پارک ساحلی سیمرغ
15 خرداد 1402
کیش

12 تا از بهترین پارک های کیش؛ ساحلی و غیر ساحلی

همیشه قرار نیست در سفر سراغ تفریحات پرخرج برویم. گاهی قدم زدن در یک پارک می‌تواند یک خاطره خوب برای ما بسازد. یا رفتن به پیک نیک با دوستان و اعضای خانواده در یک پارک با امکانات رفاهی می‌تواند لذت‌بخش باشد. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک سراغ بهترین پارک های کیش می‌رویم. بهترین پارک های کیش را بر اساس ساحلی بودن یا نبودن دسته‌بندی می‌کنیم و با آن‌ها آشنا می‌شویم.

رزرو تور کیش

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

بهترین پارک های کیش از نوع ساحلی

تحقیقات تصویربرداری مغز نشان داده است که نزدیکی به آب و شدت ترشح هورمون‌های حس خوب از جمله دوپامین و اکسی توسین در مغز شما رابطه مستقیمی دارد. والاس نیکولز، زیست شناس و حافظ محیط زیست دریایی، دریا را به عنوان محرکی که به مغز شما می‌گوید در مکان درستی هستید توصیف می‌کند. او همچنین می‌گوید که پاسخ ما به آب و اقیانوس عمیق است.

پارک ساحلی میرمهنا، بهترین مکان برای ماهیگیری

بهترین پارک های کیش

یکی از جذاب‌ترین تفریحات رایگان کیش ماهیگیری است. در پارک ساحلی میرمهنا می‌توانید با یک قلاب و کمی طعمه چند ماهی بگیرید. کیشوندان معمولا غروب‌ها برای ماهیگیری راهی پارک ساحلی میرمهنا می‌شوند. شاید به همین دلیل میرمهنا به یکی از بهترین پارک های کیش تبدیل شده باشد. 

همچنین اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید می‌توانید در ایستگاه اجاره دوچرخه در نزدیکی اسکله تفریحی بزرگ، پلاژ و یا ایستگاه اجاره دوچرخه در نزدیکی بازار مرجان یک دوچرخه اجاره کنید و در پیست دوچرخه سواری رکاب بزنید.

در پارک ساحلی میرمهنا چند کافه و رستوران وجود دارد؛ از کافه رستوران شب‌های شیراز یا بابا لقمه تا کافه فست فود شب‌های بندر و کافه ساندویچ بلوط. همچنین برای نوشیدن یک فنجان چای و نوش جان کردن املت چایخانه‌ای می‌توانید به چایخانه عمو نعمت سر بزنید. 

در ضمن در کنار پارک ساحلی میرمهنا کیش یک مجموعه ورزشی بزرگ ساخته شده است که برای گروه‌های سنی متفاوت مناسب است. این مجموعه شامل یک سالن ورزشی بزرگ سرپوشیده و چند زمین چمن است که در بلوار جاسک واقع شده است. سالن سرپوشیده این مجموعه به عنوان مدرسه ژیمناستیک شناخته می‌شود.

آدرس: کیش، بلوار پیامبر اعظم، خیابان بهشت، پارک ساحلی میرمهنا

پاپارک ساحلی سیمرغ، پیاده‌روی در آرامش

اگر به مکان‌های سرپوشیده علاقه ندارید یا دوست دارید در فضای آرام ساحل کیش پیاده‌روی کنید به پارک ساحلی سیمرغ بروید. پارک ساحلی سیمرغ در بخش جنوبی جزیره واقع شده است و به خاطر امکانات خوب و تفریحات جالبش به یکی از بهترین پارک های کیش اگر به مکان‌های سرپوشیده علاقه ندارید یا دوست دارید در فضای آرام ساحل کیش پیاده‌روی کنید به پارک ساحلی سیمرغ بروید.

پارک ساحلی سیمرغ در بخش جنوبی جزیره واقع شده است و به خاطر امکانات خوب و تفریحات جالبش به یکی از بهترین پارک های کیش تبدیل شده است. اگر اهل ورزش باشید احتمالا از پارک ساحلی سیمرغ استقبال خواهید کرد. می‌توانید همراه با دوستان یا اعضای خانواده‌ به زمین‌های ورزشی یا پیست اسکیت این پارک بروید و با توجه به سلیقه‌ خودتان بدمینتون، تنیس یا پینگ‌پنگ بازی کنید. 

آدرس: کیش، جاده جهان، کنار هتل سیمرغ، پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی مرجان، یک عصر دل‌انگیز

پارک ساحلی مرجان

کیش را با نام جزیره مرجانی نیز می‌شناسند. از این رو پارک ساحلی مرجان یکی از معروف‌ترین پارک های کیش است که برای گذراندن یک عصر دل‌انگیز انتخاب درستی است. در پارک ساحلی مرجان از بهترین پارک های کیش امکاناتی از جمله آلاچیق، باربیکیو، چایخانه و رستوران، مسیر دوچرخه سواری وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید از تفریحاتی چون کایت سواری، شاتل، غواصی و دیگر ورزش‌های آبی مانند پاراسل، بنانا سواری، فلای برد و جت اسکی در پارک ساحلی مرجان لذت ببرید. 

آدرس: کیش، روبروی بازار مرجان. 

پاسپورت دومینیکا

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

پارک ساحلی مرد ماهیگیر یک پارک بزرگ با آبنماهای زیبا و یک مجسمه بزرگ است که برای مسافران جذاب و دیدنی است. این مجسمه یک مرد ماهیگیر را نشان می‌دهد که در حال انداختن تور در دریای خلیج فارس است. در پارک ساحلی مرد ماهیگیر می‌توانید از تماشای مجسمه‌های شنی لذت ببرید. پارک مرد ماهیگیر دارای امکاناتی از جمله سایه‌بان و سرویس بهداشتی است. 

آدرس: کیش، خیابان فردوسی، میدان ساحل، پارک ساحلی مرد ماهیگیر

پارک های کیش که ساحلی نیستند

بهترین پارک های کیش

علاوه بر پارک‌های ساحلی کیش چندین پارک برای تفریح و سرگرمی و بازی نیز در جزیره وجود دارد. پارک‌هایی که ممکن است به ساحل نزدیک باشند اما پارک ساحلی نیستند. از طرف دیگر این پارک‌ها معمولا دارای شهربازی، زمین بازی کودکان و دریاچه مصنوعی است. 

پارک شهر کیش با بزرگترین شهربازی سرپوشیده جزیره

پارک شهر کیش تلفیقی از هیجان، آرامش و طبیعت است. چه اهل پیاده‌روی و ورزش باشید چه اهل خرید و بازارگردی پارک شهر بهترین انتخاب خواهد بود چرا که هم امکانات رفاهی و تفریحی خوبی دارد هم به مراکز خرید جزیره نزدیک است. استخر یا دریاچه مصنوعی پارک شهر کیش اولین و بزرگ‌ترین دریاچه جزیره است و با هدف ایجاد فضایی برای تفریحاتی چون قایق‌سواری در مرکز شهر ساخته شد. بنابراین یکی از تفریحات پارک شهر قایق‌سواری است. می‌توانید با تهیه بلیط و پرداخت مبلغ مشخص سوار قایق‌های پدالی شوید. اگر در فصل زمستان به پارک شهر بروید شاهد پرواز مرغابی‌ها و غازها در دریاچه خواهید بود. 

علاوه بر وجود دریاچه، شهربازی هایلند در پارک شهر واقع شده است. می‌توان گفت هایلند یکی از معروف‌ترین شهربازی‌های جزیره است و میان مسافران بسیار محبوب است. اگر در فصل تابستان راهی پارک شهر کیش شده باشد احتمالا گرمای طاقت‌فرسا اذیت‌تان خواهد کرد. بنابراین شهربازی سرپوشیده هایلند می‌تواند انتخاب خوبی باشد. قیمت بلیط ورودی برای هر نفر 50 هزار تومان است و با توجه به بازی‌های انتخابی شما بر قیمت بلیط افزوده می‌شود. ساعات کار این مجموعه نیز همه روزه و حتی روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 24 است.

زمین بازی با سقف متحرک برای روزهای داغ تابستان یکی دیگر از امکانات جزیره است که برای بسیاری از مسافران که بچه کوچک دارند مناسب است. زمین بازی کودکان با چمن مصنوعی پوشیده شده است و وسایل بازی آن متنوع است. از میز پینگ پنگ، زمین چمن مخصوص والیبال، بسکتبال و فوتبال تا پیست اسکیت انتخاب‌های پیش روی بچه‌ها و بزرگ‌ترها است. 

پارکینگ اختصاصی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و آلاچیق برای پیک‌نیک از دیگر امکانات پارک شهر کیش است.

آدرس: کیش، بلوار خلیج فارس، قبل از میدان امیر کبیر.

برای دسترسی به پارک شهر کیش با وسایل نقلیه عمومی باید از خط شماره 2 مینی‌بوس کیش استفاده کنید و در میدان امیرکبیر پیاده شوید. 

پارک درخت سبز کیش، درختی که دیگر نیست!

پارک درخت سبز کیش

درخت سبز کیش دیگر نیست اما پارک درخت سبز کیش که در منطقه شمالی جزیره واقع شده است یکی دیگر از پارک‌های غیرساحلی این جزیره محسوب می‌شود. این منطقه در گذشته محل اسکان پرتغالی‌های مهاجم بوده است و حالا یک پارک زیبا و سرسبز جای دره پرتغالی‌ها را گرفته است. از ویژگی‌های مثبت پارک درخت سبز کیش می‌توان به نزدیک بودن این پارک به جاهای دیدنی کیش اشاره کرد. به طور مثال آب انبار کیش، روستای تاریخی حریره و شهر زیرزمینی کاریز به پارک درخت سبز کیش نزدیک هستند

پارک درخت سبز کیش دارای امکانات زیر است: 

آلاچیق

باربیکیو

سرویس بهداشتی 

رستوران

نیمکت

بوفه

آدرس: کیش، خیابان کرانه، خیابان درخت سبز.

پارک هنگام، در جوار دریا!

بهترین پارک های کیش

پارک هنگام کیش یکی از بهترین پارک های کیش است که برای افراد دارای معلولیت نیز مناسب است زیرا دسترسی با ویلچر در آن ممکن است. علاوه بر این، فضای سبز، نزدیکی به دریا، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، رستوران‌ و کافه، آلاچیق و نزدیکی مراکز خرید از امکانات و ویژگی‌های مثبت پارک هنگام کیش است.

پارک هنگام کیش در ساحل شرقی جزیره واقع شده است و به خیابان ابن سینا و فردوسی دسترسی دارد. این پارک در نزدیکی مرکز خرید میکا مال و مرکز خرید پردیس 2 قرار گرفته است و از این جهت یکی از بهترین پارک های کیش بین مسافران محسوب می‌شود. 

آدرس: کیش، خیابان فردوسی برای دسترسی به پارک هنگام کیش می‌توانید از اتوبوس‌های خط شماره 2 جزیره استفاده کنید و در ایستگاه مرکز خرید پردیس پیاده شوید. بعد از 5 دقیقه پیاده‌روی به پارک هنگام خواهید رسید.

پارک آبشار، پارکی با طراحی منحصربه‌فرد

پارک آبشار یکی دیگر از پارک های کیش است که در این مقاله معرفی می‌کنیم. نام این پارک از طراحی جالب آن گرفته شده است. این پارک آبشارهای مصنوعی و آبنماهای متعددی دارد که به ویژه در شب زیبایی خاصی دارد. همچنین وجود صخره‌ها در کنار آبنماها، آبشارهای کوچک و رودهای جاری بر زیبایی این پارک افزوده شده است. پارک آبشار برای یک پیک نیک دوستانه و خانوادگی انتخاب خوبی است. 

آدرس: کیش، بلوار فردوسی، روبه‌روی پارک هنگام

پاپارک بازی ماسه، پارکی برای بچه‌ها

پارک بازی ماسه

اگر با بچه کوچک راهی جزیره کیش می‌شوید پیدا کردن تفریحات مخصوص کودکان باعث می‌شود تا بچه‌ها هم خوش بگذرانند. در پارک ماسه کیش که یکی از بهترین پارک های کیش برای بچه‌ها است، می‌توانید شاهد خلاقیت و لذت بچه‌ها باشید. 

آدرس: کیش، میدان مرجان

پارک آهوان، در کنار زیباترین‌ها

پارک آهوان کیش در واقع یک پارک محافظت شده در بخش جنوبی جزیره است که مساحت آن به 2 هکتار می‌رسد. در این پارک محافظت شده آهوان با آزادی کامل در مسیر جاده یا در پارک قدم می‌زنند. مسافران کیش می‌گویند زیبایی این پارک به این است که هنگام عبور از جاده می‌بینید که یک آهو ایستاده و شما را نگاه می‌کند.

آدرس: کیش، بزرگراه خلیج فارس، میدان ابن سینا

پارک دلفین، بامزه و رویایی

بهترین پارک های کیش

پارک دلفین کیش یکی از پارک های کیش است که تنوع زیادی دارد. در ایستگاه اول این پارک پرندگان جذابی را خواهید دید. بعد به مهمانی دلفین‌ها و پنگوئن‌ها می‌روید و شاهد نمایش دلفیناریوم خواهید بود. در ایستگاه سوم خزندگان را خواهید دید؛ از تمساح تا مار بوآ و چندین گونه خزنده دیگر. در ایستگاه پایانی پارک دلفین خبری از خزنده و پرنده و پستاندار نیست. بلکه شاهد یک کلاسیک شو حرفه‌ای از کمدین‌های معروف جزیره خواهید بود.

همچنین می‌توانید از عکاسانی که در پارک دلفین کیش حضور دارند بخواهید که از شما و همراهانتان عکس یادگاری بگیرند. حتی می‌توانید سفارش چاپ عکس را روی لیوان یا کاغذ بدهید یا به غرفه‌های مخصوص سوغات سر بزنید و از خرید لذت ببرید.

قیمت بلیط برای هر نفر حدود 400 هزار تومان است، برای کودکان 2 تا 4 سال بلیط نیم‌بها حساب می‌شود و برای کودکان زیر دو سال کاملا رایگان

آدرس: کیش، خیابان جهان، میدان دلفین

پارک کیبل اسکی، لذت اسکی روی آب

پارک کیبل اسکی یکی از پارک های کیش از نوع تفریحی است که حسابی میان گردشگران محبوب شده است. کیبل اسکی همان اسکی روی آب اما برای آماتورها است و شخص با یک کابل که به سکوی پارک متصل است کنترل می‌شود تا از غرق شدن جلوگیری شود. پارک کیبل اسکی در نزدیکی اسکله تفریحی واقع شده است. قیمت بلیط در پارک کیبل اسکی کیش 436 هزار تومان برای سال 1401 است. این مبلغ برای 12 دقیقه اسکی روی آب در نظر گرفته شده‌است. همچنین ساعت مراجعه به پارک کیبل اسکی کیش 9 تا 16 هر روز است.

آدرس: کیش، میدان فردوسی، خیابان پروین اعتصامی، روبروی کافه طهرون

برای دسترسی به پارک کیبل اسکی با مینی‌بوس باید سوار یکی از خطوط مینی‌بوس کیش شوید و در ایستگاه ساحل پیاده شوید. بعد از 10 دقیقه پیاده‌روی به پارک کیبل اسکی می‌رسید. 

جمع‌بندی

از جمله جاهای دیدنی کیش که نباید بازدید از آن را از دست داد، پارک‌های زیبا و جذاب این جزیره هستند.در این مطلب زیباترین پارک‌های ساحلی و غیرساحلی کیش را معرفی کردیم اما قبل از هر چیز رزرو بلیط هواپیما کیش را فراموش نکنید.

سوالات متداول

کیش پارک ساحلی هم دارد؟

بله یکی از مهمترین جذابیت‌های جزیره زیبای کیش، پارک‌های ساحلی این جزیره هستند که از جمله آنها می‌توان به پارک ساحلی میرمهنا و پارک ساحلی سیمرغ اشاره کرد.

بهترین پارک‌های کیش برای کودکان کدامند؟

کیش امکانات مختلفی برای کودکان دارد. از جمله بهترین پارک های کیش برای کودکان می‌توان به پارک ماسه‌ و پارک شهر کیش اشاره کرد.

نظرات کاربران