کیش
21 خرداد 1402
کیش

سفر ارزان به کیش + معرفی تفریحات و رستوران‌های خوش قیمت

کیش یکی از مدرن‌ترین و بهترین جزیره‌های ایران است که با وجود تعداد زیاد مسافران هر سال بر امکانات تفریحی و اقامتی آن افزوده می‌شود. به دنبال بالا رفتن کیفیت، قیمت خدمات نیز افزایش می‌یابد و شاید به همین دلیل بسیاری از مسافران جزیره کیش را از فهرست مقصدهای سفر خود خط بزنند. بیایید به دنبال راه حل بگردیم. آیا سفر ارزان به کیش غیر ممکن است؟ 

رزرو تور کیش

اگر شما هم از این دسته از افراد هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید تا برنامه سفر ارزان به کیش را بررسی کنیم. 

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

سفر ارزان به کیش به علت فصل 

کیش

تابستان‌های کیش آنقدر گرم است که مسافران کمتری در جزیره دیده می‌شود. هوا بسیار شرجی و گرم است. به همین دلیل بسیاری از مسافران پاییز را برای سفر به کیش انتخاب می‌کنند. اما اگر به دنبال یک راه برای سفر ارزان به کیش هستید و از گرما فراری نیستید تابستان به ویژه شهریور را برای سفر به کیش انتخاب کنید. در ضمن می‌توانید با انتخاب تفریحات آبی کمی از گرمای سوزان جزیره کم کنید ودر جشنواره‌ها و مسابقاتی که برگزار می‌شود شرکت کنید. از سویی دیگر تمام پاساژها و مراکز خرید در فصل تابستان حراج برگزار می‌کنند و می‌تواند فرصت خوبی برای خرید لباس و سایر اقلام باشد.

سفر با هواپیما یا خودرو شخصی؟

در نگاه اول به نظر می‌رسد سفر با خودرو شخصی ارزان‌تر از هواپیما باشد اما به یاد داشته باشید که هزینه‌ بنزین، هزینه خوردوخوراک طی مسیر، زمان طولانی سفر و هزینه لندیکرافت برای عبور از دریا و عوارض ورود به جزیره احتمالا از قیمت بلیط هواپیما هم بیشتر خواهد شد. پس در خرید بلیط هواپیما شک نکنید. اما یادتان باشد که قیمت بلیط به خاطر تابستان داغ جزیره کاهش می‌یابد و می‌توانید بلیط هواپیما را با قیمت کمتری تهیه کنید. از طرفی بلیط چارتری یا لحظه آخری هم انتخاب خوبی است و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. 

سفر با قطار به سبک کوله‌گردها

قطار

اگر کوله‌بارتان برای سفر سبک است و دوست دارید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید پیشنهاد ما سفر با قطار یا اتوبوس است. این نوع سفر برای افراد تنها و کسانی که به صورت دانشجویی و دوستانه سفر می‌کنند مناسب است. از هر جای ایران که هستید بلیط قطار یا اتوبوس بندرعباس را تهیه کنید. سپس در بندر سوار قایق شوید. قیمت بلیط قطار یا اتوبوس معمولا به صرفه و مناسب است. 

اقامتی به صرفه در سفر ارزان به کیش

اگر فصل تابستان را برای سفر به کیش انتخاب کرده باشید به احتمال زیاد قیمت اقامت در هتل‌ها در کمترین میزان خود قرار دارد. اما اگر قصد دارید تا با حداقل بودجه سفر کنید و کیفیت هتل برای شما در اولویت نیست سراغ هتل‌های 2 ستاره و 3 ستاره بروید. از هتل‌های دو ستاره کیش می‌توان به هتل فانوس، هتل شباویز، هتل ققنوس و هتل ستاره اشاره کرد. همچنین هتل‌های سه ستاره جزیره عبارت است از: هتل گاردنیا، هتل ریان قائم، هتل آرامش، هتل آفتاب شرق و هتل سارا. 

تفریحات کیش؛ کدام یکی ارزان‌تر است؟

شاتل

تفریحات آبی و غیر آبی کیش شاید تنها دلیل سفری بعضی از مسافران باشد. در این قسمت چند تا از بهترین تفریحات که قیمت مناسبی هم دارند را معرفی می‌کنیم.

خانه بومیان کیش: 40 هزار تومان

شهر باستانی حریره: رایگان

سواحل شمال و شرق جزیره: رایگان

اسکله تفریحی: رایگان

ماهیگیری در ساحل میرمهنا: رایگان

پاسپورت دومینیکا

شاتل: 218 هزار تومان

کشتی آکواریوم: 250 هزار تومان

جنگ شبانه بابک شو: 320 هزار تومان

تم پارک ژوراسیک: 380 هزار تومان

تله کابین: 272 هزار تومان

رستوران‌های خوش قیمت کیش با آدرس

در هر صورت طی سفر به کیش باید مبلغی را برای خورد و خوراک در نظر بگیرید. هزینه غذا می‌تواند با کمی خلاقیت و داشتن امکانات آشپزی کاهش یابد. پس اگر امکان آشپزی دارید خودتان غذا درست کنید. اگر هم نه سراغ رستوران‌های خوش قیمت جزیره بروید. 

رستوران جوان: کیش، شهرک پردیس، خیابان پروین اعتصامی

رستوران مادربزرگ: کیش، خیابان کرانه، کنار شهر تاریخی حریره، رستوران مادربزرگ. 

اینستاگرام: madarbozorg_restaurant@

رستوران سنتی پوریا: کیش، میدان پردیس، هتل پارمیس، رستوران سنتی پوریا. 

اینستاگرام: sofrekhane_poria@

رستوران عمو اکبر: کیش، روبروی بازار پانیذ، مجتمع حافظ، رستوران دریایی عمو اکبر.

رستوران دریاسالار: کیش، بلوار فردوسی، روبه‌روی بازار پانیذ، مجتمع حافظ، رستوران دریا سالار.

حمل و نقل عمومی در سفر ارزان به کیش

خط شماره 1 مینی‌بوس

قطعا گرفتن تاکسی دربستی هزینه زیادی روی دستتان می‌گذارد به خصوص اگر مسافت سفر درون جزیره‌ای شما طولانی باشد. این تاکسی‌ها از تاکسیمتر استفاده می‌کنند و گران‌ هستند. بهترین انتخاب برای سفر ارزان به کیش استفاده از مینی‌بوس است. ایستگاه‌های مینی‌بوس به مراکز خرید جزیره بسیار نزدیک است. 

جزئیات خط شماره 1 مینی‌بوس: 

ایستگاه میرمهنا > فاز A خیابان کنار > دبستان پسرانه مولوی > بلوار میرمهنا > ایستگاه گلدیس > ایستگاه صدا و سیما > ایستگاه بازار ونوس > میدان ساحل > ایستگاه بازار مروارید > ایستگاه بازار پردیس(ضلع جنوبی) > ایستگاه بازار مرجان > ایستگاه پارک دلفین ها > بازگشت از مسیر

جزئیات خط شماره 2 مینی‌بوس:

ایستگاه پارک دلفین ها > ایستگاه بازار مرجان > میدان داریوش > خیابان مقابل ویلاهای پردیس و خانه گستر > ایستگاه بازار پردیس (ضلع شمالی) > میدان ساحل > ایستگاه بازار مروارید > میدان امیرکبیر > میدان ساحل > ایستگاه مجتمع بانک ها > سازمان منطقه آزاد کیش > بازار فرانسه > اداره پست > میدان دلیران > فاز ۵ شهرک صدف خیابان جاجرود > خیابان سفیدرود > خیابان کرمان > خیابان بینالود(مرکز خرید فاز۴ صدف) > خیابان الوند > خیابان شریعتی > خیابان عارف > مسجد امام حسن مجتبی(ع) > خیابان آذربایجان > خیابان خرمشهر > خیابان آسمان > ورودی مجتمع الهیه > تقاطع شهربازی > ایستگاه بازار مروارید > میدان امیرکبیر > هتل لاله > هتل صدف > کلینیک پزشکی > بازار بهکیش > ایستگاه بازار مریم > ایستگاه بازار ونوس > میدان ساحل > ایستگاه بازار پردیس(ضلع جنوبی) > ایستگاه پارک دلفین ها > بازگشت از مسیر

سخن پایانی

کیش جزیره‌ای مدرن با دیدنی‌ها و تفریحات متنوع است که هر نوع سفری را پوشش می‌دهد؛ چه با بودجه نامحدود سفر کنید چه با حداقل هزینه. بنابراین سعی کنید مناسب‌ترین گزینه برای رفت و آمد، اقامت و تفریح را با توجه به شرایط‌تان انتخاب کنید و لذت ببرید. امیدواریم سفر ارزان به جزیره برای شما خاطره‌انگیز شود.  

نظرات کاربران