند. پنگوئن‌ها همانند دلفین‌ها، یکی دیگر از پستانداران دوست داشتنی هستند که در این پارک دیده می‌شوند‌. 

پاسپورت دومینیکا

تونل خزندگان؛ ملاقات با پولک داران

همه ما حداقل یکبار در مستندهای مختلف مارهای ساده تا عجیب و غریب را دیده‌ایم که روی زمین می‌خزند. اینکه چگونه شکار می‌کنند را دیده‌ایم ولی فقط از داخل تلویزیون. حیف است هیچ وقت این خزندگان ظاهرا ترسناک را از نزدیک نبینیم. مار بوآ از مارهایی است که اگر به پارک دلفین کیش برویم او را خواهیم دید. کسانی که دوست‌دار این دسته از حیوانات هستند و همیشه با حواس جمع مستندهای آن‌ها را دنبال می‌کنند، تونل خزندگان میزبان شما است.

خزنده‌ای بزرگ که دندان‌های تیز و نیرومندش معرف حضور همه است نیز در این پارک حضور دارد. درست است. منظورم کروکودیل یا به قول خودمان تمساح است. چه کسی بدش می‌آید این جانور قدرتمند را از نزدیک ببیند؟ شما؟

کلاسیک شو، ایستگاه پایانی 

کلاسیک شو

بعد از دیدار با دلفین‌ها، وقت کلاسیک شو فرا رسیده‌است. در این برنامه، کمدین‌های ماهر برای شما استند آپ کمدی اجرا می‌کنند، که با موسیقی زنده و بازی نور ترکیب شده‌است و به نمایشی مهیج تبدیل می‌شود که شما را حسابی سر کیف می‌آورد. در این قسمت سفر ما به پارک دلفین کیش تمام خواهد شد.

ثبت عکس یادگاری 

بد نیست از این روز به یاد ماندنی خود یک عکس زیبا داشته باشید. پس حتما از عکاسانی که در پارک دلفین کیش هستند بخواهید که از شما و همراهان یک عکس خوب بگیرند. حتی می‌توانید سفارش چاپ عکس را روی لیوان یا کاغذ بدهید تا به عنوان یادگاری با خود به خانه ببرید. از طرف دیگر می‌توانید به غرفه‌های مخصوص سوغات سر بزنید و یک سوغاتی مناسب بخرید. 

شکم گردی پس از یک بازدید چند ساعته

اگر بعد از اتمام بازدیدتان از پارک دلفین، شکمتان به قار و قور افتاد کافی است سری به رستوران‌های اطراف بزنید. رستوران‌های زیر در نزدیکی پارک دلفین کیش قرار گرفته‌اند:

رستوران پارس

رستوران کوه نور

رستوران دارچین

رستوران میرمهنا 

رستوران سیمرغ 

بعد از پارک دلفین کیش کجا بریم؟

کلوب دریایی ناتیلوس

دقیقا در کنار پارک دلفین، آکواریوم کیش قرار گرفته‌است که انتخاب خوبی برای ساعتی‌های پایانی روز است که انرژی‌تان فروکش کرده. می‌توانید بعد از بازدید از پارک، به مجهزترین آکواریوم کیش سری بزنید. 

البته گزینه دیگری نیز دارید. ممکن است کمی از پارک دلفین دور باشد اما ارزشش را دارد. کلوب دریایی ناتیلوس، یکی از جاهایی است که می‌توانید بعد از بازدید از پارک، به آنجا بروید و از تفریحات دریایی از جمله غواصی و فلای بورد و… لذت ببرید. 

کدا هتل‌ها به پارک دلفین نزدیک است؟ 

هتل‌های زیر در نزدیکی پارک دلفین کیش قرار دارند. بنابراین اگر در این هتل‌ها اقامت دارید به پارک دلفین کیش هم سر بزنید. 

  • هتل شایان
  • هتل سیمرغ 
  • هتل کوثر 

رزرو هتل در کیش با سه کلیک!

کلام آخر

تا اینجا با پارک دلفین کیش آشنا شدیم. جدا از تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری که در این پارک وجود دارد، موقعیت مکانی آن باعث شده که مسافران زیادی به آن سر بزنند.. اگر جزیره نیلگون کیش را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، کافی است رزرو تور کیش را به سه کلیک بسپارید.

نظرات کاربران