پارک شهر کیش
10 خرداد 1402
کیش

پارک شهر کیش؛ بازی، هیجان و چند چیز باحال دیگر!

اگر اهل پیاده‌روی و ورزش باشید احتمالا پیدا کردن پارک‌های جدید یکی از علایق شماست. خب بیایید این بار در سفر سراغ پارک‌های مقصد بروید. مثلا اگر مسافر کیش هستید بگردید و بهترین پارک‌های کیش را پیدا کنید. مثل پارک شهر کیش. پارک شهر یکی از چند پارک جزیره است با این تفاوت که بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده جزیره را در خود جای داده است؛ هایلند. 

رزرو تور کیش

اصلا بیایید بیشتر با پارک شهر کیش آشنا شویم. پس تا انتهای این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید. 

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

معرفی پارک شهر

پارک شهر کیش

اگر دلتان می‌خواهد در پارکی قدم بزنید که هم به مراکز تفریحی نزدیک باشد هم به مراکز خرید، به پارک شهر کیش بروید. این پارک بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی جزیره را در دل خود جای داده است. قدم زدن در پارک شهر تفریحی رایگان است اما می‌توانید کمی هزینه کنید و سوار قایق‌های پدالی دریاچه شوید. برای رفتن به پارک شهر کافیست خودتان را به میدان امیرکبیر برسانید. هر وقت هم خسته شدید خودتان را در یکی از کافه‌های پارک مهمان یک فنجان قهوه کنید. 

این پارک بخش‌ها و امکانات مختلفی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. 

دریاچه مصنوعی

استخر یا دریاچه مصنوعی پارک شهر کیش اولین و بزرگ‌ترین دریاچه جزیره است که با هدف ایجاد فضایی دلنشین در مرکز شهر ساخته شد. در فصل زمستان مرغابی‌ها و غازها را در دریاچه می‌بینید که شنا می‌کنند. 

یکی از تفریحات پارک شهر قایق‌سواری است. وقتی برای تماشای دریاچه پارک شهر رفتید می‌توانید با تهیه بلیط ورودی سوار قایق‌های پدالی شوید و خوش بگذرانید. یادتان باشد که قایق‌سواری در شب‌ها با وجود گرمای کمتر هوا انتخاب بهتری است. علاوه بر این می‌توانید شب‌هنگام وقتی که هوا خنک‌تر است در کنار دریاچه قدم بزنید یا بدوید. 

شهربازی هایلند؛ یک دنیا بازی

شهربازی هایلند

شهربازی هایلند نیازی به معرفی ندارد. بیشتر مسافران کیش حداقل یک بار این شهربازی بزرگ و مجهز را امتحان کرده‌اند. این شهربازی سرپوشیده انتخاب خوبی برای روزهای گرم تابستانی و هر موقع دیگر از سال است. در هایلند لذت چرخ و فلک، سفینه، اتاق فرار، سینما گیم، رودخانه وحشی، رولر کاستر هوایی و تالار ارواح بر جانتان خواهد نشست.

زمین بازی کودکان

نکته جالب درباره زمین بازی کودکان سقف جابه‌جا شونده آن است. طراحان این پارک هوشمندانه عمل کردند و برای روزهای داغ تابستانی کیش راه‌حل مناسبی یافتند. معمولا بازی زیر حمام آفتاب خیلی برای کودکان جذاب نیست. پس تصمیم گرفتند سقفی متحرک برای روزهای تابستانی طراحی کنند. این سقف در طول روزهای خرماپزان تابستان بسته می‌شود و از گرما و شرجی هوا می‌کاهد. 

زمین بازی کودکان در پارک شهر کیش با چمن مصنوعی پوشیده شده است و کمی از خطرات بازی بچه‌ها می‌کاهد. پس اگر با کودکان به پارک شهر می‌روید با خیال راحت اجازه دهید تا از بازی لذت ببرد. مسافران کیش می‌گویند وسایل بازی کودکان در پارک شهر کیش متنوع و جذاب است و می‌تواند ساعت خوشی را برای بچه‌ها رقم بزند.

بازی در پارک شهر؛ فوتبال یا اسکیت؟

شهربازی هایلند

امکانات بازی در پارک شهر کیش وجود دارد از جمله میز پینگ پنگ، زمین چمن مخصوص والیبال، بسکتبال و فوتبال، پیست اسکیت، پیست دوچرخه‌سواری و مسیر تندرستی. پس اگر با نوجوان خود سفر می‌کنید یا دلتان می‌خواهد دوچرخه‌سواری کنید به مرکز اجاره دوچرخه در کنار اسکله تفریحی کیش بروید. انواع دوچرخه و سه‌چرخه در این مرکز اجاره داده می‌شود که هم مناسب بزرگسالان است هم مناسب بچه‌ها. 

از طرفی دیگر می‌توانید همراه سایر اعضای خانواده به زمین چمن بروید و یک دست فوتبال، بسکتبال یا والیبال بازی کنید. رقابت کنید و خوش بگذرانید. اگر هم اهل اسکیت هستید که چه خوب، مستقیم بروید سراغ پیست اسکیت پارک شهر. می‌توانید بازی کنید یا به عنوان تماشاگر بنشینید و شاهد خنده و هیجان اسکیت‌بازها باشید.

سایر امکانات و دیدنی‌های پارک شهر 

در کنار تمام امکاناتی که معرفی کردیم، پارک شهر یک آبنمای رنگی و میدان گل دارد که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. اما یکی از بهترین جاهای پارک شهر کافه‌های آن است. چند کافه در جای جای پارک 10 هکتاری شهر وجود دارد که برای گذران وقت و میل کردن یک نوشیدنی خنک یا یک عصرانه لذیذ مناسب است. 

پاسپورت دومینیکا

پارکینگ اختصاصی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و آلاچیق برای پیک‌نیک از دیگر امکانات پارک شهر کیش است. به هر حال اگر در یکی از هتل‌های نزدیک پارک شهر اقامت دارید بد نیست برای تنوع و عوض شدن حال و هوا به این پارک سر بزنید. 

هتل‌های نزدیک پارک شهر کیش

هتل سورینت مریم

هتل‌های فهرست زیر در نزدیکی پارک شهر واقع شده است:

  • هتل لوتوس
  • هتل سورینت مریم
  • هتل پانوراما
  • هتل آریان
  • هتل ایران
  • هتل لیلیوم
  • هتل پانیذ

یادتان باشد یکی از ورودی‌های پارک شهر کیش در مقابل هتل لیلیوم است. 

شکم‌گردی در پارک شهر کیش 

کافه و رستوران فست فود فانتزی تنها کافه رستوران پارک شهر کیش است. اگر بعد از بازی دلتان یک وعده غذای خوشمزه خواست بروید و لذت ببرید. 

البته یادتان باشد که رستوران صبای اصفهان، رستوران خرچنگ و رستوران وقت همبرگر و سیب‌زمینی در خیابان خلیج فارس و در ضلع شرقی پارک شهر واقع شده است. 

مراکز خرید نزدیک

مرکز خرید سارینا 2

شاید رفتن به مراکز خرید قبل یا بعد از قدم زدن در پارک انتخاب دور از ذهنی نباشد. پس اگر در سفر کیش به سر می‌برید و دلتان هم خرید و هم گردش می‌خواهد به فهرست زیر از نزدیک‌ترین مراکز خرید به پارک شهر نگاهی بیندازید. 

  • بازار مروارید 2
  • مرکز خرید سارینا 2
  • مرکز خرید دیپلمات
  • مرکز خرید پانیذ
  • رویا مال
  • سیتی سنتر کیش

پارک شهر دقیقا کجاست؟ 

برای دسترسی به پارک شهر کیش کافیست خودتان را به بلوار خلیج فارس برسانید، سپس به سمت میدان امیرکبیر بروید. پارک شهر را در مسیر خواهید دید. برای دسترسی آسان‌تر از خط شماره 2 مینی‌بوس کیش استفاده کنید و در میدان امیرکبیر پیاده شوید. 

آدرس: کیش، بلوار خلیج فارس، قبل از میدان امیر کبیر.

کلام پایانی

هر چند هوای کیش در تابستان بسیار گرم است اما بعضی مراکز تفریحی برای این مشکل راه‌حلی پیدا کرده‌اند. مثل پارک شهر کیش. وجود شهربازی سرپوشیده هایلند و زمین بازی کودکان که سقف متحرک دارد باعث شده تا پارک شهر بین مسافران محبوب شود. حالا شما بگویید آیا تا به حال به پارک شهر کیش رفته‌اید؟ از تجربه‌تان بنویسید.

اگر به دنبال رزرو تور کیش و گذراندن لحظاتی مهیج در این جزیره زیبا و دیدنی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

نظرات کاربران