پارک آبشار کیش
19 خرداد 1402
کیش

لذت شب های روشن در پارک آبشار کیش!

در جزیره‌ی کیش انقدر جذابیت‌ وجود دارد که برای سر زدن به تمام آنها باید  مدتها زمان داشته باشید! در حالت کلی اکثر گردشگران، کیش را به سواحل زیبا و تفریحات دریایی‌اش می‌شناسند؛ حال آنکه دیدنی‌های این جزیره‌ی محبوب ایرانی، بسیار بیشتر از این حرفهاست! «پارک آبشار» یکی از مکان‌های تماشایی کیش است که حتما باید از آن بازدید کنید. پس چنانچه از انواع تفریحات جزیره و گردش در مراکز تفریحی دلزده شدید، زمانش رسیده تا در کنار خانواده و دوستان، سری به پارک آبشار کیش بزنید و از فضای منحصربه‌فرد آن لذت ببرید. در این گزارش با معرفی این پارک زیبا در کنار ما باشید:

رزرو تور کیش

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

فضای داخلی

همین ابتدا بهتر است بدانید که پارک آبشار وسیله بازی خاصی ندارد و از اساس برای کار دیگری ساخته شده ‌است! پس امیدواریم که به کودکان‌تان وعده‌ی تاب و سرسره‌بازی نداده باشید که اینجا از این خبرها نیست!

باید اشاره کنیم که سازندگان -برای بازنمایی عینی فضای کوهستانی- پارک را با سطحی ناهموار ساخته‌اند. به‌عنوان نمونه، سنگفرش‌های پارک آبشار کیش از لاشه‌سنگ گرفته‌شده و پله‌های زیاد هم، تصویر بوستان‌های کوهستانی را در ذهن بازدیدکنندگان متبادر می‌کنند. به سببِ وجودِ همین پستی و بلندی‌ها، برای افراد خیلی مسن مکان چندان مناسبی نیست. 

پارک آبشار کیش را درواقع با الهام از پارک‌های مناطق مدیترانه‌ای، با اقسام درختان بومی و بوته‌های پر از گُل طراحی کرده‌اند. همچنین وجود آبشار‌ها و فواره‌های پرتعداد، علاوه بر تلطیف هوا و خنکای همیشگی، جلوه‌ای روح‌نواز و خیال‌انگیز به این مکان بخشیده است.

برای درک بهتر فضای پارک، چشمانتان را ببندید و درختان و برکه‌های نورپردازی‌ شده را تصور کنید؛ البته با پس‌زمینه‌‌‌ای روح‌نواز از آوای رود و آبشار! انصافاً قشنگ نیست؟

پیک‌نیک و دورهمی

پارک آبشار کیش

کمتر مکانی در جزیره پیدا می‌شود که بتوان به‌راحتی بساط پیک‌نیک را پهن کرد و یک دل سیر کباب سیخ زد! اگر نمی‌دانستید، حالا در جریان باشید که تقریباً در تمام مناطق جزیره کیش، منقل چاق کردن ممنوع است و به‌هیچ احدی اجازه‌ی این کار داده نمی‌شود. اما خوشبختانه پارک آبشار کیش از این قاعده مستثنی‌ست و حتی امکانات هم برای‌تان فراهم است! از این بهتر می‌خواهید؟ 

از ویژگی‌های جذاب این بوستان، منقل‌های کباب‌پزی به همراه صندلی‌های سنگی هستند که می‌توانید مانند صندلی‌های غذاخوری از آنها استفاده کنید و از روز خود حسابی لذت ببرید. اما اگر ملزومات این کار را همراه ندارید، نگران نباشید! غذاخوری‌های باکیفیت پارک آبشار کیش همیشه آماده پذیرایی از شما هستند.

بهترین زمان بازدید از پارک آبشار‌ کیش

آب و هوای کیش تقریبا همیشه شرجی است و گرمای هوا کلافه کننده است؛ با این اوصاف مشخص است که فصول سرد سال باید انتخاب بهتری برای بازدید از دیدنی‌های جزیره باشد. اما ما به شما می‌گوییم که تفاوت چندانی نمی‌کند در چه فصلی به جزیره سفر کرده‌اید، شب‌های پارک آبشار کیش همیشه هوای مطبوع و دلچسبی دارد. اصلا این همه آبشار و برکه و فواره‌ را برای همین ساخته‌اند! درضمن نورپردازی‌های زیبای این مکان در شب‌ها کاملا به چشم می‌آیند و جلوه‌ای بهشتی به پارک می‌بخشند.

البته باید اشاره کنیم که اگر در هوای زمستانی مسافر کیش شدید، روزها هم به پارک آبشار کیش بروید و لوکیشن‌های جذاب عکاسی را از دست ندهید. همچنین فراموش نکنید که با تحویل بهار و شکفتن گل بوته‌ها، این بوستان به تکه‌ای از بهشت تبدیل می‌شود که با رعایت اصول مقابله با آفتاب‌سوختگی، می‌توانید از این پارک زیبا بازدید کنید.

نکاتی که بهتر است بدانید

پارک آبشار کیش

اگر پس از یک کیش‌گردی جانانه، تصمیم گرفتید تا ادامه‌ی روز خود را در پارک آبشار کیش سپری کنید، این بخش گزارش برای شما نوشته شده است. پس در ادامه مطلب همراه سه‌کلیک باشید:

* لازم نیست با خودتان منقل ببرید: شما در پارک آبشار کیش به منقل نیاز پیدا نخواهید کرد! در این مکان منقل‌های مخصوصی برای تهیه و پختن کباب فراهم شده است تا علاوه بر حفاظت از پوشش گیاهی پارک، اسباب آسایش شما به بهترین شکل فراهم باشد.

*  احتمالاً به این وسایل نیاز پیدا می‌کنید: زیرانداز برای استراحت، بالش و متکا، ظرف و ظروف برای صرف غذا یا چای، ملزومات روشن کردن منقل مانند کبریت یا فندک، ابزار دم‌آوری چای یا قهوه مانند کتری یا قوری و … 

پاسپورت دومینیکا

* نگران سرویس بهداشتی نباشید: برای رفاه حال بازدیدکنندگان، تعدادی سرویس بهداشتی در در پارک آبشار کیش ساخته شده است.

* ضدآفتاب فراموش نشود: اگر در گرمای روز از این پارک بازدید می‌کنید، حتما کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی همراه خود داشته باشید. خاطرتان باشد که یک کلاه لبه‌دار به شما کمک زیادی خواهد کرد.

* کفش راحت بپوشید: معابر پارک آبشار پستی و بلندی‌های زیادی دارد و پُر از راه‌پله و سنگ‌فرش‌های ناهموار است. برای مراقبت از پاهای‌تان حتما از کفش‌های راحت استفاده کنید.

* مراقب سالمندان باشید: پارک آبشار کیش به سبب پستی و بلندی‌های پرتعداد، برای سالمندان مناسب نیست. 

* نکته: این بوستان به وسایل بازی کودکان مجهز نیست. برای این منظور شما می‌توانید از «پارک هنگام» که روبروی پارک آبشار کیش قرار دارد استفاده کنید.

تفریحات پارک آبشار کیش

پیاده‌روی و پله‌نوردی سبک 

پارک آبشار کیش

در سرتاسر پارک مسیرهای سنگفرش برای پیاده‌روی و راه‌پله‌های پرتعداد وجود دارند که می‌توانید برای یک پیاده‌روی سبک از آنها استفاده کنید. علاوه بر این در تمام بوستان، سنگ‌ها و صندلی‌هایی برای استراحت شما وجود دارند که در صورت خستگی از آنها استفاده کنید.

لوکیشن‌های زیبا برای عکاسی 

به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های عکاسی در جزیره‌ی کیش خوش آمدید! پارک آبشار کیش با طبیعت هیجان‌انگیز و انواع آبشار، فواره و برکه‌های بی‌نظیرش، همان مکان خاصی‌ست که همیشه به دنبالش بودید! توصیه می‌کنیم فرصت عکاسی در این بوستان رویایی را از کف ندهید و لایک‌خور اینستاگرام‌تان را حسابی بالا ببرید! چنین موقعیتی مگر تا سفر بعدی به جزیره‌ی زیبای کیش، دیگر نصیب‌تان نخواهد شد.

شب‌های روشن

نورپردازی‌های این پارک به حدی زیباست که همین یک نکته برای سر زدن به آن کفایت می‌کند. بهتر است بدانید این نورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آلودگی نوری را به حداقل می‌رسانند و شب‌های جزیره را به زیباترین شکل ممکن نمایش می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به کیش، شبگردی در پارک آبشار را پشت گوش نیاندازید! بعدا فرصتی برای حسرت خوردن وجود نخواهد داشت!

سخن آخر

پارک آبشار کیش از محبوب‌ترین مکان‌های جزیره محسوب می‌شود که با هتل‌های معروف و مراکز خرید عمده‌ی شهر، فاصله چندانی ندارد. بازدید از این بوستان برای رفع خستگی و سرحال آمدن شما انتخاب مناسبی است. توصیه می‌کنیم هنگام سفر به جزیره‌ زیبای کیش، حتما به پارک آبشار هم سر بزنید.

نظرات کاربران