پارک ساحلی میر مهنا
9 خرداد 1402
کیش

تفریح و خوش گذرانی در پارک ساحلی میرمهنا کیش

کیش جاهای دیدنی کم ندارد. از مراکز خرید بسیار خوب گرفته تا سواحل زیبا و دیدنی که لحظاتی شگفت‌انگیز را برای مسافران این جزیره رقم می‌زنند. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک قرار است سراغ پارک ساحلی میرمهنا برویم که دیدنش را به همه مسافران کیش پیشنهاد می‌کنیم. این ساحل نسبت به سایر سواحل کیش خلوت‌تر است پس انتخاب خوبی برای گذراندن یک عصر دلپذیر است. 

رزرو تور کیش

فضای ساحل سرسبز است و با گیاهان رنگارنگ و درختچه‌های زیبا تزیین شده است. پارک ساحلی میرمهنا یکی از بزرگ‌ترین سواحل کیش است و در امتداد بلوار دریا واقع شده است. بیایید با این پارک ساحلی زیبا بیشتر آشنا شویم.

البته پیش از هر چیز، رزرو تور کیش فراموشتان نشود.

تاریخچه‌ای جذاب؛ میرمهنا که بود؟

پارک ساحلی میرمهنا کیش

میر مهنا بن ناصر بن حمد الزعابی یکی از ساکنان بندر ریگ بود که در زمان زندیان حاکم خلیج فارس بوده و با تصرفات پرتغالی‌ها در خلیج فارس مخالف بود. بنابراین برای بیرون راندن پرتغالی‌ها از جزیره خارک با آن‌ها جنگید. 

حالا برای بزرگداشت نام و یاد میر مهنا یک بازی ویدئویی درباره زندگی وی ساخته شده ‌است. علاوه بر آن ساحل شمالی جزیره کیش به نام او نام‌گذاری شده‌ است. همچنین نادر ابراهیمی، نویسنده ایرانی، زندگی میر مهنا را در قالب رمان بر جاده‌های آبی سرخ و یک فیلمنامه به نگارش درآورده است. 

پارک ساحلی میر مهنا کجاست؟

پارک ساحلی میرمهنا در کنار بلوار پیامبر اعظم و خیابان بهشت و از طرفی قسمت شمالی و شمال غربی جزیره کیش واقع شده است. این پارک ساحلی و تمام امکانات رفاهی و سرگرمی‌اش از نزدیکی مسجد خاتم الانبیا شروع می‌شود و تا مجموعه ورزشی میرمهنا در نزدیکی میدان جاسک امتداد می‌یابد. 

از نظر موقعیت جغرافیایی این پارک ساحلی با محله عرب‌نشین و قدیمی صفین نزدیک است. از طرفی نزدیکی پارک ساحلی میرمهنا به بازار عرب‌ها و خانه بومیان کیش باعث شده است تا اسکله این پارک غروب‌ها شلوغ و پرتردد باشد. معمولا مسافران بعد از خرید در بازار صفین یا بعد از گردش در خانه بومیان کیش سراغ پارک ساحلی میرمهنا می‌روند.

در اسکله میرمهنا می‌شود ماهیگیری کرد؟

ماهیگیری در اسکله میرمهنا

یکی از جذاب‌ترین تفریحات رایگان در جزیره ماهیگیری است. از طرفی یکی از محبوب‌ترین ساحل‌ها برای ماهیگیری تفریحی ساحل میرمهنا است. اگر عصر یا غروب راهی اسکله میرمهنا شوید می‌بینید که بومیان کیش در حال قلاب‌ انداختن و ماهیگیری هستند. پس اگر شما هم به ماهیگیری علاقه دارید لوازم مخصوص‌تان را با خودتان به سفر کیش بیاورید تا چند ساعتی را به هنر ماهیگیری در اسکله میرمهنا بپردازید. 

راستی نگران حمله کوسه‌ها هنگام ماهیگیری نباشید زیرا در پارک ساحلی میرمهنا کیش خبری از کوسه و حیوانات خطرناک نیست. ماهی‌هایی که می‌توانید در پارک ساحلی میرمهنا صید کنید شامل موارد زیر است:

شیر ماهی

ماهی سرخو

ماهی هوور

ماهی کافر

پاسپورت دومینیکا

ماهی حلالی

ماهی شهری

ماهی جاش

ماهی طلایی

ماهی سه کله

ماهی نیزه

ماهی هامور

ماهی گرفه

ماهی زرده

ماهی طوطی

ماهی صافی

به یاد داشته باشید که بعضی از کافه‌های مستقر در پارک ساحلی میرمهنا ماهی صید شده شما را برایتان کبابی یا سرخ می‌کنند.

رزرو هتل‌های ساحلی کیش تنها با سه کلیک!

از پارک ساحلی میرمهنا ماهی بخرید!

خرید ماهی در پارک ساحلی میرمهنا

یکی از پرطرفدارترین بازارهای کیش در نزدیکی پارک ساحلی میرمهنا کیش واقع شده است، بازار ماهی‌فروشان. در بازار ماهی‌فروشان انواع ماهی تازه از ماهی شیر تا ماهی جاش و طلایی صید همان روز به فروش می‌رسد. پس اگر به ماهیگیری علاقه ندارید یک راست سراغ بازار ماهی‌فروشان بروید و از فروشندگان بخواهید تا بهترین ماهی‌ها را به شما معرفی کنند. 

دوچرخه سواری در مسیر پارک ساحلی میرمهنا

مسیر دوچرخه سواری کیش از پارک ساحلی میرمهنا می‌گذرد. پس اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید در ایستگاه اجاره دوچرخه در نزدیکی اسکله تفریحی بزرگ و پلاژ و یا ایستگاه اجاره دوچرخه در نزدیکی بازار مرجان دوچرخه مورد نظرتان را بر اساس بودجه خودتان اجاره کنید و در پیست دوچرخه سواری جزیره رکاب بزنید. مسافت پیست دوچرخه سواری از اسکله تفریحی کیش تا پارک ساحلی میرمهنا 11 کیلومتر است و حدود 15 دقیقه باید رکاب بزنید تا به پارک ساحلی میرمهنا برسید.

شنا در پارک ساحلی میرمهنا؛ ممنوع!

شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا می‌توانید در حاشیه پارک ساحلی میرمهنا شنا کنید یا نه؟ پاسخ منفی است. به هیچ وجه اجازه شنا در حاشیه پارک ساحلی میرمهنا داده نمی‌شود. برای شنا باید به پلاژ مخصوص آقایان و بانوان در شرق جزیره بروید. 

خانه بومیان کیش، همسایه زیبای پارک ساحلی میرمهنا

خانه بومیان کیش

یکی از جاذبه‌های دیدنی کیش که در فاصله کمی از پارک ساحلی میرمهنا واقع شده است، خانه بومیان کیش است. این خانه دیدنی زیاد دارد از اتاق‌های تاریخی تا حیاطی که روزگاری محل آمد و شد بزرگان فامیل بود. این خانه در گذشته به یکی از بومیان جزیره کیش تعلق داشت که تاجر بزرگی بود. 

حالا این خانه یک موزه است. موزه‌ای که در کنار تمام اشیا و دیدنی‌های تاریخی یک رستوران درست و حسابی هم دارد. رستورانی با غذاهای سنتی کیش. از مجبوس لحم خوش‌طعم تا انواع ماهی کبابی لذیذ. 

غذا دادن به ماهی‌ها؛ یک تفریح رایگان

همیشه که تفریح و خوش‌گذرانی نباید با هزینه‌های گزاف همراه باشد. گاهی غذا دادن به ماهی‌ها در یک اسکله آرام و تمیز مثل اسکله پارک تفریحی میرمهنا می‌تواند حال و هوای روزتان را تغییر دهد. 

رستوران‌ها و کافه‌های پارک ساحلی میر مهنا

در محوطه پارک ساحلی میرمهنا کیش چند رستوران وجود دارد که می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای نوش جان کردن یک ناهار خوشمزه باشد. 

کافه رستوران شب‌های شیراز یا بابا لقمه

کافه رستوران شب‌های شیراز

یکی از پاتوق‌های کیشوندان در پارک ساحلی میرمهنا کافه رستوران شب‌های شیراز است. این کافه رستوران به دریا نزدیک است و چشم‌انداز خوبی از دریا و ساحل دارد. فضای داخلی و فضای باز رستوران و پخش موسیقی ملایم آن را به یک کافه رستوران ساحلی با کیفیت تبدیل کرده است. 

از منوی کافه رستوران شب‌های شیراز می‌توانید گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

چای

قهوه

دمنوش

کیک

دسر

اسنک

عصرانه

صبحانه ایرانی و فرنگی

سالاد

ماهی کبابی

چلو کره‌ای

جوجه کباب

سبزی پلو

بال و کتف کبابی

میگو کبابی

انواع لقمه و سمبوسه

یادتان باشد که می‌توانید از بازار ماهی‌فروشان کیش که در نزدیکی پارک ساحلی میرمهنا قرار گرفته است ماهی تازه بخرید و به مسئولین کافه رستوران شب‌های شیراز بدهید تا برای شما طبخ کنند. هزینه تمیز کردن و طبخ ماهی در کافه رستوران شب‌های شیراز زیاد نیست. 

آدرس: کیش، خیابان کنگ، بین میلاد و میعاد.

ساعت کاری: هر روز از ساعت 8 تا 16 

کافه فست‌فود شب‌های بندر

کافه فست‌فود شب‌های بندر

یکی دیگر از کافه رستوران‌های پارک ساحلی میرمهنا کیش کافه فست‌فود شب‌های بندر است. در این کافه رستوران می‌توانید انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و چلو و کباب سفارش بدهید و نهایت لذت را ببرید. 

آدرس: کیش، بلوار جاسک، بلوار لارک، هامور، بین آفتاب و خیابان کنگ، کافه فست‌فود شب‌های بندر.

ساعت کاری: 12 تا 3 بامداد

کافه ساندویچ بلوط 

کافه ساندویچ بلوط یکی دیگر از کافه رستوران‌های جزیره است که در محدوده پارک ساحلی میرمهنا واقع شده است. این کافه رستوران با داشتن فضای باز و آلاچیق‌های مخصوص و کولردار و باغ و محوطه زیبا یکی از گزینه‌های مناسب برای نوش جان کردن یک وعده غذایی خوشمزه است. در این کافه رستوران غذا و نوشیدنی‌های کافه‌ای سرو می‌شود. 

از منوی کافه بلوط می‌توانید نوشیدنی‌های زیر را سفارش بدهید:

آبمیوه طبیعی

قهوه

چای و دمنوش

نوشیدنی‌های سرد و گرم بر پایه قهوه

نوشیدنی یخی

چایخانه نعمت

چایخانه نعمت

اگر دنبال یک چایخانه در پارک ساحلی میر مهنا می‌گردید که هم فضای باز داشته باشد هم بتوانید از صبحانه و عصرانه لذیذ استفاده کنید به چایخانه نعمت کیش بروید. این چایخانه در نوار ساحلی و در پارک ساحلی میرمهنا واقع شده است و یکی از کافه‌های محبوب برای پاتوق کیشوندان است. منوی این چایخانه شامل گزینه‌های زیر است:

چای

دمنوش

املت

نیمرو

غذاهای محلی چون ماهی و میگو کبابی

آدرس: کیش، بلوار جاسک، بلوار لارک، هامور، چایخانه نعمت.

ساعت کاری: 8 تا 2 بامداد.

تفریحات آبی در ساحل میرمهنا 

می‌توانید در پارک ساحلی میرمهنا تفریحات آبی چون جت اسکی، قایق پارویی، قایق تندرو و فلای بورد را امتحان کنید. این پارک ساحلی مکانی مناسب برای امتحان کردن تفریحات آبی است. اسکله‌ای بزرگ و ساحلی وسیع که برای بزرگ‌ترها و کوچک‌ترها مناسب است. در کنار تفریحات آبی پارک ساحلی میرمهنا بچه‌ها در زمین بازی مخصوص خوشان بازی می‌کنند و حسابی خوش می‌گذرانند. 

بازارگردی در نزدیکی پارک ساحلی میرمهنا

بازارگردی در نزدیکی پارک ساحلی میرمهنا

از آن‌جایی که پارک ساحلی میرمهنا کیش در محدوده محله قدیمی صفین کیش واقع شده است به بازار عرب‌ها نزدیک است. بازار عرب‌ها یک بازار یک طبقه است که با سایر مراکز خرید کیش بسیار متفاوت است. علت نامگذاری این بازار به فروشندگان ان باز می‌گردد که بیشترشان عرب‌زبان هستند. در این بازار انواع لوازم شخصی از لباس تا لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس‌های سنتی جزیره و لوازم خانه و آشپزخانه را با قیمت مناسب پیدا خواهید کرد. این مرکز خرید بیشتر مورد پسند افراد میان‌سال و بزرگ‌ترها است.

آدرس بازار عرب‌ها: کیش، شهرک صفین.

ساعت کاری: 9 تا 23

مجموعه ورزشی میرمهنا 

در کنار پارک ساحلی میرمهنا کیش یک مجموعه ورزشی بزرگ ساخته شده است که برای گروه‌های سنی متفاوت مناسب است. این مجموعه شامل یک سالن ورزشی بزرگ سرپوشیده و چند زمین چمن است که در بلوار جاسک واقع شده است. سالن سرپوشیده این مجموعه به عنوان مدرسه ژیمناستیک شناخته می‌شود. 

آدرس: کیش، بلوار جاسک.

ساعت کاری: هر روز 17:30 تا 21 برای کیشوندان، روزهای فرد 10 تا 11:30 برای مسافران. 

دسترسی به پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا، موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی در این جزیره دارد و از بسیاری از هتل‌‌ها، جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید کیش می‌توان به‌راحتی به این ساحل رفت. این پارک در بلوار دریا قرار گرفته که بسیاری از جاذبه‌های گردشکری و هتل‌های معروف جزیره هم در این بخش قرار گرفته‌اند.

کدام جاذبه‌های کیش به پارک سالی میرمهنا نزدیک‌تر هستند؟

گفتیم خانه بومیان که یکی از معروفترین جاذبه‌های گردشگری کیش است، در نزدیکی سال میرمهنا واقع شده اما این ساحل به بسیاری از جاذبه‌های معروف کیش نزدیک است و دسترسی بسیار خوبی را به آنها فراهم می‌کند از جمله می‌توان به آب انبار دوقلو، شهر زیرزمینی کاریز، پارک سافاری کیش و کلبه هور اشاره کرد.

پارک ساحلی میر مهنا بزرگ‌ترین ساحل کیش

پارک ساحلی میر مهنا

در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک درباره پارک ساحلی میرمهنا خواندیم. پارکی که حالا به یکی از بهترین سواحل جزیره تبدیل شده است. در این پارک فرصت برای خوش گذرانی زیاد است. از ماهیگیری تا بازار گردی و قدم زدن در کنار خلیج فارس. تفاوتی ندارد با خانواده به کیش سفر کرده باشید یا با گروه دوستان، در ساحل میرمهنا خاطره‌ای تکرار نشدنی خواهید ساخت.

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

سوالات متداول

ساحل میرمهنا کجاست؟

ساحل میرمهنای کیش در بلوار دریا و در حد فاصل مسجد خاتم‌الانبیا و میدان جاسک واقع شده است.

مهمترین تفریحات ساحل میرمهنا کدامند؟

ماهیگیری- دوچرخه‌سواری- رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی- تفریحات آبی مانند فلای بورد

نظرات کاربران