پارک مینا کیش
20 خرداد 1402
کیش

در پارک خانواده کیش چه تفریحاتی انجام بدهیم؟

پارک خانواده کیش واقع در منطقه‌ی میر مهنا، دومین پارک جزیره کیش است که با وسعت 53 هزار متری، امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. 

رزرو تور کیش

اگر خیال دارید برای ساعاتی از مراکز خرید و سروصدای کیش فاصله بگیرید، این پارک زیبا با جذابیت‌هایی مانند آب‌نماهای «اینتراکتیو» و «رود خروشان»، پیست مخصوص دوچرخه‌سواری، آمفی‌تئاتر، زمین‌های مخصوص چمن مصنوعی و بدمینتون، میز پینگ‌پنگ، پیست اسکیت سواری و … آماده‌ی فراهم کردن یک روز بانشاط و زیبا برای شماست! 

همچنین اگر از بازی با وسایل این مکان فرح‌بخش خسته شدید، می‌توانید از استراحت در سایبان‌های چادری و آلاچیق‌های دلچسب آن لذت ببرید.

ناگفته نماند که این پارک سرشار از پوشش گیاهی سازگار با آب‌وهوای جزیره است و علاوه‌بر این، دیوارهای اینجا با توانایی و خلاقیت مثال‌زدنی هنرمندان و نقاشان کیش، طراحی شده‌اند.

در یک جمله، پارک خانواده کیش همه‌چیز را برای سپری کردن یک روز زیبا و آرامبخش آماده کرده ‌است! اگر می‌خواهید پیرامون این مکان باصفا بیشتر مطالعه کنید، در ادامه‌ی گزارش با ما باشید:

پارک خانواده کیش کجا قراد دارد؟

پارک خانواده کیش

پارک خانواده کیش در مجاورت ساحل شمال غربی واقع شده‌است و از دیدنی‌ترین مکان‌های جزیره کیش به‌حساب می‌آید. البته لازم است نکته مهمی را متذکر شویم که در کیش‌گردی حسابی به کار تان خواهد آمد! شما باید به‌خاطر داشته باشید که اکثر جذابیت‌های توریستی این شهر -مانند هتل‌های لوکس و رستوران‌های درجه اول- در ساحل شرقی متمرکز شده‌اند؛ برای همین هم غالباً در این منطقه با ازدحام جمعیت مواجه خواهید شد.

اما بخش دیگر جزیره، -یعنی همان جایی که پارک خانواده قرار دارد- عملاً به وجود خانه‌های مسکونی و البته آرامش نسبی‌اش شهرت دارد. پس اگر به دلایلی غیر از سیر و سیاحت مسافر جزیره هستید یا حتی برنامه‌ای برای ریخت و‌ پاش پول‌تان ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به این قسمت از شهر هم سر بزنید و از پارک خانواده کیش بازدید کنید. 

ساده‌ترین راه یافتن پارک خانواده کیش ، استفاده از نقشه‌ی گوگل‌مپ است. اما اگر هنگام جستجو در گوگل این منطقه را پیدا نکردید، نگران نشوید! این مکان در نقشه‌های اینترنتی معمولا با دو نام مختلف شناخته می‌شود که ربط چندانی هم به یکدیگر ندارند: «بوستان مینا» نام دیگر پارک خانواده کیش است که با اندکی کاوش در وب به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

«پارک مینا» در «شهرک میرمهنا» احداث شده؛ پس برای رسیدن به آن باید از خیابان میرمهنا عبور کنید و سپس مسیرتان را به طرف «خیابان مینا» ادامه دهید.

دیدنی‌ها و امکانات پارک خانواده کیش

دورهمی در میان نخل‌ها

پوشش گیاهی اینجا دقیقاً با طبیعت جزیره همخوان است. شما در پارک خانواده کیش می‌توانید انواع درختان نخل‌، گل کاغذی‌های دلربا، کاکتوس و انواع گل‌های جنوبی را تماشا کنید. همچنین وسایل بازی، سرگرمی و انواع دستگاه‌های ورزشی برای استفاده‌ی بازدیدکنندگان فراهم است و به جرات می‌توان گفت که با یکی از مجهزترین بوستان‌های جزیره طرف هستیم. درواقع این پارک در مقایسه با پارک‌های دیگر کیش از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و برای یک دورهمی و تفریح خانوادگی انتخاب مناسبی است.

در پارک مینا محوطه‌ی مجهزی برای بازی بچه‌ها فراهم است و سکوهای مخصوصی هم برای اقامت خانوادگی وجود دارد. پس لازم نیست خیلی هم نگران آفتاب و باران و … باشید! آلاچیق‌های متعدد اینجا جان می‌دهد برای برپا کردن بساط ناهار و جوجه‌کباب احتمالی!

یک مجموعه فرهنگی ورزشی کامل!

برای شرح دقیق‌تر پارک خانواده، لازم است به امکانات فرهنگی ورزشی کم‌نظیر این مکان اشاره کنیم. از جذاب‌ترین نکات بوستان مینا، درکنار هم قرار گرفتن کتابخانه، زمین‌های ورزشی، آمفی تئاتر روباز، مکان مخصوص دوچرخه‌سواری، پیست اسکیت، قایق‌های کنترلی، میز پینگ پنگ، زمین بسکتبال و … در یک محوطه است. این یعنی هر سلیقه‌ای داشته باشید، امکان مخصوصی برای پاسخ به نیاز شما فراهم است! آیا چیز بیشتری از یک پارک می‌خواهید؟

امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان

دورهمی در میان نخل‌ها

شما همواره می‌توانید از بوفه، رستوران، آلاچیق، نمازخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی و … استفاده کنید. بهتر است بدانید که در پارک خانواده کیش ، استاندارد بالایی در ساخت و نصب مبلمان شهری رعایت شده است که علاوه بر راحتی، در آب وهوای مرطوب جزیره هم زنگ نمی‌زنند.

پاسپورت دومینیکا

دوچرخه‌های اجاره‌ای؛ چرا باید در پارک خانواده کیش دوچرخه‌سواری کنید؟

دوچرخه‌سواری در جزیره‌ی جادویی کیش آسان و سرگرم کننده است. تعداد دوچرخه‌هایی که در شهر می بینید هر سال بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد که استفاده از دوچرخه به‌عنوان جایگزین معتبری برای اتومبیل شروع به رشد کرده است. برای همین  تقریباً در تمام جزیره به‌آسانی می‌توانید دوچرخه مورد نظرتان را اجاره کنید و برای تماشای غروب آفتاب بر فراز خلیج زیبای «همیشه فارس» رکاب بزنید.

 اجاره دوچرخه در پارک خانواده کیش هم -مثل پارک‌های دیگر جزیره- به خوبی انجام می‌شود. پس خاطرتان  باشد با کرایه‌‌ی دوچرخه برای یک ساعت، سریعاً خود را به خیابان برسانید و از آنجا زیباترین غروب خاور میانه را تماشا کنید! خوشبختانه منظره‌ی غروب‌های دلربای کیش از پارک مینا هم پیداست و دیگر همه می‌دانند که کیش زیبا، یکی از شورانگیزترین غروب‌های دنیا را دارد.

بهترین زمان بازدید از پارک خانواده کیش

دورهمی در میان نخل‌ها

آب و هوای جزیره‌ی کیش مانند دیگر شهرهای ساحلی دنیا، گرم و مرطوب است، برای همین هم بهتر است در فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان از آن بازدید کنید. البته درنظر داشته باشید که بیشتر جشنواره‌های فصلی کیش در تابستان برگزار خواهند شد و همین مساله سبب افزایش مسافرت‌های تابستانی شده‌است.

پس به‌خاطر داشته باشید که اگر در فصل تابستان مهمان جزیره شدید، ساعت‌های پایانی روز را به بازدید از پارک خانواده کیش اختصاص بدهید. توجه کنید که گرما و شرجی جزیره احتمالا خارج از تحمل شما است و همین مساله لذت کاوش در بوستان زیبای مینا را بر شما حرام خواهد کرد!

هرگز فکر نکنید که شب‌های پارک خانواده کیش خلوت و خالی از شور و نشاط است! آبنما‌ها و فواره‌های اینتراکتیو جذابی در این پارک وجود دارند که با طراحی انواع نورپردازی و حرکات زیبا، شب‌های شما را نورانی و تماشایی خواهند کرد. علاوه‌بر این آلاچیق‌های پُرتعداد این مکان برای دورهمی‌های دوستانه مناسب‌اند و استراحت در یک محیط جذاب خانوادگی، خستگی روز شلوغ و شرجی شما را برطرف خواهد کرد.

حرف آخر

پارک خانواده کیش مکان مناسبی برای بازی و سرگرمی بچه‌ها و همچنین پیک‌نیک‌های خانوادگی است. شاید فاصله‌ی تقریباً زیاد این مکان با دریا، تنها نقدی‌ست که به این بوستان زیبا وارد باشد. شما در پارک خانواده به دریا دسترسی ندارید، هرچند که جزیره کیش وسعت زیادی ندارد و کرانه ساحلش از همه‌جا پیداست. 

پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به جزیره زیبای کیش حتما به پارک خانواده سر بزنید و از امکانات تفریحی رفاهی جذاب آن بهره‌مند شوید.

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

نظرات کاربران